Θέσε τα Κατάλληλα Goals στα Google Analytics

Θέσε τα Κατάλληλα Goals στα Google Analytics

Όταν μπαίνεις -ως επαγγελματίας- στον κόσμο του internet και των ιστοσελίδων, αναπόφευκτα, μπαίνεις και στον κόσμο των Google Analytics. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων αγνοούν, ξεχνούν ή αδιαφορούν για τα Google Analytics των ιστοσελίδων τους.

Αν κάνεις και εσύ το ίδιο ή αν είσαι καινούργιος στο μαγευτικό κόσμο των Google Analytics, καλύτερα να συμβουλευτείς, πρώτα, τα παρακάτω άρθρα που μιλούν για την ανάλυση του κοινού της ιστοσελίδας σου και, μετά, μπορείς να προχωρήσεις στην κατάλληλη στοχοθέτηση για το website σου.

 

Google Analytics – Goals

Θέσε τους στόχους του Αύριο… Σήμερα!

Η παροιμία λέει «Αν δεν κοιτάς εκεί που θες να πας, θα πας εκεί που κοιτάς» Αυτό ισχύει και για τα websites. Όπως ακριβώς θέτεις τους στόχους της επιχείρησής σου, έτσι πρέπει να θέσεις τους στόχους και της ιστοσελίδας σου. Η ιστοσελίδα σου είναι η διαδικτυακή επιχείρησή σου και χωρίς την κατάλληλη στοχοθέτηση, δεν μπορείς να καταλάβεις τι πραγματικά σου προσφέρει!

Χρησιμοποιώντας, λοιπόν, τα Google Analytics, μπορείς να θέσεις και να παρακολουθήσεις 4 τύπους στόχων.

  1. URLs (Προορισμός)
  2. Time (Διάρκεια)
  3. Pages/Visit (Σελίδες/Οθόνες ανά περίοδο σύνδεσης)
  4. Events (Συμβάντα)

Φτιάχνοντας τον 1ο στόχο σου:

  1. Συνδέεσαι στα Analytics
  2. Κάνεις κλικ στο κουμπί Διαχειριστής
  3. Κάνεις κλικ στο κουμπί Στόχοι
  4. Και επιλέγεις το κουμπί + Νέος Στόχος

Σε αυτό το σημείο, έχεις 3 βασικές επιλογές:

  1. Να χρησιμοποιήσεις ένα Πρότυπο στόχων
  2. Να δημιουργήσεις τους δικούς σου, Προσαρμοσμένους στόχους
  3. Να δημιουργήσεις Έξυπνους Στόχους

Σε αυτό το άρθρο, θα ασχοληθούμε με τους Προσαρμοσμένους στόχους.

Στόχοι στα μέτρα σου – Custom goals

Πρώτα, πρέπει να ονομάσεις το Στόχο σου. Το όνομα θα πρέπει να είναι αρκετά ξεκάθαρο, για να μπορείς να καταλαβαίνεις, άμεσα, τι παρακολουθείς με το συγκεκριμένο στόχο.

Έπειτα, πρέπει να αποφασίσεις τι τύπου στόχο θέλεις να δημιουργήσεις.

1.  Στόχοι Προορισμού – URL Destination Goals

Οι στόχοι προορισμού σε βοηθούν να παρακολουθείς συγκεκριμένα URL. Κάθε φορά που κάποιος χρήστης μεταβαίνει στο συγκεκριμένο URL, ο στόχος επιτυγχάνεται. Οι συγκεκριμένοι τύποι στόχων είναι ιδανικοί για τις σελίδες «Thank you», για τις σελίδες Επιβεβαίωσης και για τα Online PDF.

Google Analytics Στόχοι Προορισμού URL Destination Goals

URL: Στο πεδίο που βρίσκεται μέσα στο κόκκινο πλαίσιο, συμπληρώνεις το σχετικό URL της σελίδας που σε ενδιαφέρει.

Google Analytics URL Goals

Το πεδίο Ισούται με: Καθορίζει το πόσο αυστηρά θα υπολογίζουν τα Google Analytics αν ένα URL ικανοποιεί ή όχι το στόχο που έθεσες.

Το Ισούται με σημαίνει ότι το URL που επισκέπτεται ο χρήστης πρέπει να είναι ακριβώς το ίδιο με το URL που έχεις συμπληρώσει. Καλό είναι, αν η ιστοσελίδα σου χρησιμοποιεί μοναδικά URLs ανά χρήστη, να αποφύγεις αυτό το είδος αντιστοίχισης.

