Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok
Εισαγωγή
Ανήκεις κι εσύ σε αυτούς που χρησιμοποιούν το TikTok με σκοπό να προβάλλουν την επιχείρησή τους στην κορυφαία πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά, παρά το ευφάνταστο περιεχόμενο, δεν έχεις τα αποτελέσματα που περίμενες;
Για να αποδώσουν καρπούς οι προσπάθειές σου, το πρώτο πράγμα που πρέπει να ανακαλύψεις είναι το πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος του TikTok.
Αυτό θα σε βοηθήσει να απαντήσεις και σε πιο πρακτικά ερωτήματα, όπως:
- Πώς μπαίνει στη “For You Page” του TikTok κάποιο βίντεο;
- Ποια είναι τα κριτήρια εξατομίκευσης του περιεχομένου που βλέπουν οι χρήστες στη σελίδα;
Παρόλο που δεν υπάρχει κάποια «μαγική συνταγή», η κατανόηση του αλγορίθμου μπορεί να σε βοηθήσει να βελτιώσεις τις πιθανότητες επιτυχίας του περιεχομένου σου στη συγκεκριμένη πλατφόρμα.
Εάν θέλεις να μάθεις πώς ακριβώς αποφασίζει το TikTok τι περιεχόμενο να προτείνει σε κάθε άτομο και, στη συνέχεια, να χρησιμοποιήσεις αυτή τη γνώση για να πετύχεις μεγαλύτερη προσέγγιση χρηστών για το δικό σου περιεχόμενο, συνέχισε να διαβάζεις παρακάτω!
Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις
Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!
Τι είναι ο αλγόριθμος TikTok
Ο αλγόριθμος TikTok είναι ένα εξελιγμένο σύστημα που προτείνει περιεχόμενο σε κάθε χρήστη, αξιολογώντας τα βίντεο βάσει διαφόρων παραγόντων.
Κανένας χρήστης δεν θα δει τον ίδιο συνδυασμό βίντεο TikTok στη σελίδα του “For You” με τα προτεινόμενα βίντεο, καθώς πρόκειται για μια ροή μοναδική και εξαιρετικά εξατομικευμένη.
Στην πραγματικότητα, ο τύπος περιεχομένου που βλέπουμε στη σελίδα “For You” διαφοροποιείται με την πάροδο του χρόνου, καθώς ο αλγόριθμος προσαρμόζεται εκ νέου στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις προβολής μας.
Πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος TikTok
Αν και στις περισσότερες εταιρείες κοινωνικών μέσων δεν αρέσει να αποκαλύπτουν ακριβώς πώς λειτουργεί ο αλγόριθμός τους, για λόγους διαφάνειας ορισμένες πλατφόρμες έχουν αρχίσει να μοιράζονται κάποιες βασικές λεπτομέρειες.
Συγκεκριμένα, το TikTok έκανε μια ανάρτηση το 2020 αποκαλύπτοντας αρκετά από τα βασικά σήματα κατάταξης -γνωστά ως ranking signals– για τον αλγόριθμο προτάσεων.
Είναι πολύ πιθανό βέβαια τα πράγματα να έχουν εξελιχθεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Επειδή όμως δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα περαιτέρω λεπτομέρειες, καλούμαστε να λύσουμε το «μυστήριο» του αλγορίθμου με βάση τις πληροφορίες που έχουμε μέχρι τώρα, ακόμη κι αν είναι περιορισμένες.
Σήματα κατάταξης αλγορίθμου TikTok
Σύμφωνα λοιπόν με το TikTok, οι κατηγορίες σημάτων κατάταξης του αλγορίθμου, δηλαδή αυτές που βοηθούν την πλατφόρμα να αποφασίσει ποια βίντεο θα δει στη σελίδα “For You” ο κάθε χρήστης, είναι τρεις: η αλληλεπίδραση του χρήστη, πληροφορίες από τα βίντεο, συσκευή και ρυθμίσεις του λογαριασμού.
1. Αλληλεπίδραση του χρήστη
Ο αλγόριθμος του TikTok, όπως και του Instagram, βασίζει τις προτάσεις του στις αλληλεπιδράσεις σου με περιεχόμενο στην πλατφόρμα. Κάθε φορά που δείχνεις προτίμηση για κάποιο είδος περιεχομένου ή απορρίπτεις κάτι, το TikTok καταγράφει αυτές τις πληροφορίες.
Όταν ακολουθείς ή κάνεις απόκρυψη ενός λογαριασμού, αυτό λαμβάνεται επίσης υπόψη.
