Έχεις το Κατάλληλο Κοινό στην Εταιρική σου Σελίδα στο Facebook;
Το να γνωρίζεις ποιο είναι το κοινό μιας εταιρικής σελίδας στο Facebook είναι το μόνιμο ερώτημα που απασχολεί όλους τους επαγγελματίες, από μεγάλα brands μέχρι και τις πιο μικρές επιχειρήσεις.
- Τι χαρακτηριστικά έχουν οι likers κάθε εταιρικής σελίδας;
- Είναι πελάτες ή, τουλάχιστον, θα μπορούσαν να γίνουν στο άμεσο μέλλον;
- Διαβάζουν ό,τι δημοσιοποιείται στη σελίδα και αλληλεπιδρούν με τα posts ή, απλώς, έκαναν κάποια στιγμή like και, πλέον, δεν βλέπουν καμία δημοσίευση;
Τα παραπάνω ερωτήματα είναι από τα σημαντικότερα που πονοκεφαλιάζουν τους επαγγελματίες μικρών και μεγάλων brands, που κάνουν ακόμα και διαφήμιση για να προσελκύσουν νέους likers.
Πόσα πραγματικά γνωρίζεις για τους likers στην εταιρική σου σελίδα στο Facebook;
Πολλοί likers εταιρικών σελίδων έχουν προκύψει από τη συμμετοχή σε ένα διαγωνισμό με δελεαστικό έπαθλο ή είναι επαγγελματίες που θέλουν να παρακολουθούν τι κάνει ο ανταγωνισμός ή, ανήκουν σε παρόμοια επαγγελματική κατηγορία.
Άρα, τα πραγματικά ερωτήματα που θα πρέπει να μας απασχολούν είναι πόσα πραγματικά ξέρουμε για τους likers της εταιρικής μας σελίδας και πώς μπορούμε να προσεγγίζουμε, κάθε φορά, αυτούς που έχουν, όντως, κάποιο εμπορικό ενδιαφέρον για εμάς;
Τα παραπάνω μπορούν να απαντηθούν στα βασικότερα σημεία τους από πληρωμένα εργαλεία/πλατφόρμες, με όποιες παραδοχές υπάρχουν για την ακρίβεια των δεδομένων που παρέχουν για εταιρικές σελίδες με λίγους likers.
Τι γίνεται, όμως, αν δεν χρησιμοποιείς κάποιο πληρωμένο εργαλείο για να έχεις στατιστικά στοιχεία για την εταιρική σου σελίδα και βασίζεσαι, μόνο, στις πληροφορίες που σου δίνει δωρεάν το Facebook από τα Facebook insights;
Πως θα «βρεις» τους πελάτες που, πραγματικά, σε ενδιαφέρουν!
Απαντώντας στο 1ο ερώτημα, που αφορά στο τι μπορούμε να γνωρίζουμε για τους likers της σελίδας μας, ας δούμε τις δυνατότητες που μας δίνει το Facebook μέσω των στατιστικών στοιχείων που παρέχει και σε τι συμπεράσματα μπορούμε να καταλήξουμε για το κοινό μας.
Πατώντας στην επιλογή «Στατιστικά στοιχεία» στο πάνω μενού της σελίδας, εμφανίζεται μία σύνοψη των στατιστικών σχετικά με τα δεδομένα της σελίδας και τις δημοσιεύσεις της για το τελευταίο χρονικό διάστημα -σήμερα, χθες, τις τελευταίες 7 ή 28 ημέρες-.
Υπάρχει η επιλογή να εξαγάγεις στατιστικά στοιχεία (μέσω της επιλογής εξαγωγή δεδομένων) για τα συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα ή και για μεγαλύτερα -μέχρι και 180 ημέρες πριν-.
Τα συγκεκριμένα, όμως, στατιστικά στοιχεία μέσω του excel που θα λάβεις
- είναι αρκετά και πολύ πιθανόν να σε μπερδέψουν με τα δεδομένα ανά ημέρα
- είναι κυρίως αριθμητικά δεδομένα, χωρίς πρόσθετες πληροφορίες
- δε σου δίνουν τη δυνατότητα να δεις δεδομένα για χρονική περίοδο μεγαλύτερη των 180 ημερών.
Προτείνεται, λοιπόν, να εξετάσεις τα δεδομένα που υπάρχουν μέσω των επιλογών που εμφανίζονται στο μενού στα αριστερά.
