Google Αξιολογήσεις: Πώς να αυξήσω τις Κριτικές στην επιχείρησή μου;

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
google-my-businnes-aksilogiseis-kritikes-epixeirisis
Πινακας Περιεχομενων

Τι κοινό έχουν τα μικρά τοπικά καταστήματα με τους μεγάλους οργανισμούς και τις πολυεθνικές; Τις Google αξιολογήσεις!

Ανεξάρτητα από τον τομέα δραστηριοποίησής τους (προϊόντα, υπηρεσίες), την τοποθεσία τους (επαρχία, πόλη), ή τον τρόπο λειτουργίας τους (φυσικό κατάστημα, e-shop), όλα έχουν ως κοινό σημείο αναφοράς το Google my Business (GMB).

google-my-business-κριτικες

Τι είναι όμως το Google my Business;

Πρόκειται για μια πλατφόρμα της Google που επιτρέπει την προβολή μιας επιχείρησης στα αποτελέσματα αναζήτησης, δίνοντας την ευκαιρία στους ιδιοκτήτες να προσθέσουν ένα πλήθος πληροφοριών σχετικά με τη λειτουργίας της.

Σε ένα GMB profile μπορεί η κάθε επιχείρηση να ενημερώνει βασικές πληροφορίες, όπως: η διεύθυνση, το ωράριο λειτουργίας, οι υπηρεσίες, τα στοιχεία επικοινωνίας, αλλά και φωτογραφίες από το κατάστημα , τα προϊόντα κ.ά.

Όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, η ύπαρξη ενός τέτοιου προφίλ αυξάνει κατακόρυφα την αξιοπιστία της επιχείρησης και ενισχύει την εμπιστοσύνη των εν δυνάμει καταναλωτών.

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Διότι οι χρήστες έχουν την τάση να ‘’τσεκάρουν’’ online τις επιχειρήσεις προτού τις επισκεφτούν ή προβούν σε κάποια αγορά. Και ποιος είναι ο κυριότερος παράγοντας που λαμβάνουν υπόψη; Οι Google αξιολογήσεις και οι κριτικές.

Τι είναι Google αξιολογήσεις;

Είναι οι κριτικές που έχουν γινεί από τους χρήστες που έχουν επισκεφτεί την επιχείρησή σου και περιγράφουν/βαθμολογούν την εμπειρία τους μέσα από μια Google κριτική.

Αυτή περιλαμβάνει τα αστέρια (1-5), ανάλογα το πόσο καλή ή κακή είναι η εμπειρία του πελάτη, αλλά και ένα κείμενο που μπορεί να αναφέρει αναλυτικότερα τις εντυπώσεις του. Πολλές φορές, ακόμα και η ίδια η Google στέλνει ειδοποίηση σε κάποιον πελάτη ενός καταστήματος, υπενθυμίζοντάς του να αξιολογήσει την εμπειρία του.

Σύμφωνα με την Local Consumer Review Survey ΒrightLocal 2020, το 87% διαβάζει αξιολογήσεις, το 94% δηλώνει ότι οι θετικές αξιολογήσεις καθιστούν πιθανότερη τη συνεργασία με μια επιχείρηση και το 79% του κοινού εμπιστεύεται τις online αξιολογήσεις όσο τις συστάσεις.

Έτσι, δεν είναι υπερβολικό να πούμε πως google κριτικές αποτελούν μια σύγχρονη μορφή word of mouth και παίζουν καθοριστικό ρόλο στην απόκτηση ενός νέου πελάτη.

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις

Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!

Τι είναι σημαντικό να δει ένας καταναλωτής στις κριτικές της επιχείρησης σου;

Ένας χρήστης που αναζητάει την επιχείρησή σου πριν πάρει την τελική του απόφαση, περιμένει να δει θετικές εμπειρίες που αφορούν:

  • Tην άμεση εξυπηρέτηση
  • Tην ποιότητα των προϊόντων
  • Την καθαριότητα
  • Τις λογικές τιμές
  • Την τοποθεσία
  • Φωτογραφικό υλικό από τους χώρους κ.ά.

Πώς μπορεί μια επιχείρηση να αυξήσει τις Google αξιολογήσεις ώστε να αυξηθεί η αξιοπιστία και η φήμη της;

Αρχικά, ζήτα το από τους πελάτες σου!

Αν η επαφή με τον πελάτη γίνεται σε φυσικό κατάστημα, το προσωπικό σου θα πρέπει να επικοινωνήσει πόσο χρήσιμη είναι μια αξιολόγηση με φράσεις όπως «Αν μείνατε ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες μας, θα εκτιμούσαμε μια κριτική σας στη Google.»

Αντίστοιχα, αν η επαφή γίνεται μέσω e-shop, ένα e-mail μετά την αγορά που θα τους ευχαριστεί για την προτίμησή τους και θα τους υπενθυμίζει να αφήσουν μια κριτική είναι η ιδανική επιλογή.

