seo blog

SEO τεχνικές: Πως γίνεται η έρευνα για λέξεις-κλειδιά που θα βελτιώσουν την κατάταξη του website σου

Θέλεις να βελτιώσεις την κατάταξη του website σου; Οι λέξεις-κλειδιά που επιλέγεις κατά την κατασκευή και την βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου, αποτελούν βασικό κριτήριο κατάταξης στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και από τις πιο ουσιώδεις SEO τεχνικές.

Καθημερινά, οι χρήστες πληκτρολογούν εκατομμύρια όρους αναζήτησης, για να βρουν πληροφορίες για προϊόντα, υπηρεσίες και επιχειρήσεις. Οι όροι αυτοί αποτελούν τις λέξεις-κλειδιά που πρέπει να χρησιμοποιήσεις εφόσον επιθυμείς να προσελκύσεις  ένα συγκεκριμένο πελατολόγιο στην ιστοσελίδα σου.

Αναρωτιέσαι πώς θα βρεις τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά; Το κείμενο που ακολουθεί θα σου δώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για να ξεκινήσεις την αναζήτησή σου!

 

Τι είναι η έρευνα για λέξεις-κλειδιά;

Η έρευνα για λέξεις-κλειδιά, αφορά στον εντοπισμό των όρων αναζήτησης που χρησιμοποιούν οι χρήστες της Google, όταν ψάχνουν κάτι σχετικό με τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες σου. Η εύρεση των λέξεων-κλειδιών, θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις μία ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με τα θέματα που ενδιαφέρουν τους εν δυνάμει πελάτες σου και στη συνέχεια να οργανώσεις τη στρατηγική περιεχομένου της ιστοσελίδας σου, σύμφωνα με αυτά.

Ερευνώντας τις λέξεις-κλειδιά και αξιολογώντας τες με βάση το συνολικό αριθμό αναζητήσεων και την πρόθεση του χρήστη για το τι ακριβώς αναζητά, θα μπορέσεις να του εμφανίσεις αυτό που πραγματικά ψάχνει.

Ο τελικός σου στόχος, πρέπει να είναι πάντα να δίνεις στον πελάτη σου την πληροφορία που αναζητά. Όσο ακολουθείς αυτή την τακτική, οι μηχανές αναζήτησης της Google θα σε εμφανίζουν στις πρώτες σελίδες των αποτελεσμάτων αναζήτησης και η κατάταξη του website σου θα βελτιώνεται συνεχώς.

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις

Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!

 

3 Λόγοι που είναι σημαντική η έρευνα για λέξεις-κλειδιά!

 

  • Εμφανίζεσαι σε αναζητήσεις των χρηστών που στοχεύεις. 

Οι λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιεί το αγοραστικό κοινό όταν αναφέρεται στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, πρέπει να συμφωνούν με τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιείς στο website. Σε αντίθετη περίπτωση, ο χρήστης αναζητεί τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σου κι εσύ δεν εμφανίζεσαι στα αποτελέσματα αναζήτησης. Οι μηχανές αναζήτησης θεωρούν τότε ότι το περιεχόμενό σου δεν εξυπηρετεί την πρόθεση του χρήστη κι γι’αυτό δεν το κατατάσσουν ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης.

 

  • Ορίζεις τις θεματικές κατηγορίες της ιστοσελίδας σου σύμφωνα με το ενδιαφέρον του χρήστη.

Ο ορισμός των θεματικών κατηγοριών της ιστοσελίδας (με την ομαδοποίηση προϊόντων ή υπηρεσιών), είναι ιδιαίτερα σημαντικός τόσο από άποψη SEO όσο κι από πλευράς user-experience (εμπειρία του χρήστη). Οι θεματικές-κατηγορίες του website βοηθούν από τη μία πλευρά τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν περισσότερα για το περιεχόμενό του και από την άλλη τους χρήστες να πλοηγηθούν εύκολα στις διάφορες σελίδες του website και να βρουν τις απαντήσεις που ψάχνουν.

 

  • Αντιλαμβάνεσαι την πρόθεση του χρήστη (user intent).

