SEO ή PPC: Ποια μέθοδο να επιλέξω;
Υπάρχουν δύο στρατηγικές μέθοδοι Search Engine Marketing (SEM) που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις για να προσεγγίσουν το κοινό τους μέσω των μηχανών αναζήτησης, όπως είναι η Google: το SEO (Search Engine Optimization) και το PPC (Pay per Click).
Και οι δύο στρατηγικές έχουν ως στόχο να εμφανίσουν το website της επιχείρησής σου στα αποτελέσματα των αναζητήσεων που εμφανίζουν οι μηχανές αυτές, λαμβάνοντας υπόψη τα keywords (λέξεις-κλειδιά) που χρησιμοποίησε ο χρήστης.
Ποια είναι, όμως, η καταλληλότερη για την επιχείρησή σου;
Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις
Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!
Διάβασε παρακάτω και μάθε τι είναι SEO & PPC, ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των δύο μεθόδων, αλλά και ποια ταιριάζει καλύτερα με τους στόχους της επιχείρησής σου!
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ SEO και PPC;
Το SEO και το PPC αποτελούν στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ με διαφορετική προσέγγιση. Η βασική τους διαφορά έγκειται στο ότι το SEO προσφέρει τη δυνατότητα να βελτιστοποιήσεις το περιεχόμενο του website σου και να συνεχίσεις να παράγεις seo friendly περιεχόμενο για να βελτιώνεις, συνεχώς, την παρουσία της επιχείρησής σου στα αποτελέσματα των αναζητήσεων, ενώ με το PPC η σελίδα σου εμφανίζεται επί πληρωμή, κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σου.
Στην παρακάτω εικόνα μπορείς να δεις με πράσινο τα οργανικά αποτελέσματα (SEO) και με κόκκινο τα πληρωμένα αποτελέσματα/διαφημίσεις (PPC):
Τώρα που είδαμε πού θα εμφανίζεται η επιχείρησή σου ανάλογα με τη μέθοδο προβολής SEM που θα επιλέξεις, πάμε να δούμε -λίγο πιο αναλυτικά- τι είναι και πώς λειτουργεί η κάθε μέθοδος, καθώς και τα κύρια πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά τους.
Τι είναι το SEO;
Το SEO είναι μια συνεχόμενη διαδικασία που έχει ως στόχο τη βελτιστοποίηση ενός website, με σκοπό να πετυχαίνει καλύτερη κατάταξη (οργανική) σε αναζητήσεις για στοχευμένες λέξεις-κλειδιά ή φράσεις, με αποτέλεσμα την αύξηση της επισκεψιμότητας του website.
Η βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας βάσει των λέξεων-κλειδιών που χρησιμοποιούν οι χρήστες στην αναζήτησή τους είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες κατάταξής της στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Πώς γίνεται, όμως, η έρευνα για λέξεις-κλειδιά που θα βελτιώσουν την κατάταξη του website σου;
Για παράδειγμα, μια επιχείρηση που θέλει να βελτιώσει την κατάταξη του website της για την αναζήτηση “ανδρικά πορτοφόλια”, μπορεί να γράψει πλούσιες περιγραφές προϊόντων και να ξαναγράψει κατάλληλα τους τίτλους της σχετικής σελίδας και τις μετα-περιγραφές, ώστε να περιέχουν αυτή τη φράση (λέξη-κλειδί). Μπορεί, επίσης, να βελτιώσει την ταχύτητα του website της, ώστε να φορτώνει γρηγορότερα και να αποκτήσει συνδέσμους από websites που σχετίζονται με τα ανδρικά αξεσουάρ. Αυτά είναι μερικά παραδείγματα, για το πώς ένα website μπορεί να βελτιώσει το SEO του.
Εάν θες να μάθεις ακόμη περισσότερα για το SEO, διάβασε τα δύο άρθρα του Adsolutions που ακολουθούν και θα λύσεις κάθε απορία σου!
Τι είναι το PPC;
Το PPC ή ολογράφως Pay Per Click διαφήμιση αναφέρεται στις διαφημίσεις που συναντάς, κυρίως, στην κορυφή των Google, Bing, Yahoo (και άλλων μηχανών αναζήτησης ή social media networks). Ονομάζεται “Pay Per Click’’, δηλαδή “Πληρώστε Ανά Κλικ’’, γιατί οι επιχειρήσεις πληρώνουν για τις διαφημίσεις τους μόνον όταν κάνουν κλικ σε αυτές οι χρήστες! Σε περίπτωση που οι χρήστες δεν κάνουν κλικ στη διαφήμιση, οι επιχειρήσεις δεν πληρώνουν τίποτα.
