Νέο Google Search: Δείτε τις αλλαγές στα αποτελέσματα αναζήτησης και το design
Εισαγωγή
Για άλλη μια φορά, ο επανασχεδιασμός του Google Search για desktop συσκευές έχει κάνει τα αποτελέσματα αναζήτησης πιο ελκυστικά και φιλικά προς τον χρήστη.
Πρόσφατα, ανακοινώθηκε ότι η έκδοση για desktop συσκευές της Google θα περιλαμβάνει σύντομα την ενημερωμένη σχεδίαση των αποτελεσμάτων αναζήτησης που κυκλοφόρησε για κινητές συσκευές νωρίτερα τον περασμένο Οκτώβριο. Η δοκιμαστική φάση για την έκδοση για desktop συσκευες ξεκίνησε τον Νοέμβριο και πλέον έχει ολοκληρωθεί και είναι διαθέσιμη για χρήση.
Αν θες να μάθεις ποιες είναι οι αλλαγές αυτές και πώς βοηθούν στην εμπειρία χρήστη, συνέχισε να διαβάζεις!
Ποιες είναι οι πρόσφατες αλλαγές στα αποτελέσματα της Google
Η νέα αναβάθμιση διευκολύνει τους χρήστες να αναγνωρίζουν ιστοτόπους στα αποτελέσματα αναζήτησης και στις διαφημίσεις εμφανίζοντας favicons, ονόματα ιστότοπων και sponsored labels στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google για desktop συσκευές.
Η Google σκόπευε να βελτιώσει την εμπειρία χρήστη διαφοροποιώντας οπτικά τα αποτελέσματα αναζήτησης από διαφορετικούς ιστότοπους και τις πληρωμένες διαφημίσεις με τα οργανικά αποτελέσματα.
Τι είναι τα favicons
Το favicon είναι μια οπτική αναπαράσταση (εικονίδιο) που συνδέεται με μια συγκεκριμένη ιστοσελίδα ή ιστότοπο. Προσδιορίζει μια τοποθεσία Web και εμφανίζεται στη γραμμή διευθύνσεων ή στις καρτέλες.
Τι αλλάζει στις προβαλλόμενες διαφημίσεις
Η νέα στρατηγική της Google είναι να διαχωρίζει τις πληρωμένες διαφημίσεις από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Ως αποτέλεσμα, πλέον γίνεται ξεκάθαρη επισήμανση των πληρωμένων διαφημίσεων. Επιπλέον, αντί για τη μικρή ετικέτα “Διαφήμιση” που είχαν προηγουμένως, αυτά τα αποτελέσματα θα έχουν τώρα μια μεγαλύτερη ετικέτα “Χορηγούμενη”.
Η ετικέτα είναι έντονη για να την κάνει να ξεχωρίζει και να είναι ευανάγνωστη σε διάφορες μορφές διαφημίσεων.
Αυτές οι ενημερώσεις θα ενισχύσουν τη διαφάνεια και τη σαφήνεια τόσο για τους διαφημιστές όσο και για τους χρήστες.
Γιατί η αναφορά στα ονόματα των ιστότοπων είναι σημαντική
Όταν ένας ιστότοπος εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης, η Google εμφανίζει τώρα τη διεύθυνση URL του ιστότοπου. Αυτό είναι γνωστό ως site name.
Η Google καθορίζει αυτόματα το όνομα του ιστότοπου από πολλές διαφορετικές πηγές, αλλά μπορείς να καθορίσεις την προτίμησή σου παρέχοντας Website structured data (δομημένα δεδομένα ιστοστόπου). Τα δεδομένα αυτά διευκολύνουν τις τεχνολογίες της Google να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενό σου, ωφελώντας τους χρήστες παρέχοντας πιο σχετικά αποτελέσματα αναζήτησης.
Αν και είναι αδύνατο να αλλάξεις με μη αυτόματο τρόπο τα ονόματα αυτά, μπορείς να βελτιώσεις την ακρίβεια του ονόματος που εμφανίζεται για τον ιστότοπό σου προσθέτοντας δομημένα δεδομένα ιστότοπου.
Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα ονόματα ιστοτόπων διαφέρουν από τους συνδέσμους τίτλου ανά σελίδα (title links), οι οποίοι είναι μοναδικοί για κάθε URL.
Η Google χρησιμοποιεί το όνομα του ιστότοπου για να παρέχει την πιο ακριβή αναπαράσταση της πηγής κάθε αποτελέσματος.
Πώς μοιάζει και λειτουργεί το νέο design
Αναζητήσαμε το Adsolution.xo.gr και παρατηρούμε τις αλλαγές στο favicon αλλά και στο όνομα του ιστοτόπου.
Αντίστοιχα, στις πληρωμένες διαφημίσεις μπορούμε να δούμε πέρα από τις αλλαγές σε favicon και όνομα ιστοτόπου, την αλλαγή του λεκτικού “Sponsored” στο πάνω αριστερό μέρος της διαφήμισης.
Πώς οι αλλαγές αυτές βοηθούν στην εμπειρία χρήστη
Οι αλλαγές αυτές ανταποκρίνονται απόλυτα στις ανάγκες της σύγχρονης αναζήτησης στο διαδίκτυο. Ποιες είναι αυτές;
- Δημιουργία ενός καθαρού design στο οποίο ο χρήστης μπορεί να ξεχωρίσει τα πληρωμένα από τα οργανικά αποτελέσματα
Σύμφωνα με έρευνες που έχει πραγματοποιήσει η Google σε εκατοντάδες χρήστες, υπήρχε πάντα η ανάγκη για τους χρήστες να μπορούν να ξεχωρίσουν τα διαφημιστικά αποτελέσματα από τα οργανικά. Για λόγους διαφάνειας αλλά και για λόγους εμπειρίας χρήστη, ήταν ένα από τα πολλά πράγματα πάνω στα οποίο εργάστηκε η Google.
- Διαφοροποίηση και ελκυστικότητα των αποτελεσμάτων
Στην προηγούμενη κατάστασή τους, τα αποτελέσματα της Google είχαν αρκετή ομοιότητα μεταξύ τους καθώς το κάθε αποτέλεσμα περιείχε μόνο κείμενο και το URL. Πλέον, το νέο design παρέχει μια σημαντική διαφοροποίηση και αυτή δεν είναι άλλη από την προσθήκη του favicon (το οποίο αντιπροσωπεύει την ταυτότητα κάθε ιστότοπου) και την αναφορά στο ίδιο το όνομα του ιστότοπου.
Μπορεί να ακούγεται παράξενο ή ταυτόχρονα αυτονόητο, αλλά οι χρήστες θέλουν να γνωρίζουν το που πρόκειται να κάνουν κλικ, ποια σελίδα θα επισκεφθούν αλλά και αν το αποτέλεσμα που θα κάνουν κλικ είναι οργανικό ή αποτέλεσμα μιας διαφήμισης. Και αυτό η Google το πέτυχε 100% με το νέo design.
Τι άλλο έχει αλλάξει η Google στα αποτελέσματα αναζήτησης
Είναι μόνο αυτές οι αλλαγές της Google το τελευταίο διάστημα; Προφανώς και όχι. H Google έχει εισάγει μια σειρά αλλαγών οι οποίες πέρα από αυτές που προαναφέραμε σε desktop συσκευές, φέρνουν και έναν αέρα καινοτομίας.
- Αναζήτηση με Google Lens
Με το Lens, μπορείς να πραγματοποιήσεις αναζητήσεις με τη φωτογραφική μηχανή του κινητού σου ή μια εικόνα. (Οι άνθρωποι το χρησιμοποιούν πλέον για να απαντούν σε περισσότερες από 8 δισεκατομμύρια ερωτήσεις κάθε μήνα!). Πριν ελάχιστους μήνες, η Google έκανε την οπτική αναζήτηση ακόμα πιο φυσική με την εισαγωγή του multisearch, ένα σημαντικό ορόσημο στον τρόπο αναζήτησης πληροφοριών. Με το multisearch, μπορείς να τραβήξεις μια φωτογραφία ή να χρησιμοποιήσεις ένα στιγμιότυπο οθόνης και, στη συνέχεια, να προσθέσετε κείμενο σε αυτήν — παρόμοιο με τον τρόπο που μπορείς φυσικά να δείξεις κάτι και να κάνετε μια ερώτηση σχετικά με αυτό.
