Αλγόριθμος Google: 18+1 updates που πρέπει να γνωρίζεις

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
αλγόριθμος google
Πινακας Περιεχομενων

Οι αλλαγές στον αλγόριθμο της Google αποτελούν μια διαδικασία που γίνεται αρκετές φορές μέσα στο χρόνο, με σκοπό τη βελτίωση της μηχανής αναζήτησης και των αποτελεσμάτων που εμφανίζει.

Η αλήθεια είναι πως κάθε φορά που ανακοινώνεται ένα μελλοντικό update δημιουργούνται αρκετές συζητήσεις γύρω από τις αλλαγές και κατά πόσον αυτές θα επηρεάσουν τις κατατάξεις των ιστοσελίδων.

Είναι όμως τα updates όντως κάτι που πρέπει να προκαλούν ανησυχία; Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Τι είναι ο αλγόριθμος της Google και γιατί αλλάζει διαρκώς

Σκέψου πως ένας χρήστης πραγματοποιεί μια αναζήτηση με μια λέξη ή φράση. Προφανώς αυτή αυτές οι λέξεις θα βρίσκονται μέσα σε εκατομμύρια ενεργές σελίδες.

Η Google λοιπόν, θέλοντας να προσφέρει όσο το δυνατόν πιο χρήσιμες πληροφορίες, τις κατατάσσει με βάση κάποιους παράγοντες π.χ. συνάφεια ή σχετικότητα.

Πάνω σε αυτή την αρχή γίνονται και όλες οι αλλαγές του αλγόριθμου, ούτως ώστε να υπάρχει μια διαρκής βελτίωση και να εμφανίζει, πάντα, τα πιο εμπεριστατωμένα και σωστά αποτελέσματα.

Στο πέρασμα όλων αυτών των ετών, κάποια από αυτά τα Updates άλλαξαν σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε ο αλγόριθμός και κάποια αφορούσαν μικρές διορθώσεις που πιθανόν δεν επηρέασαν καθόλου το SEO περιβάλλον.

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις

Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!

Οι σημαντικότερες αλλαγές του αλγόριθμου

Google Link Spam Algorithm Update

Έναρξη: 26 Ιουλίου 2021
Στόχος: Μείωση της αποτελεσματικότητας των παραπλανητικών στρατηγικών link building.

Το καλοκαίρι του 2021 και πιο συγκεκριμένα στις 26 Ιουλίου, η Google ανακοίνωσε πως χάρη στο νέο update της, θα μπορεί να αναγνωρίζει και να αποτρέπει πιο αποτελεσματικά την υψηλή κατάταξη ιστοσελίδων που ακολουθούν spam linking τακτικές.

Αν και την τελευταία δεκαετία έχουν μειωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό οι κακές link building στρατηγικές, αρκετοί συνεχίζουν να προσπαθούν να ‘’ξεγελάσουν’’ τον αλγόριθμο. Πλέον, η Google στοχεύει στο να καταπολεμήσει αυτές τις σελίδες και να επιβραβεύσει τα sites που προσφέρουν υψηλού επιπέδου περιεχόμενο με καλό user experience.

Core Update

Έναρξη:2 Ιουνίου (part 1) – 12 Ιουλίου (part 2) 2021
Στόχος: Τακτική βελτίωση του αλγορίθμου.

Η Google σπανίως αποκαλύπτει τι περιέχει ένα core algorithm update, αλλά συνήθως αφορά αλλαγές ενός μεγάλου μέρους την διαδικασιών εύρεσης και κατάταξης των ιστοσελίδων.

Το καλοκαίρι του 21 ανακοινώθηκε μια μεγάλη αναβάθμιση διάρκειας 2 εβδομάδων, η οποία εφαρμόστηκε σε 2 μέρη. Δυστυχώς, δεν προσδιορίστηκε κάποιος συγκεκριμένος τομέας που πιθανόν να επηρεάστηκε και η Google παρέπεμψε στις γενικές οδηγίες σχετικά με τα core updates.

Περισσότερες πληροφορίες για τα core updates της google μπορείτε να βρείτε εδώ.

Spam Update

Έναρξη: 23 Ιουνίου 2021
Στόχος: Η αφαίρεση spammy ιστοσελίδων από τα υψηλά αποτελέσματα.

