Τι είναι το Facebook Campaign Budget Optimization (CBO) που ήρθε για να μείνει

Στις 8 Νοεμβρίου 2017, το Facebook παρουσίασε το Campaign Budget Optimization ή CBO, δηλώνοντας τα παρακάτω:

“Όλες οι επιχειρήσεις θέλουν να γνωρίζουν ότι, όντως, χρησιμοποιούν τα λεφτά τους σε διαφημίσεις με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο. Γι’ αυτό, σήμερα, θα εισαγάγουμε τη βελτιστοποίηση προϋπολογισμού καμπάνιας (CBO), για να δώσουμε στις επιχειρήσεις έναν πιο εύκολο τρόπο να διαχειριστούν τα budgets των διαφημίσεών τους και να εξασφαλίσουν τα βέλτιστα δυνατά αποτελέσματα. Αυτό το εργαλείο θα είναι διαθέσιμο στους διαφημιστές, τους προσεχείς μήνες’’.

Δεδομένου ότι η βελτιστοποίηση προϋπολογισμού καμπάνιας είναι προαιρετική ως επιλογή, το μεγαλύτερο ποσοστό των διαφημιζομένων την αγνοούν. Εδώ έρχεται το Facebook και ταράζει τα νερά, αποφασίζοντας να την κάνει υποχρεωτική για επιλεγμένους λογαριασμούς τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, θέτοντας έτσι τη βελτιστοποίηση προϋπολογισμού καμπάνιας στο κέντρο της προσοχής.

Τι είναι, όμως, το CBO και πώς μπορείς να το εφαρμόσεις, ώστε να επωφεληθείς στο μέγιστο βαθμό από τη χρήση του;

 

Τι είναι το Campaign Budget Optimization

 

To Facebook ορίζει τη βελτιστοποίηση προϋπολογισμού καμπάνιας ως:

“Το CBO είναι ένας τρόπος βελτιστοποίησης της διανομής ενός προϋπολογισμού (budget) καμπάνιας στις ομάδες διαφημίσεών της (Ad Sets). Αυτό σημαίνει ότι το Facebook εντοπίζει, αυτόματα και συνεχώς, τις καλύτερες διαθέσιμες ευκαιρίες για τα επιθυμητά αποτελέσματα στα σύνολα των διαφημίσεών σας και διανέμει τον προϋπολογισμό της καμπάνιας σας σε πραγματικό χρόνο, με στόχο να επιτύχει αυτά τα αποτελέσματα».

Πηγή

Χρησιμοποιώντας την επιλογή CBO, o διαμοιρασμός του budget σας θα γίνει στις ομάδες διαφημίσεων (Ad Sets) με βάση την καλύτερη απόδοσή τους σε πραγματικό χρόνο.

Η νέα λειτουργία είναι διαθέσιμη για όλους τους στόχους στις καμπάνιες του Facebook.

Αυτό σημαίνει ότι, αντί να ορίσεις τον προϋπολογισμό για κάθε σύνολο διαφημίσεων και το ποσό που συνολικά θέλεις να ξοδέψεις για κάθε στόχο, θα δίνεις στο Facebook το ποσό του budget που διαθέτεις για ολόκληρη την καμπάνια σου και ο αλγόριθμος θα το διανείμει όπως αυτός κρίνει καλύτερα, ώστε να έχεις τα βέλτιστα δυνατά αποτελέσματα.

Έχε υπόψη σου, ότι η βελτιστοποίηση μετατροπών (Conversion Optimization) και η βελτιστοποίηση προϋπολογισμού καμπάνιας (Campaign Budget Optimization) διαφέρουν.

Το CBO βελτιστοποιεί το διαθέσιμο budget στο σύνολο των διαφημίσεων (Ad Sets) με βάση τα επιλεγμένα κοινά (audiences), σε αντίθεση με τη βελτιστοποίηση μετατροπών, η οποία επικεντρώνεται στο «σε ποιον θα εμφανίσει την κάθε διαφήμιση (Ad) μέσα στο κοινό (audience)».

 

Tips για Digital Marketing στο Email σου
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing!

