Τί είναι το Google Consent Mode V2
Εισαγωγή
Η προθεσμία για την εφαρμογή της λειτουργίας συναίνεσης Google Consent Mode V2 ήταν η 6η Μαρτίου 2024.
Η εφαρμογή των αλλαγών που απαιτούνται από τη λειτουργία συναίνεσης Google Consent Mode V2 είναι υποχρεωτική προκειμένου να διατηρηθεί η συνεπής συλλογή δεδομένων για ανάλυση απόδοσης και βελτιστοποιήσεις.
Η μη συμμόρφωση με τη λειτουργία συναίνεσης Google Consent Mode V2 θα έχει ως αποτέλεσμα λιγότερο αποτελεσματικές διαφημιστικές καμπάνιες.
Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις
Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!
Τι είναι η Λειτουργία συναίνεσης Google;
Η λειτουργία συναίνεσης Google αναπτύχθηκε για να επιτρέπει τη μέτρηση των μετατροπών και τη συλλογή πληροφοριών ιστότοπου, προστατεύοντας παράλληλα το απόρρητο των επισκεπτών μέσω του cookie banner. Ωστόσο αν ένας χρήστης δεν συναινεί στην πολιτική cookie ενός ιστότοπου, η λειτουργία συναίνεσης Google επιτρέπει σε έναν ιστότοπο να ανακτήσει τις χαμένες μετατροπές συμπληρώνοντας το κενό στα δεδομένα, χρησιμοποιώντας ένα συγκεκριμένο μοντέλο μετατροπών.
Με την εφαρμογή του GCM (Google Consent Mode), οι χρήστες που συναινούν δέχονται ότι όλα τα δεδομένα σχετικά με τον τρόπο αλληλεπίδρασης τους με τον ιστότοπο θα συλλέγονται για να χρησιμοποιηθούν για την ενημέρωση της απόδοσης διαφημιστικών καμπανιών, Google Ads και άλλων εργαλείων της Google.
Από την άλλη, οι χρήστες που δεν συναινούν στα cookies θα δημιουργούν μόνο ανώνυμα δεδομένα. Το GCM παρέχει αρκετές πληροφορίες για να διατηρήσει τον ιστότοπο λειτουργικό όσον αφορά την εμπειρία χρήστη, αλλά δεν διαβιβάζονται προσωπικά δεδομένα για διαφημιστικούς σκοπούς εκ των υστέρων.
Με άλλα λόγια, το GCM παρέχει έναν απλό και αυτοματοποιημένο τρόπο για τους κατόχους ιστότοπων και τους διαφημιστές να σέβονται το απόρρητο των χρηστών, ενώ παράλληλα συλλέγουν σημαντικά δεδομένα – όπως πληροφορίες σχετικά με την ανάλυση, τις διαφημίσεις, την εξατομίκευση και την κοινή χρήση δεδομένων.
Διάβασε Επίσης: Τί είναι τα cookies και τα First Party Data
Τι νέο υπάρχει στο Google Consent ModeV2;
Το GCM V2 έχει ενημερωθεί για να αντικατοπτρίζει τις πρόσφατες εξελίξεις στην ευρωπαϊκή νομοθεσία περί απορρήτου.
Το GCM V1 επικεντρώθηκε στην αύξηση του απορρήτου των χρηστών σε σχέση με τα δεδομένα που συλλέγονται και αποθηκεύονται ενώ το GCM V2 αφορά τη συμμόρφωση με τη νομοθεσία που σχετίζεται ειδικά με δεδομένα που χρησιμοποιούνται για στοχευμένες διαφημίσεις.
Η λειτουργία συναίνεσης GCM V2 επιτρέπει τη χρήση μοντελοποίησης δεδομένων για την υποστήριξη του remarketing και εξατομικευμένων διαφημίσεων, βελτιώνοντας έτσι την απόδοση της καμπάνιας, με τρόπο συμβατό. Όσοι δεν έχουν εφαρμόσει το GCM V2 δεν θα μπορούν να συλλέγουν δεδομένα σχετικά με νέους χρήστες μέσω των διαφημιστικών πλατφορμών της Google, όπως το Google Ads και το Google Analytics.
Αυτό σημαίνει ότι:
- Δεν θα έχετε τα απαραίτητα δεδομένα για την εφαρμογή επαναληπτικού μάρκετινγκ (Remarketing) που απευθύνεται σε νέους χρήστες του ΗΒ ή του ΕΟΧ (Ευρωπαϊκός Οικονομικός Χώρος – European Economic Area ( EEA )).
