Οι 5 σημαντικότερες μετρήσεις (KPIs) που πρέπει να παρακολουθείς στα Social Media

kpi's
Πινακας Περιεχομενων

Έχεις μικρομεσαία επιχείρηση και θες να χρησιμοποιήσεις το Instagram πιο στρατηγικά;

Διάβασε, παρακάτω, τι είναι σημαντικό να ξέρεις και τι μετράει στ’ αλήθεια!

Εισαγωγή

Δεν αρκεί μόνο να “ανεβάζεις κάτι ωραίο”. Χρειάζεται και να παρακολουθείς κάποια βασικά στοιχεία, τα λεγόμενα KPIs. Μέσω των Key Performance Indicators (KPIs), ή στα ελληνικά Βασικών Δεικτών Απόδοσης ή Αποδοτικότητας, οι ομάδες διαφορετικών εταιρικών τμημάτων μπορούν να:

  • Θέσουν μετρήσιμους στόχους.
  • Βάλουν ορόσημα προόδου.
  • Παρέχουν πληροφορίες που θα οδηγήσουν την επιχείρηση να λάβει τις βέλτιστες αποφάσεις.

Στρατηγική χρήση του Instagram χωρίς παρακολούθηση των KPIs, γίνεται; ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ!

Εδώ σου εξηγούμε με απλά λόγια ποια είναι τα 5 σημαντικότερα και τι σημαίνουν για την επιχείρησή σου.

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις

Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!

1.   Απήχηση (Reach)

Πάμε να δούμε μία σύντομη εξήγηση;

  • Τι είναι; Ο αριθμός των μοναδικών χρηστών που είδαν το περιεχόμενό σου.
  • Γιατί σε αφορά; Αν βλέπεις μεγάλη εμβέλεια/απήχηση, σημαίνει ότι το περιεχόμενό σου φτάνει σε νέο κόσμο –ιδανικό για να σε μάθουν περισσότεροι.

Πιο αναλυτικά τώρα…  

Μπορείτε να δείτε πόσα άτομα έχουν δει την ανάρτησή σας από τότε που τη δημοσιεύσατε. Μπορείτε να ελέγξετε την απήχηση των αναρτήσεών σας με βάση τον τύπο τους (π.χ. βίντεο, εικόνα, προβολή διαφανειών), το θέμα (π.χ. σχετίζονται με προϊόντα, υπηρεσίες, προσφορές) και την ώρα ή την ημερομηνία δημοσίευσής τους. Με αυτόν τον τρόπο, θα δείτε ποιος τύπος περιεχομένου, σε ποια θέματα και ποια ώρα της ημέρας προσελκύει το περισσότερο κοινό.

Αυτές οι πληροφορίες παρέχονται από δωρεάν στατιστικά εργαλεία που είναι διαθέσιμα σε κάθε πλατφόρμα κοινωνικών μέσων.

Επιπλέον, μπορείτε να δείτε την οργανική ή επί πληρωμή προσέγγιση χρηστών. Η οργανική προσέγγιση χρηστών είναι ο αριθμός των ατόμων που είδαν την ανάρτησή σας χωρίς πληρωμένη διαφήμιση, ενώ η επί πληρωμή προσέγγιση είναι ο αριθμός των ατόμων που είδαν την ανάρτησή σας με πληρωμένη διαφήμιση.

1.   Ποσοστό Αλληλεπίδρασης (Engagement Rate)

  • Τι είναι; Πόσοι από αυτούς που είδαν το post, έκαναν like, comment, share ή save.
  • Γιατί σε αφορά; Όσο πιο πολλοί αλληλεπιδρούν, τόσο πιο “ισχυρό” είναι το περιεχόμενό σου. Και το Instagram το “σπρώχνει” παραπάνω.

Ποιες είναι όμως οι πιο σημαντικές μετρήσεις αλληλεπίδρασης; Πάμε να δούμε!

  • Αριθμός ενεργών ακολούθων

Είναι σημαντικό οι ακόλουθοί σας να αποτελούνται από άτομα που σχετίζονται με την επιχείρησή σας και ασχολούνται ενεργά με αυτήν. Κανείς δεν θέλει να αλληλεπιδράσει με κάποιον που εγκαταλείπει τον λογαριασμό του.