Πώς δουλεύει 

 

Όπως αναφέρεται και παραπάνω, με τη βελτιστοποίηση του προϋπολογισμού καμπάνιας επιτρέπεις στον αλγόριθμο του Facebook να κατανείμει το budget που ορίζεις σε επίπεδο καμπάνιας (και όχι πλέον σε επίπεδο Ad Set) στις αντίστοιχες ομάδες διαφημίσεων, με στόχο να αποφέρει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα (π.χ. μετατροπές) στην καμπάνια σου, σε καθημερινή βάση.

TIP: Ο αλγόριθμος λαμβάνει υπόψη του την προσφορά (bid), τον προϋπολογισμό (budget), τα κοινά (audiences) και τους στόχους. Με βάση αυτούς τους τέσσερις παράγοντες που του έχεις δώσει, προσπαθεί να βρει τα περισσότερο επιθυμητά αποτελέσματα στη χαμηλότερη τιμή.

Για να πετύχει ο αλγόριθμος το καλύτερο αποτέλεσμα για το budget που έχεις ορίσει, κατανέμει μέρος αυτού σε πραγματικό χρόνο στην ομάδα διαφημίσεων (Ad Set) με την καλύτερη απόδοση, για τη δεδομένη χρονική στιγμή.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επενδυθεί περισσότερο budget στην ομάδα διαφημίσεων με την καλύτερη συνολική απόδοση!

 

beltistopoiisi proipologismou kampanias facebook pos douleuei paradigma

 

Όπως μπορείς να δεις στο παραπάνω γράφημα, επενδύοντας το ίδιο ποσό και χωρίς να κάνεις τροποποιήσεις για βελτίωση στην ίδια καμπάνια, με τη χρήση του CBO το Facebook έφερε καλύτερα αποτελέσματα, με το ίδιο ακριβώς κόστος. Επενδύθηκε περισσότερο budget στη δεύτερη ομάδα διαφημίσεων (Ad Set 2), η οποία παρουσίαζε καλύτερο ποσοστό μετατροπών και, επομένως, έφερνε περισσότερες μετατροπές, και δεν μοιράστηκε το budget ισάξια και στις τρεις ομάδες διαφημίσεων.

 

Τι σου προσφέρει η χρήση του 

 

Όπως γίνεται για κάθε νέο χαρακτηριστικό που εισαγάγουν στις λειτουργίες τους οι διαφημιστικές πλατφόρμες, θα πρέπει να δοκιμάσεις και το CBO, για να δεις αν αποδίδει για τη δική σου επιχείρηση.

Σύμφωνα με τo Facebook, η βελτιστοποίηση του προϋπολογισμού καμπάνιας θα σου προσφέρει τα ακόλουθα πλεονεκτήματα:

 

Αυξάνει το κέρδος της διαφημιστικής σου δαπάνης

Το CBO, με το να διαθέτει σε πραγματικό χρόνο το μεγαλύτερο μέρος του budget σου στην ομάδα διαφημίσεων με την καλύτερη απόδοση, σε βοηθάει να αυξήσεις το σύνολο των επιθυμητών αποτελεσμάτων (π.χ. μετατροπές, επισκεψιμότητα κ.τ.λ.), μειώνοντας παράλληλα την ανούσια σπατάλη του διαφημιστικού σου budget.

 

Σου εξοικονομεί χρόνο και σε διευκολύνει στη διαχείριση των καμπανιών σου

Αυτό επιτυγχάνεται με το να κατανέμει αυτόματα το budget που έχεις ορίσει στις επιμέρους ομάδες διαφημίσεων, τόσο κατά την έναρξη όσο και κατά τη διάρκεια της καμπάνιας σου, χωρίς να χρειάζεται την παρέμβασή σου.

Σκέψου πόσο χρόνο κερδίζεις, ιδιαιτέρως αν έχεις διαφημιστικές καμπάνιες με πολλές ομάδες διαφημίσεων, στις οποίες θα πρέπει να κατανείμεις χειροκίνητα το budget και να το αναπροσαρμόζεις με βάση την απόδοσή τους.

ΤIP: Όσο μικρότερο budget διαθέτεις, τόσο λιγότερες διαφημίσεις (Ads) και ομάδες διαφημίσεων (Ads Sets) να χρησιμοποιήσεις για να έχεις ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα.