Μην ξεχνάς, πως οι άνθρωποι θέλουν να βοηθήσουν άλλους ανθρώπους που βρίσκονται στην ίδια θέση με αυτούς, ενώ εκτιμούν τις επιχειρήσεις που είναι πρόθυμες να ακούσουν τις προτάσεις τους.

Χρησιμοποιήστε τα social media

Τα Social Media έχουν τεράστια δύναμη και είναι προέκταση της επιχείρησής σου. Εκμεταλλεύσου το!

Υπενθύμισε μέσω του εταιρικού ή και του προσωπικού σου λογαριασμού ένα Google review link.

O σύνδεσμος αυτός οδηγεί τους διαδικτυακούς πελάτες σου, εφόσον έχουν ένα απλό google λογαριασμό χρήστη, να αφήσουν την κριτική τους!

Tip: Μπορείς να μεταδώσεις το link αυτό και με μαζική αποστολή. Πώς θα βρεις αυτόν το σύνδεσμο; Στο GMB profile σου, πατώντας κοινοποίηση μπορείς να το βρεις και να το μοιραστείς. Όλοι οι εναλλακτικοί τρόποι θα βρεθούν στην οθόνη σου.

Επικοινώνησέ το μέσω e-mail

Αν έχεις συγκεντρώσει e-mail των πελατών σου (π.χ. μέσω εγγραφής τους σε newsletter), επικοινώνησε πως η επιχείρησή σου εκτιμάει τη γνώμη τους και πως είναι σημαντικό για τη βελτίωση των υπηρεσιών σου να αφήσουν μια google κριτική.

Φυσικά, η επιχείρηση είναι υποχρεωτικό να συμμορφώνεται με τα γενικότερα πλαίσια προστασίας προσωπικών δεδομένων του καταναλωτή (GDPR).Περισσότερα για τους κανόνες συμμόρφωσης, μπορείς να δείς εδώ.

Δημιούργησε ένα QR code

Δημιούργησε και τοποθέτησε ένα QR code που να οδηγεί σ΄ ένα σύνδεσμο με σύντομες οδηγίες για την υποβολή μιας Google αξιολόγησης. To QR αυτό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί είτε στην είσοδο της επιχείρησης, είτε δίπλα στην ταμειακή μηχανή, στην εταιρική κάρτα, καθώς επίσης στο website ή τα social media σου.

Σε επιχειρήσεις που ασχολούνται με τεχνικά επαγγέλματα, όπως για παράδειγμα τεχνικά γραφεία, υδραυλικοί κ.τ.λ. η τοποθέτηση του σχετικού συνδέσμου στην κάρτα θα ωφελήσει άμεσα την επιχείρηση.

Μέσω του www.xo.gr

Αξιοποίησε τα xo reviews! Με μια προβολή στον ηλεκτρονικό κατάλογο του Χρυσού Οδηγού, οι επιχειρήσεις δεν κερδίζουν μόνο πελάτες αλλά και αξιολογήσεις, οι οποίες εμφανίζονται στο GMB της επιχείρησής σας.


Και για να είσαι ήσυχος για την αξιοπιστία των αξιολογήσεων, οι κριτικές και δη οι αρνητικές σε επαγγελματία του ιδίου κλάδου, τις θεωρούμε “αθέμιτο ανταγωνισμό” και δεν γίνονται δεκτές. Για περισσότερες πληροφορίες δες εδώ.


Πώς διαχειρίζομαι τις Google κριτικές;

Μην αφήνεις τίποτα αναπάντητο!

Όσο σημαντικό είναι να αποκτήσεις πολλές κριτικές, άλλο τόσο είναι να υπάρχει και η άμεση ανταπόκρισή σου με απαντητικό μήνυμα.

Μην ξεχνάς, πως σχεδόν ποτέ οι κριτικές μιας επιχείρησης δεν είναι μόνο θετικές. Κάποιοι από τους πελάτες σου θα κρίνουν πιο αυστηρά ή όντως η εμπειρία τους δεν ήταν τόσο ευχάριστη! Άλλωστε, οι επιχειρήσεις αποτελούνται από ανθρώπους που ίσως μια μέρα να μην ήταν και τόσο καλή!

Για το λόγο αυτό, μην αμελείς να δίνεις τις ανάλογες απαντήσεις σε κάθε κριτική. Είτε αυτή είναι καλή είτε όχι!

Το σημαντικότερο όλων είναι η απάντηση σου είναι να είναι σε πλαίσια επαγγελματισμού και ευγένειας.

Αν δεν ξέρεις τι να απαντήσεις, ακολούθησε αυτά τα 2 βήματα.

Βήμα 1ο: Ευχαρίστησε τον πελάτη για την κριτική του και το χρόνο που διέθεσε.

