Διαφήμιση στο YouTube: Πρόβαλε την Επιχείρησή σου με YouTube Ads

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
εικόνα άρθρου για τη διαφήμιση στο youtube
Πινακας Περιεχομενων

Ποιος είναι ο λόγος που, πλέον, όλες οι επιχειρήσεις θέλουν να έχουν διαφημιστική παρουσία στο YouTube; Μα, φυσικά, το γεγονός ότι το YouTube είναι η 2η μεγαλύτερη πλατφόρμα σε επισκεψιμότητα στον κόσμο, ξεπερνώντας τους 2 δισεκατομμύρια συνδεδεμένους χρήστες το μήνα! Αναμφισβήτητα, σχεδόν όλοι όσοι γνωρίζουμε έχουν κάποια στιγμή παρακολουθήσει videos, τραγούδια, ταινίες ή ακόμα και ειδήσεις στο YouTube.

Επίσης, το YouTube διαθέτει εξαιρετικά δυνατές επιλογές στόχευσης κοινού και, ταυτόχρονα, ελκυστικούς τύπους διαφημίσεων που ενισχύουν την αλληλεπίδραση και έλκουν την προσοχή του χρήστη, ειδικά όταν συνδυαστούν με έξυπνα και ευφάνταστα concepts! Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι όλα τα κορυφαία brands επιλέγουν το YouTube ως αντικαταστάτη της τηλεοπτικής τους διαφήμισης.

Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε το πώς μπορείς να προβάλεις την επιχείρησή σου στο YouTube, πού και πώς εμφανίζονται οι YouTube διαφημίσεις, αλλά και γιατί θα πρέπει η διαφήμιση στο YouTube να περιλαμβάνεται στην digital στρατηγική σου.

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις

Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!

Γιατί να διαφημιστείς στο YouTube

To YouTube είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα για προβολή video στον κόσμο, ενώ περισσότερο από το 50% των προβολών αυτών γίνεται από κινητές συσκευές. Αποτελεί, επίσης, τη δεύτερη μεγαλύτερη πλατφόρμα αναζήτησης video, μετά τη Google.

Το video, ως μορφή ψυχαγωγίας αλλά και εργαλείο marketing, αυξάνεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια, πετυχαίνοντας το υψηλότερο ποσοστό μετατροπής (conversion rate) από κάθε άλλη μορφή περιεχομένου. Στην πραγματικότητα, σχεδόν το 90% των καταναλωτών υποστηρίζει ότι κάθε μορφή video τούς βοηθάει να πάρουν αποφάσεις σχετικά με αγορές, ενώ το 64% υποστηρίζει ότι η παρακολούθηση ενός video αυξάνει την πιθανότητα να αγοράσουν προϊόντα/υπηρεσίες. (πηγή).

Άλλοι λόγοι για τους οποίους μια επιχείρηση πρέπει να διαφημίζεται στο YouTube είναι οι εξής:

  • Το YouTube φιλοξενεί ένα συνεχώς αυξανόμενο κοινό με επίκεντρο τις ηλικίες 18-49, τις οποίες παραδοσιακά μέσα, όπως η τηλεόραση και το ράδιο, αδυνατούν να καλύψουν αποτελεσματικά.
  • Τα κόστη και ο χρόνος υλοποίησης μιας διαφημιστικής ενέργειας είναι λιγότερα συγκριτικά με άλλα κανάλια, όπως η τηλεόραση και το ράδιο.
  • Υπάρχουν εξελιγμένες δυνατότητες στόχευσης, όπως στόχευση με βάση ενδιαφέροντα, θεματικές ενότητες, remarketing και στόχευση YouTube καναλιών.
  • Η παρακολούθηση γίνεται σε πραγματικό χρόνο (real time reporting).

 

Ποια είναι τα είδη διαφημίσεων στο YouTube

Ας ρίξουμε μια ματιά στους κύριους τύπους διαφημίσεων του YouTube:

  1. Skippable instream (Διαφήμιση με δυνατότητα παράλειψης)
  2. Nonskippable instream (Διαφήμιση χωρίς δυνατότητα παράλειψης)
  3. Video discovery ads (Video με διαφημίσεις ανακάλυψης)
  4. Nonvideo ads (Διαφήμιση χωρίς video)
  5. Masthead ads (Διαφήμιση video στην κεντρική σελίδα)
  6. Outstream Video (Καμπάνιες video εκτός ροής)
  7. Video ad sequencing (Ακολουθία διαφημίσεων video)

Εάν έχεις ήδη ασχοληθεί με τη διαφήμιση στο YouTube, τα παραπάνω μπορεί να σου φαίνονται γνωστά, ίσως και όχι. Σε κάθε περίπτωση, ας περάσουμε σε μια αναλυτικότερη επεξήγηση των προαναφερθέντων τύπων διαφημίσεων.  

