Voice Search – Τι Είναι η Φωνητική Αναζήτηση και Πως Λειτουργεί;

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
fwnitiki anazitisi sta ellinika-voice search google-
Πινακας Περιεχομενων

Το μέλλον είναι εδώ και ονομάζεται φωνητική αναζήτηση.

Τι είναι όμως η φωνητική αναζήτηση (voice search) που τόσο έχει απασχολήσει το χώρο του digital marketing τα τελευταία χρόνια; Είναι μια νέα τεχνολογία που χρησιμοποιείται και θα συνεχίσει να χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο στην καθημερινότητά μας.

Ο λόγος είναι απλός. Η ευκολία στη χρήση, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν υστερεί σε τίποτα σε σχέση με μια πληκτρολογημένη αναζήτηση, την έχει κάνει ιδιαίτερα αγαπητή στους χρήστες.

Αυτό είναι προφανές και από τη ραγδαία ανάπτυξή της, καθώς ξεκίνησε από τα smartphones και στη συνέχεια επεκτάθηκε ταχύτατα σε έξυπνα ηχεία και σε φωνητικούς βοηθούς, όπως το Google Voice, το Siri και η Alexa.

Πως όμως μπορεί να επωφεληθεί μια επιχείρησή από την αυξανόμενη δημοτικότητά του voice search; Συγκεντρώσαμε, λοιπόν, κάποιες πληροφορίες που θα σε βοηθήσουν να προσαρμόσεις το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου, σύμφωνα με αυτή τη μορφή αναζήτησης.

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις

Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!

Γιατί οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τη φωνητική αναζήτηση;

Η φωνητική αναζήτηση είναι μια τεχνολογία που επιτρέπει στο χρήστη να πραγματοποιήσει μια αναζήτηση στο Διαδίκτυο, σε έναν ιστότοπο ή σε μια εφαρμογή, χρησιμοποιώντας τη φωνή του.

Η τεχνολογία αυτή έχει μπει στη ζωή μας εδώ και περίπου μια δεκαετία, ξεκινώντας με τα προγράμματα για τη μετατροπή ομιλίας σε κείμενο, τα οποία είναι τέλεια παραδείγματα φωνητικής αναζήτησης.

Σύμφωνα με μια μελέτη σχετικά με τις τάσεις της φωνητικής αναζήτησης, σχεδόν ο μισός παγκόσμιος πληθυσμός (3,25 δισεκατομμύρια άτομα), χρησιμοποιεί φωνητική αναζήτηση ή έναν ψηφιακό βοηθό για να αναζητήσει πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν.

Λογικό! Γιατί άλλωστε να πληκτρολογούν όταν μπορούν απλώς να υπαγορεύσουν ένα ερώτημα ή μια φράση στο κινητό τους τηλέφωνο ή στον φωνητικό βοηθό τους;

voice_search_facts

Πώς η φωνητική αναζήτηση επηρεάζει το SEO;

Όταν πρωτοεμφανίστηκε, η φωνητική αναζήτηση κέντρισε το ενδιαφέρον των χρηστών και όχι μόνο. Αλλά, γιατί θεωρείται σημαντικό και αναπόσπαστο μέρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας στη χώρα μας και παγκοσμίως;

Ο λόγος είναι απλός: η φωνητική αναζήτηση έχει σημαντικό αντίκτυπο στο τοπικό (local) SEO. Δεδομένου ότι το SEO είναι βασικό στοιχείο εξέλιξης της επιχείρησής σου, η φωνητική αναζήτηση είναι μια τεχνολογία που σίγουρα δεν πρέπει να αγνοήσεις.

Ορισμένοι λόγοι για τους οποίους το Voice Search Optimization (Βελτιστοποίηση Φωνητικής Αναζήτησης) κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερη δημοτικότητα καθημερινά είναι οι εξής:

  • Μεγαλύτερη ευκολία του χρήστη να κάνει πολλά διαφορετικά πράγματα ενώ πραγματοποιεί μια φωνητική αναζήτηση. Μπορεί απλώς να υπαγορεύσει στο φωνητικό βοηθό του να αναζητήσει αυτό που χρειάζεται όσο για παράδειγμα οδηγεί.
  • Είναι στην ουσία τεχνολογία hands-free. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται ο χρήστης να έχει φυσική επαφή με τη συσκευή του.
  • Η φωνητική αναζήτηση είναι ένας γρήγορος και αποτελεσματικός τρόπος για να λάβει ένας χρήστης ικανοποιητικές απαντήσεις στις ερωτήσεις και τις απορίες του.