Σε αυτό το μενού, μπορείς να επιλέξεις να δεις στατιστικά της σελίδας σου σχετικά με: τις δημοσιεύσεις που έχεις προωθήσει διαφημιστικά, τους likers και τους ακόλουθούς σου, την απήχηση που έχουν οι δημοσιεύσεις σου, τις ενέργειες που έχουν γίνει στη σελίδα και τις δημοσιεύσεις σου (και άλλα στοιχεία, π.χ. στατιστικά για εκδηλώσεις, «ιστορίες» κ.λπ.).
Αναφορικά με το κοινό σου, αυτά που χρειάζεται σίγουρα να μελετήσεις για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα (π.χ. το τελευταίο έτος), ώστε να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα, είναι τα ακόλουθα:
- Σε πόσους αρέσει η σελίδα σου: Στο συγκεκριμένο tab βλέπεις το συνολικό αριθμό των ατόμων που έχουν κάνει like στη σελίδα σου και, το σημαντικότερο, από πού προέρχονται. Μπορείς να δεις, για παράδειγμα, αν έτρεξες κάποια διαφήμιση στο Facebook, πόσοι likers ήρθαν λόγω αυτής και ποιες ημερομηνίες ήρθαν οι περισσότεροι. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείς να αξιολογήσεις τις κινήσεις που έκανες. Ακόμα και αν η διαφήμισή σου δεν είχε στοχεύσει στο να φέρει likers στη σελίδα σου, μπορεί να βοηθηθείς στην αύξηση των likers, αν τη δει το κατάλληλο κοινό (που σημαίνει ότι η στόχευση των διαφημίσεων είναι ιδιαιτέρως σημαντική). Χρήσιμο είναι, επίσης, να υπολογίσεις ποσοστιαίες αλλαγές του αριθμού των likers ανά μήνα, ώστε να δεις ποιους μήνες έκανες κάποιες ενέργειες που σου κόστισαν σε likers (κάνοντας unlike) ή ανήρτησες κάποιες ενδιαφέρουσες δημοσιεύσεις, π.χ. κάποια νέα υπηρεσία σου ή brand, που σου έφεραν αρκετούς νέους likers.
- Ενέργειες στη σελίδα: Εδώ, βλέποντας πόσοι πάτησαν στο «Λήψη οδηγιών» ή στο «κλικ στον αριθμό τηλεφώνου», καταλαβαίνεις ότι, πράγματι, οι likers σου έρχονται στην επιχείρησή σου. Επιπροσθέτως, καθώς για τα παραπάνω μπορείς να δεις και το πότε έγιναν, μπορείς να καταλάβεις αν συγκεκριμένες ενέργειες στην εταιρική σου σελίδα έφεραν αποτέλεσμα στις πωλήσεις σου.
- Δημοσιεύσεις: Στις Δημοσιεύσεις μπορείς να δεις τις ώρες και ημέρες που είναι «συνδεδεμένοι» οι likers σου (δηλ. τις ώρες που είναι ενεργοί στο Facebook) και, έτσι, να επιλέξεις να αναρτήσεις κάποια δημοσίευση εκείνες τις ώρες/ημέρες που το κοινό σου είναι περισσότερο ενεργό.
- Άτομα: Σε αυτό το σημείο υπάρχουν, ίσως, τα πιο σημαντικά στοιχεία αναφορικά με το κοινό σου, καθώς μπορείς να δεις στατιστικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά ξεχωριστά για:
Τους likers της σελίδας σου (όσους έχουν κάνει like στη σελίδα).
Όσους ακολουθούν τη σελίδα (είτε είναι likers, είτε την ακολουθούν χωρίς να έχουν κάνει like).
Όσους αλληλεπιδρούν με τη σελίδα (όσους έχουν κάνει κάποια ενέργεια στη σελίδα π.χ. like, share, comment στις δημοσιεύσεις).
Όσους προσέλκυσε η σελίδα (άτομα στα οποία εμφανίστηκε η σελίδα σου επειδή είναι likers ή ακόλουθοι ή λόγω του ότι κάποιος «φίλος» τους στο Facebook αλληλεπίδρασε με τη σελίδα σου, π.χ. έκανε share μία δημοσίευσή της).
Για όλες τις παραπάνω κατηγορίες κοινού, μπορείς να δεις:
- Ποσοστά σχετικά με το φύλο που έχουν δηλώσει.
- Ποσοστά σχετικά με τα ηλικιακά groups στα οποία ανήκουν.
