Πώς να δημιουργήσεις ένα επιτυχημένο και SEO Friendly Blog Post [Infographic]

Επιτυχημένα SEO Friendly Blogs
Πινακας Περιεχομενων

Εάν θέλεις να μάθεις πώς μπορείς να δημιουργήσεις μόνος σου ένα επιτυχημένο Blog Post για το website σου, τότε είσαι στο σωστό μέρος.

Στο συγκεκριμένο άρθρο θα βρεις πρακτικές συμβουλές και παραδείγματα που θα σε βοηθήσουν να φτιάχνεις σωστά δομημένα και SEO Friendly Blog Posts.

Βρες επίσης στο τέλος του άρθρου, ένα infographic που περιέχει κάποια σημαντικά tips από το σύνολο του άρθρου.

Βάλε ελεύθερα το συγκεκριμένο άρθρο ως Bookmark στο browser σου, ώστε να μπορείς να βρίσκεις εύκολα το “συστατικό” που θα σε βοηθάει κάθε φορά να φτιάχνεις εύκολα και μεθοδικά SEO Friendly Blog Posts.

Δημιούργησε SEO Friendly URLs

Η χρήση keyword στα URLs είναι μια καλή επιλογή αλλά δεν είναι το μόνο που πρέπει να προσέξεις όταν φτιάχνεις URLs.

Τι πρέπει να προσέξεις όμως.

Τα permalink, τα οποία είναι το κείμενο που ακολουθεί μετά το domain ή subdomain σου, πρέπει να είναι μοναδικά για κάθε blog post σου.

Για να δημιουργήσεις λοιπόν ένα SEO Friendly URL ξεκίνησε συμπεριλαμβάνοντας το βασικό keyword της σελίδας σου στη διεύθυνση URL της.

Επίσης κάνε τις URLs διευθύνσεις σου σύντομες και προσπάθησε να μην είναι πολύ μεγάλες.

Τα υπερβολικά μεγάλα σε μήκος URLs μπορεί να βλάψουν το search visibility.

Για παράδειγμα αντί για ένα URL όπως: https://adsolutions.xo.gr/blog/20-on-page-google-ranking-factors-2018-h-apolyth-lista καλύτερο είναι ένα URL όπως: https://adsolutions.xo.gr/blog/google-ranking-factors-2018.

Προσπάθησε τα URLs που φτιάχνεις να είναι κατανοητά και να διαβάζονται εύκολα από τους χρήστες.

Να έχεις υπόψιν σου ότι ένας χρήστης βλέποντας μόνο τη διεύθυνση URL, θα πρέπει να μπορεί να σχηματίσει μια εικόνα για το τι πρόκειται να συναντήσει στη σελίδα.

Όταν είναι απαραίτητο χρησιμοποίησε παύλες για να διαχωρίσεις τις λέξεις.

Απέφυγε την κάτω παύλα, τα κενά διαστήματα ή άλλους χαρακτήρες για το διαχωρισμό των λέξεων.

Χρησιμοποιήστε πάντα πεζά γράμματα με λατικούς χαρακτήρες και ποτέ κεφαλαία ή πεζοκεφαλαία γράμματα και ελληνικούς χαρακτήρες.

Χρησιμοποίησε Keyword στο Title Tag

Το Title Tag ή αλλιώς η ετικέτα τίτλου είναι ένα από τα σημαντικότερα SEO συστατικά της σελίδας σου.

Η χρήση keyword στο τίτλο είναι μια έξυπνη κίνηση ώστε να ενισχύσεις την κατάταξη της ιστοσελίδας σου.

Σύμφωνα με το Moz, η χρήση keyword στην αρχή των title tags αποδίδει καλύτερα σε σχέση με τη χρήση keyword προς το τέλος των title tags.

Επομένως όσο πιο κοντά έχεις τη λέξη-κλειδί (keyword) σου στην αρχή του title tag σου, τόσο περισσότερο βάρος έχει για τις μηχανές αναζήτησης.

Κάτωθι είναι ένα παράδειγμα από ένα άρθρο μας το οποίο έχει ως target keyword το SSL Certificate.

Στο συγκεκριμένο άρθρο έχουμε ορίσει το συγκεκριμένο target keyword στην αρχή του title tag.

