Τι είναι το URL και πώς να το βελτιώσεις για SEO λόγους
Γνωρίζεις ότι το url είναι ένας από τους παράγοντες κατάταξης της ιστοσελίδας σου στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης; Η Google επισημαίνει ότι η κατασκευή του url μιας σελίδας πρέπει να γίνεται πολύ προσεκτικά και η διεύθυνση που δημιουργείται να είναι φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης και κυρίως τους χρήστες. Τι εννοούμε με τον όρο φιλική θα το δεις παρακάτω, προς το παρόν, θα απαντήσουμε σε βασικά ερωτήματα σχετικά με τα urls ξεκινώντας με το «τι είναι το url;».
URL= Uniform Resource Locator ή αλλιώς Ενιαίος Εντοπιστής Πόρων
To Url είναι η μοναδική διεύθυνση ενός website στον Παγκόσμιο ιστό. Κάθε ιστοσελίδα έχει τη δική της ξεχωριστή διεύθυνση για να μπορούν να την εντοπίζουν οι χρήστες του διαδικτύου. Η διεύθυνση αυτή αποτελείται από τρία μέρη που είναι το πρωτόκολλο, το domain και το directory. Ας δούμε πού αντιστοιχούν αυτές οι έννοιες στην παρακάτω διεύθυνση url:
https://www.xo.gr/efimerevonta-farmakeia/
- https: Το πρώτο μέρος αναφέρεται στο πρωτόκολλο (π.χ. SSL) το οποίο μεταφέρει πληροφορίες ανάμεσα στο διακομιστή (server) και τον χρήστη.
- www.xo.gr: Το δεύτερο μέρος του url αφορά στο domain.
- efimerevonta-farmakeia: Το τρίτο μέρος (directory) περιλαμβάνει το όνομα του αρχείου ή σε άλλες περιπτώσεις τη διαδρομή και το όνομα του αρχείου. Αυτό το μέρος είναι δυναμικό, αλλάζει κάθε φορά που ο χρήστης επισκέπτεται κάποια άλλη σελίδα του website σου. Οι SEO experts αναφέρονται σε αυτό χρησιμοποιώντας τη λέξη <<slug>>.
Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις
Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!
Γιατί πρέπει να έχεις βελτιστοποιημένα για SEO, URLS;
Η βελτιστοποίηση του url είναι πολύ σημαντική για το SEO του website. Το slug ειδικά, που είναι το τελευταίο μέρος ενός url, αποτελεί παράγοντα κατάταξης της σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Το slug είναι ακόμη αυτό, που δίνει την πληροφορία τόσο στους χρήστες, όσο και στις μηχανές αναζήτησης για το περιεχόμενο της σελίδας. Η ονομασία του slug είναι στη δική σου ευχέρεια, αλλά υπάρχουν κάποιοι κανόνες για να δημιουργήσεις ένα ‘‘φιλικό’’ slug που θα σε βοηθήσει να εμφανιστείς υψηλότερα στα αποτελέσματα κατάταξης της Google.
Πώς να δημιουργήσεις ένα SEO φιλικό slug;
Η δημιουργία ενός SEO φιλικού slug μπορεί να γίνει εύκολα, εφόσον ακολουθήσεις τα σωστά βήματα. Εστίασε στα url των νέων σελίδων του website σου και όχι τόσο στις παλιές.
Η αλλαγή ενός url που έχεις ήδη δημιουργήσει μπορεί να κάνει κακό στο SEO της σελίδας σου. Η ομάδα του xo.gr προσφέρει υπηρεσίες κατασκευής ιστοσελίδας, στις οποίες εμπερικλείονται και SEO τακτικές. Επίλεξε την υπηρεσία και άσε την ομάδα του xo.gr να αναλάβει τη δημιουργία και βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου.
-
Ξεκίνησε με τον τίτλο της σελίδας.
Ξεκινώντας τη δημιουργία του slug, θα πρέπει να ασχοληθείς με τον τίτλο της σελίδας. Ο τίτλος της σελίδας, τις περισσότερες φορές, γίνεται το slug του url κι αυτό γιατί περιγράφει σύντομα το περιεχόμενο της σελίδας.
-
Αφαίρεσε τους ειδικούς χαρακτήρες.
Οι ειδικοί χαρακτήρες στα Urls είναι καλό να αποφεύγονται. Η ίδια η Google συστήνει να μην περιλαμβάνονται στις διευθύνσεις του website ειδικοί χαρακτήρες, όπως κόμματα, θαυμαστικά, αγκύλες, παρενθέσεις κ.ά. Ο βασικός λόγος είναι ότι δυσκολεύουν τους χρήστες να μοιραστούν το σύνδεσμο της σελίδας με άλλους. Ακόμη, οι ειδικοί χαρακτήρες είναι δύσκολο να αναγνωριστούν από τις μηχανές αναζήτησης όταν σκανάρουν ένα κείμενο για να εντοπίσουν τους νέους συνδέσμους.
-
Απέφυγε τους αριθμούς στα urls.