Πώς μπορείς να βελτιστοποιήσεις το περιεχόμενο φωνητικής αναζήτησης για την επιχείρησή σου;

Όσο εύκολο κι αν είναι να χρησιμοποιήσεις τη λειτουργία φωνητικής αναζήτησης, αυτό δεν σημαίνει ότι η βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας για να είναι φιλική προς ερωτήματα φωνητικής αναζήτησης δεν απαιτεί έρευνα και χρόνο.

Υπάρχουν ορισμένα πράγματα που θα πρέπει να κάνεις στην ιστοσελίδα σου για να εξασφαλίσεις ότι η επιχείρησή σου θα είναι όσο το δυνατόν πιο φιλική σε αυτή τη νέα τεχνολογία.

Δες σε μερικά εύκολα βήματα, πως μπορείς να βελτιώσεις – δομήσεις το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου, ώστε να είναι πιο εύκολο να rank-αρεις στις διάφορες μηχανές αναζήτησης.

1. Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου να έχει τη μορφή συνομιλίας

Κάνε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου να έχει απαντήσεις σε πιθανά και σχετικά με το αντικείμενο της επιχείρησής σου, ερωτήματα.

Δημιούργησε περιεχόμενο για την ιστοσελίδα σου, χρησιμοποιώντας έναν τόνο συνομιλίας και απόφυγε τη χρήση εξειδικευμένων τεχνικών όρων. Οι περίπλοκες, πιο σύνθετες λέξεις καθιστούν πιο δύσκολο για ένα πρωτόκολλο φωνητικής αναζήτησης να βρει τον ιστότοπό σου. Μην ξεχνάς, ότι οι μηχανές αναζήτησης εστιάζουν περισσότερο στα κοινά δεδομένα, την τρέχουσα τοποθεσία, τα δημογραφικά στοιχεία και το ευρέως χρησιμοποιούμενο λεξιλόγιο για να βοηθήσουν το χρήστη να λάβει απάντηση στο ερώτημά του.

Με απλά λόγια, το voice search βασίζεται στην πιο απλή – φυσική μορφή γλώσσας. Και αυτή η μορφή έχει συνήθως ένα τόνο συνομιλίας. Η χρήση πιο προσιτής γλώσσας, καθιστά πιο πιθανό να προσελκύσεις έναν πελάτη για πρώτη φορά, ενώ παράλληλα σε βοηθά να αποκτήσεις περισσότερους επαναλαμβανόμενους πελάτες («repeaters»).

2. Χρησιμοποίησε Long-tail Keywords

Κατά την ανάπτυξη του περιεχομένου της ιστοσελίδας σου, μην παραλείψεις να κάνεις έρευνα λέξεων-κλειδιών για πιθανά featured snippets (προβεβλημένα αποσπάσματα). Τα featured snippets εμφανίζονται συνήθως για long-tail Keywords, τα οποία τείνουν να είναι λιγότερο ανταγωνιστικά. Σκέψου ερωτήσεις που ξεκινούν με «Ποιος είναι…», «Τι είναι…» ή «Πώς μπορώ…».

Η βελτιστοποίηση του περιεχομένου σου για τα featured snippets μπορεί όχι μόνο να ενισχύσει την ιστοσελίδα σου στα παραδοσιακά αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά και να αυξήσει τις πιθανότητες να εμφανιστεί για ένα αποτέλεσμα φωνητικής αναζήτησης.

Σε αντίθεση με τα πληκτρολογημένα ερωτήματα, οι φωνητικές αναζητήσεις είναι συχνά μεγαλύτερες και πιο συγκεκριμένες. Αυτό σημαίνει ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου θα πρέπει να περιέχει περισσότερα long-tail keywords, παρά μικρότερους όρους.

Για παράδειγμα, είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσεις στην περιγραφή ενός προϊόντος τη φράση «γυναικεία αθλητικά παπούτσια για ορειβασία» αντί να γράψεις απλώς «γυναικεία παπούτσια».

