Τι είναι το Εποχικό Μάρκετινγκ; 5 Τips για να το Εφαρμόσεις, Σωστά, στην Επιχείρησή σου.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Πινακας Περιεχομενων

Είναι γεγονός ότι, σε κάποιες χρονικές περιόδους, οι επισκέψεις και οι πωλήσεις σε επιχειρήσεις διαφόρων κλάδων εκτοξεύονται! Για παράδειγμα, ένα ανθοπωλείο βλέπει άνοδο του καταναλωτικού ενδιαφέροντος και των πωλήσεών του στη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, το Φεβρουάριο. Ένα ξενοδοχείο, με έδρα κάποιο νησί στις Κυκλάδες, βλέπει τις κρατήσεις του να αυξάνονται τους καλοκαιρινούς μήνες, ενώ μια τοπική επιχείρηση με είδη θέρμανσης βλέπει τις πωλήσεις της να αυξάνονται από το Νοέμβριο και μετά.

Στην εποχή μας, που οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν παρουσία στον ψηφιακό κόσμο (και πρέπει να έχουν, αν θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικές), η αύξηση του καταναλωτικού ενδιαφέροντος σε ορισμένες περιόδους αντικατοπτρίζεται στην αύξηση της επισκεψιμότητάς τους και των σχετικών όρων αναζήτησης στη Google.

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις

Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!

 

Τι είναι το εποχικό μάρκετινγκ

Το εποχικό μάρκετινγκ είναι η διαδικασία προώθησης και διαφήμισης προϊόντων ή υπηρεσιών κατά τη διάρκεια ειδικών περιόδων μέσα στο έτος. Αυτό θα μπορούσε να αφορά οποιαδήποτε περίοδο: τα Χριστούγεννα, τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου και την έναρξη της χειμερινής. 

Πρόκειται, δηλαδή, για την προσαρμογή των μάρκετινγκ ενεργειών και της στρατηγικής προώθησης μιας επιχείρησης στα γεγονότα που συμβαίνουν και σχετίζονται, άμεσα, με το χώρο στον οποίο δραστηριοποιείται. Αυτό μια επιχείρηση μπορεί να το πετύχει, εάν προσδιορίσει τις σχετικές ημερομηνίες και περιόδους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, βρίσκοντας έξυπνους και αποδοτικούς τρόπους για να τις αξιοποιήσει.

 

Πόσο σημαντικό είναι το εποχικό μάρκετινγκ

Πολλές επιχειρήσεις κάνουν το λάθος να παραβλέπουν το εποχικό μάρκετινγκ, το οποίο, ουσιαστικά, δίνει στους καταναλωτές μια δικαιολογία για να ξοδέψουν χρήματα! Και είτε το γνωρίζουν συνειδητά είτε όχι, οι εποχικές αγορές είναι, πάντα, στην πρώτη γραμμή του μυαλού τους.

Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων οι καταναλωτές ψάχνουν για οικονομικές προσφορές, προκειμένου να αγοράσουν είδη για τους ίδιους, αλλά και για τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Την καλοκαιρινή περίοδο, επίσης, αναζητούν όμορφους προορισμούς στους οποίους θα μπορούν να απολαύσουν τις διακοπές τους, ενώ παράλληλα επιθυμούν να αγοράσουν τα αγαπημένα τους καλοκαιρινά είδη, μαγιό και παιχνίδια.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι οι ημέρες που είναι αφιερωμένες στα ζωάκια. Αυτές τις ημέρες παρατηρείται μια αύξηση στην αναζήτηση προϊόντων για κατοικίδια, όπως διάφορα παιχνίδια, τροφές και αξεσουάρ. Αυτό μας δείχνει ότι οι ιδιοκτήτες ζώων βρίσκουν μια ευκαιρία να κάνουν ένα “δώρο” στο αγαπημένο τους κατοικίδιο ή ακόμα και σε ένα αδέσποτο ζωάκι.

Υπάρχουν άπειρα παραδείγματα για το πόσο σημαντικό είναι το εποχικό μάρκετινγκ και πόσο μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις που θα το αξιοποιήσουν κατάλληλα! Δεν είναι τυχαίο, ότι για πολλές επιχειρήσεις το 40% – 60%, περίπου, των εσόδων τους έρχεται από εκείνες τις ειδικές περιόδους μέσα στο έτος.