Μερικές από τις αλληλεπιδράσεις που επηρεάζουν τις προτάσεις στη σελίδα “For You” είναι οι εξής:
- Βίντεο που έχεις δηλώσει ότι σου αρέσουν ή έχεις κοινοποιήσει.
- Βίντεο που έχεις προσθέσει στα αγαπημένα σου.
- Βίντεο που έχεις επισημάνει ως “Δεν ενδιαφέρομαι”.
- Βίντεο που έχεις αναφέρει για ακατάλληλο περιεχόμενο.
- Τα ενδιαφέροντα που δείχνεις μέσω αλληλεπίδρασης με περιεχόμενο ή διαφημίσεις.
- Οι λογαριασμοί που ακολουθείς.
- Τα σχόλια που δημοσιεύεις.
- Δημιουργοί ή ήχοι που έχεις επιλέξει να κρύψεις.
- Η παρακολούθηση ενός βίντεο μέχρι το τέλος, ειδικά αν είναι μεγαλύτερης διάρκειας.
- Το περιεχόμενο που δημιουργείς στον λογαριασμό σου.
2. Πληροφορίες από τα βίντεο
Ο αλγόριθμος TikTok συλλέγει επίσης πληροφορίες σχετικά με τα βίντεο που ψάχνετε μέσω της αναζήτησης.
Τα σήματα των πληροφοριών βίντεο περιλαμβάνουν:
- Λεζάντες
- Μουσική/ηχητικά εφέ
- Hashtags
- Δημοφιλή θέματα
3. Συσκευή και ρυθμίσεις του λογαριασμού
Οι ρυθμίσεις συσκευής και λογαριασμού επηρεάζουν τις προτάσεις στο TikTok, αλλά λιγότερο από τα σήματα αλληλεπίδρασής σου με το περιεχόμενο.
Χρησιμοποιούνται κυρίως για τη βελτίωση της απόδοσης, καθώς βασίζονται σε σταθερές επιλογές, όχι σε συνεχή αλληλεπίδραση.
Ορισμένες από αυτές τις ρυθμίσεις περιλαμβάνουν:
- Προτίμηση γλώσσας
- Ρύθμιση χώρας (έτσι μπορείς να βλέπεις περισσότερο τοπικό περιεχόμενο)
- Τύπο συσκευής
- Επιλεγμένες κατηγορίες ενδιαφέροντος ως νέος χρήστης
Tip: Αν θέλεις να ανανεώσεις τις προτάσεις σου, μπορείς να επαναφέρεις τον αλγόριθμό σου στις Προτιμήσεις περιεχομένου, επιλέγοντας “Ανανεώστε τη σελίδα For You” στις Ρυθμίσεις και Απόρρητο.
Τι δεν συμπεριλαμβάνει ο αλγόριθμος του TikTok
Από την άλλη, ο αλγόριθμος του TikTok φροντίζει να μη σου προτείνει συγκεκριμένα είδη περιεχομένου, όπως διπλότυπα βίντεο, περιεχόμενο που έχεις ήδη δει, βίντεο που θεωρούνται ανεπιθύμητα (π.χ. αυτά που προσπαθούν να αυξήσουν τεχνητά την επισκεψιμότητα) και υλικό που μπορεί να είναι ενοχλητικό, όπως η ωμή απεικόνιση ιατρικών επεμβάσεων.
Επιπλέον, ο αλγόριθμος δεν λαμβάνει υπόψη τον αριθμό των ακολούθων ενός λογαριασμού, πράγμα που σημαίνει ότι οι προτάσεις του δεν βασίζονται στους ακολούθους σου, ούτε στην απόδοση των προηγούμενων βίντεό σου.
Αυτό είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό για νέους χρήστες ή για όσους δεν έχουν συγκεντρώσει ακόμη ευρύ κοινό, καθώς ο καθένας έχει τη δυνατότητα να επιτύχει στην πλατφόρμα.
5+1 βασικά tips για να σε «πιάσει» ο αλγόριθμος του TikTok
Η κατανόηση της λειτουργίας του αλγορίθμου TikTok σημαίνει ότι έχεις κερδίσει τη μισή μάχη. Η άλλη μισή είναι η δημοσίευση ελκυστικού περιεχομένου που διευκολύνει το TikTok να εντοπίσει, να κατηγοριοποιήσει και να προτείνει τις αναρτήσεις σου.
Ακολούθησε όσο το δυνατόν περισσότερες από τις παρακάτω συμβουλές στις αναρτήσεις σου και «επηρέασε» προς όφελός σου τον αλγόριθμο.