Ένας καλός τρόπος για να το διορθώσετε είναι να εντοπίσετε τους ανενεργούς ακόλουθους και να τους διαγράψετε. Αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνει χειροκίνητα ή χρησιμοποιώντας εφαρμογές και εργαλεία τρίτων.

  • Κάντε like και share

Ένας καλός δείκτης για να ελέγξετε εάν το περιεχόμενο της σελίδας σας αρέσει και προσελκύει το κοινό σας είναι ο αριθμός τωνlikes και των κοινοποιήσεων που λαμβάνουν οι αναρτήσεις σας. Δηλαδή, πόσα άτομα έκαναν κλικ στο “Μου αρέσει” στην ανάρτησή σας και πόσα άτομα κοινοποίησαν την ανάρτησή σας στα δικά τους προφίλ. Εάν ο αριθμός τους δεν σας ικανοποιεί, σκεφτείτε αν αξίζει να αλλάξετε τη στρατηγική ή το περιεχόμενό σας.

  • Σχόλια

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να είναι ένα μέρος όπου οι επιχειρήσεις και το κοινό τους συμμετέχουν σε μια αμφίδρομη συνομιλία και η κοινή χρήση σχολίων είναι ένας τρόπος για να κρατηθεί αυτή η συνομιλία ζωντανή. Θυμηθείτε, είναι σημαντικό να απαντάτε σε κριτικές έγκαιρα, ακόμα κι αν είναι αρνητικές. Οι άνθρωποι εκτιμούν τις γρήγορες απαντήσεις σε ερωτήσεις, αιτήματα, ακόμη και επικριτικά σχόλια.

2.   Ρυθμός αύξησης του κοινού (Audience Growth Rate)

  • Τι είναι; Πόσο αυξάνονται οι ακόλουθοί σου κάθε μήνα.
  • Γιατί σε αφορά; Αν αυξάνονται σταθερά, κάνεις κάτι σωστά! Αν όχι, ίσως χρειάζονται αλλαγές στη στρατηγική.

Αυτό που είναι σημαντικό είναι να συνεχίσετε να προσπαθείτε και να εργάζεστε για να διασφαλίσετε ότι οι ακόλουθοί σαςκαιτο κοινό σας αυξάνονται με σταθερό ρυθμό κάθε εβδομάδα και μήνα.

Ένας απλός τύπος για τον εύκολο υπολογισμό του ποσοστού αύξησης του κοινού είναι ο εξής: Νέοι ακόλουθοι / Σύνολο ακολούθων X 100 = Ποσοστό αύξησης κοινού (%).

Αντίστροφα, αν παρατηρήσετε ότι αυτή η μέτρηση μειώνεται, αλλά ο αριθμός των unfollowers αυξάνεται δραματικά, μάλλον θα πρέπει να ξανασκεφτείτε τη στρατηγική σας. Μια προσέγγιση μπορεί να είναι η μείωση του αριθμού και της συχνότητας των αναρτήσεων. Μπορείτε, επίσης, να επιλέξετε διαφορετικά θέματα για το κοινό σας.

3.   Impressions (Εμφανίσεις)

  • Τι είναι; Τα Impressions μετράνε πόσες φορές το περιεχόμενό σου (όπως μια ανάρτηση) εμφανίζεται στην οθόνη ενός χρήστη, ανεξαρτήτως αν το έχει δει ξανά ή αν είναι ο ίδιος χρήστης.
  • Γιατί σε αφορά; Γιατί δείχνουν πόσο εκτεθειμένο είναι το περιεχόμενό σου στο κοινό.

Δηλαδή, αυτή η συγκεκριμένη μέτρηση δείχνει πόσες φορές εμφανίστηκε η ανάρτηση ή η διαφήμισή σας στη ροή ειδήσεων ή στο χρονοδιάγραμμα ενός χρήστη. Αυτή η μέτρηση δεν σχετίζεται απαραίτητα με μεμονωμένους χρήστες. Ωστόσο, ασχολείται μόνο με προσωπικές εντυπώσεις ή απόψεις για την έκδοση.