 

Skippable in-stream video ads

Χαρακτηριστικά

Το βασικό χαρακτηριστικό αυτών των διαφημίσεων είναι ότι μπορούν να προβληθούν πριν ή κατά τη διάρκεια ενός video, ενώ δίνεται η επιλογή στους χρήστες να τις παραλείπουν μετά τα 5 δευτερόλεπτα.

Οι διαφημιστές χρεώνονται, όταν οι χρήστες αποφασίσουν να παρακολουθήσουν τη διαφήμιση μετά τα 5 δευτερόλεπτα, ενώ η διαφήμιση πρέπει να έχει διάρκεια τουλάχιστον 12 δευτερόλεπτα (ως μέγιστο όριο προτείνονται τα 3 λεπτά).

Πού εμφανίζονται

  • Πριν το video.
  • Κατά τη διάρκεια ενός video.

 

Non-skippable in-stream video ads

Χαρακτηριστικά

Καθώς σχεδόν το 76% των χρηστών του YouTube δηλώνει ότι επιλέγει να παραλείπει διαφημίσεις, αρκετοί διαφημιστές προτιμούν τύπους διαφημίσεων που δεν έχουν την επιλογή της παράλειψης.

Η πρακτική αυτή προτείνεται, όταν μια επιχείρηση έχει ως στόχο τη σημαντική αύξηση στο brand awareness και είναι σίγουρη ότι το υλικό και το concept της διαφήμισής της είναι αρκετά ισχυρό, ώστε να κρατήσει το ενδιαφέρον των χρηστών για 15 δευτερόλεπτα (ή μέχρι 20 δευτερόλεπτα για τους χρήστες σε Ινδία, Μαλαισία, Μεξικό, Σιγκαπούρη, Ευρώπη).

Σε αυτόν τον τύπο διαφήμισης, οι διαφημιστές χρεώνονται ανά εμφάνιση (impression) σε CPM (δηλαδή ανά 1000 εμφανίσεις).

Μια υποομάδα των Non-skippable διαφημίσεων είναι τα λεγόμενα Bumper Ads, με μέγιστη διάρκεια τα 6 δευτερόλεπτα, που χρησιμοποιούνται κυρίως για brand awareness και reach καμπάνιες.

Πού εμφανίζονται

  • Πριν το video.
  • Κατά τη διάρκεια του video.
  • Μετά το video.

 

Discovery ads

Χαρακτηριστικά

Ενώ τα in-stream ads λειτουργούν παρόμοια με τα TV commercials, τα Discovery Ads μοιάζουν περισσότερο στις διαφημίσεις που συναντάμε στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.

Τα Discovery Ads εμφανίζονται μαζί με τα οργανικά αποτελέσματα στο YouTube. Έτσι, αν το video σου σχετίζεται με τα οργανικά αποτελέσματα που απαντούν σε μια αναζήτηση ενός χρήστη, αυτό θα εμφανιστεί και ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να το παρακολουθήσει.

Τα Discovery Ads αποτελούνται από 3 γραμμές κειμένου μαζί με μια προεπισκόπηση. Όταν οι ενδιαφερόμενοι κάνουν κλικ στη διαφήμιση, οδηγούνται στη σελίδα του video ή στο YouTube κανάλι σου.

Πού εμφανίζονται

  • Στις σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης, ανάμεσα στα οργανικά αποτελέσματα.

 

Nonvideo ads

Χαρακτηριστικά

Για επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν budget για video, το YouTube παρέχει τα non-video ads. Αυτά είναι τα:

Display Ads: εμφανίζονται στο δεξί μέρος της μπάρας αποτελεσμάτων και περιλαμβάνουν μια εικόνα και κείμενο, μαζί με ένα Call to Action με link προς την ιστοσελίδα σου.

