Google Analytics 4: Πώς μετατρέπω το λογαριασμό μου σε GΑ4;

Πινακας Περιεχομενων

Εισαγωγή

Τον Οκτώβριο του 2020, το Google Analytics ανακοίνωσε μια νέα έκδοση, που ονομάζεται Google Analytics 4 (GA4). Γι’ αυτό, στο adsolutions.xo.gr, έχουμε δημιουργήσει ένα σύντομο οδηγό για επαγγελματίες του μάρκετινγκ, αλλά και επιχειρήσεις που θέλουν να μετατρέψουν τον υφιστάμενο Google Universal Analytics λογαριασμό τους σε Google Analytics 4.

Το Gοοgle Analytics 4 πρόκειται να αντικαταστήσει την τρέχουσα έκδοση του Google Analytics (Universal Analytics ή UA) τον Ιούλιο του 2023. Αυτό σημαίνει ότι, από τον Ιούλιο του 2023 και έπειτα, θα χρησιμοποιείς το GA4 υποχρεωτικά, ενώ είναι σημαντικό τα δεδομένα σου να μεταφερθούν προσεκτικά, για να αποφευχθεί οποιαδήποτε απώλεια.

Δες και αυτό: 14 Google Analytics Terms που Πρέπει να Γνωρίζεις

Όταν συνδέεσαι στο Google Analytics, ενδέχεται να βλέπεις μηνύματα για αναβάθμιση στο Google Analytics 4. Εάν μεταβείς στην ενότητα διαχειριστή (Admin), θα δεις ένα Βοηθό Εγκατάστασης GA4 ή αλλιώς GA4 Set-Up Assistant, στην Αγγλική έκδοση. Εάν έχεις εμπειρία με το GA, το να ακολουθήσεις το βοηθό εγκατάστασης είναι μια, σχετικά, εύκολη διαδικασία, για να πετύχεις την αναβάθμιση στο Google Analytics 4. Ωστόσο, ο βοηθός αυτός δεν καλύπτει όλα τα απαραίτητα σημεία που πρέπει να προσέξεις και μπορεί να σε οδηγήσει σε απώλεια δεδομένων ή λανθασμένη μετατροπή του λογαριασμού σου!

Πού χρησιμεύει το Google Analytics 4;

Εκατομμύρια επιχειρήσεις, μεγάλες και μικρές, βασίζονται στο Google Analytics, για να κατανοήσουν τις προτιμήσεις των πελατών τους και να δημιουργήσουν καλύτερες εμπειρίες γι’ αυτούς. Καθώς όλο και περισσότερο το εμπόριο κινείται στο διαδίκτυο και οι επιχειρήσεις βρίσκονται υπό την αυξημένη πίεση να μετρήσουν την επένδυσή τους στον ψηφιακό κόσμο, οι πληροφορίες από τα εργαλεία ψηφιακής ανάλυσης είναι ακόμη πιο σημαντικές!

Όμως η συμπεριφορά των καταναλωτών αλλάζει, δημιουργώντας έτσι σημαντικές αλλαγές στο ιδιωτικό απόρρητο, αλλά και στη νομοθεσία γύρω απ’ αυτό. Έτσι, οι τρέχουσες προσεγγίσεις στα αναλυτικά στοιχεία που συλλέγονται από τους χρήστες στο διαδίκτυο δεν συμβαδίζουν, απόλυτα, με την τάση προς το ιδιωτικό απόρρητο. Ταυτόχρονα, έρευνες τονίζουν πόσο σημαντική είναι η βελτίωση της χρήσης των δεδομένων για τις επιχειρήσεις, αναφέροντας, επίσης, ότι οι υπάρχουσες λύσεις δυσκολεύουν την απόκτηση μιας πλήρους εικόνας του πελάτη (από τα δεδομένα).