- Αριθμητικά δεδομένα για τη χώρα, πόλη και γλώσσα που έχουν δηλώσει.
Βάσει των παραπάνω, μπορείς να απαντήσεις στις ακόλουθες σημαντικές ερωτήσεις:
- Έχει το κοινό της σελίδας μου τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που έχουν οι πελάτες μου; Για παράδειγμα, αν φτιάχνεις χειροποίητα κοσμήματα και το κοινό σου είναι κατά 50% άντρες, χρειάζεται να αυξήσεις το γυναικείο κοινό σου.
- Οι likers της σελίδας μου μένουν στις γεωγραφικές περιοχές που με ενδιαφέρουν εμπορικά; Για παράδειγμα, αν έχεις 2 φυσικά καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και δεν έχεις πολλούς likers από Θεσσαλονίκη, τότε θα πρέπει να κάνεις κάποιες ενέργειες για να αυξήσεις το κοινό σου στη συγκεκριμένη περιοχή.
- Τελικά, οι αλληλεπιδρώντες με τη σελίδα μου (που είναι το σημαντικότερο κοινό που θα πρέπει να σε ενδιαφέρει) είναι όσοι και όποιοι θα ήθελα; Για παράδειγμα, αν έχεις 5000 likers και οι περισσότεροι αλληλεπιδρώντες με τη σελίδα σου είναι συγκεκριμένου φύλου/ηλικίας ή προέρχονται από περιοχές που δεν είχες σκεφθεί ότι μπορεί να βρίσκεται το πελατολόγιό σου, χρειάζεται να επανεξετάσεις τις δημοσιεύσεις σου, καθώς και τις προωθητικές ενέργειές σου.
Αποκτώντας, λοιπόν, μία βασική εικόνα για το κοινό της σελίδας σου, ας δούμε ποιες ενέργειες μπορούν να γίνουν για να προσελκύσεις ή να ενδυναμώσεις το κοινό που, πραγματικά, σε ενδιαφέρει.
Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις
Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!
Στόχευση στις δημοσιεύσεις
Ένα χρήσιμο «όπλο» για να μιλήσουμε στο κατάλληλο κοινό είναι οι επιλογές που υπάρχουν στη δημοσίευση ενός post. Πιο συγκεκριμένα, όταν δημιουργείται ένα post, πατώντας στο tab «Προσαρμογή» υπάρχει η δυνατότητα ορισμού του ποιοι μπορούν να δουν τη δημοσίευση. Εκτός λοιπόν του «Δημόσια», υπάρχει η επιλογή «Στόχευση Ενημερώσεων», όπου μπορείς να επιλέξεις το κοινό που θα δει το post σου, βάσει:
1. Ενδιαφερόντων: Το Facebook σού δίνει τη δυνατότητα προσέλκυσης συγκεκριμένου κοινού, εξετάζοντας τα ενδιαφέροντα των likers σου, τις δραστηριότητές τους, τις εταιρικές σελίδες που έχουν δηλώσει ότι τους αρέσουν και άλλα σχετικά θέματα. Μπορείς να επιλέξεις μέχρι και 16 ενδιαφέροντα, από μία πολύ μεγάλη λίστα ενδιαφερόντων που έχει ήδη κατηγοριοποιήσει το Facebook. Επιλέγοντας κάποια κατηγορία ενδιαφέροντος, το Facebook στη συνέχεια θα σου προτείνει κάποια παρεμφερή. Για παράδειγμα, αν έχεις κάποιο κατάστημα με ακριβά ρούχα και επιλέξεις την κατηγορία «Μπουτίκ», πατώντας στη συνέχεια στο tab «Προτάσεις» θα σου προταθούν επιπλέον κατηγορίες, όπως «φορέματα», «υποδήματα», «κοσμήματα» κ.λπ.
2. Ηλικίας: Μπορείς να επιλέξεις κοινό με βάση την ελάχιστη και τη μέγιστη ηλικία. Αν, για παράδειγμα, τη δημοσίευση μίας αγγελίας εργασίας θέλεις να τη δουν μόνο άτομα συγκεκριμένης ηλικίας, ώστε να μην συγκεντρώσεις βιογραφικά ηλικιών που δεν σε ενδιαφέρουν, η συγκεκριμένη επιλογή θα λειτουργήσει βοηθητικά.
