5+1 Tips για να φτιάξεις Social Media Content Calendar
Εισαγωγή
Η δημιουργία ενός social media content calendar για την οργάνωση και τον σχεδιασμό των posts που θα κάνεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είτε μιας επιχείρησης είτε ακόμη και στα προσωπικά σου (κυρίως σε περίπτωση που είσαι content creator), αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα βήματα της επικοινωνιακής στρατηγικής σου.
Πρόκειται για ένα ημερολόγιο περιεχομένου το οποίο διαμορφώνεις σύμφωνα με τις ανάγκες της επιχείρησής σου ενώ σου δίνει ταυτόχρονα την δυνατότητα να είσαι συνεπής στα «ραντεβού» σου με το κοινό στο οποίο θέλεις να απευθύνεσαι.
Παρακάτω θα βρεις αναλυτικά τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για να δημιουργήσεις το δικό σου Social Media Calendar.
Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις
Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!
1. Καθόρισε τους στόχους της επιχείρησής σου στα Social Media
Το πρώτο και σημαντικότερο βήμα είναι για να φτιάξεις ένα social media calendar είναι το να καθορίσεις ποιοι είναι οι στόχοι της επιχείρησής σου μέσα από την παρουσία της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το ερώτημα κλειδί λοιπόν, είναι «Τι θέλω να πετύχω μέσα από τις αναρτήσεις μου στα social media;»
Μερικές πιθανές απαντήσεις θα μπορούσαν να είναι:
- Αύξηση ακολούθων στα social media
- Μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα του brand ή της επιχείρησής
- Αύξηση επισκέψεων σε website / eshop
- Αύξηση – διεύρυνση πελατολογίου
Σε περίπτωση που δεν έχεις τις απαντήσεις σε κάποιο από τα παραπάνω ερωτήματα, καλό θα ήταν να σκεφτείς και να ορίσεις τους στόχους σου, αλλιώς οι δημοσιεύσεις σου δεν θα έχουν κάποιον ξεκάθαρο σκοπό ώστε να ελέγξεις μετά εάν οι αναρτήσεις σου είχαν αποτέλεσμα.
2.Επέλεξε τα Social Media που θα χρησιμοποιήσεις
Για να μπορέσεις να προσεγγίσεις τον κοινό στόχο σου, θα πρέπει να εξετάσεις και σε ποιες πλατφόρμες των social media είναι περισσότερο ενεργό. Για παράδειγμα, όπως βλέπουμε και από στοιχεία ερευνών[1] εάν θέλεις να απευθυνθείς σε ηλικίες 25 έως 44 ετών τότε ιδανικά social media θα ήταν το Facebook & Instagram, καθώς αυτές οι ηλικίες αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του κοινού τους στην Ελλάδα.
Ωστόσο, εκτός από το κοινό στόχο που θα ορίσεις, κάθε πλατφόρμα έχει διαφορετικό ύφος και χαρακτήρα, επομένως δεν μπορείς να αναπαράγεις το ίδιο περιεχόμενο σε όλα τα social media.
Πιο συγκεκριμένα:
- Το Facebook είναι ιδανικό για την δημιουργία κοινότητας αλλά και την αμεσότερη αλληλεπίδραση με τους ακόλουθους μιας επιχείρησης.
- Το Viber προσφέρει άμεση επικοινωνία της επιχείρησης με το κοινό, ανά πάσα στιγμή.
- Στο Instagram ο χρήστης έχει πρόσβαση κυρίως σε οπτικό περιεχόμενο αλλά και σύντομα videos (reels).
- Ο χαρακτήρας του Tik Tok επικεντρώνεται κυρίως στο διασκεδαστικό και δημιουργικό περιεχόμενο.
- Στο LinkedIn κυριαρχεί το επαγγελματικό περιεχόμενο, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει θέσεις εργασίας, ανταλλαγή απόψεων, νέες τάσεις στην αγορά κτλ.
- Το X (πρώην Twitter) είναι περιβάλλον ταχύτητας και ενημέρωσης.
Για να αξιολογήσεις σε ποιες social media πλατφόρμες θα πρέπει να έχει παρουσία η επιχείρησή σου μπορείς να συμβουλευτείς και το βίντεο εδώ.
