SEO Τάσεις για το 2022

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
seo τασεις 2002 - google αλλαγεσ
Πινακας Περιεχομενων

Όλες οι επιχειρήσεις αποκτούν online παρουσία, ο ανταγωνισμός αυξάνεται, οι διαθέσιμες πληροφορίες είναι απεριόριστες, όμως τι πραγματικά ισχύει, τι αποτελεί καλή πρακτική και τι θα ωφελήσει την κάθε επιχείρηση ξεχωριστά;

Έχοντας απεριόριστο όγκο πληροφοριών, η Google καλείται να βρει βελόνα στα άχυρα, και το 2022 με την αλλαγή στον αλγόριθμό της όχι μόνο θα τη βρίσκει, αλλά θα αναγνωρίζει και γιατί την ψάχνουμε!

Μήπως ήρθε η ώρα να ελέγξεις και μόνος σου αν κάνεις σωστή εφαρμογή των SEO τεχνικών για το site σου;

Εισαγωγή

Το SΕΟ έχει εξελιχθεί και δεν αφορά μόνο τις λέξεις κλειδιά και τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά. Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις διεκδικούν μία θέση στα αποτελέσματα της Google θέλοντας να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.

Αν συλλογιστούμε πως το διάστημα της πανδημίας με κλειστά τα φυσικά καταστήματα η ηλεκτρονική παρουσία ήταν η μόνη βιώσιμη διέξοδος, αντιλαμβανόμαστε γιατί οι κατασκευές site και eshop πολλαπλασιάστηκαν, τα διαθέσιμα προϊόντα έγιναν ακόμα περισσότερα, η πληροφόρηση αχανής και η Google ο απόλυτος προορισμός.

Σταθερό σημείο σε όλες αυτές τις αλλαγές ήταν και παραμένει ο αριθμός των αποτελεσμάτων σε κάθε σελίδα της Google. Ο αλγόριθμός της, ευρετηριάζει, «αξιολογεί» και κατατάσσει το περιεχόμενο κάθε επιχείρησης ώστε να φέρει το πιο σχετικό αποτέλεσμα στις αναζητήσεις των χρηστών.

Η Google λοιπόν συντάσσεται με τους χρήστες και οι επιχειρήσεις οφείλουν να ακολουθούν τις οδηγίες της, εφόσον και τα αποτελέσματα που θα βρεθούν οργανικά στις υψηλότερες θέσεις δεν είναι καθόλου τυχαία.

Το SEO, όπως άλλωστε κάθε στρατηγική που ακολουθεί μία επιχείρηση, πρέπει να είναι εξατομικευμένο, βασισμένο στις δυνατότητες κάθε εταιρείας και να έχει πλάνο υλοποίησης, αφού πολλές φορές τα πράγματα γυρίζουν boomerang. Συνεπώς, όσα από τα παρακάτω trends εφαρμόσετε συστηματικά, οργανωμένα και με συνέπεια, θα σας ωφελήσουν σίγουρα μακροπρόθεσμα.

Ας εξετάσουμε όμως αναλυτικά ποιες είναι οι κορυφαίες αλλαγές της Google, ποιες οι τάσεις στο SEO, ποια τεχνικά χαρακτηριστικά πρέπει να γνωρίζετε για το 2022 και πως θα επωφεληθείτε από αυτά.

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις

Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!

Passage Ranking Algorithm

Το Passage Indexing αποτελεί μια νέα τεχνολογία που χρησιμοποιείται από τον Αλγόριθμο της Google ώστε να λαμβάνει ο χρήστης ακόμα πιο συναφές περιεχόμενο σε κάθε αναζήτησή του.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ίδιας της Google σχετικά με το Passage Indexing, «οι αλγόριθμοι αναζήτησης κατανοούν πλέον τη συνάφεια του περιεχομένου σε μια σελίδα σε πιο αναλυτικό επίπεδο». Η Google γίνεται ολοένα και πιο «έξυπνη» έχοντας πια τη δυνατότητα να καταλαβαίνει τα συμφραζόμενα και να δίνει αποτελέσματα στο χρήστη που αποτελούν αποσπάσματα ενός μεγαλύτερου περιεχομένου.

