10 Digital Marketing Tips για το 2024 που θα βοηθήσουν την επιχείρησή σου

digital marketing tips 2024
Πινακας Περιεχομενων

Εισαγωγή

Ο κόσμος του Digital Marketing εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς και είναι πιο σημαντικό, από ποτέ, για τις επιχειρήσεις να συμβαδίσουν με αυτόν τον ρυθμό, αν θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές και θελκτικές στα μάτια των καταναλωτών.

Νέα εργαλεία και τεχνολογίες αναδύονται κάθε μήνα στο πλαίσιο της εξέλιξης του ψηφιακού μάρκετινγκ. Buzzwords όπως τεχνητή νοημοσύνη, προσωποποιημένες υπηρεσίες και marketing αυτοματισμοί δεν αποτελούν, πλέον, ευφάνταστες λέξεις-κλειδιά που συναντάμε, μόνο, στα κορυφαία e-magazines του ηλεκτρονικού εμπορίου και του digital marketing.

Πολλά από τα νέα εργαλεία είναι διαθέσιμα για όλους και, μάλιστα, δωρεάν (βλέπε Google Bard και ChatGPT), ενώ οι ειδικοί του χώρου μοιράζονται συμβουλές και οδηγούς για το πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να παραγάγουν αποτέλεσμα που να έχει αξία γι’ αυτές.

Το 2024, λοιπόν, φέρνει στον ψηφιακό κόσμο -και στην online παρουσία σου- καινοτομία και δημιουργικότητα που δεν πρέπει να μείνει ανεκμετάλλευτη! Παρακάτω, θα μοιραστούμε 10 Digital Marketing tips για το 2024 που θα βοηθήσουν την επιχείρησή σου σε διάφορους τομείς, όπως αύξηση των πωλήσεων, αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand σου κ.ά.

Ας ξεκινήσουμε!

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις

Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!

#1 Το περιεχόμενο σε μορφή βίντεο έρχεται να κυριαρχήσει ολοκληρωτικά στο ψηφιακό μάρκετινγκ

Το video marketing συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στη διαδικτυακή επικοινωνία. Είναι το πιο ελκυστικό και εύκολο μέσο για να διαμοιραστείς περιεχόμενο για την επιχείρησή σου στις πλατφόρμες κοινωνικές δικτύωσης. Άρα, το 2024 δώσε βάση στη δημιουργία videο με συναρπαστικό περιεχόμενο, που θα έχει απήχηση στους καταναλωτές που θες να προσεγγίσεις! Εξέτασε το ενδεχόμενο να συμπεριλάβεις επιδείξεις προϊόντων, επεξηγηματικά βίντεο, σχόλια και κριτικές πελατών, εκπαιδευτικό υλικό και συνεντεύξεις. Πλατφόρμες όπως το TikTok και το Instagram Reels ανθούν -επωφελήσου από αυτές τις τάσεις για να προσελκύσεις περισσότερο το κοινό σου.

Να θυμάσαι ότι δεν χρειάζονται ικανότητες και γνώσεις αντίστοιχες ενός επαγγελματία videographer ή παραγωγού, για να δημιουργήσεις ένα αξιόλογο video περιεχομένου. Πλέον, οι ίδιες οι πλατφόρμες (π.χ. TikTok) και δωρεάν εφαρμογές (π.χ. CapCut) προσφέρουν έτοιμα templates, που το μόνο που χρειάζεται είναι να εισαγάγεις το video υλικό που έχεις δημιουργήσει και… άσε τα υπόλοιπα σε αυτές! Σύμμαχός σου, μάλιστα, σε αυτή τη διαδικασία είναι η τεχνητή νοημοσύνη και οι δυνατότητες που προσφέρει, όπως για παράδειγμα το CapCut, το οποίο δίνει, δωρεάν, τη δυνατότητα δημιουργίας video με AI.