Ως εκ τούτου, διαπιστώνουμε ότι η θέσπιση μιας στρατηγικής εποχικού μάρκετινγκ κρίνεται απαραίτητη, ενώ οι επιχειρήσεις με ψηφιακή παρουσία μπορούν πιο εύκολα να μετρήσουν τον αντίκτυπο των ενεργειών τους (επισκεψιμότητα στο website τους, πωλήσεις κ.ά.)

 

5 tips για μια βέλτιστη στρατηγική εποχικού μάρκετινγκ

Παρακάτω θα βρεις 5 tips για το πώς θα υλοποιήσεις μια στρατηγική εποχικού μάρκετινγκ, για να πετύχεις τους στόχους για την επιχείρησή σου.

 

Καθόρισε από νωρίς τους στόχους σου

Κάθε στρατηγική έχει ένα επιθυμητό αποτέλεσμα. Για ένα ξενοδοχείο, το αποτέλεσμα αυτό είναι οι κρατήσεις. Μια επιχείρηση παροχής υπηρεσιών μπορεί να έχει δύο στόχους, την εκδήλωση ενδιαφέροντος για τις υπηρεσίες που παρέχει και την τελική πώληση. Ένας λιανέμπορος έχει ως στόχο τις πωλήσεις και τις επισκέψεις στο φυσικό ή και ψηφιακό κατάστημά του.

Είναι, λοιπόν, σημαντικό να αναγνωρίσεις τους άμεσους στόχους σου και πάνω σε αυτούς να σχεδιάσεις τη στρατηγική σου. Για παράδειγμα, ένα ξενοδοχείο μπορεί να ετοιμάσει μήνες πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου τη στρατηγική του, αν ο στόχος είναι να έχει κρατήσεις από το εξωτερικό. Ένας λιανέμπορος χρειάζεται να σχεδιάσει το εμπορικό μείγμα που θέλει να πουλήσει κατά τη διάρκεια μιας εκπτωτικής περιόδου. Μια εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων θα πρέπει να διερευνήσει το κατά πόσο μπορεί να εξυπηρετήσει την αύξηση της ζήτησης για τα αυτοκίνητά της. 

Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να προβλεφθούν με βάση τη στοχοθεσία και το επιθυμητό αποτέλεσμα, πριν τη σχεδίαση στρατηγικής εμπορικού μάρκετινγκ.

 

Κάνε έρευνα ανταγωνισμού

Είναι σημαντικό να γνωρίζεις τον ανταγωνισμό σου κατά τη διάρκεια σημαντικών περιόδων για τον κλάδο σου. Ένα πρώτο βήμα, είναι να ελέγξεις ποιες ήταν οι κινήσεις του ανταγωνισμού στις προηγούμενες εποχικές περιόδους. Τι μηνύματα χρησιμοποίησε; Ποια ήταν η τιμολογιακή πολιτική του; Τι είδους περιεχόμενο χρησιμοποίησε; Έκανε κάτι, πολύ καλά, που δεν έχεις κάνει εσύ;

Εάν θέσεις στον εαυτό σου τις παραπάνω ερωτήσεις, θα είσαι σε θέση να εμπνευστείς τις δικές σου επιτυχημένες εποχικές καμπάνιες και, φυσικά, να γνωρίζεις το πώς κινείται ο ανταγωνισμός σε αυτές τις πολύ σημαντικές περιόδους για την επιχείρησή σου.

 

Προγραμμάτισε νωρίς

Για το βέλτιστο αποτέλεσμα, μην περιμένεις μέχρι την τελευταία στιγμή για να ξεκινήσεις μια εποχική καμπάνια! Αφού εντοπίσεις τις ημερομηνίες και τα σημαντικά γεγονότα της χρονιάς για την επιχείρησή σου, ξεκίνησε άμεσα να τη σχεδιάζεις. Οι επιχειρήσεις που παίρνουν άριστα στο εποχικό μάρκετινγκ ξεκινούν να σχεδιάζουν τη στρατηγική τους τρεις έως έξι μήνες νωρίτερα, καθορίζοντας τα εξής:

Προσφορά: Ποια θα είναι τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που θα πωληθούν; Θα υπάρχουν ειδικές προσφορές ή διευκολύνσεις;

Κανάλια μάρκετινγκ: Ποια θα είναι τα κανάλια προώθησης των διαφημιστικών καμπανιών; Τι πόρους απαιτεί το κάθε ένα κανάλι (για παράδειγμα, διαφορετικό σχεδιασμό απαιτεί μια καμπάνια στο Google Search και διαφορετικό στο Facebook ή στο Instagram) και ποιοι θα είναι οι στόχοι κάθε καναλιού;