3. Μην ξεχνάς να ενημερώνεις την καταχώρησή σου στο Google My Business

Η καταχώρηση της επιχείρησής σου στο Google My Business συνήθως περιλαμβάνει στοιχεία, όπως: διεύθυνση, ωράριο λειτουργίας και στοιχεία επικοινωνίας. Όσο πιο πρόσφατες και ενημερωμένες είναι αυτές πληροφορίες, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες να αλληλοεπιδράσει ένας χρήστης με την επιχείρησή σου. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για αναζητήσεις που περιέχουν τη φράση “κοντά μου”, π.χ. “συνεργείο αυτοκινήτων κοντά μου”.

Η άνοδος των φωνητικών αναζητήσεων έχει αυξήσει τον όγκο των τοπικών αναζητήσεων, γεγονός που σου δίνει ακόμα ένα λόγο να έχεις όλα τα στοιχεία της επιχείρησής σου ενημερωμένα.

4. Μείωσε το χρόνο φόρτωσης της ιστοσελίδας σου

Ένα βασικό πλεονέκτημα της χρήσης του voice search σε κινητές συσκευές είναι ότι ο χρήστης μπορεί να λάβει άμεσα αποτελέσματα για μια αναζήτηση, την οποία θα πραγματοποιήσει καθώς βρίσκεται εν κινήσει.

Τα άτομα που χρησιμοποιούν φωνητική αναζήτηση θέλουν να λάβουν μια γρήγορη απάντηση. Η Google έχει κατανοήσει τη σημασία της παροχής γρήγορων απαντήσεων στους χρήστες, γι’ αυτό και ο χρόνος φόρτωσης μιας ιστοσελίδας σε κινητές συσκευές λαμβάνεται υπόψη στην κατάταξη σελίδων για κινητές συσκευές (mobile search ranking).

Αυτό σημαίνει ότι η καθυστέρηση φόρτωσης της σελίδας επηρεάζει την εμφάνιση της ιστοσελίδας σου.

Η μέση σελίδα προορισμού για κινητά φορτώνεται σε περίπου 15 δευτερόλεπτα, ενώ ο βέλτιστος χρόνος είναι μικρότερος από 3sec. Εάν ο ιστότοπός σου δεν βρίσκεται σε καλή κατάταξη στην αναζήτηση για κινητές συσκευές λόγω χαμηλής ταχύτητας, τότε μπορεί επίσης να επηρεαστεί αρνητικά η κατάταξη της φωνητικής αναζήτησης της σελίδας.

Μπορείς να διασφαλίσεις ότι ο ιστότοπός σου φορτώνει στο σωστό χρόνο, χρησιμοποιώντας εργαλεία της Google , όπως το PageSpeed ​​Insights και το Test My Site. Αυτά τα εργαλεία θα σε ενημερώσουν σχετικά με τον υφιστάμενο χρόνο φόρτωσης του site σου και πως θα μπορέσεις να τον βελτιώσεις.

Επίσης, μπορείς να διαβάσεις αναλυτικά για όλα τα εργαλεία και τις τεχνικές ελέγχου ταχύτητας του site σου εδώ.

5. Είναι η ιστοσελίδα σου Mobile Friendly;

Οι φωνητικές αναζητήσεις πραγματοποιούνται κυρίως σε κινητές συσκευές, επομένως η ιστοσελίδα σου θα πρέπει να έχει εξίσου καλή απόδοση σε ένα smartphone όπως και σε έναν υπολογιστή. Ο καλύτερος τρόπος για να το πετύχεις αυτό είναι να εξετάσεις πώς μοιάζει πραγματικά το περιεχόμενο του ιστότοπού σου σε κάθε συσκευή.

Ένα μεγάλο μέρος των φωνητικών αναζητήσεων είναι αναζητήσεις βάσει τοποθεσίας, π.χ. “Κομμωτήριο Νέο Ηράκλειο”. Αυτό συνεπάγεται ότι αν κάποιος χρησιμοποιεί το τηλέφωνό του για να βρει κάποια επιχείρηση στην περιοχή του, θα πρέπει ο ιστότοπός σου να είναι εύκολα προσβάσιμος, εύκολος στην πλοήγηση και responsive για κινητά τηλέφωνα, ώστε να τον υποδεχτεί.

Κάνε δοκιμές για να μπορέσεις να αξιολογήσεις πόσο mobile friendly είναι πραγματικά τι site σου και εάν διαπιστώσεις ότι χρειάζεται βελτιστοποίηση σε κάποια σημεία, διόρθωσέ τα άμεσα.