 

#2 Το usergenerated content πιο σημαντικό από ποτέ

Το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους χρήστες, ή αλλιώς το user-generated content, συνεχίζει την ανοδική του πορεία, αποτελώντας έναν από τους πιο αποδοτικούς τύπους περιεχομένου που χρησιμοποιούνται στο digital marketing. Και δικαίως, καθώς περίπου το 62% του πληθυσμού που χρησιμοποιεί μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να δημιουργήσει «homemade» περιεχόμενο για μια επιχείρηση που προτιμά και εμπιστεύεται. Με τους χρήστες-καταναλωτές να έχουν 88% περισσότερες πιθανότητες να εμπιστευτούν τους συνομήλικούς τους ή γενικότερα τους άλλους χρήστες (παρά τις εταιρείες), το user-generated content περιεχόμενο είναι ο καλύτερος τρόπος για να τους πείσει να αγοράσουν!

Υπάρχει (και δικαίως) η φήμη ότι το user-generated content είναι εξίσου ακριβό με το influencer marketing. Η πραγματικότητα όμως δεν είναι έτσι, πλην κάποιων εξαιρέσεων. Εκτός από τις συνεργασίες με micro-influencers -οι οποίοι μπορούν να δημιουργήσουν περιεχόμενο για την επιχείρησή σου, η προτροπή προς τους πελάτες σου να δημιουργήσουν οι ίδιοι περιεχόμενο και να το μοιραστούν π.χ. στα social media αποτελεί μια πετυχημένη στρατηγική.

Για παράδειγμα, αν πουλάς είδη διακόσμησης σπιτιού, μπορείς να τρέξεις έναν διαγωνισμό όπου οι πελάτες σου θα μοιράζονται τα δικά σου προϊόντα, μέσα στο σπίτι τους, με τη χρήση ενός hashtag! Αυτό θα δημιουργήσει πλούσιο «homemade» περιεχόμενο, που μπορεί να “ανοίξει την όρεξη” σε πολλούς χρήστες να αγοράσουν τα προϊόντα σου!

 

#3 Το Social Commerce πρωταγωνιστής στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Το social commerce αναμένεται να αποκτήσει ακόμη πιο σημαντικό ρόλο το 2024, επαναπροσδιορίζοντας τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με προϊόντα και υπηρεσίες. Οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα ενσωματώσουν περαιτέρω τις λειτουργίες ηλεκτρονικού εμπορίου, επιτρέποντας στους χρήστες να πραγματοποιούν απρόσκοπτες αγορές, απευθείας, στις αγαπημένες τους εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή η εξέλιξη δεν είναι, απλώς, μια ευκολία για τους καταναλωτές. Αντιπροσωπεύει μια ισχυρή ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν νέες βάσεις πελατών και να βελτιώσουν τις συνολικές πωλήσεις. Η αναγνώριση των δυνατοτήτων του social commerce και η στρατηγική του μόχλευση θα είναι απαραίτητη για τις επιχειρήσεις που επιδιώκουν να παραμείνουν στην ψηφιακή αγορά.

 

#4 Η σημασία του Mobilefirst marketing για κάθε επιχείρηση

Η στροφή προς το marketing με επίκεντρο τα κινητά και τα tablets πρόκειται να διατηρήσει τη δυναμική της το 2024. Καθώς πολλοί καταναλωτές έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω κινητών συσκευών, οι επιχειρήσεις πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στη βελτιστοποίηση για κινητά σε όλες τις πτυχές της ψηφιακής τους παρουσίας. Αυτό συνεπάγεται τη διασφάλιση μιας φιλικής προς τα κινητά σχεδίασης των websites -που να προσαρμόζεται απρόσκοπτα σε διάφορα μεγέθη οθόνης, τη δημιουργία καμπανιών email φιλικών προς κινητά και, όπου ισχύει, την επένδυση στην ανάπτυξη εφαρμογών για κινητά.

Υιοθετώντας μια προσέγγιση που να έχει ως στόχο τη βελτιστοποίηση για κινητές συσκευές, οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν και τις εμπειρίες των χρηστών και να αλληλεπιδράσουν, αποτελεσματικά, με το κοινό-στόχο τους που επιλέγει την πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω κινητών συσκευών.

