Η σημασία των backlinks για την κατάταξη του website μας στα SERPs
Εισαγωγή
Ένας από τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη ενός ιστοστόπου στις μηχανές αναζήτησης και αυξάνουν την επισκεψιμότητά του είναι οι εισερχόμενοι σύνδεσμοί του ή, αλλιώς, τα backlinks.
Ορισμός των backlinks
Τα backlinks είναι ουσιαστικά υπερσύνδεσμοι που οδηγούν στον ιστότοπό μας από άλλα websites στο διαδίκτυο. Όταν, δηλαδή, το περιεχόμενο του site μας -που πρέπει να φροντίζουμε να είναι ποιοτικό- αποτελεί πηγή αναφοράς για κάποιον άλλον συντάκτη, ο οποίος δημιουργεί ένα σύνδεσμο προς το δικό μας site, τότε έχουμε ένα backlink.
Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις
Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!
Η σημασία των backlinks
Τα backlinks που οδηγούν στο site μας ανιχνεύονται από τις μηχανές αναζήτησης, αθροίζονται και αξιολογούνται, προσμετρώντας έτσι τη συνολική απήχηση που έχει το site μας σε άλλα σημεία του διαδικτύου!
Γίνεται, λοιπόν, εύκολα αντιληπτό πόσο σημαντικό είναι αυτό, καθώς αποτελεί ουσιαστικά έμμεση αξιολόγηση του ιστοτόπου μας από την ευρύτερη διαδικτυακή κοινότητα και συμβάλλει, κατ’ επέκταση, στην απόδοση εγκυρότητας στο site μας και στην υψηλή κατάταξή του στα οργανικά αποτελέσματα.
Πώς, όμως, μπορούμε να πετύχουμε το μέγιστο όφελος από αυτή την πρακτική;
Είναι όλα τα backlinks ποιοτικά;
Χαρακτηριστικά ποιοτικών backlinks – Η σημασία της αξιολόγησής τους
Εδώ σας παραθέτουμε τα χαρακτηριστικά που επιδιώκουμε να έχουν τα backlinks μας, ώστε να “πριμοδοτείται” όσο το δυνατόν περισσότερο η βαθμολογία του site μας.
Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κατανοήσουμε είναι ότι τα backlinks διαφοροποιούνται. Και διαφοροποιούνται ανάλογα με την ποιότητά τους. Και ανάλογα με την ποιότητά τους, προσδίδουν και μεγαλύτερη αξία στο site μας.
Για να διακρίνουμε ποια backlinks αξιολογούνται από τις μηχανές αναζήτησης ως “ποιοτικά” και πώς επιτυγχάνουμε να έχουμε περισσότερα τέτοια παρά μη ποιοτικά, υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψη:
#1 Η Ποιότητα πάνω από την Ποσότητα:
Η Google, ούσα η πιο διαδεδομένη μηχανή αναζήτησης, ορίζει de facto τις παραμέτρους αξιολόγησης των backlinks. Ο αλγόριθμός της αξιολογεί θετικά και “επιβραβεύει” περισσότερο τα υψηλής ποιότητας και σχετικά (relevant) bakclinks που προέρχονται από υψηλής αξιολόγησης και έγκυρα sites, παρά τα μεγαλύτερα σε πλήθος που προέρχονται, όμως, από λιγότερο έγκυρες πηγές.
#2 Μη “βεβιασμένο” link-building:
Η Google επιβραβεύει τα sites των οποίων τα backlinks προκύπτουν από φυσική διαδικασία (χωρίς ενέργειες δηλαδή από τον κάτοχο του site), όπου το περιεχόμενό τους γίνεται αντικείμενο αναφοράς από άλλα sites με κριτήριο τη σχετικότητα (relevance) και την αξία του. Πρακτικές κατά τις οποίες αυτό δεν τηρείται, όπως π.χ. η αγορά εικονικών backlinks ή η ανταλλαγή backlinks, μπορεί να οδηγήσουν σε “επιβολή ποινών” από πλευράς της Google.