Εκεί έρχεται να βοηθήσει η νέα έκδοση του Google Analytics, το Google Analytics 4, λύνοντας όλα αυτά τα προβλήματα. Είναι σχεδιασμένο με επίκεντρο το απόρρητο και την προστασία δεδομένων, ώστε να μπορείς να βασίζεσαι στο Google Analytics ακόμα και όταν ο κλάδος αλλάζει -όπως π.χ. οι περιορισμοί στα cookies. Το νέο Google Analytics 4 θα σου δώσει τις βασικές πληροφορίες που χρειάζεσαι για το website σου ή τη mobile εφαρμογή σου!

Πλεονεκτήματα του Google Analytics 4

  • Εξελιγμένη τεχνολογία μηχανικής μάθησης και τεχνητής νοημοσύνης: Εφαρμόζοντας τα προηγμένα μοντέλα μηχανικής εκμάθησης της Google (Machine Learning), το νέο Google Analytics 4 μπορεί να σε ειδοποιεί αυτόματα για σημαντικές αλλαγές ή τάσεις στα δεδομένα σου -όπως προϊόντα ή εμπορικές κατηγορίες που παρουσιάζουν αυξανόμενη ζήτηση, λόγω νέων αναγκών πελατών ή διακυμάνσεων στην αγορά. Σε βοηθάει, ακόμη, να προβλέψεις μελλοντικές ενέργειες ή συμπεριφορές που μπορεί να κάνουν οι πελάτες σου!
  • Προγνωστικά μοντέλα και προβλέψεις συμπεριφοράς: Η Google συνεχίζει να προσθέτει νέες λειτουργίες και προγνωστικά μοντέλα, όπως τα πιθανά έσοδα που θα μπορούσε μια επιχείρηση να κερδίσει από μια συγκεκριμένη ομάδα πελατών με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Αυτό επιτρέπει στις επιχειρήσεις να δημιουργούν γκρουπ πελατών, για να προσεγγίσουν καταναλωτές υψηλότερης αξίας και να εκτελέσουν αναλύσεις, κατανοώντας καλύτερα γιατί ορισμένοι πελάτες είναι πιθανό να ξοδεύουν περισσότερα από άλλους. Έτσι, μπορούν να αναλάβουν δράση και να βελτιώσουν τα αποτελέσματά τους!
  • Βελτιωμένη ροή πληροφοριών μεταξύ των εργαλείων της Google: Με νέες ενσωματώσεις στα προϊόντα μάρκετινγκ που ανήκουν στη σουίτα εργαλείων της Google, είναι εύκολο να χρησιμοποιήσεις όσα μαθαίνεις, για να βελτιώσεις την απόδοση επένδυσης (ROI) του marketing σου. Μέσω μια τεχνικής σύνδεσης με το Google Ads, για παράδειγμα, το Google Analytics 4 σού επιτρέπει να δημιουργείς είδη κοινού και μέσα από τις διαφημίσεις σου να μπορείς να προσεγγίσεις τους πελάτες σου με πιο σχετικά και χρήσιμα μηνύματα, βελτιώνοντας έτσι τις πιθανότητες να αλληλεπιδράσουν με την επιχείρησή σου!
  • Απαντάει σε ερωτήματα που μέχρι τώρα έμεναν αναπάντητα: Το νέο Google Analytics 4 δίνει απαντήσεις σε ερωτήματα των διαφημιζόμενων που μέχρι τώρα δεν μπορούσαν να απαντηθούν με σιγουριά, όπως το πώς η επένδυση σε ένα διαφημιστικό κανάλι επηρεάζει την απόδοση σε ένα άλλο. Επειδή το νέο Analytics μπορεί να μετρήσει τις αλληλεπιδράσεις από websites και applications συνδυαστικά, έχει τη δυνατότητα να περιλαμβάνει μετατροπές από καμπάνιες στο YouTube που εμφανίζονται εντός μιας mobile εφαρμογής και, ταυτόχρονα, στο web. Η προβολή μετατροπών από προβολές βίντεο YouTube μαζί με μετατροπές από διαφημιστικά κανάλια Google και μη Google, καθώς και οργανικά κανάλια όπως το Google Search, τα Social Media και το E-mail Marketing, σε βοηθάει να κατανοήσεις τη συνδυασμένη επίδραση όλων των προσπαθειών μάρκετινγκ που κάνεις!