Με πιο απλά λόγια, αν είχαμε ένα βιβλίο η Google θα διάβαζε όχι μόνο τον τίτλο και την περίληψή του, αλλά όλες τις ενότητες μαζί με το περιεχόμενό τους φέροντας ως απάντηση στο ερώτημά μας τα καταλληλότερα, πιο συγκεκριμένα, μεμονωμένα αποσπάσματα, όσο εκτενές και αν ήταν το βιβλίο αυτό!

Διαπιστώνουμε με αυτόν τον τρόπο πως η Google μέσω των Crawlers κατανοεί το νόημα των αποσπασμάτων μέσα στη σελίδα.

Αυτό που εν τέλει αλλάζει με το Passage Indexing, δεν είναι η διαδικασία ευρετηρίασης (indexing) της Google, αλλά η κατάταξη των αποτελεσμάτων, φέρνοντας σε υψηλότερες θέσεις πιο συναφή αποτελέσματα.

Επομένως, κάθε επιχείρηση θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη πως το σύνολο του περιεχομένου της μαζί με τους συνδέσμους θα πρέπει να είναι απόλυτα συναφείς, καθώς αποτελούν βασικούς παράγοντες κατάταξης.

Διάβασε εδώ για να μάθεις πώς να γράφεις blogs φιλικά για το SEO, με εύκολα και απλά βήματα.

Core Web Vitals

Πρόκειται για ένα σύνολο παραγόντων που η Google λαμβάνει σοβαρά υπόψη και αφορούν τη συνολική εμπειρία του χρήστη εντός ενός site ή eshop. Τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα και το score επηρεάζει την κατάταξη.

Η εμπειρία του χρήστη καθορίζεται από έναν συνδυασμό παραγόντων που κάθε επιχείρηση ανεξαιρέτως οφείλει να βελτιώνει για να προωθηθεί σε υψηλότερες θέσεις κατάταξης, να είναι ευκολότερα προσβάσιμη από τους χρήστες και οι επισκέπτες του ιστοτόπου να απολαμβάνουν μία εξαιρετική εμπειρία.

Πιο συγκεκριμένα, τα τεχνικά SEO στοιχεία που πρέπει να ελέγχονται και κατά την κατασκευή ενός site / eshop να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή είναι τα εξής:

  • Χρήση πρωτοκόλλου SSL (https)
  • Mobile friendly site & e-shop
  • Ελαχιστοποίηση παρεμβατικών pop-ups
  • Έλεγχος για απομάκρυνση κακόβουλου λογισμικού

Τα επόμενα τρία χαρακτηριστικά που είναι ακόμα πιο τεχνικά και συμβάλλουν στο score του εκάστοτε site / e-shop είναι τα παρακάτω:

LCP: Largest Contentful Paint

Πρόκειται για το χρόνο που χρειάζεται για να «φορτώσει» το μεγαλύτερο στοιχείο μίας σελίδα στον χρήστη, όπως μία εικόνα ή ένα video.

FID: First Input Delay

Πρόκειται για το χρόνο που χρειάζεται ο χρήστης για να αλληλεπιδράσει για πρώτη φορά με τη σελίδα

CLS: Cumulative Layout Shift

Πρόκειται για την οπτική σταθερότητα των στοιχείων στην εκάστοτε οθόνη.

Και οι τρεις αυτές μετρήσεις αποτελούν κατά κάποιον τρόπο ένα page speed score, το οποίο όμως πάει ένα βήμα παραπέρα, καθώς συμπεριλαμβάνει τους χρήστες και το χρόνο που αυτοί χρειάζονται για να αλληλεπιδράσουν με τον ιστότοπο.

Η πρόθεση του χρήστη

Η πρόθεση του χρήστη είναι ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα για το 2022, μία νέα τάση που ήρθε για να μείνει.

Η Google εξελίσσεται και θέλει να ερμηνεύσει την πρόθεση του χρήστη που θέτει ένα ερώτημα στην αναζήτηση. Συγκεντρώνοντας πληροφορίες οι οποίες σχετίζονται με τη γλώσσα που χρησιμοποιεί, την τοποθεσία του, το ιστορικό αναζήτησης και τη δραστηριότητά του, εξατομικεύει τα αποτελέσματα προσφέροντας τα πιο χρήσιμα και συναφή για τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.