- Ταχύτερη, βελτιωμένη αναζήτηση
Η Google εισάγει έναν ακόμα πιο γρήγορο τρόπο για να βρίσκεις αυτό που χρειάζεστε. Όταν αρχίσεις να πληκτρολογείς μια ερώτηση, η Google παρέχει σχετικό περιεχόμενο αμέσως, προτού καν ολοκληρώσεις την πληκτρολόγηση. Αλλά μερικές φορές δεν ξέρεις ακριβώς τι ερώτημα θέλεις να εξερευνήσεις μέχρι να το δείς γραμμένο. Έτσι, η Google εισάγει νέες εμπειρίες αναζήτησης για να σε βοηθήσει να εξερευνήσεις θέματα που σε ενδιαφέρουν όταν μπαίνεις στο Google.
- Αναβαθμισμένα αποτελέσμα με video περιεχόμενο
Ίσως δεν έχεις επισκεφτεί ακόμα τη Disneyland, αλλά φαίνεται σαν ένα υπέροχο μέρος για να επισκεφθείς με τα παιδιά. Και καθώς μαθαίνεις για ένα θέμα, όπως μια νέα πόλη, μπορεί να αναρωτιέσαι πώς θα μοιάζει ή πώς θα είναι. Έτσι, η Google διευκολύνει επίσης την εξερεύνηση ενός θέματος, επισημαίνοντας τις πιο σχετικές και χρήσιμες πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένου του περιεχομένου από δημιουργούς στο διαδίκτυο. Για θέματα όπως πόλεις, μπορείτε να δείτε stories και σύντομα βίντεο από άτομα που την έχουν επισκεφτεί, συμβουλές για το πώς να εξερευνήσεις την πόλη, πράγματα που πρέπει να κάνεις, πώς να φτάσεις εκεί και άλλες σημαντικές πτυχές που μπορεί να θέλεις να μάθεις καθώς σχεδιάζεις τα ταξίδια σου .
Το προσωποποιημένο περιεχόμενο χρήστη στο επίκεντρο της Google
Το προσωποποιημένο περιεχόμενο ήταν, είναι και θα είναι πάντα στο επίκεντρο της Google. Το ‘About this result’ είναι ένα εργαλείο το οποίο χρησιμεύει στο να βλέπουν χρήστες περισσότερες πληροφορίες για το περιεχόμενο που τους εμφανίστηκε στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Σήμερα, η Google αναβαθμίζει το ‘About this’ ώστε οι χρήστες να κατανοούν καλύτερα και να ελέγχουν πώς η μηχανή αναζήτησης τους παρουσιάζει αποτελέσματα σχετικά με την αναζήτησή τους.
Το ‘About this result’ προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες στις οποίες η Google βασίζει τα αποτελέσματα, όπως ποια είναι η πηγή (το website) από όπου άντλησε πληροφορία, ποιες λέξεις-κλειδιά «ματσάρουν» την αναζήτηση του χρήστη, τυχόν σχετικούς όρους που υπάρχουν στην πηγή και τη γλώσσα αναζήτησης που χρησιμοποιήθηκε.
Οι αναζητήσεις του χρήστη ενεργοποιούν μηχανισμούς με τους οποίους η Google μπορεί να παρέχει σχετικά αποτελέσματα. Αυτό σημαίνει προσωποποιημένα αποτελέσματα με βάση τις προτιμήσεις και το γούστο του χρήστη.Αυτά τα προσωποποιημένα αποτελέσματα τον βοηθούν να εντοπίσει το περιεχόμενο που μπορεί να του αρέσει.
Για παράδειγμα, αν θες να δεις πληροφορίες για μια ταινία επιστημονικής φαντασίας, η Google θα σου συστήσει επιπλέον ταινίες με βάση τη συγκεκριμένη κατηγορία ταινίας:
Με την ίδια λογική, μπορείς πολύ εύκολα να βρεις inspiration για διακόσμηση σπιτιού, συνταγές μαγειρικής και στυλ ένδυσης.