Δες και αυτό: Θέσε τα Κατάλληλα Goals στα Google Analytics

Πώς να μετατρέψεις το λογαριασμό σου σε Google Analytics 4;

Για ευκολία, θα χωρίσουμε τη διαδικασία δημιουργίας ενός Google Analytics 4 λογαριασμού σε 6 φάσεις.

Φάση 1η: Δημιουργία μιας ιδιοκτησίας (Property) Google Analytics

Είναι υψίστης σημασίας να δημιουργήσεις τη νέα σου ιδιοκτησία GA4 και να τη λανσάρεις αμέσως. Οι ιδιοκτησίες δεν θα εισαγάγουν ιστορικά δεδομένα από το UA, πράγμα που σημαίνει ότι η ιδιοκτησία GA4 θα αρχίσει να παρακολουθεί δεδομένα επισκεψιμότητας μόνο από τη στιγμή που θα τη δημιουργήσεις και θα την προωθήσεις. Επομένως, όσο πιο γρήγορα τη δημιουργήσεις, τόσο πιο γρήγορα θα ξεκινήσει το Google Analytics 4 να καταγράφει δεδομένα. Το παραπάνω θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι την 1η Ιουλίου 2023.

GA4

Φάση 2η: Κάνε μια λίστα με όλα τα στοιχεία παρακολούθησης που χρειάζεσαι

Το Google Analytics 4 δεν κληρονομεί συγκεκριμένα στοιχεία παρακολούθησης (π.χ. στόχους, συμβάντα) από άλλες ιδιοκτησίες. Ακολουθεί μια λίστα με τα πιο κοινά στοιχεία παρακολούθησης που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις στο Google Analytics και που πρέπει να προσθέσεις στη λίστα σου: Events, Goals (Conversions), Content Groupings, Custom Dimensions/Metrics, Referral Exclusions, Product Link Connections, Audiences. Αφού δημιουργήσεις τη λίστα σου, αξιολόγησε τι πρέπει να κρατήσεις, πού υπάρχουν κενά και αν θέλεις να προσθέσεις νέα στοιχεία παρακολούθησης, όπως νέα συμβάντα, νέους στόχους κ.λπ.

Φάση 3η: Εκκίνηση διαδικασίας μεταφοράς των στοιχείων στο Google Analytics

Αφού έχεις τη λίστα με τα στοιχεία παρακολούθησης που θέλεις να αναπαραγάγεις στο Google Analytics 4, ξεκινάει η διαδικασία του setup. Η διαδικασία αυτή αφορά στα στοιχεία που έχεις επιλέξει στη φάση 2.

GA4_

Φάση 4: Έλεγχος των δεδομένων

Μόλις τελειώσεις με το setup των στοιχείων παρακολούθησης στις νέες ιδιοκτησίες του Google Analytics 4, θα πρέπει να ελέγξεις, ξανά, ότι παρακολουθούνται σωστά. Αξιολόγησε τις αναφορές ηλεκτρονικού εμπορίου, τις μετατροπές, την παρακολούθηση συμβάντων και άλλα, για να βεβαιωθείς ότι παρακολουθούνται, όπως αναμένεται στο νέο Google Analytics 4.

