Νέο Google Update και Πώς θα Επηρεάσει τα Websites

Νέο Google Update και Πώς θα Επηρεάσει τα Websites

Τον Ιούλιο, η Google έθεσε σε εφαρμογή ένα νέο update στον αλγόριθμό της -το Speed Update-, όπως είχε ανακοινώσει από τις αρχές του χρόνου, το οποίο αξιολογεί τα websites βάσει της ταχύτητας των mobile σελίδων τους.

Βάσει του νέου αλγορίθμου, η Google θα εμφανίζει ψηλότερα στα αποτελέσματά της τα websites που έχουν καλή ταχύτητα απόκρισης στις mobile αναζητήσεις.

Google Update (Speed Update)

Πιο αναλυτικά, η Google ανακοίνωσε στις 9 Ιουλίου, τα παρακάτω:

«Οι άνθρωποι θέλουν να μπορούν να βρίσκουν απαντήσεις στις ερωτήσεις τους όσο γίνεται πιο γρήγορα –μελέτες δείχνουν ότι οι online χρήστες, πραγματικά, ενδιαφέρονται για την ταχύτητα μίας σελίδας. Αν και η ταχύτητα ενός website χρησιμοποιήθηκε ως κριτήριο κατάταξής του στα αποτελέσματα αναζητήσεων για αρκετό καιρό, το συγκεκριμένο κριτήριο εστίαζε στις αναζητήσεις που γίνονται από desktop συσκευές. Πλέον, ανακοινώνουμε ότι, ξεκινώντας από τον Ιούλιο του 2018, η ταχύτητα ενός website θα αποτελεί κριτήριο κατάταξής του και για τις αναζητήσεις που γίνονται από mobile συσκευές.

Το “Speed Update”, όπως συνηθίζουμε να το ονομάζουμε, θα επηρεάσει μόνο τα websites που παρέχουν μία αργή εμπειρία στους online χρήστες και η επιρροή αυτή θα αφορά μόνο σε ένα μικρό ποσοστό αναζητήσεων. Θα εφαρμοστούν τα ίδια standards σε όλα τα websites, ασχέτως της τεχνολογίας με την οποία έχουν δημιουργηθεί. Ο σκοπός της αναζήτησης παραμένει, βέβαια, μία πολύ σημαντική παράμετρος, οπότε ένα αργό website μπορεί να συνεχίζει να εμφανίζεται ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης, αν έχει πολύ καλό περιεχόμενο.

Ενθαρρύνουμε τους προγραμματιστές να σκέφτονται σφαιρικά σχετικά με το πώς οι επιδόσεις ενός website επηρεάζουν την εμπειρία ενός χρήστη της σελίδας τους και να λαμβάνουν υπόψη τους ένα σύνολο από user experience metrics. Αν και δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο εργαλείο που να αξιολογεί, απευθείας, κατά πόσο ένα website θα επηρεαστεί από αυτό το νέο κριτήριο κατάταξης, με τα παρακάτω εργαλεία μπορείς να αξιολογήσεις τις επιδόσεις του website σου:

  • Chrome User Experience Report, ένα σύνολο δημοσίων δεδομένων με βασικές μετρήσεις εμπειρίας χρηστών για δημοφιλείς προορισμούς στο διαδίκτυο, όπως τις έχουν βιώσει οι χρήστες του Chrome υπό πραγματικές συνθήκες.
  • Lighthouse, ένα αυτοματοποιημένο εργαλείο και μέρος των Chrome Developer Tools σχετικά με την εξέταση της ποιότητας (επιδόσεις, προσβασιμότητα κ.ά.) των σελίδων ενός website.
  • PageSpeedInsights, ένα εργαλείο που εξετάζει την απόδοση ενός website στο Chrome UX Report και προτείνει βελτιστοποιήσεις απόδοσης».
Tips για Digital Marketing στο Email σου
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing!

Συνοπτικά, αυτό που αναφέρει η Google είναι ότι, αν έχεις ένα website που είναι αργό στις αναζητήσεις των χρηστών mobile συσκευών, τότε χρειάζεται να κάνεις βελτιωτικές κινήσεις για να εμφανίζεσαι ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα των mobile αναζητήσεων.

Ανέκαθεν η Google συνιστούσε τα websites να είναι mobile optimized, η ταχύτητά τους όμως δεν ήταν ποτέ, μέχρι σήμερα, ένα ξεκάθαρο κριτήριο για την κατάταξή τους στις αναζητήσεις που γίνονται από mobile συσκευές.

Και η αλήθεια είναι ότι, καθώς κατά μέσο όρο πάνω από το 63% των online χρηστών χρησιμοποιούν κινητές συσκευές για να ψάξουν κάτι, το νέο update της Google ουσιαστικά «υποχρεώνει» τα websites να ασχοληθούν σοβαρά με την ταχύτητά τους στις mobile αναζητήσεις και αυτό «πιστοποιείται» και από τα παρακάτω στατιστικά:

  • Όταν η ταχύτητα απόκρισης ενός website (σε κινητή συσκευή) αυξάνεται από το 1 δευτερόλεπτο στα 3 δευτερόλεπτα, η πιθανότητα του bounce αυξάνεται κατά 32%
  • Όταν η ταχύτητα απόκρισης ενός website (σε κινητή συσκευή) αυξάνεται από το 1 δευτερόλεπτο στα 5 δευτερόλεπτα, η πιθανότητα του bounce αυξάνεται κατά 90%
  • Και όταν η ταχύτητα απόκρισης ενός website (σε κινητή συσκευή) αυξάνεται από το 1 δευτερόλεπτο στα 10 δευτερόλεπτα, η πιθανότητα του bounce αυξάνεται κατά 123%

Καταλαβαίνεις, λοιπόν, πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η ταχύτητα ενός website.

