Βελτιστοποίησε το Site σου για Μετατροπές

Βελτιστοποίησε το Site σου για Μετατροπές (Conversions) - Μέρος 2ο

Σε προηγούμενο μας άρθρο,  ξεκινήσαμε να αναλύουμε τη σημασία της βελτιστοποίησης ενός site ως προς τις μετατροπές (conversions) που επιδέχεται. Η συμπεριφορά των χρηστών που επισκέπτονται το site σου και η κατανόηση της αγοραστικής τους πρόθεσης, είναι στοιχεία που θα σε βοηθήσουν να στοχεύσεις με ακρίβεια, στην αύξηση των πωλήσεών σου, μέσω της βελτιστοποίησης.

Στο 2ο μέρος του Βελτιστοποίησε το Site σου για Μετατροπές (Conversions), σου δείχνουμε 5 επιπλέον τρόπους για να έρθεις ένα βήμα πιο κοντά στην κατανόηση της συμπεριφοράς των χρηστών σου και στην βελτιστοποίηση του site σου.

1. Χρήση Heatmaps για Κατανόηση της Συμπεριφοράς των Επισκεπτών

Τα Heatmaps (Χάρτες Θερμότητας) εμφανίζουν τις περιοχές μιας συγκεκριμένης ιστοσελίδας, στις οποίες οι χρήστες «κλικάρουν» περισσότερο. Τα σημεία όπου γίνονται τα περισσότερα κλικς εμφανίζονται με πιο «θερμά» χρώματα.

heatmaps

Οι σελίδες υψηλής επισκεψιμότητας που έχουν ταυτόχρονα υψηλό bounce rate, αποτελούν τη μεγαλύτερη ευκαιρία για να αυξήσεις δραστικά τον αριθμό των επισκεπτών που παραμένουν στο site σου. Χρησιμοποιώντας heatmaps στις συγκεκριμένες σελίδες, σου δίνεται η δυνατότητα να κατανοήσεις πώς οι χρήστες αλληλεπιδρούν με αυτές και αν υπάρχουν στοιχεία τα οποία τους αποσπούν την προσοχή από τη βασική κλήση σε ενέργεια (Call To Action ή CTA).

Υπάρχουν διάφορες πλατφόρμες για τη δημιουργία heatmaps, οι περισσότερες εκ των οποίων παρέχουν υπηρεσίες επί πληρωμή. Μια δωρεάν εναλλακτική λύση είναι το ClickHeat. Περισσότερες πληροφορίες για το συγκεκριμένο εργαλείο μπορείς να βρεις εδώ https://www.dugwood.com/clickheat/index.html.

2. Συλλογή Σχολίων από Επισκέπτες για Κατανόηση της Αγοραστικής τους Εμπειρίας

Συλλέγοντας πληροφορίες από τη μεγαλύτερη δεξαμενή των επισκεπτών σου, θα κατανοήσεις ταχύτερα το λόγο για τον οποίο οι χρήστες χρησιμοποιούν το site σου.

pop-up-survey

Δημιούργησε pop-up ερωτηματολόγια που θα ενεργοποιούνται 5 δευτερόλεπτα αφότου ο πελάτης «προσγειωθεί» στη σελίδα. Μην κατευθύνεις τους πελάτες σου να επιλέξουν απαντήσεις από μια λίστα. Δώσε τους τη δυνατότητα να εκφραστούν γράφοντας τη γνώμη τους με περισσότερο κείμενο. Χρησιμοποίησε ερωτήσεις του τύπου «Για ποιο λόγο αναζητάτε τα προϊόντα/υπηρεσίες μας;», «Τι πιστεύετε ότι λείπει από τη συγκεκριμένη σελίδα;», «Από πού μάθατε για εμάς;».

(Μια λύση που παρέχει και δωρεάν έκδοση, με κάποιους περιορισμούς βέβαια, είναι το SurveyMonkey).