To ‘About this result’ βοηθάει τους χρήστες να καταλάβουν ότι δεν είναι όλα τα αποτελέσματα της αναζήτησης εξατομικευμένα. Η Google εξατομικεύει τα αποτελέσματα μόνο όταν με αυτόν τον τρόπο μπορεί να παρέχει πιο σχετικές και χρήσιμες πληροφορίες. Τα αποτελέσματα μπορεί να διαφέρουν μεταξύ δύο χρηστών για διαφορετικούς λόγους όπως η τοποθεσία. Για παράδειγμα, αν αναζητάς καφετέριες κοντά σας στο Σύνταγμα, δεν θα λάβεις τα ίδια αποτελέσματα με κάποιον που αναζητά καφετέριες στο κέντρο Θεσσαλονίκης.
Οι πληροφορίες στην ενότητα ‘About this result’ μπορούν να σας δώσουν μια καλύτερη κατανόηση του τρόπου με τον οποίο η Google συνδέει την αναζήτησή σου με χρήσιμα αποτελέσματα.
Συνοψίζοντας
Ο τεχνολογικός γίγαντας Google δημιούργησε για άλλη μια φορά άλλο ένα κύμα τεχνικής υπεροχής έναντι των ανταγωνιστικών μηχανών αναζήτησης, αποδεικνύοντας γιατί είναι ο καλύτερος στον τομέα του.
Η Google μπορεί να αλλάξει το μέγεθος του favicon για να αυξήσει την ορατότητα και να αφήσει μια μόνιμη εντύπωση στους χρήστες. Οι διαφημίσεις με ετικέτες χορηγίας διευκολύνουν τους χρήστες να διακρίνουν μεταξύ πληρωμένων και οργανικών αποτελεσμάτων, ενώ και η επανειλημμένη εμφάνιση των ονομάτων ιστοτόπων, στα αποτελέσματα αναζήτησης, βοηθά τους χρήστες να θυμούνται τον ιστότοπο που επισκέφτηκαν.
Μη ξεχνάμε άλλωστε ότι ένα οπτικά ελκυστικό και ακριβές όνομα ιστότοπου, μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες προσέλκυσης “κλικ” από πιθανούς επισκέπτες.
Στο Χρυσό Οδηγό, ως Google Partners, έχουμε δημιουργήσει, διαχειριστεί και οργανώσει περισσότερες από 1.500 καμπάνιες στα Google Ads, για μικρές, μεσαίες αλλά και μεγάλες επιχειρήσεις με μεγάλη επιτυχία.
Με την πολυετή εμπειρία, αλλά και τεχνογνωσία, που μας παρέχεται από την ίδια τη Google, μπορούμε να σε βοηθήσουμε και να υλοποιήσουμε, για χάρη της επιχείρησής σου, στοχευμένες καμπάνιες Google Ads, για να προσελκύσεις νέους πελάτες και να προωθήσεις τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.
Προσέλκυσε πελάτες μέσω Google & Facebook Ads
Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου.
- April 7, 2023
- , Digital Marketing, Google Ads, Google Analytics
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
Ο Ρόλος του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε μια Επιχείρηση
Μάθε τα πάντα για τον ρόλο του υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων (DPO) και λάβε τα κατάλληλα μέτρα για την επιχείρησή σου.
Καλοκαιρινή απόδραση με Summer Reading List για Digital Marketing
Διάβασε τα καλύτερα άρθρα του blog μας για Digital Marketing στις καλοκαιρινές σου διακοπές και βοήθησε την επιχείρισή σου να κατακτήσει τον ψηφιακό κόσμο!
Google Performance Max Καμπάνιες: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις το 2024
Μάθε όλες τις αλλαγές, προσθήκες και αναβαθμίσεις, για τις Performance Max καμπάνιες του 2024 και μεγιστοποίησε τις μετατροπές και τις πωλήσεις σου.
Αποκάλυψη Μυστικών του Αλγόριθμου Αναζήτησης της Google
Διάβασε και μάθε για όλα τα μυστικά της Google που διέρευσαν για τον αλγόριθμο που κατατάσει τα website στα αποτελέσματά της.