 

Πώς να δημιουργήσεις καμπάνιες CBO

 

Η δημιουργία μιας καμπάνιας CBO, από την αρχή, είναι παρόμοια με τη δημιουργία μιας παραδοσιακής καμπάνιας.

BHMATA:

  1. Πήγαινε στις εκστρατείες (καμπάνιες)
  2. Δημιουργία νέας εκστρατείας
  3. Επίλεξε το στόχο που επιθυμείς
  4. Ενεργοποίησε την επιλογή βελτιστοποίησης προϋπολογισμού εκστρατείας
  5. Καταχώρισε το budget που θέλεις (ημερήσιο ή εφάπαξ)
  6. Στη συνέχεια ακολουθεί η γνωστή διαδικασία για τη δημιουργία των ομάδων διατιμήσεων

 

facebook CBO epilogi

 

Εάν έχεις ήδη μια καμπάνια, μπορείς αρκετά εύκολα να τη μετατρέψεις σε CBO.

TIP: Για να είναι διαθέσιμη η επιλογή “βελτιστοποίησης προϋπολογισμού εκστρατείας”, θα πρέπει να τηρούνται τα κριτήρια καταλληλότητας που σου εμφανίζει το Facebook ως επεξήγηση.

BHMATA:

  1. Πήγαινε στις εκστρατείες
  2. Επίλεξε την επεξεργασία στην εκστρατεία για την οποία θέλεις να ενεργοποιήσεις το CBO
  3. Ενεργοποίησε την επιλογή βελτιστοποίησης προϋπολογισμού εκστρατείας

 

Ο προϋπολογισμός της καμπάνιας θα αντικαταστήσει κάθε προηγούμενο budget που είχες θέσει για τις ομάδες των διαφημίσεών σου, καθώς ο αλγόριθμος του Facebook θα τον κατανέμει, πια, όπως αυτός κρίνει καλύτερα, σε καθημερινή βάση!

 

Τι θα πρέπει να προσέξεις  

 

Η βελτιστοποίηση προϋπολογισμού καμπάνιας χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) του αλγορίθμου του Facebook. Αυτό, από μόνο του, δημιουργεί κάποιες προϋποθέσεις που θα επηρεάσουν την αποδοτικότητα και τα οφέλη που θα αποκομίσεις από τη CBO λειτουργία.

 

Δώσε αρκετό χρόνο

 

Ο αλγόριθμος θα χρειαστεί ένα χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το συνηθισμένο για να πειραματιστεί με τις ομάδες διαφημίσεων και τα αντίστοιχα κοινά και, έτσι, να καταλήξει στα ασφαλέστερα αποτελέσματα σχετικά με το βέλτιστο καταμερισμό του budget σου στις ομάδες διαφημίσεων.

Κατά την περίοδο αυτή μαζεύονται δεδομένα (όπως μετατροπές) για κάθε ομάδα διαφημίσεων και μπορεί να εντοπίσεις μεγάλες διακυμάνσεις στην απόδοσή τους. Επειδή πολλοί παράγοντες επηρεάζουν την απόδοση των διαφημίσεων (π.χ. Σαββατοκύριακα ή καθημερινές), μην προβείς σε βιαστικές και δραστικές αλλαγές ενώ ο αλγόριθμος θα είναι σε διαδικασία μάθησης (learning phase).

 

Χώρισε τις καμπάνιες σου σύμφωνα με τα κοινά σου

 

Σε καμπάνιες με ενεργοποιημένη την επιλογή βελτιστοποίηση προϋπολογισμού καμπάνιας, θέλεις τα κοινά στα οποία αφορούν οι ομάδες των διαφημίσεών σου να έχουν κοινή αγοραστική πρόθεση και μέγεθος, ώστε τα αποτελέσματά σου να είναι, όντως, τα βέλτιστα δυνατά.

Για παράδειγμα, θα ήθελες να κατανείμεις περισσότερο budget σε ένα μικρό σε μέγεθος κοινό αλλά με υψηλή αγοραστική πρόθεση, παρά σε ένα μεγαλύτερο κοινό το οποίο δεν έχει ποτέ αλληλεπιδράσει με τα προϊόντα/υπηρεσίες σου και, επομένως, θα έχει χαμηλότερη αγοραστική πρόθεση. Από το παράδειγμα καταλαβαίνεις, ότι η σύγκριση των προαναφερθέντων κοινών δεν θα σου προσδώσει μεγάλο (ή/και καθόλου) όφελος.