Το Αρχίζει με υπολογίζει κάθε επίσκεψη στο συγκεκριμένο URL, αγνοώντας τι ακολουθεί μετά το συγκεκριμένο URL. Αν χρησιμοποιείς πολλά παραμετροποιήσιμα URLs, αυτός είναι ο τύπος αντιστοίχισης που σου ταιριάζει.

Η Τυπική έκφραση αφορά, κυρίως, στους «επαγγελματίες» των Google Analytics. Βασικά, σε αφήνει να καθορίσεις όπως θες τα URLs σου, αλλά το στήσιμό τους είναι αρκετά περίπλοκο.

Διάκριση πεζών/κεφαλαίων: Θα πρέπει να επιλέξεις αυτό το κουτί, αν η χρήση πεζών ή κεφαλαίων χαρακτήρων στο URL της ιστοσελίδας σου οδηγεί σε διαφορετικές σελίδες.

Τιμή: Στο πεδίο αυτό μπορείς να ορίσεις μια χρηματική τιμή για το στόχο σου.

Διοχέτευση: Με τη χρήση της διοχέτευσης, μπορείς να παρακολουθήσεις την ακριβή διαδρομή που έκαναν οι χρήστες στην ιστοσελίδα σου. Μπορείς να δεις πόσοι χρήστες ακολούθησαν τη στρατηγική διαδρομή marketing που έθεσες για το website σου, πόσοι εγκατέλειψαν αυτή τη διαδρομή και σε ποιο σημείο. Για παράδειγμα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη διοχέτευση για να παρακολουθήσεις πόσοι χρήστες μεταβαίνουν από το καλάθι αγορών στη σελίδα πληρωμών. Στήσε τη στρατηγική διαδρομή των χρηστών σου, όπως οι μεγάλες εταιρείες στήνουν τα καταστήματά τους λιανικής πώλησης (πρώτα διασχίζεις όλο το κατάστημα… και μετά καταλήγεις στα ταμεία).

Google Analytics Goals Διοχέτευση

Απαιτείται: Τα Google Analytics καταγράφουν ότι ο στόχος επιτεύχθηκε, ακόμα και αν οι χρήστες έφτασαν στη σελίδα προορισμού, χωρίς να ακολουθήσουν το σύνολο της διαδρομής. Εάν θέλεις να καταγράφονται μόνο οι χρήστες που ακολούθησαν το σύνολο της διαδρομής από το 1ο μέχρι το τελευταίο βήμα, τότε θα πρέπει να επιλέξεις την επιλογή Απαιτείται.

*Προσοχή, η χρήση του πεδίου «Απαιτείται» αλλάζει μόνο την οπτικοποίηση της διοχέτευσης. Οι χρήστες που θα φτάνουν στη σελίδα προορισμού θα προσμετρώνται  κανονικά ως μετατροπές.

Tips για Digital Marketing στο Email σου
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing!

2. Στόχοι διάρκειας – Visit Duration Goals

Με αυτό τον τύπο στόχων μπορείς να μετρήσεις πόσοι χρήστες έμειναν στην ιστοσελίδα σου για περισσότερο από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Google Analytics Visit Duration Goals

Μεγαλύτερο από: Καθορίζει το ελάχιστο διάστημα που χρειάζεται να παραμείνει ένας χρήστης στην ιστοσελίδα σου για να επιτευχθεί ο στόχος (μετατροπή).

Τιμή: Στο πεδίο αυτό, όπως και στους στόχους προορισμού, μπορείς να ορίσεις μια χρηματική τιμή για το στόχο σου.

3. Σελίδες/Οθόνες ανά περίοδο σύνδεσης – Pages/Visit Goals

Με αυτό τον τύπο στόχων μπορείς να μετρήσεις την αφοσίωση των χρηστών της ιστοσελίδας σου. Αντί, λοιπόν, να καταγράφεις το χρόνο που περνούν οι χρήστες στο website σου, καταγράφεις τον αριθμό των σελίδων που ο χρήστης επισκέφθηκε πριν εγκαταλείψει την ιστοσελίδα σου.

Google Analytics Pages Visit Goals

Μεγαλύτερο από: Καθορίζει τον ελάχιστο αριθμό σελίδων που χρειάζεται να επισκεφθεί ένας χρήστης της ιστοσελίδα σου για να επιτευχθεί ο στόχος (μετατροπή).