Αυτό σημαίνει ότι το περιεχόμενό σας θα μπορούσε να εμφανίζεται μπροστά στον ίδιο χρήστη πολλές φορές. Δηλαδή, αν ο ίδιος χρήστης δει την ανάρτησή σας δύο φορές, λαμβάνετε δύο εντυπώσεις.

Φυσικά, οι προβολές δεν σημαίνουν ότι οι χρήστες έδωσαν πραγματικά προσοχή ή διάβασαν τις αναρτήσεις σας. Αν και κάπως ασαφής ως δείκτης απόδοσης, όσο περισσότερες εντυπώσεις τόσο το καλύτερο.

Έχεις απορία πώς να τα αυξήσεις; Σε έχουμε!

  • Δημοσίευσε συχνά και σε διαφορετικές ώρες.
  • Χρησιμοποίησε στρατηγικά hashtags.
  • Επένδυσε σε διαφημίσεις για μεγαλύτερη εμβέλεια.

LAST BUT NOT LEAST…

4.   Ποσοστό Μετατροπής (Conversion Rate)

  • Τι είναι; Από τους χρήστες που έκαναν κλικ στον σύνδεσμο, πόσοι έκαναν τελικά κάποια ενέργεια (π.χ. αγόρασαν, εγγράφηκαν, άφησαν ένα σχόλιο).
  • Γιατί σε αφορά; Γιατί εδώ μπορείτε να δείτε αν το Instagram φέρνει αποτελέσματα, όχι μόνο προβολές.

Αυτός είναι ο αριθμός των χρηστών που εκτελούν την ενέργεια που περιγράφεται σε ένα CTA (call to action = παρότρυνση για δράση) μέσων κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. επίσκεψη στον ιστότοπο ή τη σελίδα προορισμού μιας επιχείρησης, εγγραφή σε μια λίστα αλληλογραφίας, πραγματοποίηση αγοράς κ.λπ.), σε σύγκριση με τον συνολικό αριθμό κλικ σε αυτήν την ανάρτηση.

Ένα υψηλό ποσοστό μετατροπών υποδηλώνει ότι μια ανάρτηση παρέχει πολύτιμο περιεχόμενο στο κοινό σας, παρακινώντας το να αναλάβει δράση!

Το ποσοστό μετατροπών υπολογίζεται διαιρώντας τον αριθμό των μετατροπών με τον συνολικό αριθμό των κλικ στην ανάρτησή σας και, στη συνέχεια, πολλαπλασιάζοντας με το 100.

Σύνοψη

Αυτά ήταν τα 5 βασικά KPIs που κάνουν το Instagram να λειτουργεί για εσάς –γιατί, ας το παραδεχτούμε, ποιος δεν θέλει το Instagram να είναι φίλος του που εργάζεται για την επιχείρησή του όλο το 24ωρο;

Μην ξεχνάτε: Η επιτυχία δεν επιτυγχάνεται με μία μόνο ανάρτηση (εκτός αν είναι η πιο viral selfie της χρονιάς ????). Εάν ακολουθήσετε αυτές τις μετρήσεις και δώσετε προσοχή στα αποτελέσματα, το Instagram θα γίνει το νέο σας καλύτερο εργαλείο.

Για περισσότερες συμβουλές και κόλπα για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαβάστε τα άλλα άρθρα μας εδώ.

Και θυμηθείτε, το Instagram είναι σαν ένα ποδήλατο: Όσο περισσότερο το χρησιμοποιείτε, τόσο καλύτερο γίνεται!

Αναβάθμισε την Παρουσία σου στα Social Media!

Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης
για την Επιχείρησή σου.

Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου

Σχετικά Άρθρα:

Scroll to Top

Δοκίμασε τη Δύναμη του xo.gr
Καταχώρισε Δωρεάν την Επιχείρησή σου!

6,5 Εκατομμύρια Επισκέψεις
Κάθε Μήνα Αναζητούν Επιχειρήσεις σαν τη Δική σου!