3. Φύλου: Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής εμφάνισης του post σου σε άνδρες ή γυναίκες, αλλά και σε όλους χωρίς διαχωρισμό. Αν θέλεις, για παράδειγμα, να ενδυναμώσεις το γυναικείο κοινό στη σελίδα σου, χωρίς όμως να «χάσεις» το ανδρικό, μπορείς να δημοσιεύσεις ένα γυναικείο θέμα μόνο σε γυναίκες, χωρίς να δυσαρεστήσεις τους άνδρες που θα διάβαζαν ένα θέμα που δεν τους ενδιαφέρει και θα έκαναν, ίσως, unlike.
4. Γεωγραφικής τοποθεσίας: Υπάρχει η δυνατότητα στόχευσης βάσει πόλης, περιοχής ή και χώρας. Αν υποθέσουμε ότι έχεις αλυσίδα καταστημάτων και ετοιμάζεσαι να ανοίξεις ένα νέο κατάστημα σε μία περιοχή, η στόχευση βάσει γεωγραφικής τοποθεσίας θα σε βοηθήσει να απευθυνθείς στους κατοίκους της συγκεκριμένης αυτής περιοχής.
5. Γλώσσας: Το συγκεκριμένο πεδίο το συμπληρώνεις μόνο στην περίπτωση που το στοχευμένο κοινό χρησιμοποιεί μια γλώσσα που δεν είναι διαδεδομένη στην τοποθεσία που έχεις επιλέξει παραπάνω, οπότε η συγκεκριμένη επιλογή αφορά μόνο στις περιπτώσεις που απευθύνεσαι σε κάποια πολύ συγκεκριμένη ομάδα ατόμων. Για παράδειγμα, έχεις φροντιστήριο ξένων γλωσσών και απευθύνεσαι σε άτομα που ζουν στην Ελλάδα, αλλά δεν έχουν ως μητρική γλώσσα την ελληνική και θέλουν να κάνουν αντίστοιχα μαθήματα.
6. Προσωπικής κατάστασης: Με αυτή τη δυνατότητα μπορείς να στοχεύσεις π.χ. σε όσους έχουν δηλώσει ότι είναι «σε σχέση», αν είσαι ένα γραφείο διοργάνωσης γάμων και έχεις μία ειδική προσφορά γι’ αυτούς. Μπορείς, επίσης, να στοχεύσεις σε «παντρεμένους», αν έχεις μία προσφορά σχετική με τη διοργάνωση παιδικών πάρτι.
7. Επιπέδου εκπαίδευσης: Μπορείς να επιλέξεις κοινό με βάση την ανώτατη βαθμίδα εκπαίδευσης στην οποία έχει φοιτήσει. Έτσι, αν έχεις ένα φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης, δεν ενδιαφέρεσαι προφανώς για όσους έχουν δηλώσει ότι κατέχουν ένα πτυχίο, μεταπτυχιακό ή διδακτορικό.
Ωστόσο, σε σχέση με τα προαναφερθέντα, χρειάζεται να λάβεις υπόψη σου ότι όλα τα στοιχεία ισχύουν βάσει των δηλώσεων των χρηστών του Facebook.
Έτσι, αν κάποιος έχει δηλώσει κάτι που δεν ισχύει ή δεν έχει δηλώσει τίποτα στα αντίστοιχα πεδία του προφίλ του στο Facebook, η στόχευσή σου δεν θα μπορέσει να είναι 100% αποτελεσματική.
Για παράδειγμα, αν θέλεις να απευθυνθείς σε άτομα που κατοικούν σε μία συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, αλλά οι likers σου δεν έχουν δηλώσει ότι μένουν σε αυτήν την περιοχή, δυστυχώς δεν θα δουν το post σου, αν έχεις κάνει τη συγκεκριμένη γεωγραφική στόχευση.
Σε κάθε περίπτωση, συμπληρώνοντας τα κριτήρια που σε ενδιαφέρουν βάσει των παραπάνω επιλογών, το Facebook αναγράφει σχετική εκτίμηση απήχησης για τη στόχευση των αντίστοιχων posts σου.
Οπότε, αν δεις ότι, επιλέγοντας συγκεκριμένα κριτήρια, το post σου είναι ορατό σε πολύ μικρό κοινό (αριθμητικά), μπορείς να καταργήσεις τη συγκεκριμένη στόχευσή σου (αξίζει να σημειωθεί ότι το Facebook δεν δίνει συγκεκριμένα αριθμητικά νούμερα για την εκτίμηση απήχησης, αν αυτά είναι κάτω από 1.000 άτομα).