4. Συμβάντα – Event Goals

Η δημιουργία αυτού του τύπου στόχων μπορεί να είναι λίγο περίπλοκη. Για να μπορέσεις να θέσεις ένα στόχο συμβάντος, θα πρέπει πρώτα να έχεις δημιουργήσει ένα συμβάν. Επιπλέον, θα πρέπει να έχεις προσθέσει ένα κομμάτι κώδικα JavaScript στο στοιχείο που θέλεις να παρακολουθείς. Για να μάθεις πώς ακριβώς μπορείς να παρακολουθήσεις ένα συμβάν (event), μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον οδηγό Event Tracking Guide των Google Analytics.

Με τη βοήθεια των συμβάντων, μπορείς να παρακολουθείς πολλά διαφορετικά πράγματα για την ιστοσελίδα σου.

Για παράδειγμα, μπορείς να παρακολουθήσεις:

  1. Εξωτερικά links
  2. Πόσες φορές κατέβασαν οι χρήστες ένα αρχείο (downloads)
  3. Το χρόνο που πέρασε κάποιος χρήστης, βλέποντας κάποιο video
  4. Τα κλικ στα κουμπιά των Social media

Και, γενικά, κάθε στοιχείο με το οποίο μπορεί ένας χρήστης να αλληλοεπιδράσει με την ιστοσελίδα σου.Google Analytics Event Goals

Ένα συμβάν χαρακτηρίζεται από 4 βασικές συνθήκες: Κατηγορία, Ενέργεια, Ετικέτα και Αξία. Χρησιμοποιώντας τις επιλογές που σου δίνουν τα κουμπιά δίπλα από την εκάστοτε συνθήκη, μπορείς να καθορίσεις ποια από τα συμβάντα σου θα καταγράφεις και ως στόχους.

Ο στόχος συμβάντος θα καταγράψει μία μετατροπή, μόνο αν το συμβάν πληροί κάθε μία  από τις συνθήκες που προσδιόρισες. Οπότε, αν προσδιορίσεις μόνο την Κατηγορία, ο στόχος θα αγνοήσει όλες τις άλλες συνθήκες (Ενέργεια, Ετικέτα, Αξία).

Κατηγορία: Με τον όρο κατηγορία ορίζεις ένα όνομα, με βάση το οποίο θα ομαδοποιηθούν τα αντικείμενα που θέλεις να παρακολουθήσεις.

Ενέργεια: Με τον όρο ενέργεια δίνεις όνομα στον τύπο της αλληλεπίδρασης που θέλεις να παρακολουθήσεις.

Αν, για παράδειγμα, θέλεις να παρακολουθήσεις πόσες φορές πραγματοποιείται λήψη ενός  βίντεο, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα εξής στοιχεία:

Κατηγορία: «Βίντεο»

Ενέργεια: «Λήψη»

Αξία: Στο σημείο αυτό μπορείς είτε να θέσεις μία καινούργια τιμή στο στόχο σου, είτε να χρησιμοποιήσεις την αξία του συμβάντος ως αξία και του στόχου σου. Χρησιμοποίησε την αξία του συμβάντος, αν η αξία του είναι αλληλένδετη με το revenue της επιχείρησής σου.

Κλείνοντας, πρέπει να αποφασίσεις αν θα αφήσεις την ιστοσελίδα σου να πλέει σαν ένα ακυβέρνητο καράβι στο χώρο του διαδικτύου ή αν εσύ θα θέσεις την πορεία που θα διαγράφει, με στόχο πάντα το κέρδος για την επιχείρησή σου!

 

Ο Χρυσός Οδηγός μπορεί να σε βοηθήσει σε όλα τα στάδια της διαδικτυακής σου παρουσίας. Με εξειδικευμένους συνεργάτες σού στήνει τα google analytics από την αρχή δωρεάν με κάθε κατασκευή εταιρικού website.

Φτιάξε ένα Σύγχρονο Site - Κατασκευη website

Η Βασιλεία Ι. είναι η Product Strategist των Websites για την εταιρεία Χρυσός Οδηγός. Με σπουδές στην Πληροφορική και ενεργή ενασχόληση στον τομέα του SEO και του Digital Marketing, αναζητά νέους τρόπους και καινοτόμες τεχνικές που θα οδηγήσουν τα websites στην κορυφή των προτιμήσεων των επισκεπτών τους. Στον ελεύθερο της χρόνο είναι φανατική gamer και λατρεύει να κάνει UI UX test σε strategy games.

ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ

της επιχείρησής σου 

3,8 Εκατομμύρια Επισκέπτες

κάθε μήνα αναζητούν επιχειρήσεις σαν τη δική σου!