Η πρόθεση του χρήστη ή αλλιώς user intent, είναι πολύ σημαντικός παράγοντας κατάταξης στα αποτελέσματα αναζήτησης. Οι μηχανές αναζήτησης επιδιώκουν και πια αντιλαμβάνονται μέσα από τους όρους αναζήτησης των χρηστών, την πρόθεση τους. Το ζήτημα πλέον δεν είναι απλά να χρησιμοποιείς τις λέξεις-κλειδιά που αναζητούν οι χρήστες, αλλά να δίνεις απαντήσεις στο τι πραγματικά ψάχνουν να βρουν.

 

✱Ένας εύκολος τρόπος να πας ένα βήμα παραπέρα την έρευνά σου για την πρόθεση του χρήστη, είναι να πληκτρολογήσεις τη λέξη-κλειδί στις μηχανές αναζήτησης και να δεις τις προτεινόμενες αναζητήσεις (εκείνες που αυτομάτως προτείνονται από τη μηχανή αναζήτησης καθώς πληκτρολογείς) και τα αποτελέσματα της σχετικής αναζήτησης από ανταγωνιστικές σελίδες. Τα αποτελέσματα που εμφανίζονται μπορούν να σου δώσουν μία πιο σαφή εικόνα για την πρόθεση του χρήστη (βάσει της συνολικής online συμπεριφοράς του). Εάν στην πρώτη σελίδα βλέπεις αποτελέσματα προϊόντων τότε η πρόθεση της συγκεκριμένης αναζήτησης είναι η αγορά ενός προϊόντος. Εάν εμφανίζονται άρθρα, η πρόθεση πιθανώς να αφορά στην πληροφόρηση.

Tip: Προτείνεται να εντοπίσεις και να αξιοποιήσεις κατάλληλα την πρόθεση του χρήστη για τις λέξεις κλειδιά στις  ppc (pay per click) καμπάνιες σου (π.χ Google Ads), ώστε να είναι πιο αποτελεσματική η προώθηση των προϊόντων ή / και των υπηρεσιών σου.

Η δυσκολία στο να αντιληφθείς την πρόθεση του χρήστη, έγκειται αν μη τι άλλο στην πολυπλοκότητα των νοημάτων των λέξεων-κλειδιών και στη διαφορετική τους χρήση από τους χρήστες. Λύση σε αυτό έρχονται να δώσουν και οι φράσεις-κλειδιά. Οι φράσεις-κλειδιά αποτελούνται από τρεις ή και περισσότερους όρους με αποτέλεσμα να δίνουν μία πιο σαφή εικόνα της πρόθεσης του χρήστη. Για να αντιληφθείς καλύτερα τις διαφορές των δύο εννοιών (δηλ. λέξεις-κλειδιά & φράσεις-κλειδιά), ας δούμε ένα παράδειγμα.

Στην αναζήτηση της λέξης-κλειδί ‘‘ιστοσελίδα’’, ο χρήστης μπορεί να ενδιαφέρεται είτε για τη δημιουργία ιστοσελίδας είτε για το σχεδιασμό της είτε για τη διαχείρισή της. Στην αναζήτηση της φράσης-κλειδί ‘‘δημιουργία ιστοσελίδας σε wordpress’’ η πρόθεση του χρήστη είναι ξεκάθαρη καθώς σου δίνει περισσότερες πληροφορίες ώστε να απαντήσεις στο ερώτημά του.

 

Πώς να βρεις λέξεις-κλειδιά για το website σου;

Η εύρεση των κατάλληλων λέξεων-κλειδιών για την ιστοσελίδα σου χρειάζεται έρευνα και προσεκτικά βήματα. Η λίστα που ακολουθεί θα σε βοηθήσει να δώσεις απάντηση στο ερώτημα <<πώς να βρεις λέξεις-κλειδιά για το website σου;>> και να εφαρμόσεις μία από τις σημαντικότερες τεχνικές για την κατασκευή και  βελτιστοποίηση ενός SEO friendly website.

 

1.Φτιάξε μία λίστα με 5 έως 10 θεματικές ενότητες που σχετίζονται με την επιχείρησή σου & συμπλήρωσε δίπλα από κάθε θεματική λέξεις-κλειδιά που μπορείς να σκεφτείς.

Συγκέντρωσε μία λίστα με θεματικές ενότητες που αφορούν στην επιχείρησή σου. Προσπάθησε να μπεις στη θέση των χρηστών που στοχεύεις και σκέψου τα ζητήματα που θα μπορούσαν να τον ενδιαφέρουν. Η διαδικασία αυτή θα σε βοηθήσει να βρεις λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με αυτές τις θεματικές.

