Πώς να Προωθήσεις στα Social Media το Ξενοδοχείο σου

Πώς να Προωθήσεις στα Social Media το Ξενοδοχείο σου

Ο πιο γρήγορος τρόπος για να γίνει γνωστό το ξενοδοχείο σου είναι μέσω της ενεργής παρουσίας του στα social media.

Διατηρώντας στενή και ουσιαστική επαφή με έναν πελάτη μπορείς να κερδίσεις την εμπιστοσύνη και την αφοσίωση του.

Δεν υπάρχει κάποιος χρυσός κανόνας που να καθορίζει ποια είναι η σωστή προσέγγιση για τη χρήση των κοινωνικών δικτύων που ταιριάζουν σε ένα ξενοδοχείο, προκειμένου αυτό να γίνει αναγνωρίσιμο από το ευρύ κοινό.

Είναι βέβαιο όμως ότι αυτό απαιτεί εντατική απασχόληση και πολλές δοκιμές.

Τα δροσερά cocktail που σερβίρεις δίπλα στην πισίνα, η ειδυλλιακή θέα από τα δωμάτια του ξενοδοχείου σου και οι δημιουργίες του φιλικού και έμπειρου προσωπικού σου είναι μερικές μόνο από τις στιγμές που πρέπει να μοιράζεσαι στα social media του ξενοδοχείου σου.

Με την προβολή αυτών των δημοσιεύσεων, δίνεται το αρχικό ερέθισμα στον πελάτη, που θα του κεντρίσει το ενδιαφέρον και θα τον κάνει να φανταστεί και τον εαυτό του ως κομμάτι αυτών των στιγμών.

Σύμφωνα με το Google Traveler’s Road to Decision (2014), το 83% των ταξιδιωτών εμπνέονται για τις διακοπές τους από τα social media. Στη συνέχεια προχωρούν με τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με το ξενοδοχείο που τους ενδιαφέρει.

Αυτό αποτελεί σημαντικό βήμα μιας και, εφόσον βρεθούν όλες οι απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεται και αυτές ικανοποιούν τις ανάγκες του, τότε θα προχωρήσει στο στάδιο της κράτησης.

Στο άρθρο αυτό θα σου δώσουμε μερικά χρήσιμα tips για το πως πρέπει να είναι η παρουσία σου στα social media, προκειμένου να αυξήσεις τις κρατήσεις στο ξενοδοχείο σου, αλλά και να δημιουργήσεις μια θετική εικόνα για αυτό.

Πριν ξεκινήσεις να διαβάζεις την ανάλυσή μας, θα πρέπει να έχεις κατά νου ότι:

το να κάνεις επιτυχημένο hotel marketing είναι περισσότερο θέμα σωστής στρατηγικής και καλής προετοιμασίας, παρά διαθέσιμου budget και μεγέθους του ξενοδοχείου σου.

Θα πρέπει λοιπόν να καθορίσεις το κοινό στο οποίο θέλεις να απευθυνθείς και να προετοιμαστείς κατάλληλα έτσι ώστε να μπορείς να διαχειριστείς τις ανάγκες του.

Αξιοποίησε τα Social Media προς Όφελος του Ξενοδοχείου σου

Ας δούμε τώρα ποια κοινωνικά δίκτυα πρέπει να χρησιμοποιείς για την προβολή του ξενοδοχείου σου και γιατί.

1. Facebook:  «Μου αρέσει!», «Τέλειο», «Ουάου» & 5 αστέρια

Στις μέρες μας υπάρχουν περίπου 2.19 δισεκατομμύρια ενεργοί χρήστες στο Facebook, οι οποίοι μπορούν να γίνουν πελάτες του ξενοδοχείου σου.

Βάσει ερευνών, το Facebook είναι ο δεύτερος πιο συνήθης τρόπος προώθησης μια επιχείρησης, με περίπου 47% των συμμετεχόντων να δηλώνουν ότι έχουν εγκρίνει μια επιχείρηση μέσω Facebook.

Αν θες λοιπόν ο τοίχος της σελίδας του ξενοδοχείου στο Facebook να είναι γεμάτος «Μου αρέσει!», «Τέλειο», «Ουάου» και 5 αστέρια, πρέπει να ακολουθήσεις τα παρακάτω βήματα.

Μοιράσου με τους χρήστες του Facebook, εικόνες, νέα, ιστορίες και συνδέσμους, που σχετίζονται με το ξενοδοχείο σου, προκειμένου να το γνωρίσουν καλύτερα.

Παράλληλα, θα υπενθυμίσεις σε όσους έχουν επισκεφτεί ήδη το ξενοδοχείο σου, όλα όσα απόλαυσαν εκεί και θα τους ενημερώσεις για νέες εμπειρίες, που θα ζήσουν στην επόμενη επίσκεψή τους.

