Το Αλφαβητάρι των Digital Services [Infographic]: PPC
Η ανάγκη για εξοικείωση με τους βασικούς digital services όρους του PPC, είναι σημαντική αν θέλεις να ενημερώνεσαι διαρκώς για τα digital trends και για όλα τα θέματα που αφορούν στην digital προβολή σου.
Για το λόγο αυτό, παραθέτουμε στη συνέχεια ένα συνοπτικό γλωσσάρι με τους βασικότερους όρους των θεμάτων στα οποία συνήθως αναφέρονται τα άρθρα μας, χωρισμένο στις κατηγορίες: Website, PPC, Facebook, Email marketing. Αρκετοί όροι που υπάρχουν σε μία ενότητα μπορεί να είναι χρήσιμοι και για μία άλλη, για αυτό συνιστούμε να ανατρέξεις σε όλες τις κατηγορίες.
Προς το παρόν, ας δούμε τους βασικούς όρους του PPC.
Digital Services: PPC
Μετά το Infographic, ακολουθεί ένα text version με όλους τους όρους του PPC που υπάρχουν σε αυτό, σε περίπτωση που το χρειαστείς.
Ad extensions: Είναι επεκτάσεις των διαφημίσεων (text ads), στις οποίες εμφανίζονται πρόσθετες πληροφορίες για μία επιχείρηση.
Ad groups: Η ομαδοποίηση παρόμοιων μεταξύ τους διαφημίσεων.
Audience: Το κοινό στο οποίο στοχεύει μία διαφήμιση.
Average position: Είναι η θέση στην οποία εμφανίζεται η adwords διαφήμιση, ανά στοχευμένο keyword.
Banner ads: Γνωστές και ως “display ads”, είναι οι διαφημίσεις που εμπεριέχουν εικαστικά στοιχεία όπως: φωτογραφία, animated gif, html εκτός από κείμενο (σε αντίθεση με τα Text Ads που εμπεριέχουν μόνο κείμενο).
Bid: Το ποσό που είναι διατεθειμένος να πληρώσει ο διαφημιζόμενος ανά κλικάρισμα.
Call to Action (CTA): Μία φράση ή κάποιο γραφιστικό στοιχείο μαζί με μία φράση, τα οποία προτρέπουν το χρήστη να προχωρήσει σε κάποια ενέργεια π.χ. αγορά, κλικάρισμα κλπ.
Conversion (Μετατροπή): Είναι ο ολοκληρωμένος στόχος που προκύπτει μέσω της αλληλεπίδρασης με μία διαφήμιση (για παράδειγμα η αγορά σε ένα eshop η οποία προήλθε από το κλικάρισμα σε μία διαφήμιση). Conversions μπορούν να είναι: η αγορά σε ένα eshop, η συμπλήρωση κάποιας φόρμας, η κράτηση σε ένα website ξενοδοχείου, το «κατέβασμα» ενός αρχείου, η εγγραφή σε ένα newsletter κλπ.
Conversion Rate: Είναι το ποσοστό των μοναδικών χρηστών που ολοκληρώνουν ένα conversion (μία μετατροπή). Αποτελεί ένα πολύ σημαντικό μετρήσιμο στοιχείο της απόδοσης ενός website (ποσοστό των στόχων που έχουν τεθεί, έναντι της συνολικής επισκεψιμότητας ενός site ή μίας συγκεκριμένης web σελίδας) καθώς όσο μεγαλύτερο είναι το συγκεκριμένο ποσοστό τόσο πιο πετυχημένο είναι το website και εν γένει οι ενέργειες προβολής του.
Cost Per action (CPA): Είναι το κόστος μίας διαφήμισης για μία συγκεκριμένη ενέργεια όπως για παράδειγμα το κλικ σε μία διαφήμιση, η ολοκληρωμένη αγορά μέσω μίας διαφήμισης, η συμπλήρωση κάποιας φόρμας μέσω διαφήμισης κλπ..
Cost Per Click (CPC): Είναι το κόστος χρέωσης από τον publisher που «φιλοξενεί» μία διαφήμιση, του ενός κλικαρίσματος της διαφήμισης. Το ποσοστό αυτό προκύπτει διαιρώντας το συνολικό κόστος διαφήμισης με τον αριθμό των κλικαρισμάτων στη διαφήμιση.
Cost Per Lead (CPL): Είναι το κόστος ανά Lead, το οποίο υπολογίζεται διαιρώντας το κόστος μίας καμπάνιας (ή των συνολικών marketing ενεργειών) με τον αριθμό των leads που έχουν δημιουργηθεί.
Cost Per Mille (CPM): Είναι ο όρος που δείχνει το κόστος εμφάνισης μίας διαφήμισης για 1,000 εμφανίσεις (impressions).