Invideo overlay ads: εμφανίζονται ως ένα διακριτικό στοιχείο, κατά τη διάρκεια του video, που περιλαμβάνει συνήθως κείμενο και link προς το αντίστοιχο κανάλι.

Πού εμφανίζονται

  • Μέσα στο video, αιωρούμενες συνήθως στο κάτω μέρος.
  • Στη δεξιά στήλη, μαζί με τα υπόλοιπα προτεινόμενα videos.

 

Masthead Ads

Χαρακτηριστικά

Με αυτόν τον τύπο διαφήμισης, οι εταιρείες μπορούν να αναδείξουν το brand, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους με ένα video, το οποίο εμφανίζεται στη ροή αποτελεσμάτων της κεντρικής σελίδας του YouTube (home feed), στο πάνω μέρος της.

Αποτελεί, δηλαδή, μια δέσμευση διαφημιστικού χώρου με video σε μια θέση με πολύ μεγάλη ορατότητα στους χρήστες, λόγω του κεντρικού σημείου της. Συνήθως, η θέση του Masthead δεσμεύεται από ένα διαφημιστή ανά χώρα και ανά ημέρα.

Η χρέωση ή δέσμευση ή ενοικίαση του χώρου -όπως λέγεται- γίνεται με βάση το κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις (CPM), κόστος πολλές φορές μη ανεκτό σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Το YouTube υποστηρίζει ότι αυτός ο τύπος διαφήμισης έχει εξαιρετικά αποτελέσματα στους διαφημιζόμενους λόγω της αυξημένης ορατότητας της κεντρικής σελίδας, η οποία έχει δεκαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια, ενώ η πρόθεση αγοράς για όσους αξιοποίησαν το Masthead έχει αυξηθεί κατά 46%.

Πού εμφανίζονται

  • Στο πάνω μέρος της κεντρικής σελίδας του YouTube (home feed).
  • Σε desktop και κινητές συσκευές.

 

Outstream Video Ads

Χαρακτηριστικά

Οι διαφημίσεις εκτός ροής (outstream video ads) είναι διαφημίσεις video ειδικά σχεδιασμένες για κινητά και προσεγγίζουν δυνητικούς πελάτες σε ιστοσελίδες συνεργατών της Google. Δεν υπάρχει, δηλαδή, δυνατότητα προβολής αυτών των διαφημίσεων μέσα στην πλατφόρμα του YouTube. Έχουν σχεδιαστεί έτσι, ώστε οι χρήστες να μπορούν να πατήσουν την αναπαραγωγή της διαφήμισης video ή να την προσπεράσουν εύκολα, κάνοντας κύλιση, όταν διαβάζουν τα τελευταία νέα ή όταν αγοράζουν προϊόντα.

Χρησιμοποιούνται, κυρίως, για την αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand, προβάλλοντας το περιεχόμενο των video σε περισσότερους χρήστες. 

Πού εμφανίζονται

  • Μόνο σε κινητές συσκευές και συσκευές tablet.
  • Σε εφαρμογές και ιστοσελίδες συνεργατών της Google.

 

Video ad sequencing

Χαρακτηριστικά

Οι διαφημίσεις αυτές σου επιτρέπουν να προβάλλεις μια σειρά από διαφορετικά video στους χρήστες, με τη σειρά που εσύ ορίζεις. Έτσι, η αφήγηση μιας ιστορίας ενός προϊόντος ή ενός brand γίνεται πολύ πιο εύκολη και δημιουργική. Κάθε καμπάνια Video ad sequencing αποτελείται από μια σειρά “βημάτων”. Κάθε βήμα μιας ακολουθίας περιέχει μια ομάδα διαφημίσεων και μια διαφήμιση video. 

Ανάλογα με τις ρυθμίσεις που επιλέγεις κατά την προσθήκη βημάτων ακολουθίας, η προώθηση του θεατή εντός της ακολουθίας γίνεται με βάση τις εμφανίσεις, τις προβολές ή τις παραβλέψεις. Για παράδειγμα, για να μεταβεί ένας χρήστης στο δεύτερο βήμα της ακολουθίας, πρέπει να καταμετρηθεί μια εμφάνιση για το video στο πρώτο βήμα (αν επιλέξεις την εμφάνιση ως προϋπόθεση για τη μετάβαση στο επόμενο βήμα).