Διαχειρίσου όσο πιο γρήγορα μπορείς τα Facebook reviews, είτε είναι θετικά είτε αρνητικά, καθώς αυτό θα δείξει δέσμευση απέναντι στους πελάτες σου.

Επιπλέον, θα σου δώσει την ευκαιρία να πάρεις feedback κατευθείαν από την πηγή, για όλα όσα πρέπει να διορθώσεις στην επιχείρησή σου.

Η ενεργή παρακολούθηση και διαχείριση των αξιολογήσεων στο Facebook θα σε βοηθήσει να αυξήσεις τις πωλήσεις σου και να ξεπεράσεις τους ανταγωνιστές σου.

Αξιοποίησε το Messenger του ξενοδοχείου σου και δώσε στους πελάτες σου τη δυνατότητα να επικοινωνούν μαζί σου οποτεδήποτε επιθυμούν, συνδέοντας το όνομα χρήστη του ξενοδοχείου σου στο Facebook με το Facebook Messenger.

Μην ξεχνάς ότι, σύμφωνα με το Facebook, το 53% των χρηστών του έχουν δηλώσει ότι είναι πιο πιθανό να κάνουν συναλλαγές με μία επιχείρηση, η οποία απαντάει στα μηνύματα των πελατών της.

Κατέκτησε το σήμα «Very Responsive to Messages»!

Πως;

Για να αποκτήσεις το συγκεκριμένο badge θα πρέπει το ποσοστό απόκρισης στις αξιολογήσεις που κάνουν οι χρήστες στη σελίδα του ξενοδοχείου σου στο Facebook, να είναι στο 90% και ο αντίστοιχος χρόνος απόκρισης στα 15 λεπτά.

Έτσι, οι επισκέπτες της σελίδας σου, θα δουν ότι ενδιαφέρεσαι να επικοινωνήσεις με πιθανούς πελάτες και ότι απαντάς γρήγορα στα μηνύματα, οπότε υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να επικοινωνήσουν κι εκείνοι μαζί σου.

Ώθησε τους επισκέπτες σου να κάνουν check-in στο ξενοδοχείο σου, προσφέροντας τους υπηρεσίες που σίγουρα θα θέλουν να μοιραστούν με το δίκτυο των φίλων τους, και δες τους πιθανούς πελάτες σου να αυξάνονται.

Στόχευσε στο κοινό που σε ενδιαφέρει μέσω της πλατφόρμας των διαφημίσεων του Facebook.

Όρισε ως κοινό της επιλογής πιθανούς ταξιδιώτες οι οποίοι την προκειμένη στιγμή δεν αναζητούν ξενοδοχείο για να κάνουν κράτηση αλλά ψάχνουν πηγές έμπνευσης για τις διακοπές τους, τις οποίες μπορείς να τους δώσεις δημοσιεύοντας εικόνες υψηλής ποιότητας που θα δείχνουν τη μοναδικότητα του ξενοδοχείου σου. Τρέξε διαγωνισμούς φωτογραφίας.

Βάλε τους επισκέπτες του ξενοδοχείου σου να βγάλουν φωτογραφίες στο χώρο των εγκαταστάσεων σου και να τις ανεβάσουν στο προσωπικό τους προφίλ στο Facebook, γράφοντας μια κριτική για το ξενοδοχείο σου, και επιβράβευσέ τους με κάποια extra παροχή, π.χ. δωρεάν πρωινό για δύο άτομα κ.ά.

Tips για Digital Marketing στο Email σου
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing!

2. Instagram: #miaeikonaxiliesle3eis

Οι χρήστες του συγκεκριμένου κοινωνικού μέσου σε παγκόσμιο επίπεδο είναι περίπου 800 εκατομμύρια.

Αυτό σημαίνει ότι 800 εκατομμύρια χρήστες μπορούν να δουν στιγμές από το ξενοδοχείο σου και να ενδιαφερθούν για μια μελλοντική διαμονή σε αυτό.

Μην αφήνεις καμία στιγμή να πάει χαμένη. Κάθε στιγμή της ημέρας, κάτι όμορφο μπορεί να συμβεί στο ξενοδοχείο σου.

Είτε είναι η επιμελής προετοιμασία των δωματίων του, είτε το γλυκό χαμόγελο των επισκεπτών που μόλις μπήκαν σε αυτό, όλα μπορούν να αποτυπωθούν σε μοναδικά φωτογραφικά καρέ και να δημοσιευθούν στο προφίλ του ξενοδοχείου σου στο Instagram.