Βέβαια, υπάρχουν πολλές σελίδες με παρόμοιο περιεχόμενο γι’ αυτό η Google χρησιμοποιεί αλγορίθμους ώστε να αξιολογήσει την αξιοπιστία, την εγκυρότητα και τη χρησιμότητα του περιεχομένου σε συνδυασμό με την εμπειρία που θα έχει ο χρήστης στη σελίδα που θα βρεθεί (landing page).

Το περιεχόμενο λοιπόν κάθε online επιχείρησης, προτείνεται να δημιουργηθεί ή να τροποποιηθεί εστιάζοντας στην κατανόηση της πρόθεσης του χρήστη, ο οποίος είτε αναζητά πληροφορίες, είτε επιθυμεί να αγοράσει κάτι.

Ακριβώς επειδή είναι δύσκολο να προσδιοριστεί η σωστή πρόθεση πίσω από την αναζήτηση, η προσέγγιση καλείται να είναι ολιστική και πολύπλευρη, ώστε να παρέχει το κατάλληλο περιεχόμενο σε κάθε «στάδιο του ταξιδιού» του χρήστη. Επομένως, ο χρήστης χρειάζεται εικόνες, video, πληροφορίες και κριτικές • ένα περιεχόμενο ολοκληρωμένο, αναλυτικό, έγκυρο και ασφαλές.

Εάν χρειάζεσαι βοήθεια με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου, μπορείς να επικοινωνήσεις με την ομάδα του Χρυσού Οδηγού.

Η ποιότητα του περιεχομένου

Το περιεχόμενο βρίσκεται εδώ και χρόνια στο επίκεντρο όσων ασχολούνται με το SEO. Με τις αλλαγές που ανακοίνωσε όμως η Google, η δημιουργία περιεχομένου γίνεται πιο απαιτητική.

Δεδομένου ότι το περιεχόμενο που μπορούμε να βρούμε στον ιστό είναι απεριόριστο, αντί να προσθέσουμε κι άλλο και μάλιστα επί παντός επιστητού, μόνο και μόνο για να γεμίσουμε το blog ή το κανάλι στο YouTube, θα ήταν καλό να μάθουμε ποιο είναι το κοινό μας, να ερευνήσουμε τα ενδιαφέροντά του και να δημιουργήσουμε γι’ αυτούς χρήσιμο περιεχόμενο.

Οι χρήστες αναζητούν πληροφορίες, video και προϊόντα που θα ανταποκριθούν στις ανάγκες τους. Πολύ περισσότερο, ψάχνουν περιεχόμενο εξατομικευμένο, που να βασίζεται στην πραγματική εμπειρία των χρηστών και να αποτελεί μία συνεισφορά στο θέμα που αναλύεται. Είναι σημαντικό το περιεχόμενο που δημιουργείται να είναι μοναδικό, καλύπτοντας θεματολογίες που δεν έχουν αναλυθεί εκτενώς. Η συνάφεια κι εδώ αποτελεί έννοια κλειδί.

E-A-T SEO

Δεν έχει καμία σχέση με το φαγητό ούτε με κάτι φαγώσιμο!

Το E-A-T αποτελεί ακρωνύμιο και τα αρχικά του σημαίνουν: Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness (Εξειδίκευση, Αυθεντία, Αξιοπιστία). Το E-A-T αποτελεί τάση στο SEO και παράγοντα για τον προσδιορισμό της ποιότητας του περιεχομένου μίας ιστοσελίδας.

Μέχρι τώρα ο προσδιορισμός της ποιότητας του περιεχομένου βασιζόταν σε τεχνικά χαρακτηριστικά. Χρήση alt texts, εικόνων, meta descriptions, long tail keywords, headings, links και η μέτρηση της ταχύτητας του site, είναι μερικές πρακτικές που καθιστούν ένα κείμενο καλό από πλευράς SEO. Τώρα, η Google μας δίνει λίγη περισσότερη πληροφορία σχετικά με το πως το ορίζει το περιεχόμενο ως «υψηλής ποιότητας».