3. Παρακολούθηση του Sales Funnel για Εντοπισμό Εμποδίων

Ορίζοντας το κανάλι πωλήσεων, μπορείς να εντοπίσεις τα σημεία στα οποία χάνεις τους επισκέπτες σου και να δουλέψεις στοχευμένα, ώστε να τα βελτιστοποιήσεις. Το κανάλι σου πρέπει να περιλαμβάνει όλα εκείνα τα απαραίτητα βήματα που πρέπει να κάνει κάποιος χρήστης, προκειμένου να καταλήξει σε conversion. Ενδεικτικά, σε ένα e-commerce site, το κανάλι πωλήσεων μπορεί να είναι το ακόλουθο:

Αρχική Σελίδα → Σελίδα Προϊόντος →  Καλάθι →  Ταμείο →  Σελίδα Ολοκλήρωσης Παραγγελίας

Το πλέον διαδεδομένο εργαλείο σε αυτήν την περίπτωση, το οποίο προσφέρεται και δωρεάν, είναι τα Google Analytics. Ξεκινώντας, θα ορίσεις το στόχο σου (Goal) και στη συνέχεια θα καθορίσεις τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει ο επισκέπτης μέχρι να φτάσει στο στόχο αυτό.

Tips για Digital Marketing στο mail σου
Γράψε το Όνομα και το Email σου για να μάθεις πώς να κερδίζεις Νέους Πελάτες πιο αποτελεσματικά

Ένα ενδιαφέρον και κατατοπιστικό video σχετικά με τους στόχους και τα κανάλια πωλήσεων (funnels) στα Google Analytics μπορείς να δεις εδώ.

4. Δημιουργία Ερωτηματολογίων σε Σελίδες με Υψηλό Bounce Rate

Ρωτώντας τους επισκέπτες σου για τους λόγους που αποφάσισαν να μη συνεχίσουν τη διαδικασία αγοράς, θα κατανοήσεις τους λόγους οι οποίοι αποτρέπουν τους δυνητικούς πελάτες σου από το να αγοράσουν.

Ενεργοποίησε τα ερωτηματολόγια, όταν κάποιος πελάτης εμφανίζει την τάση να απομακρυνθεί από τη σελίδα (π.χ. κινώντας το δείκτη του mouse προς τη γραμμή εργαλείων του Browser).

Χρησιμοποίησε ερωτήσεις του τύπου:

  • Γρήγορη Ερώτηση: Τι σας απέτρεψε από το να αγοράσετε από εμάς;
  • Γρήγορη Ερώτηση: Τι πιστεύετε ότι λείπει από αυτή τη σελίδα;

(Κι εδώ το SurveyMonkey αποτελεί μια αξιόπιστη λύση).

5. Έρευνα Ικανοποίησης

Αν θέλεις να αυξήσεις το ποσοστό των μετατροπών (Conversion Rate), μια καλή αρχή είναι να ρωτήσεις όσους επισκέπτες έγιναν πελάτες, τι ήταν αυτό που τους έπεισε να αγοράσουν.

Γνωρίζοντας την παραπάνω πληροφορία, μπορείς να προβάλλεις στο site σου εκείνες τις πληροφορίες που πείθουν τους επισκέπτες σου να γίνουν πελάτες.

Χρησιμοποίησε ερωτήσεις του τύπου: «Τί σας έπεισε να αγοράσετε από εμάς;», «Για ποιο λόγο θα αγοράζατε ξανά από εμάς;».

(Κι εδώ το SurveyMonkey αποτελεί μια αξιόπιστη λύση).

Η βελτιστοποίηση για μετατροπές σε ένα site, ιδιαίτερα όταν αυτό δραστηριοποιείται στον τομέα του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, είναι πολύ σημαντική και αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την επιτυχία του. Μη ξεχνάς ότι πέρα από τον βασικό σου στόχο, ο οποίος είναι η αύξηση των κερδών και των πωλήσεων, στόχο αποτελεί επίσης και η κατανόηση της συμπεριφοράς των επισκεπτών σου.

Κατασκευη website

Ο Γιώργος είναι Product Strategist για τα PPC προϊόντα του Χρυσού Οδηγού. Σχεδιάζει προϊόντα που βοηθούν τις επιχειρήσεις να προβληθούν με τον αποδοτικότερο τρόπο στις μηχανές αναζήτησης και στα social media.
Χαίρεται να μοιράζεται τις γνώσεις του για το Search Engine Marketing, το Social Media Marketing και το Search Engine Optimization.
Επιδιώκει να έχει συνεχή επαφή με την αγορά προκειμένου να αφουγκράζεται τις νέες ανάγκες των πελατών.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing.

Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να σε spamάρουμε με άσχετα emails!

Μάθε πώς θα Κερδίσεις Νέους

Πελάτες μέσω Internet

Τέλεια! Σύντομα θα λάβεις τα πρώτα tips μας στο email σου