Google Αξιολογήσεις: Πώς να αυξήσω τις Κριτικές στην επιχείρησή μου;

Αναμφισβήτητα θα έχεις πιάσει πολλές φορές τον εαυτό σου να ελέγχει τις αξιολογήσεις, και ειδικότερα τις Google αξιολογήσεις ή το τι λένε άλλοι καταναλωτές, πριν κλείσεις ένα τραπέζι σε ένα εστιατόριο, ένα ραντεβού με έναν γιατρό, λίγες ημέρες διαμονής σε ένα ξενοδοχείο.
Πλέον, αν σκεφτείς προσεκτικά τις κινήσεις σου πριν αγοράσεις ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, πολλές από αυτές περιστρέφονται γύρω από τις αξιολογήσεις και τη βαθμολογία.
Οι αξιολογήσεις των πελατών είναι το νέο ψηφιακό νόμισμα. Σε μια εποχή όπου οι καταναλωτές βασίζονται όλο και περισσότερο στις online αξιολογήσεις για να λάβουν αποφάσεις αγοράς, οι αξιολογήσεις στο Google My Business και τα social media έχουν γίνει πιο σημαντικές από ποτέ.
Για τις επιχειρήσεις, οι θετικές αξιολογήσεις μπορούν να ενισχύσουν την online φήμη τους, να αυξήσουν την ορατότητα στις μηχανές αναζήτησης και να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες. Αλλά πώς μπορείς να ενθαρρύνεις τους πελάτες σου να αφήσουν θετικές αξιολογήσεις;
Σε αυτό το άρθρο, η ομάδα του Χρυσού Οδηγού μας βοηθάει να εξετάσουμε μερικές αποτελεσματικές στρατηγικές για να αυξήσεις τις αξιολογήσεις της επιχείρησής σου στο Google My Business και τα social media.
Γιατί είναι σημαντικές οι αξιολογήσεις;
Υπάρχουν πολλοί λόγοι που οι αξιολογήσεις είναι σημαντικές, τόσο στο ψηφιακό, όσο και στο φυσικό κανάλι καταστημάτων. Κάποιοι λόγοι είναι προφανείς, όπως το χτίσιμο εμπιστοσύνης μεταξύ brand και καταναλωτή, και κάποιοι όχι και τόσο, όπως η βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης (SEO).
Ας δούμε πιο αναλυτικά:
- Ενίσχυση Εμπιστοσύνης: Σύμφωνα με έρευνες, το 91% των καταναλωτών διαβάζουν αξιολογήσεις πριν κάνουν μια αγορά ή επισκεφθούν μια επιχείρηση. Οι θετικές αξιολογήσεις ενισχύουν την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία της επιχείρησής σου.
- Βελτίωση SEO: Η Google λαμβάνει υπόψη τον αριθμό και την ποιότητα των αξιολογήσεων για να καθορίσει την κατάταξη της επιχείρησής σου στις τοπικές αναζητήσεις (Local Search).
- Αύξηση Μετατροπών: Επιχειρήσεις με υψηλότερη βαθμολογία έχουν περισσότερες πιθανότητες να προσελκύσουν νέους πελάτες.
Πώς να αυξήσεις τις αξιολογήσεις σου στην Google και τα Social Media
Ας δούμε με ποιους τρόπους μπορείς να αυξήσεις ή να βελτιώσεις τις αξιολογήσεις στην Google και κυρίως στο Google My Business προφίλ, αλλά και στα social media.
1. Δημιούργησε ένα άριστο Google My Business προφίλ
Πριν ξεκινήσεις να συλλέγεις αξιολογήσεις, βεβαιώσου ότι το προφίλ σου στο Google My Business είναι πλήρες και ελκυστικό. Περιλαμβάνει:
- Ακριβή στοιχεία επικοινωνίας και τοποθεσίας.
- Ενημερωμένες ώρες λειτουργίας.
- Υψηλής ποιότητας φωτογραφίες της επιχείρησης, των προϊόντων ή των υπηρεσιών σου.
Παράδειγμα: Μια τοπική καφετέρια στην Αθήνα αύξησε τις επισκέψεις της κατά 35% όταν ανανέωσε το προφίλ της με επαγγελματικές φωτογραφίες και αναλυτική περιγραφή του μενού της.