Γιατί είναι σημαντικό να ενσωματώσεις τη βελτιστοποίηση φωνητικής αναζήτησης για την επιχείρησή σου;

Η απάντηση είναι απλή: Γιατί η Βελτιστοποίηση Φωνητικής Αναζήτησης είναι αναπόσπαστο στοιχείο μιας σύγχρονης επιχείρησης.

Αυξάνει την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σου

Εάν έχεις βελτιστοποιήσει καλά το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου, τότε όλο και περισσότεροι άνθρωποι θα ανακατευθύνονται σε αυτή. Και όσο καλύτερη είναι η βελτιστοποίησή σου, τόσο πιο πιθανό είναι η επιχείρησή σου να εμφανιστεί στην κορυφή των αποτελεσμάτων μιας αναζήτησης.

Δημιουργεί καλύτερη εμπειρία χρήστη

Η επιτυχία στην επιχείρηση έχει να κάνει με τη διατήρηση της συνάφειας. Η βελτιστοποίηση του voice search είναι ένας αποδεδειγμένος τρόπος για να βοηθήσεις την επιχείρησή σου να παραμείνει πιο σχετική με το κοινό-στόχο σου.

Η ενίσχυση της σύνδεσής σου με τους πελάτες είναι ένας διαρκής στόχος. Προσφέροντας μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία περιήγησης στους υποψήφιους αγοραστές σου, δημιουργείς μια σχέση εμπιστοσύνης με μεγαλύτερη διάρκεια.

Σε βάζει ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές σου

Εάν οι ανταγωνιστές σου χρησιμοποιούν το voice search – και εσύ δεν χρησιμοποιείς – τότε πιθανότατα κλέβουν μέρος της επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σου.

Δεδομένου όμως ότι η βελτιστοποίηση φωνητικής αναζήτησης είναι μια αρκετά πρόσφατη εξέλιξη, υπάρχουν πολλές πιθανότητες να μην έχει υιοθετηθεί από πολλούς ανταγωνιστές σου. Έτσι, μπορείς να εκμεταλλευτείς πλήρως αυτήν την τεχνολογία και να βρεθείς ένα βήμα μπροστά!

Σύνοψη

Η βελτιστοποίηση φωνητικής αναζήτησης είναι μια σχετικά νέα τεχνολογία που θα συνεχίσει να γίνεται πιο διαδεδομένη όσο περνάει ο καιρός. Εάν πραγματικά θέλεις η επιχείρησή σου να αναπτυχθεί – ή να συνεχίσει να αναπτύσσεται – τότε πρέπει σίγουρα να χρησιμοποιήσεις αυτή την τεχνολογία.

Είναι στενά συνδεδεμένη με τις πρακτικές SEO, επομένως η ενσωμάτωση της βελτιστοποίησης φωνητικής αναζήτησης τώρα σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις την επιχείρησή σου πιο ορατή στον κόσμο του διαδικτύου.

Φτιάξε ένα Σύγχρονο Website

Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης
και μάθε πώς πρέπει να είναι η ιστοσελίδα σου,
για να προσελκύει περισσότερους πελάτες!









Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Σχετικά Άρθρα:

eshop
8+1 SEO Συμβουλές για Eshop: Νέος Οδηγός 2022

Οι SEO πρακτικές χρειάζονται χρόνο για να αποδώσουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, όμως μπορούν να αυξήσουν σταθερά την επισκεψιμότητα του website σου. Διάβασε τις SEO συμβουλές για κάθε Eshop και δες το site να «σκαρφαλώνει» στα αποτελέσματα της Google.

Μαθε Περισσότερα »
first-party-data-cookies-ti-einai
 Τί είναι τα First Party Data; Η σημαντικότερη Τάση της χρονιάς!

Έχεις ακούσει για τα First Part Data ή αλλιώς Cookies; Έρχεται το τέλος των Third Party Data και αυτό θα φέρει πρωτοφανείς αλλαγές στην συλλογή δεδομένων. Ενημερώσου για το πως λειτουργούν και πως θα προετοιμαστείς για έναν Cookieless κόσμο!

Μαθε Περισσότερα »
Scroll to Top

Δοκίμασε τη Δύναμη του xo.gr
Καταχώρισε Δωρεάν την Επιχείρησή σου!

6,5 Εκατομμύρια Επισκέψεις
Κάθε Μήνα Αναζητούν Επιχειρήσεις σαν τη Δική σου!