Τέλος, οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να πέσουν στην εξής παγίδα: αν οι ίδιες παρατηρούν το ψηφιακό αποτύπωμά τους, συνήθως, από desktop, δεν σημαίνει ότι το ίδιο κάνουν και οι πελάτες τους! Πρέπει, λοιπόν, να λαμβάνουν υπόψη τις εξελισσόμενες συμπεριφορές των καταναλωτών.

Γενικότερα, καθώς το digital marketing συνεχίζει να εξελίσσεται, οι επιχειρήσεις που πλοηγούνται στρατηγικά στις νέες τάσεις του θα τοποθετηθούν, με επιτυχία, στο ανταγωνιστικό και δυναμικό ψηφιακό τοπίο του 2024!

 

 

#5 Η βελτιστοποίηση του Google My Business για επιχειρήσεις με φυσική παρουσία

Οι ακριβείς και ολοκληρωμένες καταχωρίσεις είναι το κλειδί για την ενίσχυση της διαδικτυακής προβολής και αξιοπιστίας μιας επιχείρησης. Επιπλέον, με την αύξηση των τοπικών αναζητήσεων, η βελτιστοποίηση της καταχώρισης της επιχείρησής σου τόσο στο Google My Business, όσο και σε directories όπως ο Χρυσός Οδηγός, έχει γίνει πιο σημαντική από ποτέ. Οι επιχειρήσεις εστιάζουν στο να διασφαλίσουν ότι τα προφίλ τους στο Google My Business και σε άλλους οδηγούς είναι πλήρη και ενημερώνονται τακτικά. Αυτή η στρατηγική είναι απαραίτητη για την εμφάνιση στα τοπικά αποτελέσματα αναζήτησης και την προσέλκυση πιθανών πελατών.

Μια καλά συντηρημένη καταχώριση στο Google My Business μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τις local SEO προσπάθειες μιας επιχείρησης. Έτσι, στον τομέα του digital μάρκετινγκ, η παραμέληση της βελτιστοποίησης του Google My Business δεν αποτελεί, πλέον, επιλογή για τις επιχειρήσεις που στοχεύουν να ευδοκιμήσουν σε τοπικό επίπεδο.


Διάβασε Επίσης: 7+1 Google Business Profile Tips που θα βελτιώσουν την κατάταξή σου


 

#6 Η βιωσιμότητα και οι ηθικές πρακτικές στο επίκεντρο επιχειρήσεων και καταναλωτών

Παράλληλα με τις τεχνολογικές εξελίξεις, η βιωσιμότητα γίνεται βασικό συστατικό στις τάσεις του digital marketing το 2024. Μια μελέτη της NielsenIQ του 2023 αποκαλύπτει ότι το 78% των καταναλωτών στις ΗΠΑ θεωρούν σημαντικό το βιώσιμο τρόπο ζωής. Σύμφωνα με αυτό, οι πυλώνες του ηθικού marketing -όπως η διαφάνεια στη χρήση δεδομένων και οι διαφημιστικές πρακτικές, η αυθεντικότητα στην αφήγηση της επωνυμίας και η οικολογική ευθύνη- γίνονται θεμελιώδεις για τις τάσεις του ψηφιακού marketing το 2024.

Η εφαρμογή βιώσιμων πρακτικών, όπως η πράσινη διαφήμιση (δηλαδή η διαφήμιση που προβάλλει τη δέσμευση και τις ενέργειες μιας επιχείρησης προς όφελος της φύσης, του περιβάλλοντος και των καταναλωτών) και η δίκαιη εκπροσώπηση σε καμπάνιες (όπως η στήριξη μιας οργάνωσης όπως η WWF) αποτελεί, πλέον, στρατηγική επιχειρηματική κίνηση. Για παράδειγμα, έχουμε τη στρατηγική πράσινου digital marketing της ΙΚΕΑ, η οποία υπογραμμίζει τις περιβαλλοντικές της δεσμεύσεις. Στη στρατηγική αυτή αποτυπώνεται η δέσμευση της IKEA να χρησιμοποιεί 100% ανανεώσιμα υλικά στην κατασκευή των προϊόντων της, μέχρι το 2030.