2. Ζήτησε αξιολόγηση με στρατηγικό τρόπο
Οι πελάτες σου είναι πιθανότερο να αφήσουν μια αξιολόγηση αν τους το ζητήσεις. Ωστόσο, είναι σημαντικό να το κάνεις με τρόπο που να μην τους πιέζει.
Πότε να ζητήσεις μια αξιολόγηση:
- Μετά από μια επιτυχημένη συναλλαγή.
- Αφού λάβετε θετική ανατροφοδότηση προφορικά.
- Μετά την ολοκλήρωση μιας υπηρεσίας που άφησε ικανοποιημένο τον πελάτη.
Πώς να το ζητήσεις:
- Μέσω email με έναν σύνδεσμο που οδηγεί απευθείας στη σελίδα αξιολογήσεων σου ή στο Google My Business προφίλ.
- Με ένα μήνυμα στα social media.
- Με φυσική πινακίδα ή σήμανση στο κατάστημά σου που παρακινεί τους πελάτες να σε αξιολογήσουν.
Παράδειγμα: Μια αλυσίδα καταστημάτων λιανικής προσέφερε εκπτωτικό κουπόνι για κάθε αξιολόγηση που άφηναν οι πελάτες. Η στρατηγική αυτή οδήγησε σε αύξηση 200% στον αριθμό των αξιολογήσεων μέσα σε 3 μήνες.
3. Διευκόλυνε τη διαδικασία
Όσο πιο εύκολη είναι η διαδικασία για να αφήσει κάποιος μια αξιολόγηση, τόσο περισσότερες αξιολογήσεις θα συγκεντρώσεις.
Συμβουλές:
- Δημιουργήστε ένα QR code που οδηγεί απευθείας στη σελίδα αξιολογίσεών σου στην Google.
- Πρόσθεσε συνδέσμους για αξιολογίσεις στο footer του website σου.
- Ενσωμάτωσε το αίτημα για αξιολόγηση στις αποδείξεις σου.
Παράδειγμα: Ένα τοπικό γυμναστήριο πρόσθεσε ένα QR code στους μηνιαίους
λογαριασμούς του και παρατήρησε αύξηση 50% στις αξιολογήσεις.
4. Χρησιμοποίησε τα social media για να συλλέξεις αξιολογήσεις
Οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Instagram μπορούν επίσης να είναι αποτελεσματικές για τη συλλογή αξιολογήσεων.
Πρακτικές Συμβουλές:
- Ενθάρρυνε τους followers σου να μοιραστούν τις εμπειρίες τους στα σχόλια.
- Δημιούργησε δημοσιεύσεις που ευχαριστούν πελάτες για τις αξιολογήσεις τους.
- Χρησιμοποίησε διαγωνισμούς που ενθαρρύνουν την αλληλεπίδραση.
Παράδειγμα: Ένα εστιατόριο χρησιμοποίησε ένα Instagram Story για να προτρέψει τους πελάτες να αφήσουν αξιολόγηση, προσφέροντας έκπτωση 10%. Η ανάρτηση είχε πάνω από 500 αντιδράσεις και 50 νέες αξιολογήσεις μέσα σε μια εβδομάδα.
5. Ανταποκρίσου σε όλες τις αξιολογήσεις
Η διαχείριση των αξιολογίσεων είναι εξίσου σημαντική με τη συλλογή τους. Βεβαιώσου ότι απαντάς σε όλες τις αξιολογήσεις, θετικές ή αρνητικές.
Πώς να απαντάς στις αξιολογήσεις:
- Θετικές αξιολογήσεις: Ευχαρίστησε τον πελάτη και εξέφρασε την εκτίμησή σου.
- Αρνητικές αξιολογήσεις: Απάντησε με ευγένεια, πρόσφερε λύσεις και δείξε ότι νοιάζεσαι για την εμπειρία του πελάτη.
Παράδειγμα: Ένας ξενοδόχος στη Θεσσαλονίκη μείωσε τις αρνητικές αξιολογήσεις κατά 30% όταν άρχισε να απαντά δημόσια σε παράπονα, προσφέροντας λύσεις και εκπτώσεις για μελλοντικές επισκέψεις.
6. Χρησιμοποίησε case studies για να βελτιστοποιήσεις τη στρατηγική σου
Η ανάλυση επιτυχημένων παραδειγμάτων από άλλες επιχειρήσεις μπορεί να σε βοηθήσει να αναπτύξετε τη δική σας στρατηγική.
Case Study
Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα ειδών σπιτιού προσέφερε στους πελάτες του ένα loyalty program όπου κάθε κριτική προσέφερε πόντους που μπορούσαν να εξαργυρώσουν σε επόμενες αγορές. Το αποτέλεσμα ήταν 500+ νέες κριτικές μέσα σε 6 μήνες, βελτιώνοντας παράλληλα την κατάταξη του καταστήματος στα αποτελέσματα της Google.
