Τι Είναι το Mobile-First Indexing και Πως να Προετοιμαστείς

Τι Είναι το Mobile-First Indexing και Πώς να Προετοιμαστείς

Πριν από περίπου ενάμιση χρόνο η Google ανακοίνωσε μια μεγάλη επερχόμενη αλλαγή στον αλγόριθμό της και πιο συγκεκριμένα στον τρόπο με τον οποίο θα κατατάσσει τα website. H αλλαγή αυτή ακούει στο όνομα MobileFirst Indexing.

Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο ακούμε συνέχεια για το Mobile-First Index που θα εφαρμόσει η Google από το 2018 στην προσπάθειά της να κάνει το διαδίκτυο πιο φιλικό προς τις mobile συσκευές.

Πόσοι όμως γνωρίζουν τι πραγματικά σημαίνει αυτό, πώς θα επηρεάσει τα website, το SEO, αλλά και την online παρουσία των επιχειρήσεων; Ας τα δούμε, λοιπόν, από την αρχή.

Γιατί η Google έχει εμμονή με το Mobile;

Από το 2015, σε πολλές χώρες οι αναζητήσεις που γίνονται από mobile συσκευές έχουν ξεπεράσει αυτές που γίνονται από desktop.

Think with Google - mobile vs desktop search trends

Επίσης, έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο οι χρήστες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, ώστε να κάνουν μια αγορά.

Το 76% των χρηστών που ψάχνουν μέσω smartphone για κάτι δίπλα τους θα επισκεφτούν ένα κατάστημα μέσα στην ίδια μέρα.

Think with Google - Location searches effect on store visitation

Όπως καταλαβαίνεις, το να εμφανίζεσαι στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης σε mobile συσκευές είναι υψίστης σημασίας και θα σε βοηθήσει να προσελκύσεις περισσότερους πελάτες.

Όσον αφορά στην Ελλάδα, το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που χρησιμοποίησε smartphone για το 2017 εκτοξεύτηκε στο 66% σε σχέση με το 53% που ήταν το 2015 και το μόλις 18% που ήταν το 2012.

Όπως, επίσης, το 31% στην Ελλάδα δηλώνει ότι κάνει χρήση του διαδικτύου πιο συχνά από smartphone συσκευές παρά από desktop ή tablet.

Όπως βλέπεις και από τα νούμερα, το Mobile κυριαρχεί και η εμμονή της Google σε αυτό είναι απόλυτα δικαιολογημένη.


Κατέβασε το Δωρεάν E-book μας: Mobile Friendly Website Guide 2017


Τι είναι το Mobile-First Indexing

Το MobileFirst Index σημαίνει ότι η Google θα κάνει Index (ευρετηριάζει) τη mobile έκδοση του website σου πριν από την desktop έκδοσή του.

Έτσι, η κατάταξη του ιστότοπού σου σε desktop, αλλά και σε mobile αναζητήσεις, θα επηρεάζεται από την ποιότητα της mobile έκδοσής του.

Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι αν δεν έχεις mobile έκδοση, δεν θα κάνει index καθόλου το website σου.

Εάν η Google δεν βρει mobile έκδοση θα κάνει index την desktop έκδοση του website σου, αλλά η έλλειψη μιας mobile έκδοσης θα επηρεάσει αρνητικά την κατάταξή σου στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.

Όπως καταλαβαίνεις, εάν ένα website ενός ανταγωνιστή σου προσφέρει μια καλύτερη mobile εμπειρία στους χρήστες, σε σχέση με το δικό σου website, τότε εκείνο θα πάρει ένα έξτρα boost ακόμα και στις αναζητήσεις που γίνονται από desktop.

Tips για Digital Marketing στο Email σου
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing!

Πώς να Προετοιμαστείς για το Mobile-First Indexing

Σύμφωνα με ανακοίνωση που έβγαλε η Google, το 2016, σχετικά με το MobileFirst Indexing, αν το website σου είναι responsive και πανομοιότυπο τόσο σε desktop, όσο και σε mobile έκδοση, τότε το πιθανότερο είναι ότι δεν θα χρειαστεί να κάνεις καμία ενέργεια.