Φάση 5: Επιλογή μιας τελικής ημερομηνίας για παρακολούθηση του Google Analytics 4 ως μοναδικής πηγής άντλησης δεδομένων

Οι οργανισμοί βασίζονται στο Google Analytics για το reporting πολλών τμημάτων, επομένως είναι σημαντικό ο οργανισμός να συμφωνήσει πότε, τελικά, οι νέες ιδιοκτησίες Google Analytics 4 θα γίνουν η «μοναδική πηγή αλήθειας» για δεδομένα και αναφορές. Στη βέλτιστη πρακτική, πιθανότατα θα πρέπει να περιμένεις έως ότου έχεις δεδομένα από έτος σε έτος στην ιδιοκτησία σου στο Google Analytics 4, προτού αλλάξεις εν μέρει τη μοναδική πηγή αλήθειας σε Google Analytics 4. Επειδή οι μετρήσεις και η παρακολούθηση στο Google Analytics 4 είναι εντελώς διαφορετικές από ό,τι στο UA, δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις με ακρίβεια δεδομένα UA από ένα έτος και να τα συγκρίνεις με δεδομένα Google Analytics 4 σε άλλο έτος.

Φάση 6: Διακοπή και αποθήκευση του παλιού Google Analytics Universal

Η Google έχει ανακοινώσει ότι θα διαγράψει όλα τα ιστορικά δεδομένα από το Google Analytics Universal τον Ιανουάριο του 2024, μια κίνηση που έχει ως στόχο να δώσει ακόμη ένα κίνητρο στις επιχειρήσεις και στους επαγγελματίες του marketing, για να προχωρήσουν στην αποδοχή του Google Analytics 4. Αν και ο χρόνος είναι αρκετός, προτείνεται η αποθήκευση των δεδομένων αυτών υπό τη μορφή export (σε Google Sheets ή σε όποιον άλλον αποθηκευτικό χώρο προτιμάται), προκειμένου τα δεδομένα όλων των προηγούμενων ετών να υπάρχουν σε μια βάση και να μην εξαφανιστούν. Επίσης, προτείνεται από τους experts το export των δεδομένων ανά μήνα.

Νέος/νέα στα Google Analytics; Σου προτείνουμε τα παρακάτω:

Google Analytics: Ανάλυση Acquisition Section

Google Analytics: Ανάλυση Behavior Section

Συνοψίζοντας

Το νέο Google Analytics είναι η νέα σύγχρονη εμπειρία για τους νέους Google Analytics λογαριασμούς και είναι εκεί όπου επενδύει, πλέον, η Google σε μελλοντικές βελτιώσεις. Ως προς τα βήματα που απαιτούνται από επαγγελματίες του μάρκετινγκ και επιχειρήσεις προτού αντικαταστήσουν, πλήρως, την υπάρχουσα έκδοση του Analytics, η Google συνιστά το εξής: τη δημιουργίας μιας νέας ιδιοκτησίας (Property) Google Analytics 4 μαζί με τις υπάρχουσες ιδιοκτησίες. Αυτό θα σου επιτρέψει να αρχίσεις να συλλέγεις δεδομένα και να επωφεληθείς από τις πιο πρόσφατες καινοτομίες, καθώς θα γίνονται διαθέσιμες, διατηρώντας παράλληλα ανέπαφη την τρέχουσα συλλογή δεδομένων σου!

Ενδιαφέρεσαι για έναν αξιόπιστο & αποτελεσματικό συνεργάτη που θα προωθήσει την Ιστοσελίδα σου με Google Ads; Η ομάδα του Χρυσού Οδηγού, πιστοποιημένη Google Premier SMB Partner από την Google, μπορεί να σε βοηθήσει να προβάλλεις την επιχείρησή σου σε όλη τη σουίτα εργαλείων της Google (Search, Display, YouTube, Discovery, Gmail κ.α.), παρέχοντάς σου καθοδήγηση σε κάθε βήμα.

Προσέλκυσε πελάτες μέσω Google & Facebook Ads

Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου.








Σχετικά Άρθρα:

Scroll to Top

Δοκίμασε τη Δύναμη του xo.gr
Καταχώρισε Δωρεάν την Επιχείρησή σου!

6,5 Εκατομμύρια Επισκέψεις
Κάθε Μήνα Αναζητούν Επιχειρήσεις σαν τη Δική σου!