Πού εμφανίζονται

  • Σε desktop, κινητές συσκευές και tablet.
  • Ανάλογα με τη στρατηγική υποβολής προσφορών, μπορούν να εμφανιστούν πριν, μετά ή κατά τη διάρκεια ενός video.

 

Πώς να δημιουργήσεις διαφημίσεις στο YouTube

Τα βήματα για να δημιουργήσεις μια διαφήμιση στο YouTube μπορεί να φαίνονται μια απλή υπόθεση, αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι. Προσπερνάμε το γεγονός ότι όλα ξεκινούν και τελειώνουν στο concept και την ποιότητα του video που χρειάζεται μια επιχείρηση, για να δει αποτελέσματα στο YouTube, και περνάμε στη διαδικασία εφόσον έχουμε το video στα χέρια μας.

Αρχικά, το video που θέλει η επιχείρηση να προωθήσει θα πρέπει να βρίσκεται ανεβασμένο και live στο κανάλι της στο YouTube. Οι 2 επιλογές για τη δημοσιότητα του video είναι public (είναι ορατό σε όλους) και unlisted (δεν είναι ορατό, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διαφήμιση). Επίσης, η επιχείρηση θα πρέπει να διαθέτει ένα διαφημιστικό λογαριασμό στα Google Ads.

 

Τα επόμενα βήματα είναι τα εξής:

Βήμα 1o – Δημιουργία καμπάνιας στα Google Ads: Τα Google Ads είναι η διαφημιστική πλατφόρμα μέσω της οποίας μπορεί κάποιος να διαφημιστεί στο YouTube. Το πρώτο βήμα, εδώ, είναι η επιλογή του διαφημιστικού στόχου:

  • Sales
  • Leads
  • Traffic
  • Products/Brand Consideration
  • Brand Awareness & Reach
  • Δημιουργία καμπάνιας χωρίς στόχο

Βήμα 2ο – Επιλογή τύπου καμπάνιας: Αφού επιλέξεις το Video ως μορφή καμπάνιας, ακολουθεί η επιλογή του τύπου διαφήμισης:

  • Skippable in-stream
  • Bumper
  • Non-skippable in-stream
  • Outstream
  • Video Ad sequence

Μη ξεχάσεις να ονοματίσεις την καμπάνια σου με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι εύκολος ο εντοπισμός και η διαχείρισή της.

Βήμα 3ο – Καθορισμός των παραμέτρων: Εδώ γίνεται η επιλογή των ρυθμίσεων της καμπάνιας, όπως το πού θα εμφανιστεί η διαφήμιση -σε ποιες χώρες ή περιοχές, ποιο είναι το κοινό που θέλουμε να στοχευθεί και άλλες ρυθμίσεις σχετικά με τις επιλογές εμφάνισης.

Βήμα 4ο – Προετοιμασία για εκκίνηση καμπάνιας: Εδώ γίνεται η εισαγωγή του video link, για να ξεκινήσει η καμπάνια. Η Google παρέχει χρήσιμες οδηγίες σχετικά με τη δημιουργία διαφημίσεων και του τελικού ελέγχου εδώ

 

 Συνοψίζοντας

Δεν υπάρχει αμφισβήτηση της δυναμικής που έχει το YouTube ως πλατφόρμα marketing. Ωστόσο, αυτό που πολλές φορές περνάει απαρατήρητο – με τα brands να εστιάζουν περισσότερο σε τεχνικές λεπτομέρειες- είναι το ίδιο το υλικό που χρησιμοποιούν για να προβληθούν στο YouTube.

Οι τέλειες ρυθμίσεις με ένα κακό, όμως, και αδιάφορο video δεν θα εγγυηθούν ποτέ ένα καλό αποτέλεσμα. Μια καλή και έξυπνη παραγωγή, αντίθετα, μπορεί να καθηλώσει χιλιάδες χρήστες του YouTube, καθώς το brand θα αποτυπώνεται στο μυαλό τους, κάτι που οδηγεί σε αύξηση των πωλήσεων και της αναγνωρισιμότητας.

Προσέλκυσε πελάτες μέσω Google Ads

Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου.








Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Σχετικά Άρθρα:

Scroll to Top

Δοκίμασε τη Δύναμη του xo.gr
Καταχώρισε Δωρεάν την Επιχείρησή σου!

6,5 Εκατομμύρια Επισκέψεις
Κάθε Μήνα Αναζητούν Επιχειρήσεις σαν τη Δική σου!