Μπορείς να μάθεις περισσότερα για τις πληρωμένες διαφημίσεις στην Google, στο άρθρο μας: <<Τι είναι το Google Ads και Πώς δουλεύει;>>
SEO vs PPC: Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα
Στο SEO τα αποτελέσματα φαίνονται σε βάθος χρόνου, ενώ στο PPC έχεις άμεσα αποτελέσματα.
SEO: Η στρατηγική SEO απαιτεί χρόνο για να αποδώσει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η λογική της στηρίζεται σε βελτιώσεις που γίνονται χρόνο με το χρόνο και δε μπορεί να προσδιοριστεί το ακριβές διάστημα στο οποίο θα δεις αποτέλεσμα. Σύμφωνα με έρευνα της ahrefs:
Μόνο το 5,7% των σελίδων κατατάσσεται στις 10 πρώτες θέσεις για τουλάχιστον μία λέξη-κλειδί εντός ενός έτους από τη δημοσίευσή τους.
PPC: Όταν ξεκινάς μια διαφημιστική καμπάνια, η διαφήμισή σου εμφανίζεται αμέσως στις διαφημιστικές θέσεις της Google και σου εξασφαλίζει θέαση σε ένα ευρύ κοινό που ψάχνει τις υπηρεσίες, τα προϊόντα και τις προσφορές σου.
Με το SEO προσελκύεις μεγάλο κοινό με χαμηλό κόστος, ενώ με το PPC πληρώνεις κάθε φορά που κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σου.
SEO: Έρευνες δείχνουν ότι η 1η θέση στα οργανικά αποτελέσματα της Google επιλέγεται από το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών. Το Backlinko, σε άρθρο του, εξηγεί τα αποτελέσματα μίας μελέτης που διεξήγαγε σε 5.000.000 αναζητήσεις, με σκοπό να ερευνήσει το ποσοστό των ατόμων που κάνουν κλικ στις σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης, λαμβάνοντας υπόψη τη θέση κατάταξης (το ποσοστό αυτό εκφράζεται ως Click Trough Rate ή αλλιώς CTR).
Μπορείς να μάθεις εδώ για το δείκτη CTR, ο οποίος χρησιμοποιείται ως δείκτης μέτρησης τόσο στην SEO στρατηγική, όσο και στην PPC.
Από την έρευνα προέκυψε ότι το 31,7% των χρηστών επιλέγει το αποτέλεσμα που βρίσκεται στην 1η οργανική θέση της κατάταξης της Google. Υψηλό ποσοστό κερδίζουν, επίσης, εκείνοι που εμφανίζονται στη δεύτερη και την τρίτη οργανική θέση.
Η εμφάνιση του website σου στα αποτελέσματα αναζήτησης οδηγεί σε αύξηση των κλικ, η οποία με τη σειρά της οδηγεί σε αύξηση των μετατροπών και των εσόδων και σε σταθερή επιστροφή στην επένδυση (ROI).
PPC: Πληρώνεις μόνον όταν κάποιος επιλέξει να πατήσει την διαφήμισή σου, ανεξάρτητα από το πόσες φορές θα εμφανιστεί στα αποτελέσματα. Ακόμη, μέσω της στρατηγικής PPC, μπορείς να επιλέγεις κοινό με συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία και, έτσι, να προσελκύεις όσους ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σου.
Με το SEO εμφανίζεσαι σταθερά στα οργανικά αποτελέσματα, ενώ με το PPC έχεις ορισμένο – συγκεκριμένο χρόνο εμφάνισης στα πληρωμένα αποτελέσματα.
SEO: Υλοποιώντας όλες τις ενέργειες και τις τεχνικές για on-page και off-page SEO και βελτιώνοντας το website σου χρόνο με το χρόνο, πετυχαίνεις τη σταθερή εμφάνισή του στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Πολλές φορές, μπορεί το website σου να εμφανιστεί περισσότερες από μια φορές στην πρώτη σελίδα των οργανικών αποτελεσμάτων, ανάλογα με τη λέξη-κλειδί που έχει χρησιμοποιήσει ο χρήστης.
PPC: Για να εμφανιστεί η διαφήμισή σου στις θέσεις των διαφημιζόμενων στην πρώτη σελίδα, πρέπει η καμπάνια σου -από τη στιγμή της δημιουργίας της έως τη βελτιστοποίησή της- να ακολουθήσει όλους τους κανόνες που ορίζει η Google για να πετύχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Η διαφήμιση τρέχει για ένα ορισμένο διάστημα που έχεις επιλέξει να πληρώσεις. Μόλις σταματήσεις να πληρώνεις, σταματάς και να εμφανίζεσαι.
Στο SEO η ιστοσελίδα είναι ευάλωτη σε αναβαθμίσεις στον αλγόριθμο, ενώ το PPC δεν επηρεάζεται.