3.Δημιούργησε ένα Template
Αφού θέσεις τους στόχους σου και αποφασίσεις μέσα από ποιες πλατφόρμες θα επιλέξεις να τους υλοποιήσεις σειρά έχει η δημιουργία ενός template όπου θα έχεις συγκεντρωμένη όλη την πληροφορία σχετικά με τον προγραμματισμό των αναρτήσεων σου.
Για την δημιουργία του template μπορείς να χρησιμοποιήσεις δωρεάν εργαλεία όπως το Google Sheets ή το Excel, τα οποία θα προσαρμόσεις σύμφωνα με τις δικές σου ανάγκες.
Οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται σε ένα social media content calendar template είναι συνήθως:
- Ημερομηνία δημοσίευσης περιεχομένου
- Τίτλος – Θεματική περιεχομένου
- Πλατφόρμα δημοσίευσης
- Κατάσταση (εάν έχει δημοσιευθεί, υπάρχει αναμονή έγκρισης ή άλλαξε η ημερομηνία αρχικής δημοσίευσης)
- Σχόλια
- Υπεύθυνος υλοποίησης περιεχομένου
- Τύπος περιεχομένου (εάν είναι βίντεο, εικόνα, άρθρο κτλ)
Φυσικά, μπορείς να συμπεριλάβεις κάθε απαραίτητη πληροφορία που θα σε βοηθήσει στην καλύτερη οργάνωση σου!
4.Συγκέντρωσε όλες τις σημαντικές ημέρες του χρόνου
Πριν ξεκινήσεις να δημιουργείς το περιεχόμενο σου, φρόντισε να συγκεντρώσεις σε ένα ετήσιο ημερολόγιο ή στο template που έχεις δημιουργήσει όλες τις Παγκόσμιες – Διεθνείς Ημέρες του Χρόνου αλλά και σημαντικές ημερομηνίες που θα ορίσεις εσύ για την επιχείρησή σου.
Για παράδειγμα εάν συμπληρώσεις έναν χρόνο λειτουργίας της επιχείρησής σου μπορείς να αναρτήσεις σχετικό περιεχόμενο ή εάν διατηρείς βιβλιοπωλείο μπορείς να αναρτήσεις περιεχόμενο την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου.
Αυτή η διαδικασία θα σε βοηθήσει να προσδιορίσεις το περιεχόμενο που θα αναρτήσεις στο μέλλον ενώ σου δίνει την δυνατότητα να έχεις έτοιμο το απαραίτητο υλικό πολύ νωρίτερα.
5.Πρόσθεσε το περιεχόμενο σου
Αφού καταλήξεις σε ημερομηνίες κλειδιά που θα χρησιμοποιήσεις για τον προγραμματισμό σου αλλά και ορίσεις το κοινό στο οποίο θα απευθύνεσαι, έρχεται η ώρα να συμπληρώσεις το περιεχόμενο που θα μοιράζεσαι στα social media.
Υπάρχουν πολλές μορφές περιεχομένου που θα μπορούσες να αξιοποιήσεις στο content calendar σου, μερικές εκ των οποίων είναι:
- Δράσεις και τα νέα της επιχείρησής σου: Για παράδειγμα ένα συμμετέχεις σε κλαδικές εκθέσεις μπορείς να μοιραστείς τις πληροφορίες με το κοινό σου.
- Χρηστικά άρθρα ή videos για το κοινό σου: Στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα του 2024, η αναζήτηση του «πως να κάνω κάτι» αποτελεί τον 4ος βασικότερο λόγο χρήσης του διαδικτύου. [2]
- Ευχές: Στείλε τις ευχές σου (Χριστούγεννα, Πάσχα κτλ) στο κοινό σου μέσω των αναρτήσεων σου δείχνοντας ενδιαφέρον.
- Μαρτυρίες πελατών: Παρουσίασε στο κοινό σου επιτυχημένες συνεργασίες ή ευχαριστημένους πελάτες.