#3 E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness):
Η συγκεκριμένη αρχή, η οποία στα ελληνικά μεταφράζεται ως Εμπειρία – Εγκυρότητα – Εμπιστοσύνη, αποτυπώνει τους τρεις άξονες πάνω στους οποίους αξιολογείται ένα bacκlink. Όταν το site προέλευσης ενσωματώνει τις παραπάνω αξίες, έχει αποδεδειγμένη εγκυρότητα και αποτελεί φορέα εμπιστοσύνης για το κοινό στο οποίο απευθύνεται, τότε μπορεί να παρέχει πολύ υψηλής αξίας backlink στο δικό μας ιστότοπο.
#4 Συσχέτιση (relevance):
Όταν το site προέλευσης του backlink είναι στον ίδιο τομέα δραστηριοποίησης με το δικό μας (έχει δηλαδή σχετικό περιεχόμενο), είναι προφανές ότι το backlink θα έχει υψηλότερη βαθμολόγηση από εκείνη που θα είχε αν προέρχονταν από site με εντελώς διαφορετικό περιεχόμενο. Η συσχέτιση ενός ιστοτόπου με έναν άλλον διευκολύνει τις μηχανές αναζήτησης σε ό,τι αφορά στη θεματική κατηγοριοποίηση του website μας.
#5 Τοπικό SEO:
Για επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται τοπικά, οι αναφορές από τοπικά sites καταλόγων, sites αξιολογήσεων κ.λπ. προσδίδουν ιδιαίτερα θετική βαθμολόγηση στον ιστότοπό μας.
#6 Εύρος προέλευσης backlinks:
Σημαντικό είναι και το εύρος προέλευσης των backlinks σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες των sites που το παρέχουν π.χ. προσωπικά ιστολόγια, sites κριτικών κ.ά.
#7 Επίβλεψη και Αποκήρυξη backlinks:
Σημαντικό είναι να γνωρίζουμε και το εξής: Χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Google Search Console, μπορούμε να εντοπίσουμε περιπτώσεις μη ποιοτικών backlinks και να τα αποκηρύξουμε με το Disavow Tool της Google. Έτσι, προστατεύουμε τη φήμη του site μας, μη επιτρέποντας να ληφθούν υπόψη κατά την αξιολόγηση και κατάταξή του αναφορές από ευκαιριακά sites.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω και υλοποιώντας τας, εξασφαλίζουμε σε μεγάλο βαθμό την καλή βαθμολόγηση και κατάταξη του site μας στα οργανικά αποτελέσματα της Google!
Δείτε επίσης: Local SEO checklist για το δικό σου website
Κατηγορίες backlinks
Υπάρχουν δύο βασικές κατηγορίες backlinks, τα “follow” και τα “nofollow”.
Follow Backlinks:
Οι “follow” σύνδεσμοι είναι οι συνήθεις σύνδεσμοι που δίνουν το “πράσινο φως” στις μηχανές αναζήτησης να “ακολουθήσουν” ένα σύνδεσμο και να μεταφερθούν στον προορισμό του.
Πλεονεκτήματα:
- Βελτίωση της θέσης στην αναζήτηση: Τα follow backlinks διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο SEO, καθώς αυξάνουν την αξιοπιστία ενός ιστοτόπου.
- Κίνηση: Πέρα από το SEO, οι follow σύνδεσμοι μπορούν να φέρουν επισκέπτες από άλλους ιστοτόπους.
Nofollow Backlinks:
Οι “nofollow” σύνδεσμοι «λένε» στις μηχανές αναζήτησης να μην ακολουθήσουν το σύνδεσμο ή να μην μεταφέρουν την “αξία” του στον προορισμό του. Αυτό γίνεται μέσω της προσθήκης του rel=”nofollow” στον κώδικα του συνδέσμου.