Με λίγα λόγια, για να έχεις έγκυρα και γρήγορα αποτελέσματα θα πρέπει να συγκρίνεις και όμοια πράγματα.

 

Θα μπορείς να ελέγχεις το budget στις ομάδες διαφημίσεων

 

Μετά το Σεπτέμβριο του 2019, θα μπορείς ακόμη να ελέγχεις το ποσό που ξοδεύεις σε επίπεδο ομάδων διαφημίσεων, χρησιμοποιώντας τα όρια δαπανών, ελάχιστο (minimum) και μέγιστο (maximum) σε αυτές.

Εάν ορίσεις ένα ελάχιστο όριο δαπανών, το Facebook θα έχει ως στόχο να δαπανήσει αυτό το ποσό.

Εάν ορίσεις ένα μέγιστο όριο δαπανών, το Facebook δεν θα υπερβαίνει το ποσό αυτό.

Έχε υπόψη ότι, θέτοντας όρια χάνεται το νόημα και η αποτελεσματικότητα του αλγόριθμου.

 

Συνοψίζοντας

 

Η βελτιστοποίηση του προϋπολογισμού της καμπάνιας σου σού εξοικονομεί χρόνο, εξαλείφοντας την ανάγκη να κατανείμεις χειροκίνητα προϋπολογισμούς μεταξύ ομάδων διαφημίσεων, ενώ αυτοματοποιεί τη διαδικασία της βελτιστοποίησης του budget σου κατά τη διάρκεια της καμπάνιας. Είναι προφανές, ότι πρόκειται για μια λειτουργία που είναι πιο ωφέλιμη, όταν χρησιμοποιείται σε καμπάνιες με αρκετά σύνολα διαφημίσεων. Δεν θα είχε νόημα, να χρησιμοποιηθεί σε καμπάνια με μια ομάδα διαφημίσεων.

Μια κακή υλοποίηση καμπάνιας με CBO μπορεί να οδηγήσει σε σπατάλη χρημάτων, χωρίς αποτέλεσμα!

Καλό θα ήταν, να αρχίσεις να δοκιμάζεις τη βελτιστοποίηση προϋπολογισμού καμπάνιας, για να είσαι προετοιμασμένος σε περίπτωση που το Facebook το επιβάλει σε όλους τους διαφημιστικούς λογαριασμούς. Κάτι που θα αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας των καμπανιών σου, τη δομή τους και τον τρόπο αξιολόγησης των αποτελεσμάτων τους.

Αν, πάλι, θέλεις κάποια βοήθεια, τότε ο Χρυσός Οδηγός μπορεί να σε βοηθήσει, ώστε να υλοποιήσεις αποτελεσματικές καμπάνιες Facebook Ads για την επιχείρησή σου, με στόχο την προσέλκυση νέων πελατών και την ανάπτυξη της επιχείρησής σου.

 

Προσέλκυσε πελάτες μέσω Facebook Ads

Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και να προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης
για την Επιχείρηση σου.









Ο Γιώργος είναι Pre Sales Coordinator, στο τμήμα marketing του Χρυσού Οδηγού. Ο ρόλος του είναι να σχεδιάζει και να αξιολογεί την digital στρατηγική του εκάστοτε πελάτη, με στόχο να παρέχει βέλτιστες λύσεις, μέσω της δημιουργίας εξατομικευμένων προτάσεων για καμπάνιες PPC (pay-per-clicκ), websites & προϊόντων του xo.gr. Θεωρεί ότι όλα ξεκινούν από ένα καλό website και καταλήγουν σε μια καλοστημένη digital προωθητική ενέργεια, αν θέλουμε να έχουμε μια σωστή διαδικτυακή παρουσία.

ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ

της επιχείρησής σου 

3,8 Εκατομμύρια Επισκέπτες

κάθε μήνα αναζητούν επιχειρήσεις σαν τη δική σου!