Βέβαια, καλό θα ήταν να ελέγξεις την ποιότητα του website σου σε mobile συσκευές, ώστε να εξασφαλίσεις ότι είναι όλα εντάξει. Έλεγξε το page speed, την εμφάνιση σε όλες τις συσκευές και διαστάσεις οθόνης, το μέγεθος των εικόνων που χρησιμοποιείς κ.ά.

Εάν πάλι το website σου δεν είναι responsive, αλλά έχει μια ξεχωριστή mobile έκδοση, τότε θα χρειαστεί να κάνεις κάποιους επιπλέον ελέγχους.

Δες μαζί με τον developer σου τις κάτωθι, πρόσφατες, οδηγίες της Google και κάνε τις απαραίτητες βελτιώσεις όπου χρειάζεται, ώστε να προετοιμαστείς για το Mobile-First indexing.

  • Περιεχόμενο: Η mobile έκδοση του website σου θα πρέπει να περιέχει όλο το πολύτιμο περιεχόμενο (κείμενα, εικόνες, video κ.ά.) που υπάρχει και στην desktop έκδοση του website σου.
  • Structured data: Βεβαιώσου ότι η mobile και η desktop έκδοση του website σου έχουν το ίδιο Structured data markup. Μπορείς χρησιμοποιώντας το εργαλείο Structured Data Testing Tool να βάλεις τα URLs της mobile και της desktop έκδοσης του website σου και να συγκρίνεις τα αποτελέσματα.
  • Metadata: Δες αν τα page title και τα meta descriptions στη mobile έκδοση του website σου συμβαδίζουν με αυτά που υπάρχουν στην desktop έκδοσή του.
  • HreflangΈλεγξε τα hreflang links, σε περίπτωση που χρησιμοποιείς πολυγλωσσικό website.
  • Robots.txt: Χρησιμοποίησε το εργαλείο robots.txt testing tool της Google και βεβαιώσου ότι η mobile έκδοση του website σου είναι προσβάσιμη από τα Googlebot.
  • Search ConsoleΒεβαιώσου ότι έχεις κάνει verified στο Google Search Console, εκτός από τη desktop έκδοση και τη mobile έκδοση του website σου.
  • ServerΈλεγξε ότι ο server που φιλοξενεί το website σου έχει όλα τα απαραίτητα resources, ώστε να ανταπεξέλθει στον αυξημένο αριθμό των crawl που θα έρθουν.

Συνοψίζοντας

Το Mobile-First Index της Google είναι γεγονός και οι λόγοι για να κάνεις το website σου Mobile Friendly δεν είναι πλέον απλά μια θεωρία, αλλά μια πραγματικότητα και επιτακτική ανάγκη.

Είναι κάτι το οποίο θα ενισχύσει την online παρουσία της επιχείρησής σου και θα βελτιώσει την εμφάνισή σου στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google σε αναζητήσεις που γίνονται σε mobile, αλλά και σε desktop συσκευές.

Φτιάξε ένα σύγχρονο site - Κατασκευη ιστοσελιδας

Ο Σωσίπατρος είναι Online Marketing Specialist, στο τμήμα marketing του Χρυσού Οδηγού. Ο ρόλος του είναι να σχεδιάζει και να υλοποιεί τόσο τις καμπάνιες SEO, όσο και τις pay-per-clicκ (PPC) καμπάνιες του Χρυσού Οδηγού. Παράλληλα ασχολείται με τη βελτιστοποίηση του εταιρικού μας website σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές SEO καθώς επίσης είναι υπεύθυνος για το συντονισμό και τη δημιουργία content για το εταιρικό μας blog.

ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ

της επιχείρησής σου 

3,8 Εκατομμύρια Επισκέπτες

κάθε μήνα αναζητούν επιχειρήσεις σαν τη δική σου!