Μη ξεχνάς τα hashtag! #travel #hotel #instamoment, είναι μερικά μόνο από τα hashtag που πρέπει να χρησιμοποιείς σε κάθε δημοσίευση που κάνεις. Φυσικά κάθε φορά που θα δημοσιεύεις μια φωτογραφία θα πρέπει να χρησιμοποιείς και αντίστοιχα με αυτή hashtag.

Μοιράσου επίσης user-generated content (UGC).

Με πιο απλά λόγια, κάνε share τις φωτογραφίες των πελατών σου, έτσι ώστε να ενισχύσεις το περιεχόμενο της ιστορίας του ξενοδοχείου σου στο Instagram. Μην παραλείψεις όμως να κάνεις tag το χρήστη που τράβηξε τη φωτογραφία, ώστε να μάθει ότι την έκανες share, αλλά και να τον ευχαριστήσεις που την τράβηξε.

Δημοσίευσε stories! Οι κύριοι τύποι ιστορίας που μπορείς να δημοσιεύσεις είναι δύο: φωτογραφία και βίντεο.

Για να δημοσιεύσεις μια φωτογραφία, αρκεί η επιλογή «Κανονική» κατά τη λήψη της ιστορίας.

Για να δημοσιεύσεις ένα βίντεο, θα πρέπει κατά τη λήψη της ιστορίας να επιλέξεις:

  • Κανονική: Η λειτουργία αυτή επιτρέπει τη λήψη βίντεο κρατώντας πατημένο το πλήκτρο λήψης για όση ώρα θέλεις να τραβήξεις βίντεο.
  • Live: Η λειτουργία αυτή επιτρέπει να δημιουργήσεις βίντεο σε ζωντανή ροή, επιτρέποντας στους ακόλουθους σου (και μη, αν έχεις δημόσιο προφίλ) να βλέπουν σε πραγματικό χρόνο ό,τι τους δείχνεις με την κάμερα σου.
  • Boomerang: Η λειτουργία αυτή επιτρέπει να δημιουργείς βίντεο, το οποίο πηγαίνει συνεχώς μπρος πίσω, δηλαδή επαναλαμβάνεται η κίνηση.
  • Αντίστροφη προβολή: Η λειτουργία αυτή επιτρέπει να δημιουργείς βίντεο με αντίθετη φορά από αυτή που το τράβηξες.
  • Χωρίς πάτημα: Η λειτουργία αυτή δεν απαιτεί να έχεις πατημένο το πλήκτρο λήψης, όπως στην «Κανονική» λήψη, αλλά αρκεί να το πατήσεις μια φορά και να το αφήσεις για να ξεκινήσει η λήψη βίντεο.

Διάβασε Επίσης: 5 SEO Tips για Ξενοδοχεία, Ξενώνες & Μικρές Επιχειρήσεις Φιλοξενίας


3. Twitter: Η φωνή της επιχείρησής σου.

To Twitter είναι ένα από τα πιο δημοφιλή social network παγκοσμίως, αφού αριθμεί περισσότερους από 32.000.000 χρήστες οι οποίοι αυξάνονται συνεχώς.

Χάρη στην άμεση φύση του, μέσω του Twitter μπορείς να μοιραστείς οποιαδήποτε μορφή δραστηριότητας της επιχείρησής σου, σε πραγματικό χρόνο, γρήγορα και απλά, χωρίς όμως να έχεις τη δυνατότητα να ανοίξεις μεγάλο διάλογο με τους χρήστες.

Χρησιμοποίησε αποδοτικά το Twitter για να ενημερώσεις το κοινό σου για αλλαγές ή εξελίξεις σε θέματα που τους αφορούν, και με αυτό τον τρόπο θα έχεις στα χέρια σου ένα ισχυρό εργαλείο για customer service.

Σε κάθε δημοσίευση στη σελίδα του ξενοδοχείου στο Twitter, συνιστάται η εισαγωγή hashtags σχετικά με διακοπές, φιλοξενία, διαμονή, κ.ά..

Να προσπαθείς να συμμετέχεις σε συζητήσεις για θέματα που άπτονται της ειδικότητας σου και να δίνεις απαντήσεις σε προβλήματα που άλλοι αναφέρουν, προκειμένου να αυξήσεις τα retweets σου.

Με αυτό τον τρόπο θα κάνεις τη φωνή της επιχείρησης σου να ακουστεί και μάλιστα δυνατά!

4. Pinterest: Δημιούργησε Pin γεμάτα έμπνευση!

To Pinterest αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο μέσο κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούν περίπου 175 εκατομμύρια χρήστες το μήνα.

