Ποια Social Media κανάλια ταιριάζουν στην επιχείρηση σου;
Εισαγωγή
Η επιλογή των κατάλληλων Social Media για την επιχείρησή σου μπορεί να ωφελήσει, σημαντικά, την επιτυχία της όλης στρατηγικής μάρκετινγκ που έχεις σχεδιάσει. Η επιλογή αυτή εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως: το κοινό στόχευσης που σε ενδιαφέρει, η κατηγορία του επαγγελματικού σου κλάδου (προϊόντα/υπηρεσίες) και το content που έχεις δημιουργήσει (οπτικοακουστικό και γραπτό), το οποίο θα πρέπει να κεντρίζει το ενδιαφέρον του κοινού.
Βασικά βήματα επιλογής πλατφόρμας
Ακολουθούν ορισμένα βασικά βήματα, που θα σε βοηθήσουν να επιλέξεις ποια πλατφόρμα κοινωνικών μέσων (social media) θα χρησιμοποιήσεις.
Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις
Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!
Καθόρισε προσεκτικά το κοινό στο οποίο θέλεις να στοχεύσεις
Ανάλυσε τα δημογραφικά στοιχεία και τη συμπεριφορά του κοινού σου. Λάβε υπόψη σου παράγοντες, όπως η ηλικία, το φύλο, τα ενδιαφέροντα και οι προτιμήσεις του. Μελέτησε, στη συνέχεια, τα δημογραφικά στοιχεία κάθε πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης. Αυτές οι πληροφορίες θα σε βοηθήσουν να επιλέξεις πλατφόρμες που είναι δημοφιλείς στο κοινό που θέλεις να στοχεύσεις!
Θέσε ξεκάθαρους στόχους
Προσδιόρισε τι θέλεις να πετύχεις μέσω της παρουσίας σου στα Social Media. Είναι η αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σου, η δημιουργία δυνητικών πελατών, η δέσμευση πελατών, η διάδραση ή οι πωλήσεις; Έχοντας σαφείς στόχους, θα επιλέξεις ευκολότερα τα σωστά Social Media για την επιχείρησή σου.
Αξιολόγησε τον Ανταγωνισμό
Ανάλυσε την παρουσία των ανταγωνιστών σου στα Social Media. Μελέτησε ποιες πλατφόρμες χρησιμοποιούν, πώς αλληλεπιδρούν με το κοινό τους και το βαθμό της επιτυχίας τους. Έτσι θα καταλάβεις, ευκολότερα, τι λειτουργεί καλά στον κλάδο σου.
Κατανομή Πόρων
Εξέτασε τους πόρους που διαθέτεις για τη διαχείριση των Social Media. Κάθε πλατφόρμα απαιτεί χρόνο, προσπάθεια και, ενδεχομένως, οικονομική επένδυση. Βεβαιώσου ότι μπορείς να παράγεις, με συνέπεια, ποιοτικό περιεχόμενο και να αλληλεπιδράς με το κοινό σου στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων που θα επιλέξεις.
Δοκιμή και Επανάληψη
Με βάση την έρευνα και την ανάλυσή σου, ξεκίνησε αρχικά με κάποια social media πλατφόρμα (1-2) κι όχι με όλες ταυτόχρονα. Παρακολούθησε την απόδοση του περιεχομένου σου και το βαθμό αφοσίωσης του κοινού σου. Με την πάροδο του χρόνου προσάρμοσε τη στρατηγική σου και εξέτασε το ενδεχόμενο να επεκταθείς σε άλλες πλατφόρμες.
Σκέψου τον τύπο περιεχομένου σου
Αξιολόγησε τον τύπο περιεχομένου που σκοπεύεις να δημιουργήσεις. Σκέψου, για παράδειγμα, η επιχείρησή σου βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε γραφικά, εικόνες, videos ή στην κοινή χρήση πληροφοριών και άρθρων του κλάδου σου; Σε κάθε περίπτωση, όπως άλλωστε προαναφέραμε, το περιεχόμενό σου θα πρέπει να κεντρίζει το ενδιαφέρον του κοινού.