Καθημερινά, ο αλγόριθμος ανιχνεύει περίπου 40 εκατομμύρια ιστοσελίδες που θεωρεί ότι αποτελούν απειλή για την υποκλοπή στοιχείων ή την εγκατάσταση κάποιου malware.

Κύριο μέλημα της Google είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ασφάλεια των χρηστών. Έτσι, μέσω αυτού του update επιδιώκει τον εντοπισμό και την αφαίρεση ιστοσελίδων που πιθανόν να εξαπατούν του χρήστες.

Page Experience Update

Έναρξη: 15 Ιουνίου 2021
Στόχος: Η προώθηση σελίδων που προσφέρουν ποιοτικό user- experience.

To Page Experience update έλαβε μέρος τον Ιούνιο του 2021, θέλοντας να επιβραβεύσει τις ιστοσελίδες που διαθέτουν υψηλού επιπέδου user – experience, χωρίς ωστόσο να επιφέρει τεράστιες αναταραχές στις κατατάξεις των site.

Γενικότερα, οι κύριοι παράγοντες Page experience που διαχρονικά εξετάζει η Google έχουν να κάνουν με:

• Την ταχύτητα, ανταπόκριση και διαδραστικότητα των ιστοσελίδων.
• Το Mobile-friendliness.
• Tην ασφάλεια των ιστοσελίδων.

Passage Ranking Update

Έναρξη: 10 Φεβρουαρίου 2021
Στόχος: Να βοηθήσει μεγάλα άρθρα να rank-άρουν μόνο με ένα μέρος του κειμένου τους.

Το συγκεκριμένο update αφορά προς το παρόν μόνο τα αγγλικά sites και τις αναζητήσεις που γίνονται στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Συγκεκριμένα, έχει να κάνει με την κατάταξη των ιστοσελίδων, με βάση όχι ολόκληρο το άρθρο, αλλά ενός μέρους του.

Σύμφωνα με την Google αυτές οι αλλαγές δεν σημαίνουν ότι σταματάνε να διαβάζουν τις σελίδες ως σύνολο. Απλώς εξετάζουν και τη δυνατότητα αξιολόγησης συγκεκριμένων κομματιών ως έναν επιπλέον παράγοντα κατάταξης.

Core Update

Έναρξη: 13 Ιανουαρίου (Part 1), 4 Μαΐου (Part 2), 3 Δεκεμβρίου (Part 3) 2020
Στόχος: Βελτίωση αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Όπως και αρκετές φορές μέσα στο χρόνο, η Google πραγματοποίησε σε τρείς περιόδους μέσα στο 2020 core updates για την βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων της. Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε τα core updates αφορούν μικρές διορθώσεις ή αλλαγές στον αλγόριθμό που έχουν σχέση με το σύνολο των παραγόντων κατάταξης (π.χ. αλλαγή της βαρύτητάς τους).

Featured Snippet Deduplication

Έναρξη: 22 Ιανουαρίου 2020
Στόχος: Αποτροπή των URL να εμφανίζονται 2 φορές στην πρώτη σελίδα.

Πριν από τη συγκεκριμένη διόρθωση δεν ήταν απίθανο μια ιστοσελίδα να εμφανίζεται στη λίστα των featured snippet και λίγο πιο κάτω να υπάρχει το ίδιο άρθρο δεύτερη φορά στις πρώτες αναζητήσεις. Πλέον, αυτό δε μπορεί να συμβεί, καθώς κάθε σελίδα θα μπορεί να εμφανίζεται μόνο μια φορά στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων.

Bert

Έναρξη: 9 Δεκεμβρίου 2019
Στόχος: Βελτίωση της μηχανής αναζήτησης για να κατανοεί καλύτερα τις αναζητήσεις.

Το update Bert αποτελεί το πιο μεγάλο βήμα βελτίωσης όσον αφορά την κατανόηση των ερωτημάτων που θέτουν οι χρήστες. Ουσιαστικά, το γλωσσικό μοντέλο Bert αφορά την καλύτερη κατανόηση της φυσικής γλώσσας που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι, καθώς μέσω διάφορων διεργασιών ο αλγόριθμος επεξεργάζεται τις λέξεις με βάση το σύνολο μιας πρότασης.