1. Δημιουργία εξειδικευμένου περιεχομένου
Η δημιουργία εξειδικευμένου περιεχομένου στο TikTok μπορεί να σε βοηθήσει να ξεχωρίσεις, καθώς μεγάλα και δημοφιλή θέματα έχουν ήδη πολλούς ανταγωνιστές για την τοποθέτηση στη σελίδα “For you”.
Εστιάζοντας σε μια συγκεκριμένη πλευρά ενός δημοφιλούς θέματος, μπορείς να προσελκύσεις ένα στοχευμένο κοινό και να αυξήσεις τους ακόλουθούς σου.
Επίλεξε το θέμα σου και, αν φαίνεται ήδη κορεσμένο, βρες μια πιο ιδιαίτερη οπτική που θα εκτιμήσει το κοινό σου. Αυτό θα κάνει το περιεχόμενό σου ελκυστικότερο για τον αλγόριθμο.
2. Επιλογή δυνατού “hook”
Για να τραβήξεις γρήγορα την προσοχή των θεατών, εκμεταλλεύσου τα πρώτα δευτερόλεπτα του βίντεό σου.
Πρόσθεσε ένα “hook” που θα τους κάνει να σταματήσουν να «σκρολάρουν» και να συνεχίσουν να το παρακολουθούν.
Μερικές ιδέες για δυνατά hooks είναι:
- Κάνε μια τολμηρή δήλωση
- Κάνε μια ερώτηση
- Μοιράσου ένα απρόσμενο γεγονός
- Υποσχέσου κάποια αποκάλυψη
Φρόντισε το hook να είναι σχετικό με το κοινό σου και χρησιμοποίησε συναισθηματικά φορτισμένο λόγο για να τους κερδίσεις.
3. Χρήση τεχνικών SEO
Για να βελτιστοποιήσεις το περιεχόμενό σου στο TikTok, χρησιμοποίησε τεχνικές SEO, όπως και στις μηχανές αναζήτησης. Το TikTok λειτουργεί και αυτό ως μηχανή αναζήτησης, καθώς οι χρήστες αναζητούν περιεχόμενο με συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.
Ξεκίνα κάνοντας έρευνα λέξεων-κλειδιών: Σκέψου όρους σχετικούς με την επιχείρησή σου που μπορεί να ψάχνει το κοινό σου. Στη συνέχεια, δημιούργησε περιεχόμενο που να καλύπτει αυτές τις λέξεις-κλειδιά.
4. Επιλογή της κατάλληλης ημέρας & ώρας για δημοσίευση
Αν και ο αλγόριθμος δεν λαμβάνει άμεσα υπόψη πότε και πόσο συχνά δημοσιεύεις, το engagement που συγκεντρώνει κάθε βίντεο είναι σημαντικό. Για καλύτερα αποτελέσματα, δημοσίευσε λίγο πριν από τις ώρες αιχμής των followers σου, κάτι που μπορείς να δεις στα analytics του TikTok.
Όσον αφορά τη συχνότητα, η συνέπεια είναι το κλειδί. Το να δημοσιεύεις τακτικά κρατά τους followers σου συντονισμένους και σου δίνει περισσότερες ευκαιρίες να προσεγγίσεις νέο κοινό.
Ξεκίνα με 2-4 δημοσιεύσεις την εβδομάδα και προσαρμόσου ανάλογα με τα analytics σου. Δες τι κάνουν οι ανταγωνιστές σου και πόσο μπορείς να δημιουργείς ποιοτικό περιεχόμενο χωρίς να θυσιάζεις τη δημιουργικότητά σου.
5. Χρήση hashtags, δημοφιλών audio clips & λεζαντών στα βίντεο
Μην ξεχνάς ότι χρησιμοποιώντας hashtags, δημοφιλή audio clips και λεζάντες στα βίντεο μπορείς να αυξήσεις την προβολή του περιεχομένου σου.
- Ταhashtags βοηθούν τον αλγόριθμο να καταλάβει το περιεχόμενό σου και διευκολύνουν τους χρήστες να το βρουν μέσω των αναζητήσεων. Προτίμησε 1-4 hashtags για να μη δώσεις την εντύπωση spam και επίλεξε έναν συνδυασμό από δημοφιλή, εποχιακά, θεματικά και niche hashtags για μεγαλύτερη απήχηση.