Παράγοντες που Επηρεάζουν το Page Speed

Ποιος είναι, όμως, ο ιδανικός χρόνος απόκρισης ενός website και ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τις επιδόσεις του στην ταχύτητα;

Σύμφωνα με μία πρόσφατη έρευνα:

  • ο μέσος όρος απόκρισης ενός website σε μία κινητή συσκευή είναι 15 δευτερόλεπτα (7 δευτερόλεπτα γρηγορότερα από το 2017)
  • οι σελίδες που βρίσκονται στις 5 πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων αναζήτησης από mobile συσκευές έχουν, κατά μέσο όρο, ταχύτητα απόκρισης 2,5 δευτερόλεπτα, ενώ οι σελίδες που βρίσκονται από την 6η έως και την 10η θέση έχουν, κατά μέσο όρο, 2,8 με 2,9 δευτερόλεπτα
  • συγκρίνοντας διαφορετικά verticals, οι ταχύτερες σελίδες ανήκουν στο χώρο της υγείας και ακολουθούν οι σχετικές με τον τουρισμό και οι οικονομικού περιεχομένου σελίδες.

Σε αυτό το σημείο, όμως, χρειάζεται να διευκρινίσουμε ότι η ταχύτητα ενός website είναι μεταβλητή κατά τη διάρκεια της ημέρας και, σίγουρα, διαφέρει αρκετά ανάμεσα στους χρήστες (βάσει των δυνατοτήτων της εκάστοτε κινητής συσκευής, όπως και βάσει της ταχύτητας σύνδεσης στο internet).

Οπότε, η ρεαλιστική ταχύτητα ενός website προκύπτει από το σύνολο των ταχυτήτων απόκρισης όλων των χρηστών, λαμβάνοντας υπόψη και το πλήθος του αριθμού των χρηστών ανά χρόνο απόκρισης.

Ας δούμε, λοιπόν, ποιοι είναι οι συνηθέστεροι παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα απόκρισης ενός website:

  • Redirections: όσο λιγότερα redirections, τόσο λιγότερος χρόνος απαιτείται για να εμφανιστεί το website
  • Compression: όσο περισσότερο μπορείς να «συμπιέσεις» δεδομένα, τόσο το καλύτερο
  • Server response time: η ανταπόκριση του server που φιλοξενεί το website επηρεάζει πολύ το τελικό performance όλου του website
  • Browser caching: μέσω του caching ελαχιστοποιούνται οι «εντολές» που απαιτείται να εκτελεστούν, οπότε μειώνεται και ο χρόνος απόκρισης
  • Ελαχιστοποίηση resources: η αφαίρεση περιεχομένου που δεν είναι αναγκαίο σε επίπεδο κώδικα, CSS, JavaScript μπορεί να βοηθήσει στο να μειωθεί η ταχύτητα της απόκρισης του website
  • Παραμετροποίηση εικόνων: οι εικόνες είναι τα αρχεία που συνήθως έχουν το μεγαλύτερο βάρος. Η παραμετροποίηση αυτών αναφορικά με το format, τις διαστάσεις και την ανάλυσή τους μπορεί να συνεισφέρει, σε μεγάλο βαθμό, στην ελαχιστοποίηση του συνολικού βάρους του website
  • Προτεραιοποίηση του ορατού περιεχομένου: η επιλογή των στοιχείων που θα εμφανίζονται above the fold, χωρίς δηλαδή να χρειάζεται να κάνει scroll ο χρήστης, επηρεάζει πολύ το πλήθος των στοιχείων που θα «φορτώσουν» κατευθείαν, γεγονός που επηρεάζει αντίστοιχα την ταχύτητα του website

Συνοψίζοντας

Συνοψίζοντας, αξίζει να τονιστεί ότι η ταχύτητα απόκρισης ενός website από mobile συσκευές αποτελεί, πλέον, ένα ακόμη ranking factor για την προτεραιοποίηση της εμφάνισής του στα αποτελέσματα αναζήτησης από mobile συσκευές, δεν είναι όμως ο μόνος.

Το περιεχόμενο του website και όλοι οι άλλοι παράγοντες που, παραδοσιακά, επηρεάζουν το SEO χρειάζεται να παρακολουθούνται διαρκώς, ώστε με τις ανάλογες βελτιωτικές ενέργειες το website να εμφανίζεται, πάντα, ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Προσέλκυσε πελάτες μέσω Google Adwords - Ζήτα τώρα μια συνάντηση

Η Ελένη είναι Marketing Supervisor στο Χρυσό Οδηγό, με πάνω από 10 χρόνια εμπειρία στο Digital Marketing. Λατρεύει τη στρατηγική, τις εμπεριστατωμένες έρευνες και τις θεμελιωμένες απόψεις. Εργάζεται στο χώρο της επικοινωνίας πάνω από 18 χρόνια, έχοντας διαχειριστεί πολλά και διαφορετικά multitasking offline & online projects, αποκομίζοντας μία σφαιρική εμπειρία & τεχνογνωσία για κάθε είδους διαφημιστική ενέργεια.

ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ

της επιχείρησής σου 

3,8 Εκατομμύρια Επισκέπτες

κάθε μήνα αναζητούν επιχειρήσεις σαν τη δική σου!