Υπάρχουν πολλοί τίτλοι που περιλαμβάνουν αριθμούς, όπως για παράδειγμα <<5 Λάθη που πρέπει να αποφύγεις στη δημιουργία url>>. Οι αριθμοί είναι πολύ καλό να υπάρχουν στο κείμενο, ειδικά όταν η χρήση τους συνοδεύεται με μία λίστα πραγμάτων που θα βοηθήσουν τον χρήστη να πετύχει το σκοπό του, όμως στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις είναι πιθανό να δημιουργήσουν πρόβλημα.
-
Αφαίρεσε περιττές πληροφορίες από τα urls.
Τα url που περιέχουν πολλές περιττές πληροφορίες δεν είναι φιλικά προς τις μηχανές αναζήτησης, αλλά και προς τους χρήστες. Το πιο σωστό είναι η διεύθυνση του ιστολογίου σου να αποτελεί σύντομη περιγραφή του περιεχομένου του. Δες παράδειγμα από ένα μακροσκελές url:
Μακροσκελή url όπως αυτό, συνήθως, αποκλείονται από τα αποτελέσματα αναζήτησης και δεν κοινοποιούνται εύκολα από τους χρήστες.
-
Εστίασε την προσοχή σου στις βασικές λέξεις – κλειδιά.
Αυτό που πρέπει να θυμάσαι κάθε φορά που δημιουργείς μία σελίδα, είναι να βρίσκεις τις λέξεις-κλειδιά που ψάχνουν οι χρήστες. Δεν έχει νόημα να δημιουργήσεις μία σελίδα εστιασμένη σε μία λέξη – κλειδί που δε συγκεντρώνει αρκετές αναζητήσεις.
Εάν θέλεις να μάθεις περισσότερα για τις λέξεις-κλειδιά, δες <<Πως γίνεται η έρευνα για λέξεις-κλειδιά που θα βελτιώσουν την κατάταξη του website σου;>> Αφού αποκτήσεις τις πληροφορίες που ψάχνεις, ξεκίνησε την έρευνα. Έπειτα, προχώρησε στη δημιουργία του url, χρησιμοποιώντας τη λέξη-κλειδί που περιγράφει το περιεχόμενο της σελίδας σου.
-
Προτίμησε λατινικούς χαρακτήρες και όχι ελληνικούς
Πρέπει να δοθεί απάντηση στο αιώνιο ερώτημα <<Λατινικοί ή ελληνικοί χαρακτήρες στα urls;>>. Η Google πρόσφατα ανακοίνωσε ότι δεν αποτελεί πρόβλημα η χρήση άλλων χαρακτήρων εκτός των αγγλικών στα url. Ωστόσο, η εμπειρία μας στη δημιουργία και κοινοποίηση Url που περιέχουν ελληνικούς χαρακτήρες, μας προτρέπει να μην τους χρησιμοποιούμε.
Οι λόγοι για τους οποίους δε θεωρούμε σοφή επιλογή να χρησιμοποιούνται ελληνικοί χαρακτήρες στα url είναι οι εξής:
α. Οι μηχανές αναζήτησης, πολλές φορές, δεν αναγνωρίζουν τους ελληνικούς χαρακτήρες με αποτέλεσμα να τους αντικαθιστούν με ειδικούς χαρακτήρες. Σε αυτή την περίπτωση η τελική μορφή του url δε βγάζει νόημα για τον χρήστη.
β. Κατά την αντιγραφή url με ελληνικούς χαρακτήρες και την επικόλλησή τους, για παράδειγμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρατηρούμε ότι δημιουργείται ένα μακροσκελές url που σπάνια κοινοποιείται από τους χρήστες.
γ. Έχει παρατηρηθεί ότι ιστοσελίδες που περιέχουν url με ελληνικούς χαρακτήρες έχουν χειρότερη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης από εκείνα που χρησιμοποιούν λατινικούς.
Δες παρακάτω κάποιες ενδεικτικές αντιστοιχίες ελληνικών και λατινικών γραμμάτων και φτιάξε εύκολα το δικό σου url!
Συμπερασματικά, η χρήση ελληνικών χαρακτήρων στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις δεν είναι λάθος, όμως για τους παραπάνω λόγους συνιστούμε να επιλέγεις λατινικούς χαρακτήρες για τα url σου.
Πέρα από το slug στο url, υπάρχουν κι άλλα σημεία σε ένα url που μπορείς να βελτιώσεις για να έχεις μία καλή θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.
Μάθε τα δύο έξτρα βήματα που μπορείς να κάνεις για να έχεις ένα SEO φιλικό url
α. Χρησιμοποίησε το πρωτόκολλο ασφαλείας SSL.
Το SSL Certificate πιστοποιεί ότι η σύνδεση μεταξύ μιας ιστοσελίδας και ενός browser είναι ασφαλής. Μπορείς να πιστοποιήσεις ότι μία σύνδεση είναι ασφαλής από το https:// που εμφανίζεται στην αρχή του url σου και συνοδεύεται από ένα πράσινο λουκέτο. Οι ιστοσελίδες που δε χρησιμοποιούν ασφαλή σύνδεση εμφανίζουν στο url τους το http:// που συνοδεύεται από το λεκτικό <<Not secure>> ή αλλιώς <<Μη ασφαλής σύνδεση>>. Δες το παράδειγμα που ακολουθεί:
Το συγκεκριμένο πρωτόκολλο το έχει εντάξει η Google στον αλγόριθμό της και πλέον το θεωρεί SEO παράγοντα κατάταξης στα αποτελέσματα αναζήτησης. Εάν θες να μάθεις περισσότερα για το SSL πρωτόκολλο ασφαλείας, διάβασε SSL Certificate: Τι είναι και Γιατί το Χρειάζεσαι!