Πλατφόρμες Social Media και τα χαρακτηριστικά τους
Ακολουθούν ορισμένες δημοφιλείς πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και τα βασικά χαρακτηριστικά τους, που θα σε βοηθήσουν να κάνεις τη σωστή επιλογή social media.
#1 Facebook
Σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας Humble (Νοέμβριος 2022), το Facebook έχει περίπου 3,8 με 4,4 εκ. ενεργούς χρήστες και σύμφωνα με το Similar Web είναι στην 3η θέση των sites με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στην Ελλάδα. Tο Facebook, λοιπόν, είναι κατάλληλο για επιχειρήσεις που στοχεύουν σε κοινό με ένα ευρύ φάσμα δημογραφικών χαρακτηριστικών. Προσφέρει διάφορες επιλογές διαφήμισης, συμπεριλαμβανομένων στοχευμένων διαφημίσεων και χορηγούμενων αναρτήσεων και υποστηρίζει διαφορετικές μορφές περιεχομένου, όπως κείμενο/εικόνες/βίντεο και ζωντανή ροή.
#2 Instagram
Γνωστό για το οπτικά ελκυστικό περιεχόμενό του, το Instagram είναι ιδανικό για εταιρείες με έντονη οπτική παρουσία. Σύμφωνα πάλι με την έρευνα της Humble, έχει πλέον περίπου τους ίδιους ενεργούς χρήστες με το Facebook, δηλαδή 3,8 με 4,4 εκ., και σύμφωνα με το Similar Webείναι στην 7η θέση των sites με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στην Ελλάδα. Το Instagram είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στο νεότερο κοινό. Εστιάζει σε εικόνες και βίντεο και προσφέρει stories, IGTV (επιτρέπει του χρήστες της πλατφόρμας να δημιουργήσουν κανάλια και να μεταφορτώσουν videos μεταξύ 10 δευτερολέπτων έως και 10 λεπτών) και αναρτήσεις με δυνατότητα αγοράς.
#3 TikTok
Το TikTok είναι μια ταχέως αναπτυσσόμενη πλατφόρμα και σύμφωνα με την έρευνα της Ηumble στην Ελλάδα έχει περίπου 3,5 εκ. λογαριασμούς, με νεανικό κυρίως κοινό. Σύμφωνα με το Similar Web είναι μια δημοφιλής εφαρμογή με τα περισσότερα downloads στο App Store. Επικεντρώνεται σε βίντεο σύντομης μορφής, συχνά, με δημιουργικό και διασκεδαστικό περιεχόμενο. Εάν το κοινό στόχευσης της εταιρείας σου ή κάποιων προϊόντων/υπηρεσιών σου είναι νεανικό και έχει δημογραφικά στοιχεία παρόμοια με των χρηστών του TikTok (συνήθως κάτω των 30 ετών) και αν, φυσικά, μπορείς να δημιουργήσεις ελκυστικά βίντεο, πρέπει μάλλον να επιλέξεις το TikTok.
#4 YouTube
Ως η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης μετά την Google, το YouTube είναι ιδανικό για επιχειρήσεις που μπορούν να δημιουργήσουν περιεχόμενο βίντεο. Έχει περίπου 7,4 εκ. ενεργούς χρήστες και σου επιτρέπει να μοιράζεσαι εκδηλώσεις, όπως πχ. εγκαίνια, συνέδρια, σεμινάρια, επιδείξεις προϊόντων, vlog, podcast και όλους τους τύπους βίντεο. Το YouTube προσφέρει επιλογές διαφήμισης, δημιουργία εσόδων μέσω διαφημίσεων και τη δημιουργία εταιρικού καναλιού με εγγεγραμμένα μέλη.
