Ποιοι είναι οι ανταγωνιστές μου στο Διαδίκτυο; [5+1 εργαλεία για να τους κατασκοπεύσεις]

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Πινακας Περιεχομενων

Η έρευνα ανταγωνισμού στο διαδίκτυο είναι το θεμέλιο κάθε ισχυρής στρατηγικής μάρκετινγκ. Είναι σημαντικό να γνωρίζεις τους ανταγωνιστές σου, ώστε να σχεδιάζεις, αποτελεσματικά, τις τακτικές μάρκετινγκ που θα σε βοηθήσουν να διαφοροποιήσεις τις υπηρεσίες/προϊόντα σου έναντι αυτών, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο θα προσεγγίζεις το στόχο-κοινό σου.

Υπάρχει, πράγματι, σοβαρός λόγος να αφιερώσεις χρόνο και προσπάθεια στην έρευνα ανταγωνισμού. Για παράδειγμα, όταν καλείσαι να αναλάβεις ένα έργο, να δραστηριοποιηθείς επιχειρηματικά σε μια νέα γεωγραφική τοποθεσία ή να επεκτείνεις την προϊοντική σου γκάμα, όλα ξεκινούν από τον ανταγωνισμό. 

Λίγο πολύ, είναι εύκολο για κάποιον ιδιοκτήτη μιας μικρομεσαίας επιχείρησης να ονοματίσει τους κυριότερους ανταγωνιστές του. Τι γίνεται όμως, με τους υπόλοιπους “αόρατους” ανταγωνιστές, οι οποίοι παίρνουν μερίδιο της αγοράς; Παραβλέποντάς τους, αποκτάς μια αίσθηση ασφάλειας που μπορεί να σε οδηγήσει σε μια λάθος στρατηγική! Αντιθέτως, η απόλυτη προστασία από κάθε «απειλή» σημαίνει ότι γνωρίζεις το πλήρες πεδίο του ανταγωνισμού, ειδικά όταν μιλάμε για το διαδίκτυο.

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις

Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!

Πώς σε βοηθάει η έρευνα ανταγωνισμού

Να δεις εάν απευθύνεστε και πώς στο ίδιο κοινό

Οι επιχειρήσεις έχουν ως στόχο να καλύψουν, κυρίως, καταναλωτικές ανάγκες με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους Αυτό σημαίνει ότι τόσο εσύ, όσο και οι ανταγωνιστές σου στοχεύετε στις ίδιες ανάγκες, άρα και στο ίδιο κοινό.

Όταν οι καταναλωτές αναζητούν στο διαδίκτυο προϊόντα ή υπηρεσίες, αποκτούν πρόσβαση σε εκατοντάδες επιχειρήσεις, οι οποίες ανταγωνίζονται μεταξύ τους.

Έτσι, το να γνωρίζεις τους κύριους ανταγωνιστές σου, σου δίνει μια πολύ μεγαλύτερη εικόνα για το τι κάνουν και πώς σε ανταγωνίζονται -όπως π.χ. τιμολογιακές πολιτικές, πολιτικές logistics, πρόσθετες υπηρεσίες ή διευκολύνσεις, διαφημιστική παρουσία.

Να δεις τι κάνουν πιο σωστά από εσένα

Συνεχίζοντας από εκεί που το αφήσαμε, ισχύει ότι κάποιοι ανταγωνιστές σου ίσως κάνουν κάτι πιο σωστά από εσένα, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες να ενισχύσουν την πελατειακή τους βάση και να αποκτήσουν νέους πελάτες ή και να “πάρουν” δική σου πελατεία! Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι, και εσύ, δεν μπορείς να πάρεις ιδέες από τον ανταγωνισμό και, έτσι, να βελτιώσεις την online εμπειρία που βιώνει ένας πελάτης στη δική σου επιχείρηση.