Snippet του άρθρο "SSL Certificate: Τι είναι και Γιατί το Χρειάζεσαι!"

Η Google συνήθως εμφανίζει τους πρώτους 50 – 60 χαρακτήρες (συμπεριλαμβανομένων και των κενών) ενός title tag, επομένως προσπάθησε να κινείσαι μέσα σε αυτά τα όρια.

Όρισε το Τίτλο σου σε H1 Tag

Τα H1 tags είναι τα δεύτερα title tag της Google τα οποία είναι εξίσου σημαντικά με το Title tag της σελίδας σου.

Τοποθέτησε το header tag <h1> </h1> στην κορυφή της σελίδας σου, κατά προτίμηση μετά το <body> tag.

Χρησιμοποίησε τα σωστά keywords, τα οποία θα δηλώνουν συνοπτικά το περιεχόμενο της σελίδας σου, στο H1 tag της σελίδας σου.

Ενσωματώνοντας τα σωστά keywords στα H1 tags των σελίδων σου, μπορείς να δώσεις μια ώθηση στα αποτελέσματα κατάταξης.

Θυμήσου να χρησιμοποιείς μόνο ένα H1 tag σε κάθε blog post σου, για να πετύχεις τα μέγιστα αποτελέσματα στην κατάταξή σου στη Google.

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις

Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!

Κάνε Optimization στις Εικόνες σου

Σύμφωνα με το HTTP Archive, οι εικόνες αποτελούν κατά μέσο όρο το 50% του συνολικού βάρους μιας σελίδας.

HTTP Archive: Average Bytes per Page by Content Type

Επομένως, αν θέλεις να δημιουργήσεις ένα επιτυχημένο Blog Post, οι εικόνες είναι μακράν το Νο1 σημείο μιας σελίδας το οποίο πρέπει να ελέγξεις και να κάνεις optimize.

Όσο υψηλότερη είναι η ανάλυση, τόσο μεγαλύτερο είναι το μέγεθος του αρχείου, επομένως πρέπει να κάνεις ένα συμβιβασμό μεταξύ της ποιότητας και του μεγέθους του αρχείου.

Εάν έχεις εικόνες που καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος της σελίδας και είναι υψηλής ανάλυσης, τότε θα πρέπει να τις διατηρείς μεταξύ 60K και 100K το μέγιστο.

Οι εικόνες που καταλαμβάνουν μικρότερο μέρος στη σελίδα, θα πρέπει να είναι στα 30Κ και χαμηλότερα.

Γενικά υπάρχουν τρεις τύποι αρχείων που υποστηρίζονται: GIF (Graphics Interchange Format), PNG (Portable Network Graphics) και JPEG (Joint Photographic Experts Group).

  • PNG – χρησιμοποιείται σε εικόνες και σχέδια υψηλής ανάλυσης και ευκρίνιας που έχουν αρκετά μεγάλο όγκο αρχείου.
  • JPEG – χρησιμοποιείται για πιο απλά σχέδια και εικόνες, οι οποίες μπορούν να συμπιεστούν αρκετά.
  • GIF – χρησιμοποιεί μόνο 256 χρώματα και είναι η καλύτερη επιλογή για κινούμενες εικόνες.

Οι εικόνες σου επίσης, θα πρέπει να έχουν ένα σωστό title, alt text, description και caption.

Εδώ να θυμάσαι ότι θα πρέπει να χρησιμοποιείς τα κατάλληλα keyword στο τίτλο και το alt text των εικόνων σου.

Αυτό, εκτός του ότι βοηθάει στη σωστή διαμόρφωση του SEO optimization της σελίδας σου, βοηθά και τις μηχανές αναζήτησης να βρουν τι κατάλληλες εικόνες για την αναζήτηση εικόνων με βάση τα keyword που χρησιμοποιούν οι χρήστες.

Free tool: Δοκίμασε και το free tool Compressor.io και κάνε ένα σωστό και γρήγορο optimization στις εικόνες σου.

Βάλε τον Υπότιτλο σου σε Η2 Tag

Η χρήση Subheading (υπότιτλου) όπως είναι το H2 Tag, θα σε βοηθήσει να “σπάσεις” τη σελίδα σου σε ενότητες.