Δημιουργία προσφοράς
Το Facebook σού δίνει τη δυνατότητα να δημοσιεύσεις μια προσφορά ή έκπτωση με συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης, η οποία μπορεί να «εξαργυρωθεί» στο site ή το κατάστημά σου.
Επίσης, μπορείς να δημιουργήσεις έναν εκπτωτικό κωδικό, για να ξεχωρίσεις ποιοι από τους πελάτες που αξιοποίησαν την προσφορά προέρχονται από το Facebook.
Με αυτόν τον τρόπο, καταρχάς, δίνεις ένα μεγάλο κίνητρο στους likers της σελίδας σου να γίνουν πελάτες (αν δεν είναι ήδη) και, κατά δεύτερον, μπορείς να αυξήσεις τα έσοδα από τους υπάρχοντες πελάτες σου.
Δημιουργία δημοσκόπησης
Δημιούργησε μία δημοσκόπηση στο Facebook, θέτοντας ερωτήσεις προς τους likers της σελίδας σου.
Οι απαντήσεις θα σε βοηθήσουν να τους γνωρίσεις καλύτερα, ενώ ταυτόχρονα μπορείς να λάβεις χρήσιμες πληροφορίες για τα προϊόντα/υπηρεσίες που παρέχεις.
Για παράδειγμα, έχεις ένα e-shop στο οποίο πουλάς χειροποίητες κατασκευές και παρατηρείς, βλέποντας τα στατιστικά στοιχεία, ότι πολλοί από όσους προχωρούν στη διαδικασία παραγγελίας, αποχωρούν από το e-shop σου πριν την ολοκλήρωσή της.
Κάνοντας μία δημοσκόπηση, μπορείς να ρωτήσεις αν τα μεταφορικά έξοδα ή κάποιο άλλο θέμα στη σελίδα σου λειτουργούν αποτρεπτικά για την ολοκλήρωση της online αγοράς.
Από τις σχετικές απαντήσεις, μπορείς να καταλάβεις πόσοι πράγματι έχουν αλληλεπιδράσει με το website σου (οπότε είναι το κοινό που σε ενδιαφέρει), αλλά και να «ανταμείψεις» όσους απάντησαν, ενδυναμώνοντας τις «πελατειακές» σου σχέσεις.
Δημιουργία διαφήμισης
Αν έχεις μία σελίδα στην οποία οι likers είναι λίγοι ή καταλαβαίνεις, από τα στατιστικά του Facebook, ότι δεν είναι το κοινό που σε ενδιαφέρει, μπορείς να κάνεις μία στοχευμένη διαφήμιση στα άτομα που έχουν τα χαρακτηριστικά που σε ενδιαφέρουν και να προσελκύσεις, έτσι, το κατάλληλο κοινό για τη σελίδα σου.
Για να το καταφέρεις αυτό, καλό είναι να επικοινωνήσεις στη διαφήμισή σου κάτι που πραγματικά θα ενδιαφέρει τους εν δυνάμει πελάτες σου, και όχι π.χ. ένα διαγωνισμό που θα λειτουργήσει ως «πυροτέχνημα», και μετά τη λήξη του οι likers θα σταματήσουν να διαβάζουν τις δημοσιεύσεις σου.
Προσέλκυσε πελάτες μέσω Facebook Ads
Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και να προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης
για την Επιχείρησή σου.
- September 25, 2018
- , Digital Marketing, Facebook Ads, Social Media
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok
Δες πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok και μάθες 6 βασικά tips για να συμπεριλάβεις στη στρατηγική των αναρτήσεών σου.
5+1 Tips για να φτιάξεις Social Media Content Calendar
Δες πως μπορείς να χτισεις την digital στρατηγική σου και να οργανώσεις τα posts σου στα Social Media μέσω ενός Content Calendar
Ο Χρυσός Οδηγός δείχνει τον δρόμο προς το GDPR
Ο Χρυσός Οδηγός αναδείχθηκε νικητής στα φετινά Compliance Awards 2023 , λαμβάνοντας το Χρυσό βραβείο για τη συμμετοχή του στην υπηρεσία GDPR COMPLIANCE
Ο Ρόλος του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε μια Επιχείρηση
Μάθε τα πάντα για τον ρόλο του υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων (DPO) και λάβε τα κατάλληλα μέτρα για την επιχείρησή σου.