Έτσι, η Google θα μπορεί να καταλαβαίνει με μεγαλύτερη ακρίβεια το πραγματικό νόημα των όρων, χάρη στις λέξεις που προηγούνται ή τους ακολουθούν. Σύμφωνα με έρευνες το πρώτο καιρό εφαρμογής του update επηρεάστηκε περίπου το 10% των αποτελεσμάτων παγκοσμίως.

Αν δεν είσαι σίγουρος αν το site σου έχει επηρεαστεί από κάποιο update ή δε γνωρίζεις κατά πόσο υπάρχουν σφάλματα που επηρεάζουν την κατάταξή σου, μπορείς να ζητήσεις από την ομάδα του Χρυσού Οδηγού έναν εντελώς δωρεάν έλεγχο της ιστοσελίδας σου.

Mobile-First Index

Έναρξη: Μάρτιος 2018
Στόχος: Να απαντά όσο πιο γρήγορα γίνεται (speed) στις αναζητήσεις των χρηστών.

Με το Mobile–First Index update, η Google βρίσκει τη mobile έκδοση ενός website πριν από την desktop έκδοσή του. Φυσικά, κάτι τέτοιο δεν σημαίνει ότι αν δεν υπάρχει mobile έκδοση, δε θα εμφανιστεί καθόλου η ιστοσελίδα.

Το Speed Update επηρέασε μόνο τα websites, που είναι αρκετά αργά ως προς την ταχύτητα, ενώ επηρέασε μόνο ένα μικρό ποσοστό από queries.

Fred

Έναρξη: 7 Μαρτίου 2017
Στόχος: Να φιλτράρει τα αποτελέσματα αναζήτησης χαμηλής ποιότητας, τα οποία είχαν ως αποκλειστικό στόχο τα affiliate links και τις διαφημίσεις.

Ο Fred πήρε το όνομά του από τον Gary Illyes της Google, ο οποίος πρότεινε «αστεία» ότι όλες οι επόμενες ενημερώσεις θα ονομαστούν “Fred”. Με τον Fred, επηρεάστηκαν websites, κυρίως blogs, με άρθρα χαμηλής ποιότητας για μια ευρεία ποικιλία θεμάτων, που φαινόταν να δημιουργούνται, κυρίως, με σκοπό τη δημιουργία διαφημιστικών εσόδων και affiliate links.

Possum

Έναρξη: 1 Σεπτεμβρίου 2016
Στόχος: Να παρέχει καλύτερα αποτελέσματα, σύμφωνα με την τοποθεσία των χρηστών, αλλά και τη διεύθυνση της επιχείρησης (locality is everything).

Το Possum Update είναι το όνομα που δόθηκε για μια σειρά αλλαγών που έγιναν στο local ranking filter της Google.

Μετά το Possum, η Google επιστρέφει αποτελέσματα με μεγαλύτερη ποικιλία, ανάλογα με τη φυσική θέση των χρηστών (όσο πιο κοντά βρίσκεστε σε μια συγκεκριμένη επιχείρηση, τόσο πιθανότερο είναι να τη δείτε ανάμεσα στα τοπικά αποτελέσματα), και τη διατύπωση μιας αναζήτησης (ακόμη και οι κοντινές παραλλαγές επιστρέφουν διαφορετικά αποτελέσματα).

RankBrain

Έναρξη: 26 Οκτωβρίου 2015
Στόχος: Να παρέχει καλύτερα αποτελέσματα αναζήτησης, σύμφωνα με τη συνάφεια και την τεχνική νοημοσύνη.

Το RankBrain Update, το οποίο ανακοινώθηκε μέσω του Bloomberg είναι ένα σύστημα τεχνικής νοημοσύνης που βοηθάει την Google να κατανοήσει καλύτερα το νόημα των ερωτημάτων που θέτουν οι χρήστες, και να επιστρέψει τα πιο σχετικά αποτελέσματα, που ανταποκρίνονται στα ερωτήματα αυτά.

Όταν ανακοινώθηκε το RankBrain για πρώτη φορά, η Google το χαρακτήρισε ως τον τρίτο σημαντικότερο παράγοντα κατάταξης.