Να σχηματίσεις το δικό σου οικοσύστημα ανταγωνισμού

Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο! Και όλοι εκείνοι οι μεγάλοι οργανισμοί και επιχειρήσεις έχουν, πάντα, ένα μάτι στραμμένο στο τι κάνει ο ανταγωνισμός τους -μία θεμελιώδης στρατηγική που εγγυάται την επιτυχία. Επομένως, τι καλύτερο από έναν οδηγό, ο οποίος θα σε βοηθήσει εύκολα, απλά και γρήγορα να αναπτύξεις το δικό σου οικοσύστημα ανταγωνισμού;

Πώς θα εντοπίσεις τους βασικούς σου ανταγωνιστές

Η εύρεση των κύριων ανταγωνιστών σου δεν χρειάζεται να είναι μια χρονοβόρα διαδικασία. Το πρώτο βήμα είναι να προσδιορίσεις τις λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται, άμεσα, με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχεις, χωρίς να χρειάζεται, απαραίτητα, να εμφανίζεσαι με όλες αυτές στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Για παράδειγμα, για ένα συνεργείο αυτοκινήτων που δραστηριοποιείται στη Θεσσαλονίκη, οι κύριες λέξεις-κλειδιά είναι οι εξής:

  • Συνεργείο αυτοκινήτων Θεσσαλονίκη
  • Service αυτοκινήτων Θεσσαλονίκη
  • Ανταλλακτικά αυτοκινήτων Θεσσαλονίκη
  • Συνεργείο για κάρτα καυσαερίων Θεσσαλονίκη
  • Συνεργείο συντήρησης αυτοκινήτων Θεσσαλονίκη

Και άλλες παρόμοιες λέξεις-κλειδιά, που εξαρτώνται από τις υπηρεσίες που παρέχει το συνεργείο.

Υπάρχουν αρκετά εργαλεία και μέθοδοι για να δημιουργήσεις με οργανωμένο τρόπο μια λίστα με λέξεις-κλειδιά, όπως το Google Keyword Planner ή το SpyFu. Αφού δημιουργήσεις τη δική σου λίστα με λέξεις-κλειδιά, μπορείς να εντοπίσεις τους βασικούς ανταγωνιστές σου!

Ψάξε τις λέξεις-κλειδιά στην Google

Αυτός είναι ο ευκολότερος τρόπος (και ο πιο χειροκίνητος) για να βρεις τους ανταγωνιστές σου στο διαδίκτυο. Μια απλή αναζήτηση στην Google, για κάθε μια από τις λέξεις-κλειδιά σου, θα εμφανίσει άλλες επιχειρήσεις που κατατάσσονται σε αυτές τις αναζητήσεις. Με βάση το παραπάνω παράδειγμα του συνεργείου, μια απλή έρευνα στην Google θα μας έφερνε τα εξής αποτελέσματα:

google searches

Λάβε υπόψη σου ότι τα αποτελέσματα αναζήτησης μπορεί να διαφέρουν, ανάλογα με τις ρυθμίσεις του browser σου, αλλά και την τοποθεσία στην οποία βρίσκεσαι. Είναι, επίσης, σημαντικό να δώσεις ιδιαίτερη προσοχή στα πληρωμένα αποτελέσματα που εμφανίζονται, καθώς οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις επενδύουν διαφημιστικά στην πλατφόρμα των Google Ads, για μεγαλύτερη προβολή.

Τοπικές επιχειρήσεις και περιοχές εξυπηρέτησης 

Την παραπάνω διαδικασία μπορείς να ακολουθήσεις για όλες τις λέξεις-κλειδιά που έχεις εντοπίσει. Εάν η επιχείρησή σου δραστηριοποιείται πανελλαδικά, τότε μπορείς να παραλείψεις τις τοπικές αναζητήσεις. Αν όμως η επιχείρησή σου εξυπηρετεί συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, θα πρέπει να τις συμπεριλαμβάνεις, πάντα, στην αναζήτησή σου. Σκέψου πώς θα έψαχνε ένας υποψήφιος πελάτης τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα μιας τοπικής επιχείρησης και πώς θα έψαχνε, αν ήθελε κάτι πιο γενικό. 

Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Πρόσθεσε στην αναζήτησή σου και δίπλα από τη λέξη-κλειδί την περιοχή στην οποία δραστηριοποιείσαι!