- Αναζήτησε τα trending audio clips στο TikTok Creative Center και χρησιμοποίησε ήχους που είναι στη μόδα, αφού αυξάνουν την πιθανότητα να εμφανιστείς σε περισσότερες σελίδες (FYP).
- Μην ξεχάσεις να προσθέσεις λεζάντες (captions) στο βίντεό σου, καθώς αυτό βοηθά τον αλγόριθμο να αναγνωρίσει τις λέξεις-κλειδιά και τους χρήστες να παρακολουθήσουν το βίντεο ακόμα και χωρίς ήχο.
6. Προσαρμογή του περιεχομένου ειδικά για το TikTok
Αν και γενικά μπορείς να επαναχρησιμοποιήσεις το βίντεό σου και σε άλλες πλατφόρμες, όσον αφορά στο TikTok, φρόντισε να είναι σε κάθετη μορφή 9:16 ώστε να καλύπτει ολόκληρη την οθόνη.
Φρόντισε τα βίντεο να είναι σύντομα – ιδανικά κάτω από 60 δευτερόλεπτα, καθώς οι χρήστες προτιμούν πιο γρήγορα κλιπ.
Τέλος, διατήρησε έναν θετικό, διασκεδαστικό τόνο, καθώς τα βίντεο με ευχάριστη διάθεση τείνουν να έχουν μεγαλύτερη επιτυχία στο TikTok. Αυτές οι πρακτικές θα βοηθήσουν το βίντεό σου να εμφανιστεί σε περισσότερες σελίδες (FYP).
Συμπέρασμα
Στον κόσμο του Digital Marketing, και συγκεκριμένα του Social Media Marketing, το κόλπο είναι να θυμάσαι ότι οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης θέλουν στ’ αλήθεια να πετύχεις. Γιατί, αν οι χρήστες λατρέψουν το περιεχόμενο που δημοσιεύεις, θα αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στην εφαρμογή, κάτι που είναι επωφελές για όλους.
Το κλειδί είναι να μάθεις πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος TikTok για να τον κάνεις «συνεργό» στην επιτυχία σου.
Για να αυξήσεις την προβολή του brand σου, πρέπει να βρεις τους κατάλληλους τρόπους να τον αξιοποιήσεις, ξεπερνώντας έτσι σε απήχηση όλους τους λογαριασμούς που προσπαθούν να τον εξαπατήσουν ή να τον «χακάρουν».
Μην ξεχνάς όμως, πως εάν όλα αυτά σου φαίνονται «βουνό», αρκεί να εμπιστευτείς την έμπειρη ομάδα του Χρυσού Οδηγού που μπορεί να σε βοηθήσει να «πιάσει» τα βίντεό σου ο αλγόριθμος!
Η διαχείριση Social Media της επιχείρησής σου μπορεί να γίνει πιο αποτελεσματική από ποτέ, με στρατηγική περιεχομένου που θα «τρελάνει» τον αλγόριθμο του TikTok, χωρίς εσύ να χάνεις χρόνο και κόπο, ενώ, αν σε ενδιαφέρει η διαφήμιση στα Social Media, δεν έχεις παρά να επικοινωνήσεις μαζί μας!
Πηγές:
- How the TikTok Algorithm Works in 2024 (+9 Ways to Go Viral) – WordStream
- 2024 TikTok Algorithm Explained + Tips to Go Viral – Hootsuite
Αναβάθμισε την Παρουσία σου στα Social Media!
Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης
για την Επιχείρησή σου.
Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου
- November 14, 2024
- , Digital Marketing, Social Media
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
5+1 Tips για να φτιάξεις Social Media Content Calendar
Δες πως μπορείς να χτισεις την digital στρατηγική σου και να οργανώσεις τα posts σου στα Social Media μέσω ενός Content Calendar
Ο Χρυσός Οδηγός δείχνει τον δρόμο προς το GDPR
Ο Χρυσός Οδηγός αναδείχθηκε νικητής στα φετινά Compliance Awards 2023 , λαμβάνοντας το Χρυσό βραβείο για τη συμμετοχή του στην υπηρεσία GDPR COMPLIANCE
Ο Ρόλος του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε μια Επιχείρηση
Μάθε τα πάντα για τον ρόλο του υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων (DPO) και λάβε τα κατάλληλα μέτρα για την επιχείρησή σου.
Καλοκαιρινή απόδραση με Summer Reading List για Digital Marketing
Διάβασε τα καλύτερα άρθρα του blog μας για Digital Marketing στις καλοκαιρινές σου διακοπές και βοήθησε την επιχείρισή σου να κατακτήσει τον ψηφιακό κόσμο!