Αυτό θα βοηθήσει από τη μια τους χρήστες να διαβάσουν πιο εύκολα το κείμενό σου και από την άλλη τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενο της σελίδας σου.

Μια καλή πρακτική είναι να εντάξεις το target keyword σου μέσα στο H2 Tag σου.

Για παράδειγμα στο άρθρο “Τι Είναι το Mobile-First Indexing και Πώς να Προετοιμαστείς” έχουμε χρησιμοποιήσει δυο H2 Tag τα οποία περιλαμβάνουν το target keyword “Mobile-First Indexing”.H2 Tag "Τι είναι το Mobile-First Indexing" το οποίο βρίσκεται μέσα στο άρθρο "Τι Είναι το Mobile-First Indexing και Πώς να Προετοιμαστείς"H2 Tag "Πώς να Προετοιμαστείς για το Mobile–First Indexing" το οποίο βρίσκεται μέσα στο άρθρο "Τι Είναι το Mobile-First Indexing και Πώς να Προετοιμαστείς"Αυτό βοήθάει από τη μια τους χρήστες να διαβάσουν πιο εύκολα το περιεχόμενο της σελίδας και από την άλλη τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν καλύτερα το περιεχόμενο της σελίδας και να το αξιολογήσουν ανάλογα.

Επίσης όπου κρίνεις χρήσιμο μπορείς να χρησιμοποιήσεις και τα υπόλοιπα Heading Tags, όπως Η3, Η4, Η5 Tags κ.ά.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να θυμάσαι ότι τα Heading Tags θα πρέπει να έχουν μια λογική σειρά.

Δεν είναι σωστή πρακτική να βάλεις μετά από H1 Tag το H3 Tag παραλείποντας το H2 Tag.

Για παράδειγμα, η δομή της σελίδας σου θα πρέπει να είναι όπως κάτωθι (H1 > H2 > H3):

HTML heading η σωστή δομή μιας σελίδας

Και όχι κάπως έτσι (H1 > H3 > H2 > H4 > H3):

HTML heading η λάθος δομή μιας σελίδας

Τέτοιες πρακτικές, όπως η τελευταία, μπορούν να οδηγήσουν σε ποινή από τη Google και ουσιαστικά το όνειρο σου για ένα επιτυχημένο Blog Post να κάνει φτερά.

Κάνε Σωστή Χρήση των Internal & External Links

Internal Links

Τα internal links (εσωτερικοί σύνδεσμοι) είναι σύνδεσμοι οι οποίοι οδηγούν σε άλλες σελίδες του website σου.

Ο αριθμός των internal links στις σελίδες του website σου υποδηλώνει τη σχετικότητα της συγκεκριμένης σελίδας με άλλες σελίδες του website σου.

Μια καλή πρακτική είναι να χρησιμοποιείς 2 με 3 internal links σε κάθε blog post σου.

Επίσης όταν πας να δημιουργήσεις internal links, χρησιμοποίησε anchor text σε λέξεις που είναι σχετικές με το περιεχόμενο της σελίδας που θα οδηγήσει το internal link.

Για παράδειγμα στο άρθρο “14 Google Analytics Terms που Πρέπει να Γνωρίζεις [Infographic]” έχουμε χρησιμοποιήσει ένα internal link με anchor text τη φράση “ανάλυση του Audience Section”.

Η συγκεκριμένη φράση είναι πάρα πολύ σχετική με το άρθρο στο οποίο θα οδηγηθούν οι χρήστες και το οποίο έχει τίτλο «Google Analytics: Ανάλυση του Audience Section – Μέρος 1».

Internal link με anchor text τη φράση “ανάλυση του Audience Section"

Ποτέ μη χρησιμοποιείς παραπλανητικά internal link, διότι το μόνο που θα καταφέρεις είναι να αυξήσεις το bounce rate και να μειώσεις το time on page του website σου, μιας και οι χρήστες πιθανότατα θα εγκαταλείψουν αμέσως τη σελίδα σου αν δε βρουν κάτι σχετικό με αυτό για το οποίο έκαναν κλικ.

External Links

Τα external Links (εξωτερικοί σύνδεσμοι) είναι σύνδεσμοι οι οποίοι οδηγούν σε άλλα website.