Έλεγξε τους ηλεκτρονικούς επαγγελματικούς καταλόγους

Οι ηλεκτρονικοί επαγγελματικοί κατάλογοι, όπως ο Χρυσός Οδηγός (www.xo.gr), αποτελούν μεγάλες “βάσεις δεδομένων” με επιχειρήσεις, τοπικές και μη. Αυτό σημαίνει ότι αποτελούν εξαιρετική πηγή αναζήτησης επιχειρήσεων, χρησιμοποιώντας τις ίδιες λέξεις-κλειδιά που θα χρησιμοποιούσες στη μηχανή αναζήτησης της Google. Όμως, πολλοί επαγγελματικοί κατάλογοι δεν σταματούν εκεί. Στην καταχώρισή τους οι επαγγελματίες παρουσιάζουν τα πλεονεκτήματά τους και τα προϊόντα/υπηρεσίες που προσφέρουν με τέτοιο τρόπο, ώστε να πείσουν τον επισκέπτη. Αυτό θα σου δώσει μια γρήγορη εικόνα για τους κύριους ανταγωνιστές σου, αλλά και για το πώς αυτοί αξιοποιούν τους επαγγελματικούς καταλόγους για ανάδειξη προϊόντων και υπηρεσιών.

Επίσης, τα οφέλη των ηλεκτρονικών επαγγελματικών καταλόγων δεν σταματούν εκεί. Προσθέτοντας την επιχείρησή σου σε έναν ηλεκτρονικό κατάλογο, αποκτάς οφέλη στο SEO και στην κατάταξη της σελίδας σου στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Δες, εδώ, τα οφέλη μιας online καταχώρισης.

Χρησιμοποίησε εργαλεία ανάλυσης ανταγωνιστών

Υπάρχουν αρκετά εργαλεία στην αγορά, τα οποία χρησιμεύουν ως εργαλεία ανάλυσης ανταγωνιστών στο διαδίκτυο. Τα περισσότερα από αυτά παρέχουν δωρεάν λειτουργίες που, αν και περιορισμένες, είναι αρκετές για να αποτυπώσουν το ανταγωνιστικό οικοσύστημα και να εμφανίσουν χρήσιμες πληροφορίες για την παρουσία των ανταγωνιστών σου στο διαδίκτυο. Τα περισσότερα είναι εύκολα στη χρήση τους και, παρακάτω, σου παρουσιάζουμε τα καλύτερα από αυτά.

Τα καλύτερα εργαλεία “κατασκοπείας” για online ανταγωνισμό

1.Ahrefs

Το Ahrefs είναι ένα πολύ δυνατό εργαλείο, που σου δίνει μια άμεση εικόνα της οργανικής επισκεψιμότητας των ανταγωνιστών σου. Επιπλέον, σου δίνει εργαλεία που σε βοηθούν να δεις τα backlinks των ανταγωνιστών σου, τα κύρια keywords τους και τα πληρωμένα αποτελέσματά τους στις μηχανές αναζήτησης. Με αυτές τις πληροφορίες θα έχεις την ευκαιρία να σχηματίσεις μια ψηφιακή στρατηγική, όχι μόνο για να κερδίσεις τους πελάτες των ανταγωνιστών σου, αλλά και για να πάρεις το πάνω χέρι στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Περισσότερα στο ahrefs.com

 

2.SEMrush

Ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα, αν συνέκρινες την ψηφιακή σου παρουσία με αυτή των ανταγωνιστών σου; Το SEMrush μπορεί να σου δώσει την πιο ικανοποιητική απάντηση! Το SEMrush παρέχει αναφορές για το SEO, ώστε να σε βοηθήσει να κατανοήσεις το πού βρίσκεσαι απέναντι στους ανταγωνιστές σου και τις θέσεις που καταλαμβάνεις στα οργανικά αποτελέσματα της Google. Σου παρέχει, επίσης, ιδέες/συμβουλές για προσέλκυση μεγαλύτερης επισκεψιμότητας, βελτίωση των οργανικών αποτελεσμάτων σου και άλλες αναφορές σχετικά με τον ανταγωνισμό.