Υλικά επικοινωνίας: Όλες οι διαφημιστικές καμπάνιες απαιτούν δημιουργία οπτικού και γραπτού περιεχομένου γύρω από το brand. Αυτό σημαίνει, ότι η επιχείρηση θα πρέπει έγκαιρα να υποβάλει τις απαιτήσεις στα συνεργαζόμενα μέρη (γραφιστικό, digital marketing, copywriting κ.ά.), είτε αυτά βρίσκονται μέσα στην εταιρεία είτε εκτός (όπως για παράδειγμα ένα agency), προκειμένου να βρίσκεται εντός προγραμματισμού στο σχεδιασμό της καμπάνιας της.

Τεχνική προετοιμασία: Ένα συχνό φαινόμενο στο εποχικό μάρκετινγκ είναι η ελλιπής τεχνική προετοιμασία, που οδηγεί σε μεγάλα προβλήματα για μια επιχείρηση. Για παράδειγμα, είναι σημαντική η κατάλληλη προετοιμασία μιας ιστοσελίδας, ώστε να μπορεί να δεχθεί μεγάλη και απότομη επισκεψιμότητα σε ένα μικρό χρονικό περιθώριο, χωρίς να “πέσει”. Αντίστοιχα, μια επιχείρηση θα πρέπει να προετοιμαστεί και σε επίπεδο πόρων, για να υποστηρίξει την απότομη ζήτηση και να διασφαλίσει, έτσι, την άριστη εξυπηρέτηση των πελατών της.

Ο σωστός σχεδιασμός απαιτεί την παρουσία ενός γραπτού πλάνου, το οποίο θα μπορούν να παρακολουθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι. Αυτό το πλάνο θα αποτελεί παρακαταθήκη για όλες τις επόμενες ενέργειες εποχικού μάρκετινγκ, με στόχο τη μείωση των ρίσκων που μπορούν να οδηγήσουν σε απώλεια εσόδων για την επιχείρηση.

 

Πρόσφερε κάτι διαφορετικό

Η λέξη “εποχικό” σημαίνει ότι οι καταναλωτές δεν μπορούν να λάβουν ένα συγκεκριμένο προϊόν, προσφορά, έκπτωση ή υπηρεσία οποιαδήποτε άλλη στιγμή κατά τη διάρκεια του έτους. Φρόντισε, λοιπόν, να προσφέρεις κάτι που ξεχωρίζει από αυτά που προσφέρει ο ανταγωνισμός και που θα ισχύει μόνο σε ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο.

 

Αξιολόγηση της στρατηγικής

Κάθε στρατηγική που υλοποιείται οφείλει να ακολουθείται από κάποια “learnings”, κάποια μαθήματα, δηλαδή, τα οποία θα βοηθήσουν τη στρατηγική αυτή να είναι πολύ πιο πετυχημένη την επόμενη φορά. Μιας και το εποχικό μάρκετινγκ το συναντάμε κάθε χρόνο, είναι σημαντικό να υπάρχει πρόοδος χρόνο με το χρόνο για μια επιχείρηση, ώστε να μπορεί, πάντα, να διεκδικεί το καλύτερο αποτέλεσμα.

 

Δες μερικές αξιοσημείωτες περιπτώσεις εποχιακού marketing:

 

Συνοψίζοντας

Η εποχικότητα σημαίνει να μπεις στη νοοτροπία των καταναλωτών και να σκεφθείς τι χρειάζεται για να τους παρακινήσεις να κάνουν μικρές και μεγάλες αγορές, σε συγκεκριμένες περιόδους του έτους! Κάποιες τέτοιες χρονικές περίοδοι είναι πιο προφανείς, όπως οι καλοκαιρινές και χειμερινές εκπτώσεις. Υπάρχουν, βέβαια, και άλλες περίοδοι κατά τις οποίες διάφορες επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις και το πελατολόγιό τους.

 

Αναβάθμισε την Online Παρουσία σου!

Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης
για την Επιχείρησή σου.

Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Σχετικά Άρθρα:

Scroll to Top

Δοκίμασε τη Δύναμη του xo.gr
Καταχώρισε Δωρεάν την Επιχείρησή σου!

6,5 Εκατομμύρια Επισκέψεις
Κάθε Μήνα Αναζητούν Επιχειρήσεις σαν τη Δική σου!