- Ο αλγόριθμος της Google δεν θα έχει πρόσβαση στα δεδομένα που απαιτούνται για την ακριβή παρακολούθηση ή πρόβλεψη των μετατροπών σας.
- Θα έχετε σημαντικά λιγότερα δεδομένα για να καθοδηγήσετε τις βελτιστοποιήσεις απόδοσης των διαφημίσεων Google Ads.
- Η εφαρμογή απαιτεί ορισμένες τεχνικές αλλαγές αλλά κυρίως, θα πρέπει να ενημερώσετε το cookie banner σας, ώστε να συμμορφώνεται με τα νέα πρότυπα απορρήτου της Google.
- Επιπλέον, θα χρειαστεί να ενημερώσετε την πολιτική απορρήτου σας για να βεβαιωθείτε ότι παρέχει μια σαφή και ακριβή περιγραφή του τρόπου με τον οποίο θα λαμβάνετε τη συναίνεση των χρηστών και θα χειρίζεστε τα δεδομένα τους στο μέλλον.
Τι πρέπει να κάνω;
Πρέπει να ενημερώσετε τη λειτουργία συναίνεσης και την πολιτική cookie του ιστότοπού σας. Εάν έχετε ενεργές καμπάνιες Google Ads, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχει ολοκληρωθεί.
Η ενεργοποίηση του GCM V2 είναι απαραίτητη εάν θέλετε:
- Να παραμείνετε συμμορφωμένοι με την ισχύουσα νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, διασφαλίζοντας έτσι τις κυρώσεις και τις πιθανές νομικές ενέργειες.
- Να συλλέξτε πολύτιμα δεδομένα σχετικά με νέους χρήστες του ΕΟΧ (Ευρωπαϊκός Οικονομικός Χώρος – European Economic Area ( EEA )) που αλληλεπιδρούν με τον ιστότοπο ή τις διαφημίσεις σας.
- Να εκτελέστε αποτελεσματικές διαφημιστικές καμπάνιες.
Συμπέρασμα
Η λειτουργία συναίνεσης Google Consent Mode V2 αποτελεί μία κρίσιμη εξέλιξη στον τρόπο που οι ιστότοποι διαχειρίζονται τις συγκαταθέσεις των χρηστών τους αναφορικά με τα cookies και τη συλλογή δεδομένων, προσφέροντας πιο ευέλικτες και συμμορφωμένες με τη νομοθεσία επιλογές.
Εν κατακλείδι, η εφαρμογή του Google Consent Mode V2 είναι ουσιώδης για τους ιδιοκτήτες ιστοτόπων που επιδιώκουν να διασφαλίσουν την ιδιωτικότητα των χρηστών τους, να συμμορφώνονται με τις νομοθεσίες προστασίας δεδομένων και να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα των online διαφημιστικών καμπανιών τους.
Να επισημάνουμε ότι υπεύθυνοι για την υλοποίηση του GCM V2 είναι αποκλειστικά οι Developers των websites σας, οι οποίοι θα πρέπει αφ’ ενός μεν να ενημερωθούν σχετικά να και αφ’ ετέρου να κάνουν όλες τις απαραίτητες ενέργειες. Η υλοποίηση δεν μπορεί να γίνει από τους διαχειριστές των καμπανιών Google ads.
Φτιάξε ένα Σύγχρονο Website
Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης
και μάθε πώς πρέπει να είναι η ιστοσελίδα σου,
για να προσελκύει περισσότερους πελάτες!
- March 28, 2024
- , Digital Marketing, Δημιουργία Ιστοσελίδων
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok
Δες πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok και μάθες 6 βασικά tips για να συμπεριλάβεις στη στρατηγική των αναρτήσεών σου.
5+1 Tips για να φτιάξεις Social Media Content Calendar
Δες πως μπορείς να χτισεις την digital στρατηγική σου και να οργανώσεις τα posts σου στα Social Media μέσω ενός Content Calendar
Ο Χρυσός Οδηγός δείχνει τον δρόμο προς το GDPR
Ο Χρυσός Οδηγός αναδείχθηκε νικητής στα φετινά Compliance Awards 2023 , λαμβάνοντας το Χρυσό βραβείο για τη συμμετοχή του στην υπηρεσία GDPR COMPLIANCE
Ο Ρόλος του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε μια Επιχείρηση
Μάθε τα πάντα για τον ρόλο του υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων (DPO) και λάβε τα κατάλληλα μέτρα για την επιχείρησή σου.