- Αυθεντικότητα – Αυθορμητισμός: Βγάλε προς τα έξω την ανθρώπινη – αστεία πλευρά της επιχείρησής σου.
- Όρισε την συχνότητα των posts σου
Είναι σημαντικό να ορίσεις πόσο συχνά θέλει να δημοσιεύεις περιεχόμενο στα social media της επιχείρησής σου, κρατώντας ένα μέτρο.
Εάν, για παράδειγμα δημοσιεύεις καθημερινά περιεχόμενο, θα χρειαστεί και να επενδύσεις πολύτιμο χρόνο από άλλες υποχρεώσεις που θα έχεις αλλά και το περιεχόμενο σου δεν θα έχει την απήχηση που θα ήθελες. Από την άλλη, καλό θα ήταν να μην πραγματοποιείς τις αναρτήσεις σου μια φορά το μήνα, καθώς θα χάσεις την επαφή και αλληλεπίδραση με το κοινό σου.
Πᾶν μέτρον ἄριστον, που λέγανε και οι προγονοί μας.
Ωστόσο, την δημιουργία του content calendar δεν σημαίνει ότι δεν γίνεται να υπάρχει ευελιξία στον προγραμματισμό σου. Είναι λογικό και πιθανό, η επιχείρησή σου να πρέπει να συγχρονιστεί με εξωτερικά γεγονότα που αφορούν τον τομέα της, ως εκ τούτου είναι αναγκαία και η ευελιξία. Σε αυτήν την περίπτωση μπορείς να μεταφέρεις το αρχικά προγραμματισμένο και λιγότερο επείγον περιεχόμενο για αργότερα και να δώσεις προτεραιότητα στο πιο επίκαιρο περιεχόμενο.
6.Μέτρησε την απόδοση του περιεχομένου σου
Τελευταίο αλλά και πιο σημαντικό είναι να μετρήσεις τα αποτελέσματα των δημοσιεύσεων σου. Όπως είπαμε θα πρέπει αρχικά να θέσεις τους στόχους σου, τα λεγόμενα KPI’s (Key Performance Indicators), δηλαδή πως θα μετράς τα αποτελέσματα σου.
Είχες θέσει ως στόχο την αύξηση των ακολούθων στα social media και τα κατάφερες; Άρα το περιεχόμενο σου ενδιαφέρει το κοινό, το οποίο κατά συνέπεια σε επιλέγει.
Έτσι, έχεις την δυνατότητα να εξετάσεις και να αξιολογήσεις τα δεδομένα σου, ώστε να κάνεις τις αλλαγές που χρειάζεται τον επόμενο μήνα στο content calendar σου.
Και μην ξεχνάς πως εάν όλα αυτά σου φαίνονται περίπλοκα και δύσκολα η έμπειρη ομάδα του Χρυσού Οδηγού μπορεί να σε βοηθήσει!
[1] https://datareportal.com/reports/digital-2023-greece?rq=Greece
[2] https://datareportal.com/reports/digital-2024-greece?rq=Greece%202024
Αναβάθμισε την Παρουσία σου στα Social Media!
Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης
για την Επιχείρησή σου.
Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου
- October 24, 2024
- , Digital Marketing, Social Media
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok
Δες πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok και μάθες 6 βασικά tips για να συμπεριλάβεις στη στρατηγική των αναρτήσεών σου.
Ο Χρυσός Οδηγός δείχνει τον δρόμο προς το GDPR
Ο Χρυσός Οδηγός αναδείχθηκε νικητής στα φετινά Compliance Awards 2023 , λαμβάνοντας το Χρυσό βραβείο για τη συμμετοχή του στην υπηρεσία GDPR COMPLIANCE
Ο Ρόλος του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε μια Επιχείρηση
Μάθε τα πάντα για τον ρόλο του υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων (DPO) και λάβε τα κατάλληλα μέτρα για την επιχείρησή σου.
Καλοκαιρινή απόδραση με Summer Reading List για Digital Marketing
Διάβασε τα καλύτερα άρθρα του blog μας για Digital Marketing στις καλοκαιρινές σου διακοπές και βοήθησε την επιχείρισή σου να κατακτήσει τον ψηφιακό κόσμο!