β. Χρησιμοποίησε ένα domain name που να περιγράφει την υπηρεσία, το κατάστημα ή την επιχείρησή σου.
Το domain της ιστοσελίδας σου είναι πολύ σημαντικό να είναι χαρακτηριστικό για την επιχείρησή σου, να περιέχει την κύρια λέξη-κλειδί, να είναι σύντομο και να δίνει σαφή εικόνα του περιεχομένου του website σου. Ο συνδυασμός ενός καλού domain με τη λέξη-κλειδί που στοχεύεις και ενός καλού περιεχομένου με σχετικές λέξεις-κλειδιά, μπορεί να σε φέρει πρώτο στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Μάθε περισσότερα για το Τί είναι domain και πώς θα επιλέξεις ένα domain και απέκτησε μία ισχυρή online παρουσία, ακολουθώντας τα σωστά βήματα!
Συμβουλές!
Εάν το website σου έχει δημιουργηθεί στην πλατφόρμα WordPress, μπορείς να εκμεταλλευτείς τη δυνατότητα που δίνει αυτή η πλατφόρμα, να παρέχει αυτόματα ένα SEO φιλικό url, στο οποίο απλά πρέπει να προσθέσεις το slug. Το slug είναι το μοναδικό μεταβλητό στοιχείο στο url και το συμπληρώνεις με τη λέξη ή τη φράση-κλειδί που στοχεύεις.
Εάν πάλι χρειαστείς ακόμη μικρότερα URLs (π.χ. για να διαμοιράσεις σελίδες του website σου στα social media) και επειδή καταλαβαίνουμε ότι για πολλούς, είναι δύσκολο να μικρύνουν τις ηλεκτρονικές τους διευθύνσεις, σου προτείνουμε κάποια free εργαλεία που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να σμικρύνεις τα urls σου στη στιγμή. Ποια είναι αυτά;
Bitly: Το συγκεκριμένο εργαλείο μικραίνει μακροσκελή urls, απλά και εύκολα. Αντέγραψε το url που θέλεις να μικρύνεις και επικόλλησε το στο πεδίο του Bitly. Κάνε κλικ στο <<shorten>> και το url θα μετατραπεί σε ένα SEO φιλικό URL.
Cuttly: Παρόμοια λειτουργεί και το Cuttly. Κάνεις επικόλληση του Url στο πεδίο που βλέπεις και έπειτα κλικ στο <<shorten>>. Αμέσως, θα έχεις ένα μικρό και φιλικό url που θα μπορείς να αντιγράψεις.
Τροφή για σκέψη!
Η δημιουργία SEO φιλικών urls μπορεί να σου φανεί βουνό εάν το κάνεις εκ των υστέρων, επομένως είναι σημαντικό να αφιερώσεις χρόνο για να δημιουργήσεις με σωστό τρόπο τη σελίδα σου εξαρχής, ώστε να έχεις τα ενδεδειγμένα αποτελέσματα και να βλέπεις τις επισκέψεις στο website σου να αυξάνονται. Εάν χρειαστείς βοήθεια για τη δημιουργία ενός website με σωστά και SEO friendly urls, η έμπειρη ομάδα του Χρυσού Οδηγού μπορεί να σε βοηθήσει και να αναλάβει δράση!
Φτιάξε ένα Σύγχρονο Website
Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης
και μάθε πώς πρέπει να είναι η ιστοσελίδα σου,
για να προσελκύει περισσότερους πελάτες!
- June 18, 2020
- , Digital Marketing, SEO, Δημιουργία Ιστοσελίδων
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
5+1 Tips για να φτιάξεις Social Media Content Calendar
Δες πως μπορείς να χτισεις την digital στρατηγική σου και να οργανώσεις τα posts σου στα Social Media μέσω ενός Content Calendar
Ο Χρυσός Οδηγός δείχνει τον δρόμο προς το GDPR
Ο Χρυσός Οδηγός αναδείχθηκε νικητής στα φετινά Compliance Awards 2023 , λαμβάνοντας το Χρυσό βραβείο για τη συμμετοχή του στην υπηρεσία GDPR COMPLIANCE
Ο Ρόλος του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε μια Επιχείρηση
Μάθε τα πάντα για τον ρόλο του υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων (DPO) και λάβε τα κατάλληλα μέτρα για την επιχείρησή σου.
Καλοκαιρινή απόδραση με Summer Reading List για Digital Marketing
Διάβασε τα καλύτερα άρθρα του blog μας για Digital Marketing στις καλοκαιρινές σου διακοπές και βοήθησε την επιχείρισή σου να κατακτήσει τον ψηφιακό κόσμο!