SEO: Οι μηχανές αναζήτησης, κάθε χρόνο, πραγματοποιούν αναβαθμίσεις στον αλγόριθμο που χρησιμοποιούν και οι επιχειρήσεις, κάθε φορά, πρέπει να βελτιστοποιούν τα website τους σύμφωνα με τις αλλαγές αυτές, ώστε να πληρούν τα κριτήρια και τους κανονισμούς της Google. Έτσι μόνο μπορούν να διατηρούν τη θέση που κατέχουν στα οργανικά αποτελέσματα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα το πετυχαίνουν πάντα.
PPC: Οι πληρωμένες διαφημίσεις δεν επηρεάζονται από αναβαθμίσεις στον αλγόριθμο.
Στο PPC μπορείς να κάνεις δοκιμές με διαφορετικές διαφημίσεις, ενώ στο SEO δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα.
PPC: Στο PPC έχεις τη δυνατότητα να δοκιμάσεις διαφορετικές εκδοχές της διαφήμισής σου και σε κοινό με ίδια ή διαφορετικά χαρακτηριστικά. Έπειτα, αξιολογείς ποια πήγε καλύτερα και συνεχίζεις με εκείνη.
SEO: Στο SEO δοκιμάζεις τεχνικές και πρέπει να δίνεις αρκετό χρόνο, ώστε να διαβαστούν οι αλλαγές σου από τις μηχανές αναζήτησης. Όταν διαβαστούν και δεις τα αποτελέσματα, μπορείς να επανασχεδιάσεις τις SEO ενέργειές σου.
Πλεονεκτήματα | Μειονεκτήματα | |
SEO | Δωρεάν, Προσέλκυση μεγάλου και στοχευμένου κοινού, Σταθερή εμφάνιση στα οργανικά αποτελέσματα,
βελτιστοποιημένη ιστοσελίδα, Υψηλό ROI |
Χρειάζεται χρόνο, Επηρεάζεται από αλλαγές στον αλγόριθμο, Δεν έχεις δυνατότητα για δοκιμές, Χρειάζεται Διαρκή έλεγχο |
PPC | Άμεσα αποτελέσματα, Δοκιμές, Μέγιστη ορατότητα του website, Πλήρης έλεγχος της διαφήμισης, Προσαρμογή κόστους | Κόστος, Ορισμένος Χρόνος Εμφάνισης, Χαμηλότερο ROI |
SEO ή PPC: Ποιο είναι καλύτερο για την επιχείρησή μου;
Οι περισσότερες επιχειρήσεις στην ψηφιακή στρατηγική τους χρησιμοποιούν τόσο το SEO, όσο και το PPC. Τα οφέλη από τα δύο αυτά μέσα αλληλοσυμπληρώνονται και δίνουν το βέλτιστο δυνατό αποτέλεσμα.
Και οι δύο στρατηγικές είναι εξίσου σημαντικές για την προσέλκυση κοινού και την προώθηση των προϊόντων/υπηρεσιών σου. Τόσο η SEO στρατηγική, όσο και η PPC έχουν βοηθήσει στην ανάπτυξη και την κερδοφορία εκατομμυρίων επιχειρήσεων έως σήμερα.
SEO + PPC = αυξημένη παρουσία στις μηχανές αναζήτησης
Ο Χρυσός Οδηγός μπορεί να σχεδιάσει και να υλοποιήσει την κατασκευή ιστοσελίδας με προδιαγραφές SEO, αλλά και να εφαρμόσει PPC στρατηγική. Στόχος μας είναι η ανάπτυξη της επιχείρησής σου μέσα από δοκιμασμένες και στοχευμένες λύσεις, που θα απογειώσουν τα κέρδη σου!
Φτιάξε ένα Σύγχρονο Website
Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης
και μάθε πώς πρέπει να είναι η ιστοσελίδα σου,
για να προσελκύει περισσότερους πελάτες!
- October 22, 2020
- , Google Ads, SEO
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok
Δες πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok και μάθες 6 βασικά tips για να συμπεριλάβεις στη στρατηγική των αναρτήσεών σου.
5+1 Tips για να φτιάξεις Social Media Content Calendar
Δες πως μπορείς να χτισεις την digital στρατηγική σου και να οργανώσεις τα posts σου στα Social Media μέσω ενός Content Calendar
Ο Χρυσός Οδηγός δείχνει τον δρόμο προς το GDPR
Ο Χρυσός Οδηγός αναδείχθηκε νικητής στα φετινά Compliance Awards 2023 , λαμβάνοντας το Χρυσό βραβείο για τη συμμετοχή του στην υπηρεσία GDPR COMPLIANCE
Ο Ρόλος του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε μια Επιχείρηση
Μάθε τα πάντα για τον ρόλο του υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων (DPO) και λάβε τα κατάλληλα μέτρα για την επιχείρησή σου.