7. Δημιούργησε ένα QR code που να οδηγεί στη σελίδα αξιολογήσεων
Δημιούργησε και τοποθέτησε ένα QR code που να οδηγεί σ΄ ένα σύνδεσμο με σύντομες οδηγίες για την υποβολή μιας Google αξιολόγησης. To QR αυτό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί είτε στην είσοδο της επιχείρησης, είτε δίπλα στην ταμειακή μηχανή, στην εταιρική κάρτα, καθώς επίσης στο website ή τα social media σου.
Σε επιχειρήσεις που ασχολούνται με τεχνικά επαγγέλματα, όπως για παράδειγμα τεχνικά γραφεία, υδραυλικοί κ.τ.λ. η τοποθέτηση του σχετικού συνδέσμου στην κάρτα θα ωφελήσει άμεσα την επιχείρηση.
Online εργαλεία για δημιουργία QR code:
8. Μέτρησε τα αποτελέσματα
Χρησιμοποίησε εργαλεία όπως το Google Analytics και το dashboard του Google My Business για να μετρήσεις την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής σου.
Σημεία Ανάλυσης:
- Αύξηση αριθμού κριτικών.
- Αλλαγές στη μέση βαθμολογία.
- Βελτίωση στις τοπικές αναζητήσεις.
9. Δημιούργησε ένα προφίλ στον Χρυσό Οδηγό (www.xo.gr)
Αξιοποίησε τα xo reviews! Με μια προβολή στον ηλεκτρονικό κατάλογο του Χρυσού Οδηγού, οι επιχειρήσεις δεν κερδίζουν μόνο πελάτες αλλά και αξιολογήσεις, οι οποίες εμφανίζονται στο Google My Business προφίλ της επιχείρησής σου.
Παραδείγματα από πετυχημένα προφίλ με αξιολογήσεις στον Χρυσό Οδηγό:
Συμπέρασμα
Οι αξιολογήσεις των πελατών είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την ενίσχυση της online φήμης της επιχείρησής σου και την προσέλκυση περισσότερων πελατών. Ακολουθώντας τις συμβουλές που περιγράφονται σε αυτό το άρθρο, μπορείς να αυξήσεις τις αξιολογήσεις της επιχείρησής σου στο Google My Business και τα social media.
Μη ξεχνάς, η καλύτερη στρατηγική για να αυξήσεις τις αξιολογήσεις είναι να προσφέρεις εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών. Όταν οι πελάτες είναι ευχαριστημένοι, είναι πιο πιθανό να μοιραστούν τη θετική τους εμπειρία online.
Πρόβαλε την επιχείρησή σου στο xo.gr
Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης
και μάθε πώς μπορείς να προβληθείς στο xo.gr,
για να προσελκύεις περισσότερους πελάτες!
Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης και μάθε πώς μπορείς να προβληθείς στο xo.gr, για να προσελκύεις περισσότερους πελάτες!
- February 13, 2025
- , Digital Marketing, SEO
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:

5 βήματα για ένα επιτυχημένο video στα social media
Δες 5 βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για να δημιουργήσεις ένα πετυχημένο video για τα social media και να βοηθήσεις τον λογαριασμό σου να ανέβει level.

Rakuten Viber: 4.000 Ευρώ Χρηματικό Έπαθλο για Μικρές Επιχειρήσεις
Δες πως μπορείς να επωφεληθείς απο τον διαγωνισμό Viber Rakuten για μικρές επιχειρήσεις και λάβε τώρα μέρος

SEO Tips 2025: Αυτά είναι τα best practices στο SEO που πρέπει να γνωρίζεις
Δείτε νέες SEO Τάσεις για το 2025 που θα υπερεσχίσουν και ποιές είναι καλές πρακτικές που πρέπει να ακολουθήσει κάθε επιχείρηση

6+1 κομβικές αλλαγές στο Instagram που πρέπει να γνωρίζουν οι επαγγελματίες
Δες 7 σημαντικές αλλαγές που έγιναν στο Instagram και θα επηρεάσουν τον επαγγελματικό σου λογαριασμό.