Χρησιμοποίησε τέτοιου είδους συνδέσμους όταν θέλεις να προσφέρεις πληροφορίες στους χρήστες της σελίδας σου από μια αξιόπιστη πηγή.

Για παράδειγμα στο άρθρο “17 + 1 SEO Terms που Πρέπει να Γνωρίζεις [Infographic]” έχουμε χρησιμοποιήσει ένα external link με anchor text τη φράση “301 redirect”.

External link με anchor text τη φράση “301 redirect”

Ουσιαστικά οδηγούμε, όσους χρήστες το επιθυμούν, σε ένα άλλο website το οποίο θεωρούμε αξιόπιστο και που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι το support της Google, ώστε να βρουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ανακατεύθυνση 301 redirect.

Χρησιμοποίησε τα Internal & External Links φυσικά μέσα στα κείμενα σου όταν θέλεις να κατευθύνεις τους χρήστες σε άλλες αξιόπιστες πηγές είτε μέσα στο website σου είτε έξω από αυτό.

Έξτρα tip: Όρισε τα external links να ανοίγουν σε μια νέα σελίδα στο browser ώστε το website σου να παραμείνει ανοιχτό ακόμη και αν οι χρήστες μετακινηθούν σε έναν άλλο website.

Βάλε τo Keyword σου στις Πρώτες 100 Λέξεις

To Keyword σου θα πρέπει να εμφανίζεται στις πρώτες 100 με 150 λέξεις του άρθρου σου.

Η συχνή χρήση του keyword στο περιεχόμενο της σελίδας σου μπορεί να σου δώσει μια ώθηση στα αποτελέσματα κατάταξης μιας και θα στείλει στις μηχανές αναζήτησης ένα ισχυρό σήμα σχετικότητας του συγκεκριμένου keyword με το περιεχόμενο της σελίδας σου.

Μην το παρακάνεις όμως.

Η πυκνότητα του Keyword, μέσα στο κείμενο, θα πρέπει να είναι περίπου 2%, οπότε χρησιμοποίησε το Keyword σου φυσικά μέσα στο κείμενο περίπου μία ή δύο φορές για κάθε 100 λέξεις.

Επίσης αφού έχεις καταλήξει σε ένα Keyword, βρες και άλλα δευτερεύοντα Keyword σχετικά με το target keyword σου.

Αυτή η τεχνική ονομάζεται Latent Semantic Indexing.

Ουσιαστικά οι μηχανές αναζήτησης αναλύουν το περιεχόμενο μιας σελίδας και αναζητούν λέξεις – κλειδιά LSI που υποστηρίζουν το κεντρικό Keyword σου.

Με αυτό το τρόπο οι μηχανές αναζήτησης καταλαβαίνουν καλύτερα το περιεχόμενο της σελίδας σου.

Έξτρα tip: Ξεκίνησε να γράφεις το άρθρο σου χωρίς να σκέφτεσαι το Keyword σου. Αφού τελειώσεις γύρισε πίσω και πρόσθεσε το Keyword σου φυσικά και όπου ταιριάζει μέσα στο κείμενο. Μην ξεχνάς, πως ένα επιτυχημένο Blog Post δεν θέλει κόπο, αλλά τρόπο!

Η Ανατομία ενός επιτυχημένου Blog Post [Infographic]

Η Ανατομία ενός SEO Friendly Blog Post [Infographic]

Συνοψίζοντας

Ακολούθησε αυτή τη λίστα συμβουλών και φτιάξε το δικό σου επιτυχημένο Blog Post!

Εφάρμοσε τις βέλτιστες πρακτικές, πειραματίσου όσο χρειάζεται, κάνε τις αναλύσεις σου και δες σύντομα θετικά αποτελέσματα στο traffic που δέχεται το website σου, καθώς και άλλα σημαντικά metrics.

Φτιάξε ένα Σύγχρονο Website

Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης
και μάθε πώς πρέπει να είναι η ιστοσελίδα σου,
για να προσελκύει περισσότερους πελάτες!









Σχετικά Άρθρα:

Scroll to Top

Δοκίμασε τη Δύναμη του xo.gr
Καταχώρισε Δωρεάν την Επιχείρησή σου!

6,5 Εκατομμύρια Επισκέψεις
Κάθε Μήνα Αναζητούν Επιχειρήσεις σαν τη Δική σου!