Περισσότερα στο semrush.com

3.SimilarWeb

Το SimilarWeb είναι άλλη μια κορυφαία πλατφόρμα όσον αφορά στην έρευνα online ανταγωνισμού. Απευθύνεται σε όλων των ειδών τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως κλάδου και, με λίγα μόνο clicks, μπορείς να έχεις στα χέρια σου αναλύσεις που αφορούν στο SEO, την επισκεψιμότητα και την πληρωμένη διαφημιστική παρουσία των ανταγωνιστών σου. Μάθε πώς η σελίδα σου στέκεται απέναντι στους κύριους ανταγωνιστές, πληκτρολογώντας απλώς τη διεύθυνση URL!

Περισσότερα στο similarweb.com

 

4.Visibility

Το Visibility είναι μια μοναδική ελληνική πλατφόρμα έρευνας ανταγωνισμού, που παρακολουθεί περισσότερες από 130.000 αναζητήσεις και 1.200.000 sites στο google.gr. Απευθύνεται, κυρίως, σε ελληνικές επιχειρήσεις και σου δίνει τη δυνατότητα να δεις ποιες αναζητήσεις φέρνουν κίνηση στους ανταγωνιστές σου και πώς οι αλλαγές αλγορίθμου της Google επηρεάζουν το site σου. Σου δίνει, επίσης, συμβουλές για το πώς θα βελτιώσεις το on page SEO της σελίδας σου.

Περισσότερα στο visiblity.gr

5.Buzzsumo

Το Buzzsumo ξεχωρίζει ως εργαλείο σε σχέση με τα υπόλοιπα του είδους του. Ενώ δεν έχει ως επίκεντρο την έρευνα ανταγωνισμού, σου παρέχει εξαιρετικές πληροφορίες για το περιεχόμενο που πρέπει να έχει η ιστοσελίδα σου, ώστε να μπορεί να ξεχωρίσει ανάμεσα σε κορυφαίες σελίδες επιχειρήσεων στα αποτελέσματα αναζήτησης και να τις ανταγωνιστεί.

Περισσότερα στο buzzsumo.com

Συνοψίζοντας

Η έρευνα ανταγωνισμού είναι άκρως σημαντική στον ψηφιακό κόσμο. Αν υπολογίσουμε το ταξίδι ενός καταναλωτή μέχρι τον τελικό του προορισμό -την αγορά ή την εκδήλωση ενδιαφέροντος, θα καταλάβουμε ότι τα κρίσιμα σημεία μεταξύ των επιχειρήσεων που ανταγωνίζονται είναι τα εξής: η κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης (χιλιάδες επιχειρήσεις ανταγωνίζονται για τις 10 κορυφαίες θέσεις στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων), η τιμή, οι πρόσθετες υπηρεσίες και η εξυπηρέτηση που παρέχει η κάθε επιχείρηση. Με την έρευνα ανταγωνισμού μπορείς να καλύψεις και τους 4 αυτούς πυλώνες, με στόχο να αποκτήσεις ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να αυξήσεις τις πωλήσεις και την πιστότητα των πελατών σου, ώστε να επιλέγουν τη δική σου επιχείρηση, ξανά και ξανά, για την κάλυψη των αναγκών τους.

Η online διαφήμιση στην Google είναι μια λύση που εγγυάται την προβολή της επιχείρησής σου στα αποτελέσματα αναζήτησης, ακόμη και αν αυτή δεν εμφανίζεται οργανικά στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων. Στο Χρυσό Οδηγό έχουμε φροντίσει για την παρουσία περισσότερων από 1.700 πελατών μας στην πρώτη σελίδα της Google, μέσω PPC διαφήμισης, με στόχο την αύξηση των πωλήσεων και της αναγνωρισιμότητας της επιχείρησής τους. Επικοινώνησε με ένα Εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης, για να σχεδιάσουμε το δικό σου πλάνο online παρουσίας.

Προσέλκυσε πελάτες μέσω Google & Facebook Ads

Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου.








Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Σχετικά Άρθρα:

Scroll to Top

Δοκίμασε τη Δύναμη του xo.gr
Καταχώρισε Δωρεάν την Επιχείρησή σου!

6,5 Εκατομμύρια Επισκέψεις
Κάθε Μήνα Αναζητούν Επιχειρήσεις σαν τη Δική σου!