Πλεονεκτήματα:
- Προστασία από τη μεταφορά της αξίας αμφίβολων ιστοτόπων
- Έλεγχος του spam: Στα σχόλια των blogs, πολλοί ιστότοποι χρησιμοποιούν το nofollow για να προστατεύονται από τα spammy backlinks.
- Παρόλο που δεν μεταφέρουν SEO αξία, μπορούν να φέρουν κίνηση από τους επισκέπτες που κάνουν κλικ στο σύνδεσμο.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι και οι δύο τύποι backlinks μπορεί να έχουν αξία για έναν ιστότοπο, αλλά σε διαφορετικούς τομείς. Ενώ τα follow backlinks είναι πολύτιμα για το SEO, τα nofollow backlinks μπορούν να φέρουν κίνηση και να συμβάλλουν στην προστασία από τα ανεπιθύμητα σχόλια και το spam.
Τι μπορούμε να κάνουμε και ποιες στρατηγικές επιλέγουμε κάθε φορά;
Οι παράμετροι που οφείλουμε να συμπεριλάβουμε στη στρατηγική υλοποίησης του site μας περιλαμβάνουν τα παρακάτω:
Υψηλής ποιότητας περιεχόμενο:
Η παραγωγή αξιόλογου και πληροφοριακού περιεχομένου που ταυτόχρονα διατηρεί και το ενδιαφέρον του επισκέπτη σε υψηλό επίπεδο έχει κομβική σημασία, όταν μιλάμε για δημιουργία υψηλής ποιότητας backlinks. Το ποιοτικό περιεχόμενο μεταφράζεται σε μεγάλο βαθμό σε εξασφαλισμένα backlinks.
Έρευνα keywords:
Η έρευνα keywords εξασφαλίζει τον εντοπισμό των σχετικών (relevant) όρων με τον τομέα δραστηριοποίησης του site μας. Η δημιουργία περιεχομένου ευθυγραμμισμένου με τους συγκεκριμένους όρους εξασφαλίζει την αύξηση της οργανικής κίνησης στο site μας και, κατ’ επέκταση, ποιοτικά backlinks.
Προώθηση περιεχομένου:
Προωθήστε ενεργά το περιεχόμενό σας σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια -κοινωνικά δίκτυα, YouTube (αν έχουμε σχετικό κανάλι), e-mail marketing. Όσο περισσότερο εκτίθεται το περιεχόμενό σας, τόσο πιο πιθανή είναι η έλξη ποιοτικών backlinks.
Συνεισφορά κειμένων blog:
Η τακτική συνεισφορά κειμένων blog σε αναγνωρισμένα sites περιεχομένου που δραστηριοποιούνται στον τομέα του δικού μας site αποτελούν σημαντικό τρόπο να εξασφαλιστεί η προώθηση του περιεχομένου μας. Ένα σημείο στο οποίο πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία είναι το ύφος του κειμένου, που πρέπει να προσφέρει πραγματική αξία στους αναγνώστες και όχι, απλώς, να λειτουργεί προωθητικά. Η συμπερίληψη ενός συνδέσμου προς το site μας στην καταχώρηση blog που συνεισφέρουμε εξασφαλίζει ένα ποιοτικό backlink στο site μας.
Εξασφάλιση επαφών:
Η δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης με influencers, bloggers και άλλα σημαίνοντα πρόσωπα στον τομέα δραστηριοποίησής μας δημιουργεί ένα πλαίσιο προϋποθέσεων για την αύξηση ποιοτικών backlinks. Ωστόσο, σημαντικό εδώ είναι να σημειωθεί πως τα backlinks από μέσα κοινωνικής δικτύωσης, λόγω της εφήμερης φύσης τους, αξιολογούνται ως χαμηλής ποιότητας backlinks.