 

#7 Η τεχνητή νοημοσύνη και η εφαρμογή της για συνομιλίες και εξυπηρέτηση

Το marketing που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι απλώς μια τάση, καθώς εισερχόμαστε στο 2024. Η τεχνολογία αυτή και η εφαρμογή της από τις επιχειρήσεις αλλάζει, πλέον, το παιχνίδι. Σύμφωνα με την έκθεση της Verint για το 2023 State of Digital Customer Experience, το 80% των πελατών αναμένουν τις αλληλεπιδράσεις που βασίζονται σε AI, για να βελτιώσουν σημαντικά τις εμπειρίες τους κατά τη διάρκεια αγοράς ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.

Στην πραγματικότητα, τα chatbots με δυνατότητες AI φέρνουν επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν με τους καταναλωτές, επιταχύνοντας την επίλυση προβλημάτων και εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο. Συγκεκριμένα, εξαλείφουν τις πολυπλοκότητες που συνδέονται με τα αυτοματοποιημένα συστήματα -επεξεργάζοντας έξυπνα τις πληροφορίες και απαντώντας σε ερωτήματα- και ενισχύουν, έτσι, την ικανοποίηση και την αφοσίωση των πελατών. Και προφανώς, στους γρήγορους ρυθμούς της σημερινής εποχής, αυτή η αποτελεσματικότητα έχει καταστεί απαραίτητη. Οι εταιρείες, λοιπόν, που υιοθετούν την τεχνητή νοημοσύνη στις στρατηγικές εξυπηρέτησης των πελατών τους όχι μόνο ευθυγραμμίζονται με τις τάσεις του digital marketing του 2024, αλλά ικανοποιούν και μια θεμελιώδη ανάγκη των πελατών.

 


Διάβασε Επίσης: Πώς το AI επηρεάζει το Digital Marketing και ποια είναι τα καλύτερα εργαλεία


 

#8 Εξατομικευμένη επικοινωνία που ξεκινάει από τα big data και τα analytics

Η υπερ-εξατομίκευση είναι ένας άλλος βασικός παράγοντας μεταξύ των τάσεων του digital marketing για το 2024. Οι σύγχρονοι καταναλωτές αναζητούν εμπειρίες που είναι ειδικά προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις τους. Ως εκ τούτου, τα brands αξιοποιούν τη δύναμη των big data και των web analytics για να αναπτύξουν υπερ-εξατομικευμένες στρατηγικές marketing.

Αυτή η προσέγγιση περιλαμβάνει τη σχολαστική βελτιστοποίηση και προσαρμογή του περιεχομένου, των προτάσεων για προϊόντα και υπηρεσίες και των εξατομικευμένων διαφημίσεων, ώστε να ευθυγραμμίζονται με τα γούστα των μεμονωμένων καταναλωτών. Για παράδειγμα το Netflix και η Amazon -μέσω των σωστών αλγορίθμων- χρησιμοποιούν το ιστορικό προβολής, για να προτείνουν εκπομπές και ταινίες, δημιουργώντας έτσι μια εξατομικευμένη εμπειρία προβολής.

 

#9 Το SEO στρέφει τα μάτια του στις ZeroClick αναζητήσεις και τα Featured Snippets

Στο εξελισσόμενο τοπίο της βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO), η προσοχή έχει μετατοπιστεί στις ZeroClick αναζητήσεις, δηλαδή στις αναζητήσεις που δεν κατέληξαν στο κλικ σε κάποιο αποτέλεσμα, άρα και στην επίσκεψη σε ένα site. Αυτό, στην πραγματικότητα, θα είναι ένα κομβικό σημείο και όχι, απλώς, μια τάση του digital marketing το 2024.