Mobile Friendly Update

Έναρξη: 21 Απριλίου 2015
Στόχος: Να δίνει στα mobile friendly websites μια ώθηση στις αναζητήσεις που γίνονται από κινητά (mobile first is coming).

Το Mobile Friendly Update, γνωστό και ως Mobilegeddon, έχει ως στόχο να διασφαλίσει ότι οι ιστοσελίδες που έχουν βελτιστοποιηθεί για κινητά, θα βρίσκονται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης όταν οι χρήστες χρησιμοποιούν κινητό τους και θα μειώσει την κατάταξη των sites που δεν έχουν βελτιστοποιηθεί για αυτά. Οι αναζητήσεις από desktop δεν επηρεάστηκαν από το συγκεκριμένο update.

Pigeon

Έναρξη: 24 Ιουλίου 2014
Στόχος: Να παρέχει υψηλής ποιότητας και συνάφειας αποτελέσματα τοπικών αναζητήσεων (local search results).

Το Pigeon Update άλλαξε δραματικά τα αποτελέσματα στα οποία η τοποθεσία των χρηστών παίζει σημαντικό ρόλο. Το Google Pigeon δημιούργησε στενούς δεσμούς μεταξύ του local algorithm και του core algorithm της Google. Παράλληλα, χρησιμοποιεί την τοποθεσία και την απόσταση ως κύριο παράγοντα κατάταξης στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Δες παρακάτω ένα video με τον Barry Schwartz που μιλάει για το συγκεκριμένο θέμα:

Hummingbird

Έναρξη: 20 Αυγούστου 2013
Στόχος: Να επιστρέφει στα ερωτήματα των χρηστών τα πιο σχετικά αποτελέσματα (understanding the meaning behind queries).

Το Hummingbird Update είναι μια πολύ σημαντική αλλαγή στον αλγόριθμο της Google, που σχετίζεται με την καλύτερη ερμηνεία των ερωτημάτων που θέτουν οι χρήστες (search queries) και την επιστροφή αποτελεσμάτων που ταιριάζουν περισσότερο με την πρόθεση αναζήτησης των χρηστών (search intent).

EMD (Exact Match Domain)

Έναρξη: 27 Σεπτεμβρίου 2012
Στόχος: Να χρησιμοποιείται ένα φίλτρο, το οποίο αποτρέπει σε χαμηλής ποιότητας website να έχουν υψηλή κατάταξη, εξαιτίας της χρήσης λέξεων στο domain name τους, τα οποία ταιριάζουν με της αναζητήσεις των χρηστών.

Η ανακοίνωση για το EMD (Exact Match Domain) Update είχε γίνει από τον Matt Cutts, αρχιμηχανικό της Google, στο Twitter.

Η πρόθεση πίσω από αυτό το Update δεν ήταν να στοχεύσει, αποκλειστικά, τα domain names που είχαν ίδιο URL με την αναζήτηση, αλλά να στοχεύσει τα websites με το ίδιο URL και ταυτόχρονα χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο. Δες παρακάτω ένα video από την Google με τον Matt Cutts που μιλάει για το συγκεκριμένο θέμα:

Pirate

Έναρξη: 10 Αυγούστου 2012
Στόχος: Να προκαλεί την πτώση του ranking σε website που παραβιάζουν τα πνευματικά δικαιώματα.

Το Pirates Update σχεδιάστηκε, ώστε να εμποδίζει τα websites που λάμβαναν πολλές αναφορές παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων να κατατάσσονται υψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης. Η πλειοψηφία των websites που επηρεάστηκαν ήταν κυρίως, πειρατικού περιεχομένου (ταινίες, μουσική, βιβλία) τα οποία διατίθενται στους επισκέπτες δωρεάν, παρά τα copyrights που τα ακολουθούν.

Penguin

Έναρξη: 24 Απριλίου 2012
Στόχος: Να προκαλεί την πτώση της κατάταξης σε ιστοστελίδες με spammy και παραπλανητικά link (no more paid links).

Το Penguin Update στοχεύει στον εντοπισμό και στη μείωση του ranking των ιστοσελίδων με αφύσικα link, τα οποία θεωρούνται spammy και παραπλανητικά. Από τα τέλη του 2016, το Penguin αποτελεί μέρος του κύριου αλγόριθμου κατάταξης της Google και λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο, κάτι που σημαίνει ότι οι ποινές εφαρμόζονται γρηγορότερα και η ανάκαμψη παίρνει, επίσης, λιγότερο χρόνο.

