Αποκάλυψη Μυστικών του Αλγόριθμου Αναζήτησης της Google
Εισαγωγή
Πρόσφατα, μία σημαντική διαρροή εσωτερικών εγγράφων της Google προσέφερε μια μοναδική ματιά στον αλγόριθμο κατάταξης αποτελεσμάτων της, αποκαλύπτοντας λεπτομέρειες που μέχρι τώρα ήταν άγνωστες στο ευρύ κοινό.
Οι διαρροές αυτές περιλαμβάνουν πληροφορίες για πάνω από 14.000 χαρακτηριστικά κατάταξης, τα οποία έχουν προκαλέσει αναταραχή στην κοινότητα του SEO (Search Engine Optimization).
Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις
Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!
#1 Τι Περιλαμβάνουν τα Έγγραφα που Διέρρευσαν;
Τα έγγραφα αποκαλύπτουν ότι το σύστημα κατάταξης της Google αποτελείται από 2.596 modules με 14.014 χαρακτηριστικά που σχετίζονται με διάφορες υπηρεσίες της Google, όπως το YouTube και το Google Assistant.
Αυτά τα modules είναι μέρος ενός τεράστιου «monolithic repository» ή «monorepo», που ενσωματώνει πολλαπλές λειτουργίες επανακατάταξης, γνωστές ως «twiddlers», οι οποίες προσαρμόζουν τα αποτελέσματα αναζήτησης πριν παρουσιαστούν στους χρήστες. Μερικά από αυτά περιλαμβάνουν τα NavBoost, QualityBoost και RealTimeBoost.
#2 Αντιφάσεις με τις Δημόσιες Δηλώσεις της Google
Μία από τις πιο σημαντικές αποκαλύψεις των εγγράφων είναι η αντίφαση με τις δημόσιες δηλώσεις της Google.
Για παράδειγμα, ενώ η Google έχει επανειλημμένα αρνηθεί τη χρήση των δεδομένων του Google Chrome για την κατάταξη αποτελεσμάτων, τα έγγραφα δείχνουν ότι αυτά τα δεδομένα όντως χρησιμοποιούνται. Επιπλέον, τα έγγραφα αποκαλύπτουν ότι οι μετρήσεις αλληλεπίδρασης χρηστών, όπως τα goodClicks και badClicks, έχουν σημαντική επίδραση στις κατατάξεις των αναζητήσεων.
Αυτές οι αποκαλύψεις έρχονται σε αντίθεση με τις δηλώσεις της Google ότι η αλληλεπίδραση των χρηστών δεν επηρεάζει άμεσα τις κατατάξεις.
#3 Σημασία της Αξιοπιστίας των Ιστοσελίδων
Ένα άλλο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό που αποκαλύπτεται είναι το «siteAuthority», το οποίο μετρά την αξιοπιστία μιας ιστοσελίδας σε όλο το εύρος της.
Παρόλο που η Google έχει αρνηθεί την ύπαρξη ενός τέτοιου χαρακτηριστικού, τα έγγραφα δείχνουν ότι η αξιοπιστία μιας ιστοσελίδας παίζει κρίσιμο ρόλο στις κατατάξεις.
Αυτό επιβεβαιώνει ότι οι ιστοσελίδες με υψηλή αξιοπιστία και ποιοτικό περιεχόμενο έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανιστούν ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης.
#4 Ο Ρόλος των Συνδέσμων (Links)
Τα έγγραφα τονίζουν, επίσης, τη σημασία των συνδέσμων, με μετρήσεις, όπως το sourceType, να υποδεικνύουν την αξία των συνδέσμων με βάση τον τόπο όπου είναι καταχωρημένη μια σελίδα.
Αυτό δείχνει ότι οι σύνδεσμοι από αξιόπιστες πηγές μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά την κατάταξη μιας ιστοσελίδας.
#5 Αντίδραση της Κοινότητας του SEO
Η διαρροή των εγγράφων προκάλεσε μεγάλη ανησυχία και αντιδράσεις στην κοινότητα του SEO. Ο Rand Fishkin, συνιδρυτής της SparkToro και ειδικός σε θέματα SEO, τόνισε ότι τα έγγραφα αυτά αποκαλύπτουν τα «ψέματα» που έχει διαδώσει η Google σχετικά με τον αλγόριθμο αναζήτησης. Επίσης, ο Mike King, ένας άλλος ειδικός του SEO, υποστήριξε ότι η χρήση των δεδομένων του Chrome για την κατάταξη των αποτελεσμάτων έρχεται σε αντίθεση με τις δηλώσεις της Google.