#5 LinkedIn
Κατά κύριο λόγο, είναι μια επαγγελματική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Το LinkedIn απευθύνεται σε εταιρείες και επαγγελματίες B2B. Σύμφωνα με έρευνα της Humble, έχει περίπου 2,1 εκατομμύρια μέλη και προσφέρει ευκαιρίες για δικτύωση με στελέχη εταιρειών και, γενικότερα, με επαγγελματίες. Ενδείκνυται για δημιουργία – διάδοση περιεχομένου (π.χ. αγγελίες θέσεων εργασίας, επιχειρηματικά νέα) και εταιρικών μηνυμάτων που μπορούν να «φέρουν» την εταιρεία σου στους… Leader της αγοράς. Εάν στοχεύεις σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες ή αναζητάς στοχευμένο εργατικό δυναμικό, το LinkedIn μπορεί να αποδειχθεί μια πολύτιμη πλατφόρμα.
#6 Twitter
Το Twitter είναι μια πλατφόρμα που σου επιτρέπει να μοιράζεσαι σύντομα μηνύματα (tweets), που περιορίζονται στους 280 χαρακτήρες. Είναι αποτελεσματικό για ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο, για κοινή χρήση ειδήσεων και για συμμετοχή σε συζητήσεις με το κοινό σου. Σύμφωνα, πάλι, με την έρευνα της Humble, το Twitter έχει περίπου 707 χιλ. ενεργούς χρήστες και είναι κατάλληλο για επιχειρήσεις που στοχεύουν σε κοινό με ένα ευρύ φάσμα δημογραφικών στοιχείων.
Συμπεράσματα
Να θυμάσαι ότι η επιλογή συγκεκριμένων Social Media δεν είναι απαραίτητα σταθερή, μόνιμη και δεσμευτική, αλλά μπορεί να αλλάξει με την πάροδο του χρόνου. Μπορείς να επαναξιολογείς, τακτικά, τη στρατηγική σου, με βάση τις αναβαθμίσεις/αλλαγές των Social Media καναλιών, τις εξελισσόμενες ανάγκες της επιχείρησής σου και, φυσικά, τις προτιμήσεις του κοινού σου. Μην επιλέξεις μια πλατφόρμα βάσει μόνο των προσωπικών σου προτιμήσεων και ενδιαφερόντων!
Δεν πρέπει να ξεχνάς, ποτέ, πόσο σημαντικό είναι να ορίσεις σωστά το κοινό στόχευσής σου για το εκάστοτε προϊόν/υπηρεσία ή ενέργεια που θέλεις να προβάλεις. Στη συνέχεια αξιολόγησε τις παραπάνω πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης και εκμεταλλεύσου τα δυνατά τους σημεία, ανάλογα με τους στόχους που θέλεις να πετύχεις. Επίλεξε, λοιπόν, αυτές που ταιριάζουν με τους στόχους σου και τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού σου, για την καλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα.
Καλή επιτυχία στην επιλογή του κατάλληλου Social Media καναλιού για την επιχείρησή σου. Σε περίπτωση που χρειαστείς κάποια βοήθεια, επικοινώνησε μαζί μας. Ένας έμπειρος και εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης θα σου δώσει, άμεσα, εξατομικευμένες συμβουλές και λύσεις για τις δικές σου ξεχωριστές ανάγκες.
Αναβάθμισε την Online Παρουσία σου!
Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης
για την Επιχείρησή σου.
Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου
- June 1, 2023
- , Digital Marketing, Social Media
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok
Δες πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok και μάθες 6 βασικά tips για να συμπεριλάβεις στη στρατηγική των αναρτήσεών σου.
5+1 Tips για να φτιάξεις Social Media Content Calendar
Δες πως μπορείς να χτισεις την digital στρατηγική σου και να οργανώσεις τα posts σου στα Social Media μέσω ενός Content Calendar
Ο Χρυσός Οδηγός δείχνει τον δρόμο προς το GDPR
Ο Χρυσός Οδηγός αναδείχθηκε νικητής στα φετινά Compliance Awards 2023 , λαμβάνοντας το Χρυσό βραβείο για τη συμμετοχή του στην υπηρεσία GDPR COMPLIANCE
Ο Ρόλος του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε μια Επιχείρηση
Μάθε τα πάντα για τον ρόλο του υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων (DPO) και λάβε τα κατάλληλα μέτρα για την επιχείρησή σου.