Βήμα 2ο: Διάβασε το πρόβλημα του και απάντησε άμεσα. Ίσως ο πελάτης να μην έχει και πάντα δίκαιο! Αν έχει όμως υπάρξει κάποιο πρόβλημα που έχεις ήδη διαπιστώσει, απάντησε ειλικρινά και με προθυμία για τη επίλυσή του.

Σε αυτή την περίπτωση, η κριτική αυτή ίσως να μετατραπεί σε θετική εντύπωση για τους λοιπούς δυνητικούς πελάτες που θα τη διαβάσουν. Για περισσότερα tips για τις αξιολογήσεις των πελατών μπορείς να τα βρεις εδώ

Google αξιολογήσεις που δεν είναι απλά κακές, αλλά ψευδής ή παραπλανητικές!

Οι αρνητικές αξιολογήσεις επιχείρησης είναι αναπόφευκτες! Τι γίνεται όμως όταν διαπιστώνεται ότι είναι παραπλανητικές και αποσκοπούν στη διάδοση μιας κακής φήμης;

Πριν κάνεις οποιαδήποτε ενέργεια, είναι σημαντικό να διαπιστώσεις αν η κριτική της επιχείρησης σου είναι όντως ψευδής. Έλεγξε αν ο χρήστης είναι καταγεγραμμένος ως πελάτης σου, αν είναι ανταγωνιστής σου, αν πραγματοποιεί συχνά αρνητικές κρητικές για την επιχείρησή σου ή αν αξιολογεί κάποια άλλη επιχείρησή στο δικό σου προφίλ.

Αν είσαι απολύτως σίγουρος για τα παραπάνω, θα ήταν χρήσιμο να απευθυνθείς στην Google ως διαχειριστής του GMB profile, επισημαίνοντας τη συγκεκριμένη κριτική ως ακατάλληλη.

Στη συνέχεια, η Google, θα ελέγξει την αναφορά και ενδεχομένως να επικοινωνήσει μαζί σου για επιπλέον πληροφορίες ή ενημέρωση.

Tip: Η Google είναι περισσότερο πιθανό να αφαιρέσει μια αξιολόγηση που έχει επισημανθεί πολλές φορές. Επομένως, μπορείς να ζητήσεις από φίλους ή υπαλλήλους σου να κάνουν και εκείνοι κάποια αναφορά. Δεν υπάρχει κάποια εγγύηση ότι η Google θα αφαιρέσει το συγκεκριμένο σχόλιο, αλλά θεωρητικά θα δώσει προτεραιότητα στην εξέτασή του.

Συμπέρασμα

Εν κατακλείδι, οι Google αξιολογήσεις της επιχείρησης σου, είναι όχι απλά χρήσιμες, αλλά ζωτικής σημασίας τόσο για την απόκτηση νέων πελάτων, όσο και για τη βελτίωση των υπηρεσιών σου. Διάβασέ τις προσεκτικά, απάντησε με ευγένεια και βελτίωσε ότι πιστεύεις ότι χρήζει βελτίωσης!

Οι online κριτικές ήρθαν για να μείνουν και με τις κατάλληλες ενέργειες θα μπορέσεις να επωφεληθείς από αυτές!

Εάν χρειάζεσαι βοήθεια με το Google my Business της επιχείρησής σου ή τη γενικότερη διαδικτυακή σου προβολή, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να επικοινωνήσεις με την ομάδα του Χρυσού Οδηγού!

Πρόβαλε την επιχείρησή σου στο xo.gr

Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης
και μάθε πώς μπορείς να προβληθείς στο xo.gr,
για να προσελκύεις περισσότερους πελάτες!

Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης και μάθε πώς μπορείς να προβληθείς στο xo.gr, για να προσελκύεις περισσότερους πελάτες!










Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Σχετικά Άρθρα:

eshop
8+1 SEO Συμβουλές για Eshop: Νέος Οδηγός 2022

Οι SEO πρακτικές χρειάζονται χρόνο για να αποδώσουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, όμως μπορούν να αυξήσουν σταθερά την επισκεψιμότητα του website σου. Διάβασε τις SEO συμβουλές για κάθε Eshop και δες το site να «σκαρφαλώνει» στα αποτελέσματα της Google.

Μαθε Περισσότερα »
first-party-data-cookies-ti-einai
 Τί είναι τα First Party Data; Η σημαντικότερη Τάση της χρονιάς!

Έχεις ακούσει για τα First Part Data ή αλλιώς Cookies; Έρχεται το τέλος των Third Party Data και αυτό θα φέρει πρωτοφανείς αλλαγές στην συλλογή δεδομένων. Ενημερώσου για το πως λειτουργούν και πως θα προετοιμαστείς για έναν Cookieless κόσμο!

Μαθε Περισσότερα »
Scroll to Top

Δοκίμασε τη Δύναμη του xo.gr
Καταχώρισε Δωρεάν την Επιχείρησή σου!

6,5 Εκατομμύρια Επισκέψεις
Κάθε Μήνα Αναζητούν Επιχειρήσεις σαν τη Δική σου!