Εξειδίκευση

Η εξειδίκευση αναφέρεται στον δημιουργό του περιεχομένου της σελίδας. Πρόκειται για ειδικούς στο θέμα, άτομα με εμπειρία και κατάρτιση, ειδικά όταν πρόκειται για θέματα υγείας, οικονομικά ή ανάλογης βαρύτητας, που απαιτούν διαπιστευτήρια, τεχνογνωσία  και επίσημη εκπαίδευση.

Αυθεντία

Ο ορισμός της αυθεντικότητας βασίζεται στην εγκυρότητα του περιεχομένου το οποίο προέρχεται από έναν ειδικό στον τομέα, κάποιον που οι χρήστες αναγνωρίζουν ως «guru» του είδους, με αδιαπραγμάτευτο κύρος και βαθιά γνώση του θέματος που αναλύει.

Αξιοπιστία

Η αξιοπιστία αναφέρεται κι εδώ στον συντάκτη του περιεχομένου ο οποίος δημιουργεί αίσθημα εμπιστοσύνης στο κοινό του. Όντας αξιόπιστη πηγή περιεχομένου, οι άνθρωποι –  χρήστες αισθάνονται πως λαμβάνουν αληθείς, ακριβείς και ειλικρινές πληροφορίες, γι’ αυτό άλλωστε αφιερώνουν χρόνο για να ενημερωθούν από το περιεχόμενο του συντάκτη.

Τι χρειάζεται τελικά;

Ολοκληρώνοντας, αντιλαμβανόμαστε πως οι SEO Copywriters και οι SEO Experts οφείλουν να δώσουν έμφαση στη συνάφεια συνδυάζοντας όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά και εργαλεία που έχουν ήδη στη διάθεσή τους.

Από το νέο αλγόριθμο της Google και τις νέες τάσεις θα επωφεληθούν όσοι εστιάσουν στην κατανόηση της πρόθεσης των χρηστών με παράλληλη ανάρτηση περιεχομένου «ολιστικής προσέγγισης» σε ένα συγκεκριμένο θέμα.

Οι χρήστες το 2022 αποτελούν τον πυρήνα και όλες οι βελτιώσεις στρέφονται γύρω από την ικανοποίηση των αναγκών – αναζητήσεών τους!

Ο αλγόριθμος της Google αλλάζει, βελτιώνεται και θα συνεχίσει να εξελίσσεται διαρκώς όσο οι προσδοκίες και οι απαιτήσεις των χρηστών αυξάνονται. Η Google είναι υπηρεσία και έχει και η ίδια ανάγκη τους χρήστες. Για να συνεχίσουμε να τη χρησιμοποιούμε πρέπει να παραμένει συναφής, παρέχοντας την καλύτερη εμπειρία και τα πιο σχετικά αποτελέσματα σε κάθε ερώτημα στην αναζήτηση.

Αναβάθμισε την Online Παρουσία σου!

Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης
για την Επιχείρησή σου.

Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης θα αναλύσει τις ανάγκες σου και Θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Σχετικά Άρθρα:

eshop
8+1 SEO Συμβουλές για Eshop: Νέος Οδηγός 2022

Οι SEO πρακτικές χρειάζονται χρόνο για να αποδώσουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, όμως μπορούν να αυξήσουν σταθερά την επισκεψιμότητα του website σου. Διάβασε τις SEO συμβουλές για κάθε Eshop και δες το site να «σκαρφαλώνει» στα αποτελέσματα της Google.

Μαθε Περισσότερα »
first-party-data-cookies-ti-einai
 Τί είναι τα First Party Data; Η σημαντικότερη Τάση της χρονιάς!

Έχεις ακούσει για τα First Part Data ή αλλιώς Cookies; Έρχεται το τέλος των Third Party Data και αυτό θα φέρει πρωτοφανείς αλλαγές στην συλλογή δεδομένων. Ενημερώσου για το πως λειτουργούν και πως θα προετοιμαστείς για έναν Cookieless κόσμο!

Μαθε Περισσότερα »
Scroll to Top

Δοκίμασε τη Δύναμη του xo.gr
Καταχώρισε Δωρεάν την Επιχείρησή σου!

6,5 Εκατομμύρια Επισκέψεις
Κάθε Μήνα Αναζητούν Επιχειρήσεις σαν τη Δική σου!