Για παράδειγμα, εάν η επιχείρησή σου δραστηριοποιείται στον τομέα της πώλησης υποδημάτων, προτεινόμενες θεματικές και λέξεις-κλειδιά θα ήταν:

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
 ανδρικά παπούτσιαδερμάτινα ανδρικά παπούτσιααθλητικά ανδρικά παπούτσια
γυναικεία παπούτσιαεσπαντρίγιεςπέδιλα
παιδικά παπούτσιαβρεφικά παπούτσιαπαπούτσια αγκαλιάς

 

Οι λέξεις-κλειδιά που θα συμπληρώσεις δίπλα από τις θεματικές σου πιθανώς να είναι ένας μεγάλος πλήθος. Σε αυτή τη φάση, αυτό που προσπαθείς να κάνεις είναι το λεγόμενο «brainstorming». Πρέπει να σκεφτείς όλες τις έννοιες που θα μπορούσε να αναζητήσει ο χρήστης εάν έψαχνε την επιχείρησή σου, τα προϊόντα ή και τις υπηρεσίες σου.

Από τη λίστα αυτή θα κρατήσεις τις λέξεις-κλειδιά που σε ενδιαφέρουν περισσότερο γιατί σχετίζονται άμεσα με την επιχείρησή σου κι έχεις πιθανότητα να έχεις καλή κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης. 

Υπάρχουν πολλά εργαλεία που παρέχουν δεδομένα για αναζητήσεις χρηστών. Σε περίπτωση που διαθέτεις λογαριασμό στο Google Analytics, μπορείς να δεις τις λέξεις-κλειδιά που ήδη εμφανίζεσαι και να προσπαθήσεις να βελτιώσεις την κατάταξή σου σε αυτές.

Ακόμη, μέσα από το Keyword Planner της Google μπορείς να βρεις προτεινόμενες λέξεις-κλειδιά με μεγάλο όγκο αναζητήσεων (search volume) και ιδανικά χαμηλό ανταγωνισμό για τις θεματικές που σε ενδιαφέρουν και να τα χρησιμοποιήσεις στην ιστοσελίδα σου. Τέλος, το Keywordtool.io , αποτελεί ένα εργαλείο αναζήτησης λέξεων-κλειδιών και εύρεσης του όγκου αναζητήσεων για την κάθε λέξη-κλειδί. Το συγκεκριμένο εργαλείο παρέχει έναν ικανοποιητικό αριθμό λέξεων-κλειδιών δωρεάν. Για περισσότερα αποτελέσματα και ανάλυση των αναζητήσεων όμως απαιτείται πληρωμή.

 

2.Χρησιμοποίησε τις μηχανές αναζήτησης και βρες προτεινόμενες λέξεις-κλειδιά.

Θεωρείται ένας απλός και έξυπνος τρόπος να βρεις λέξεις-κλειδιά που αναζητούν οι χρήστες. Κάθε φορά που θες να αναπτύξεις μία νέα θεματική κατηγορία για την ιστοσελίδα σου ή να εμπλουτίσεις τις λέξεις-κλειδιά στις οποίες στοχεύεις, πήγαινε στην Google.com και κάνε αναζήτηση με το keyword της θεματικής σου.

Πήγαινε στο κάτω μέρος της σελίδας των αποτελεσμάτων και θα δεις ότι εμφανίζονται προτεινόμενες αναζητήσεις.

Οι προτεινόμενες αναζητήσεις, είναι λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με τη δική σου αναζήτηση και μπορούν να σου δώσουν ιδέες για την εύρεση νέων λέξεων κλειδιών.

 

3.Χρησιμοποίησε συνδυασμό λέξεων κλειδιών & φράσεων κλειδιών.

Η χρήση λέξεων-κλειδιών και φράσεων-κλειδιών συνδυαστικά, είναι πολύ σημαντική. Οι λέξεις-κλειδιά με γενικές έννοιες φαίνεται ότι έχουν μεγαλύτερο όγκο αναζητήσεων σε σχέση με τις φράσεις-κλειδιά.