Click Through Rate (CTR): Είναι ο αριθμός των κλικ που λαμβάνει μία διαφήμιση, προς τον αριθμό των εμφανίσεων της.
Frequency: Η συχνότητα εμφάνισης μίας διαφήμισης στον ίδιο χρήστη, μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Πολλές φορές στις διαφημίσεις ορίζεται ένα frequency cap, μέσω του οποίου δηλώνεται ο ανώτερος αριθμός στον οποίο θα εκτεθεί ο χρήστης στη διαφήμιση.
Google Adwords: Είναι το διαφημιστικό πρόγραμμα της Google, μέσω του οποίου εμφανίζονται διαφημίσεις στις σελίδες αποτελεσμάτων της Google, βάσει της αναζήτησης που έκανε ο χρήστης.
Google Keyword Planning Tool: Είναι ένα εργαλείο της Google, μέσω του οποίου επιλέγονται ποιες λέξεις κλειδιά (keywords) είναι ιδανικές για στόχευση στις διαφημιστικές καμπάνιες της Google.
Impressions: Είναι ο αριθμός που δείχνει πόσες φορές μία διαφήμιση εμφανίστηκε στο κοινό-στόχος (είτε ο χρήστης κλίκαρε ή δεν κλίκαρε πάνω σε αυτή).
Keywords: Είναι οι λέξεις ή οι φράσεις (long tail keywords) που χρησιμοποιούνται προς αναζήτηση κάποιου όρου στις μηχανές αναζήτησης.
Landing Page: Είναι η σελίδα ενός website στην οποία καταλήγει ο χρήστης μετά από το κλικάρισμα μίας διαφήμισης ή ενός link σε κάποιο κείμενο.
Lead: Είναι ο πιθανός πελάτης ο οποίος έχει δώσει στοιχεία επικοινωνίας μέσω μίας εγγραφής ή μίας συμπλήρωσης σχετικής φόρμας.
Pay Per Click (PPC): Οποιαδήποτε διαφημιστική καμπάνια της οποίας η χρέωση των διαφημίσεων γίνεται με το κλικάρισμα πάνω σε αυτές.
Retargeting: Είναι η διαφημιστική μέθοδος μέσω της οποίας στοχεύονται χρήστες οι οποίοι έχουν ήδη επισκεφτεί το website.
Return On Investment: Είναι το ποσοστό που αποτυπώνει το όφελος/κέρδος που προκύπτει από κάθε marketing/διαφημιστική ενέργεια. Το ποσοστό αυτό υπολογίζεται διαιρώντας το όφελος/κέρδος από την «επένδυση» με το κόστος της.
Search Engine Marketing (SEM): Είναι η μέθοδος marketing με σκοπό την προώθηση του website, μεγιστοποιώντας την εμφάνισή του στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, μέσω πληρωμένης διαφήμισης.
Target group: Είναι το κοινό στόχος στο οποίο απευθύνεται η διαφήμιση ή γενικότερα οι marketing ενέργειες.
Negative Keyword: Είναι τα keywords (λέξεις κλειδιά) για τα οποία ορίζουμε να μην εμφανίζεται η διαφήμιση.
Ρίξε μια ματιά σε περισσότερα Digital Services Glossaries.
Επικοινώνησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο και μάθε πώς ο Χρυσός Οδηγός αξιοποιεί τα παραπάνω εργαλεία για να βελτιώσει την εικόνα της επιχείρησής σου διαδίκτυο.
Προσέλκυσε πελάτες μέσω Google Ads
Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου.
- June 12, 2017
- , Digital Marketing, Google Ads, Infographics
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
Οι καλύτερες μέρες & ώρες για post στα Social Media!
Μάθε ποιές είναι οι καλύτερες ημέρες και ώρες για post στα Social Media και κάνε ένα σωστό προγραμματισμό για καλύτερα αποτελέσματα.
Τί είναι το Google Consent Mode V2
Μάθε για τη νέα έκδοση της λειτουργίας συναίνεσης Google Consent Mode v2 και τι πλεονεκτήματα θα έχεις σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση.
Google: Καταργείται η δωρεάν υπηρεσία ιστοσελίδας του Google my Business
Μάθε για την αλλαγή της Google σχετικά με την παροχή δωρεάν ιστοσελίδας μέσω του Google My Business και τί μπορείς να κάνεις
10+2 Συμβουλές SEO για καλύτερη κατάταξη το 2024!
Δείτε νέες SEO Τάσεις για το 2024 που θα υπερεσχίσουν και ποιές είναι καλές πρακτικές που πρέπει να ακολουθήσει κάθε επιχείρηση