Τα featured snippets -τα οποία συχνά καταλαμβάνουν πρωταρχική θέση στα αποτελέσματα- έχουν γίνει βασικός στόχος για τους digital marketers. Αυτά όχι μόνο αυξάνουν την ορατότητα και την επισκεψιμότητα, αλλά ενισχύουν και την αφοσίωση των χρηστών. Ως εκ τούτου, η βελτιστοποίηση για featured snippets βοηθά στην καθιέρωση ενός brand ως μιας αξιόπιστης πηγής πληροφοριών.

 


Διάβασε Επίσης: Η σημασία των backlinks για την κατάταξη του website μας στα SERPs Friday Infographic. Ποιά είναι τα 7 Σημαντικότερα Trends σε Ελλάδα και Εξωτερικό


 

#10 To Live Streaming παίρνει τη θέση του στις digital marketing στρατηγικές

Ο τομέας του live streaming βιώνει μια αξιοσημείωτη άνοδο, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στο digital marketing για το 2024. Σύμφωνα με την Έκθεση Παγκόσμιας Αγοράς Live Streaming του Research and Markets 2023, η παγκόσμια αγορά του live streaming επεκτάθηκε από 1,24 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 σε 1,49 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, επιτυγχάνοντας σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 20,6%.

Αυτή η ανοδική τροχιά δεν επιβραδύνεται. Οι προβλέψεις δείχνουν ότι η αγορά θα εκτιναχθεί στα 3,21 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2027. Αυτή η ανάπτυξη υπογραμμίζει το ζωτικό ρόλο του live streaming στην αλληλεπίδραση σε πραγματικό χρόνο, ενισχύοντας σημαντικά την αφοσίωση των χρηστών. Τα brands χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο το live streaming για να συνδεθούν με το κοινό τους. Για παράδειγμα, πολλά brands γυμναστικής χρησιμοποιούν live streaming για προπονήσεις, για να δημιουργήσουν μια κοινή εμπειρία άσκησης.

 

Σύνοψη

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και το 2024 οι τάσεις του digital marketing εξελίσσονται με ταχύ ρυθμό, προσαρμοζόμενες στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή και στα νέα τεχνολογικά δεδομένα. Οι επιχειρήσεις που θα καταφέρουν να ακολουθήσουν αυτές τις τάσεις και να τις ενσωματώσουν στις στρατηγικές τους, θα έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους.

Βέβαια, ενώ οι συγκεκριμένες τάσεις θα συνεχίσουν να εξελίσσονται και να αλλάζουν, τα βασικά τους στοιχεία παραμένουν ίδια: η ανθρωποκεντρική προσέγγιση, η δημιουργία ουσιαστικής αξίας για τον καταναλωτή και η χρήση αποτελεσματικών εργαλείων για τη μέτρηση και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων. Οι επιχειρήσεις, λοιπόν, που θα καταφέρουν να συνδυάσουν αυτά τα στοιχεία θα είναι σε θέση να επιτύχουν τους στόχους τους και να διακριθούν στον ραγδαία μεταβαλλόμενο κόσμο του digital marketing.

Στο Χρυσό Οδηγό, οι σύγχρονες επιχειρήσεις -ανεξαρτήτως κλάδου- μπορούν να βρουν μια πληθώρα από στοχευμένες λύσεις που θα τις βοηθήσουν να ακολουθήσουν, με επιτυχία, τις νέες τάσεις που αναφέρονται παραπάνω. Λύσεις όπως η διαφήμιση στη Google και τα social media, η δημιουργία και βελτιστοποίηση απλών ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων. Κι όλα αυτά, ακολουθώντας πάντα τις βέλτιστες πρακτικές που ορίζει η ψηφιακή αγορά.

 

Αναβάθμισε την Online Παρουσία σου!

Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης
για την Επιχείρησή σου.

Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου

Σχετικά Άρθρα:

Scroll to Top

Δοκίμασε τη Δύναμη του xo.gr
Καταχώρισε Δωρεάν την Επιχείρησή σου!

6,5 Εκατομμύρια Επισκέψεις
Κάθε Μήνα Αναζητούν Επιχειρήσεις σαν τη Δική σου!