Κοινοποιήσιμα στοιχεία περιεχομένου:
Η δημιουργία στοιχείων περιεχομένου που συνδυάζουν την πυκνότητα της πληροφορίας και την εποπτική παρουσίαση αποτελούν πολύ σημαντική παράμετρο στην εξασφάλιση backlinks. Στατιστικοί πίνακες, infographics, αποτελέσματα ερευνών, επεξηγηματικοί οδηγοί αποτελούν ιδανικά στοιχεία περιεχομένου για την αύξηση των backlinks προς το site μας.
Διακίνηση περιεχομένου:
Η άμεση αναφορά σε πρόσωπα, εταιρείες και φορείς που θα μπορούσαν να ενδιαφέρονται για το περιεχόμενό μας, βάσει της εκ των προτέρων στόχευσης ενδιαφέροντος, αυξάνει τις πιθανότητες το περιεχόμενό μας να αναδημοσιευτεί, άρα και να δημιουργηθεί ένα backlink υψηλής ποιότητας.
Διάβασε επίσης: 17 + 1 SEO Terms που Πρέπει να Γνωρίζεις [Infographic]
Τι είναι το Domain Authority (DA) ενός website
Το Domain Authority είναι ένας δείκτης που δημιουργήθηκε από την εταιρεία Moz. Πρόκειται για έναν αριθμό μεταξύ 0 και 100 που προσπαθεί να προβλέψει πόσο καλά θα τα πάει ένας ιστότοπος στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Όσο υψηλότερο είναι το DA ενός ιστοτόπου, τόσο περισσότερη “εξουσία” και αξιοπιστία θεωρείται ότι έχει.
Για τον υπολογισμό του DA λαμβάνονται υπόψη πολλοί παράγοντες, όπως οι εισερχόμενοι σύνδεσμοι (backlinks), η ποιότητα αυτών των συνδέσμων, η ηλικία του domain, ο ρυθμός με τον οποίο αποκτά νέους συνδέσμους και άλλοι παράγοντες.
Συμπέρασμα
Συνοψίζοντας, το ποιοτικό περιεχόμενο του website μας και η ενεργή προώθησή του έχει άμεση συνάφεια με την αύξηση των backlinks -και δη των ποιοτικών, τα οποία έχουν μεγάλη αξία για μια επιτυχημένη στρατηγική SEO.
Ο Χρυσός Οδηγός, αποτελώντας έναν πλήρη και ορθά δομημένο επαγγελματικό κατάλογος και έχοντας επισκεψιμότητα κάθε μήνα άνω των 9 εκατομμυρίων χρηστών, έχει πολύ υψηλό Domain Authority. Κατά συνέπεια, υποβάλλοντας το link του website σου σε μια καταχώριση στο xo.gr, αποκτάς ποιοτικά backlinks, τα οποία θα βοηθήσουν την κατάταξη του site σου στις μηχανές αναζήτησης.
Δοκίμασε, κι εσύ, τη δύναμη του Χρυσού Οδηγού!
Κάνε, τώρα, μία καταχώριση στον online επαγγελματικό κατάλογό του.
Αναβάθμισε την Online Παρουσία σου!
Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης
για την Επιχείρησή σου.
Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου
- October 12, 2023
- , Digital Marketing, SEO
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok
Δες πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok και μάθες 6 βασικά tips για να συμπεριλάβεις στη στρατηγική των αναρτήσεών σου.
5+1 Tips για να φτιάξεις Social Media Content Calendar
Δες πως μπορείς να χτισεις την digital στρατηγική σου και να οργανώσεις τα posts σου στα Social Media μέσω ενός Content Calendar
Ο Χρυσός Οδηγός δείχνει τον δρόμο προς το GDPR
Ο Χρυσός Οδηγός αναδείχθηκε νικητής στα φετινά Compliance Awards 2023 , λαμβάνοντας το Χρυσό βραβείο για τη συμμετοχή του στην υπηρεσία GDPR COMPLIANCE
Ο Ρόλος του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε μια Επιχείρηση
Μάθε τα πάντα για τον ρόλο του υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων (DPO) και λάβε τα κατάλληλα μέτρα για την επιχείρησή σου.