Panda

Έναρξη: 23 Φεβρουαρίου 2011
Στόχος: Να προκαλεί την πτώση της κατάταξης σε websites με χαμηλή ποιότητα περιεχομένου.

Το Panda Update είναι ένας αλγόριθμος που χρησιμοποιείται για την εκχώρηση μιας βαθμολογίας στα websites και τη μείωση της κατάταξης όσων έχουν διπλότυπο περιεχόμενο και keyword stuffing (επανάληψη των λέξεων κλειδιών χωρίς φυσική ροή, απλά και μόνο για την υψηλή κατάταξη).

Όπως και το Penguin, από τα τέλη του 2016, αποτελεί μέρος του κύριου αλγόριθμου κατάταξης και λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο, κάτι που σημαίνει ότι οι ποινές εφαρμόζονται γρηγορότερα και η ανάκαμψη παίρνει, επίσης, λιγότερο χρόνο.

Αυτή η ενημερωμένη έκδοση δεν περιλαμβάνει pop-ups ή overlay ads.

Συμπέρασμα

Βλέπουμε λοιπόν, πως ο αλγόριθμος της Google αλλάζει διαρκώς, προσπαθώντας να βελτιώσει τις υπηρεσίες του, να καλύψει κενά που ενδεχομένως υπάρχουν και πάνω από όλα να συνεχίσει να προσφέρει στους χρήστες του internet τις πληροφορίες που χρειάζονται άμεσα, με αξιοπιστία και ασφάλεια.

Γνωρίζουμε, πως σε ένα περιβάλλον που αλλάζει τόσο γρήγορα, πολλές φορές φαντάζει δύσκολο να είσαι μόνιμα στα πιο ψηλά αποτελέσματα. Ωστόσο, στο τμήμα Websites του Χρυσού Οδηγού υπάρχουν εξειδικευμένοι άνθρωποι που εφαρμόζουν όλα τα best practices και μπορούν να διαχειριστούν κάθε πρόκληση που έχει να κάνει με τις αλλαγές στον αλγόριθμο της Google και την κατάταξη της ιστοσελίδας σου.

Αυτό που πρέπει να έχεις πάντα στο νου σου είναι πως το να προσπαθήσεις να ξεγελάσεις τον αλγόριθμο είναι μια τακτική που δε θα σε οδηγήσει κάπου μακροπρόθεσμα. Αν θες η Google να ανεβάσει το website σου στις υψηλότερες θέσεις, πρέπει να δημιουργείς περιεχόμενο που εξυπηρετεί τις πραγματικές ανάγκες των χρηστών, δίνοντας τους ουσιαστικές πληροφορίες.

Προσέλκυσε πελάτες μέσω Google Ads

Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου.








Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Σχετικά Άρθρα:

eshop
8+1 SEO Συμβουλές για Eshop: Νέος Οδηγός 2022

Οι SEO πρακτικές χρειάζονται χρόνο για να αποδώσουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, όμως μπορούν να αυξήσουν σταθερά την επισκεψιμότητα του website σου. Διάβασε τις SEO συμβουλές για κάθε Eshop και δες το site να «σκαρφαλώνει» στα αποτελέσματα της Google.

Μαθε Περισσότερα »
first-party-data-cookies-ti-einai
 Τί είναι τα First Party Data; Η σημαντικότερη Τάση της χρονιάς!

Έχεις ακούσει για τα First Part Data ή αλλιώς Cookies; Έρχεται το τέλος των Third Party Data και αυτό θα φέρει πρωτοφανείς αλλαγές στην συλλογή δεδομένων. Ενημερώσου για το πως λειτουργούν και πως θα προετοιμαστείς για έναν Cookieless κόσμο!

Μαθε Περισσότερα »
Scroll to Top

Δοκίμασε τη Δύναμη του xo.gr
Καταχώρισε Δωρεάν την Επιχείρησή σου!

6,5 Εκατομμύρια Επισκέψεις
Κάθε Μήνα Αναζητούν Επιχειρήσεις σαν τη Δική σου!