Η κοινότητα του SEO διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των στρατηγικών των ιστοσελίδων για την επίτευξη υψηλών κατατάξεων στα αποτελέσματα αναζήτησης. Οι νέες αυτές πληροφορίες αναγκάζουν τους επαγγελματίες του SEO να επαναπροσδιορίσουν τις μεθόδους τους και να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες που αποκαλύπτονται από τα έγγραφα.
#6 Το Μέλλον του SEO και της Διαφάνειας της Google
Η αποκάλυψη αυτών των εγγράφων θέτει υπό αμφισβήτηση την ακρίβεια των δημοσίων δηλώσεων της Google και εγείρει ερωτήματα για το μέλλον του SEO.
Η βιομηχανία του SEO εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις οδηγίες της Google και τη διαφάνεια σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας του αλγόριθμου κατάταξης. Αυτές οι νέες αποκαλύψεις μπορεί να οδηγήσουν σε αλλαγές στις στρατηγικές SEO και στην ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια από την πλευρά της Google.
Επιπλέον, η διαρροή εγείρει ερωτήματα σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων και τη χρήση των δεδομένων από τους χρήστες του Chrome. Οι πληροφορίες αυτές μπορεί να επηρεάσουν τις σχέσεις της Google με τους χρήστες και τις ρυθμιστικές αρχές, καθώς η χρήση των δεδομένων πρέπει να είναι διαφανής και σύμφωνη με τις πολιτικές προστασίας της ιδιωτικότητας.
Συμπεράσματα
Η διαρροή των εγγράφων της Google προσφέρει μια ανεκτίμητη ματιά στον αλγόριθμο κατάταξης αποτελεσμάτων της, αποκαλύπτοντας χαρακτηριστικά και λειτουργίες που μέχρι τώρα ήταν άγνωστα. Παράλληλα, θέτει υπό αμφισβήτηση τις δημόσιες δηλώσεις της Google και προκαλεί ανησυχία στην κοινότητα του SEO. Η ανάγκη για διαφάνεια και ακρίβεια στις πληροφορίες που παρέχει η Google είναι πιο επιτακτική από ποτέ, καθώς ο αλγόριθμος αναζήτησής της επηρεάζει εκατομμύρια ιστοσελίδες και επιχειρήσεις παγκοσμίως.
Με τις νέες αυτές πληροφορίες, οι ειδικοί του SEO και οι διαχειριστές ιστοσελίδων θα πρέπει να αναθεωρήσουν τις στρατηγικές τους και να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, εστιάζοντας στην παροχή ποιοτικού περιεχομένου και στην αύξηση της αλληλεπίδρασης με τους χρήστες τους. Η βελτίωση της εμπειρίας χρήστη και η δημιουργία αξιόπιστου περιεχομένου θα είναι καθοριστικής σημασίας για την επίτευξη υψηλών κατατάξεων στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Εν κατακλείδι, η διαρροή των εγγράφων της Google ανοίγει νέους δρόμους για την κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του αλγόριθμου κατάταξης και υπογραμμίζει την ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια και ακρίβεια στις πληροφορίες που παρέχει η εταιρεία. Οι επαγγελματίες του SEO θα πρέπει να προσαρμοστούν στις νέες αυτές αποκαλύψεις και να συνεχίσουν να αναζητούν τρόπους για τη βελτίωση της ορατότητας και της απόδοσης των ιστοσελίδων τους στις μηχανές αναζήτησης.
Φτιάξε ένα Σύγχρονο Website
Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης
και μάθε πώς πρέπει να είναι η ιστοσελίδα σου,
για να προσελκύει περισσότερους πελάτες!
- July 4, 2024
- , Digital Marketing, SEO
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok
Δες πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok και μάθες 6 βασικά tips για να συμπεριλάβεις στη στρατηγική των αναρτήσεών σου.
5+1 Tips για να φτιάξεις Social Media Content Calendar
Δες πως μπορείς να χτισεις την digital στρατηγική σου και να οργανώσεις τα posts σου στα Social Media μέσω ενός Content Calendar
Ο Χρυσός Οδηγός δείχνει τον δρόμο προς το GDPR
Ο Χρυσός Οδηγός αναδείχθηκε νικητής στα φετινά Compliance Awards 2023 , λαμβάνοντας το Χρυσό βραβείο για τη συμμετοχή του στην υπηρεσία GDPR COMPLIANCE
Ο Ρόλος του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε μια Επιχείρηση
Μάθε τα πάντα για τον ρόλο του υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων (DPO) και λάβε τα κατάλληλα μέτρα για την επιχείρησή σου.