Ωστόσο, οι φράσεις-κλειδιά τείνουν να έχουν μικρότερο ανταγωνισμό σε σχέση με τις λέξεις-κλειδιά άρα, έχεις περισσότερες πιθανότητες να εμφανιστεί το website σου στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Δες ότι η λίστα σου περιλαμβάνει συνδυασμό λέξεων κλειδιών με φράσεις-κλειδιά ώστε να είσαι σίγουρος ότι δε χάνεις την ευκαιρία να προσεγγίσεις τους πελάτες σου.

 

4.Δες λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιεί ο  ανταγωνισμός.

Ο ανταγωνισμός στο διαδίκτυο είναι μεγάλος καθώς όλες σχεδόν οι επιχειρήσεις διαθέτουν online παρουσία. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο ανταγωνισμός να μην εμφανίζεται σε λέξεις-κλειδιά που υπάρχουν στη λίστα σου. Πρέπει να εκμεταλλευτείς αυτή την ευκαιρία και να ενισχύσεις το περιεχόμενό σου με τις λέξεις-κλειδιά που μπορούν να σου φέρουν μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και παράλληλα έχουν μικρό ανταγωνισμό.

Για να βρεις τις λέξεις-κλειδιά που εμφανίζεται ή δεν εμφανίζεται ο βασικός σου ανταγωνιστής, μπορείς να αρχίσεις να πληκτρολογείς λέξεις-κλειδιά στις αναζητήσεις. Επειδή όμως αυτή η διαδικασία είναι χρονοβόρα μία άλλη επιλογή είναι η χρήση εργαλείων, όπως το SEMrush. Το SEMrush, είναι ένα εργαλείο που μπορεί να σου δώσει πληροφορίες για τις λέξεις-κλειδιά που στοχεύει ο ανταγωνισμός, με την απλή εισαγωγή του domain σου.

Tip: Χρησιμοποίησε τις πληρωμένες διαφημίσεις Google ads για να εμφανιστείς σε αναζητήσεις των δυνητικών πελατών σου, στις οποίες το website σου δεν εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα οργανικών αποτελεσμάτων της Google. Διάβασε τι είναι και πώς δουλεύουν τα Google ads ώστε να δεις πως η διαφήμιση στη μηχανή αναζήτησης Google μπορεί να αυξήσει τους πελάτες των προϊόντων ή / και των υπηρεσίων σου!

 

Συνοψίζοντας…

Η έρευνα για λέξεις-κλειδιά, είναι μία από τις σημαντικότερες SEO τεχνικές για βελτιστοποίηση της κατάταξης του website στις μηχανές αναζήτησης.

Ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα, μπορείς να βρεις τις λέξεις-κλειδιά που αναζητά ο χρήστης και να εστιάσεις στο να δώσεις απαντήσεις στα ερωτήματά τους μέσω του website σου.

Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, περισσότεροι χρήστες να επισκέπτονται το website σου επομένως και μεγαλύτερη πιθανότητα να αυξήσεις τους πελάτες σου.

Η βελτιστοποίηση του SEO στο website σου χρειάζεται υπομονή, επιμονή και αρκετή δουλειά. Το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι, απλώς, να ξεκινήσεις.

Οι εξειδικευμένοι σύμβουλοι του Χρυσού Οδηγού μπορούν να σε βοηθήσουν σε αυτή σου την προσπάθεια, μέσω των SEO ενεργειών που περιλαμβάνονται εξ ορισμού στα πακέτα ανάπτυξης νέων ιστοσελίδων αλλά και με την προώθηση της επιχείρησής σου καθώς η ομάδα μας διαθέτει στο portfolio της πλήθος επιτυχημένων συνεργασιών που αφορούν κατασκευές ιστοσελίδων, διαφήμιση-προώθηση ιστοσελίδων καθώς και τρόπους προβολής στο xo.gr.

Φτιάξε ένα Σύγχρονο Website

Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης
και μάθε πώς πρέπει να είναι η ιστοσελίδα σου,
για να προσελκύει περισσότερους πελάτες!









Μέλημά μας… η αποτελεσματική online διαφήμιση των πελατών μας!

Μάθε πως να αναπτύξεις αποτελεσματικά την επιχείρησή σου!






*Λύσεις Που με Ενδιαφέρουν:

 


Μάθετε περισσότερα για τη πολιτική απορρήτου εδώ

 



ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ

της επιχείρησής σου 

3,8 Εκατομμύρια Επισκέπτες

κάθε μήνα αναζητούν επιχειρήσεις σαν τη δική σου!