Σε αυτούς τους χρήστες μπορείς να δείξεις την όμορφη τοποθεσία στην οποία βρίσκεται το ξενοδοχείο σου και τα σύγχρονα δωμάτια του καταλύματός σου, μέσα από δημιουργικά pins.

Όμως, τι περιεχόμενο θα έχουν αυτά τα pins και τι πρέπει να προσέξεις κατά τη δημιουργία τους;

Παρακάτω σου έχουμε μερικά χρήσιμα tips που θα σε βοηθήσουν να διαχειριστείς σωστά το περιεχόμενο της σελίδας σου στο Pinterest, ώστε οι χρήστες του να μη χάνουν pin σου!

Κάνε έμμεσες κινήσεις

Το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο προστάζει έμμεσες κινήσεις και όχι κραυγαλέες. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να δημοσιεύεις pins που είναι ενδιαφέροντα και φαινομενικά σχετικά με την επιχείρησή σου.

Για παράδειγμα, μπορείς να δημοσιεύσεις pin με ηλιοβασίλεμα, αν το ξενοδοχείο σου βρίσκεται στη Σαντορίνη.

Βρες την κατάλληλη ιστορία για το κοινό σου

Πρόσθεσε boards με το ειδυλλιακό τοπίο που έχει ως φόντο το ξενοδοχείο σου, με στιγμές από τις μουσικές βραδιές που διοργανώνεις στο pool bar των εγκαταστάσεων σου και με άλλες στιγμές που θα μαγέψουν όσους τις δουν.

Σε κάθε board μπορείς να προσθέσεις συνδέσμους που θα οδηγούν το χρήστη στην ιστοσελίδα σου ή στα στοιχεία επικοινωνίας σου, έτσι ώστε να του δώσεις την ευκαιρία να κάνει εύκολα και γρήγορα κράτηση στο κατάλυμά σου.

Χρησιμοποίησε ένα board για επίδειξη

Για να κάνεις καλή δουλειά στο Pinterest, δεν χρειάζεται να κρύψεις την ταυτότητα του ξενοδοχείου σου.

Πρόσθεσε στα boards της εταιρικής σου σελίδας στιγμές χαλάρωσης και μαγευτικά τοπία, αλλά διατήρησε ένα board για θέματα Τύπου σχετικά με το ξενοδοχείο σου.

Όταν το κοινό σου περιηγηθεί στα άλλα boards θα εξερευνήσει και αυτό.

Πρόσφερε στο κοινό σου καλό υλικό

Μοιράσου με τους πελάτες σου καλούς συνδέσμους με χρήσιμο υλικό, χωρίς όμως να τους δίνεις πάρα πολλές πληροφορίες.

Αν όλα όσα κοινοποιείς αρέσουν στο κοινό που παρακολουθεί τη σελίδα σου, τότε θα έρθει σε επαφή μαζί σου για πιο εστιασμένες πληροφορίες σχετικά με το ξενοδοχείο σου.


Διάβασε Επίσης: Facebook Insights: Ένας Πλήρης Οδηγός [Infographic]


5. TripAdvisor: Μια θετική κριτική αρκεί;

Οι θετικές κριτικές των επισκεπτών στο TripAdvisor επέτρεψαν σε ένα παντρεμένο ζευγάρι από το βόρειο Γιορκσάιρ να μετατρέψουν την κατοικία τους στο νούμερο ένα κατάλυμα, στον πλανήτη για το 2015 μετά από μόνο 3 έτη λειτουργίας.

Στη συνέχεια ακολούθησαν θετικές δημοσιεύσεις στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση και η φήμη του καταλύματος εξαπλώθηκε κι άλλο.

Η παραπάνω περίπτωση φαίνεται καλή, αλλά στην πραγματικότητα πόσο εύκολο είναι να αποσπάσεις θετικές κριτικές από τους επισκέπτες σου;

Κι όμως, είναι σχετικά εύκολο, αρκεί να τους προσφέρεις παροχές που ικανοποιούν τις ανάγκες τους σε προνομιακές τιμές.

Πρόσεξε όμως, μια λάθος κίνηση ισοδυναμεί με μια αρνητική κριτική για το ξενοδοχείο σου, η οποία θα πάρει τη θέση της στο TripAdvisor.

Την περίπτωση αυτή θα πρέπει να απαντήσεις με ευγένεια και να δώσεις στον πελάτη να καταλάβει ότι αυτό που τον ενόχλησε θα διορθωθεί και ότι θα χαρείς να το διαπιστώσει και ο ίδιος στην επόμενη επίσκεψή του.

Με 320 εκατομμύρια κριτικές από τους ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο, που επηρεάζουν την καταναλωτική απόφαση, πρέπει να είσαι σε ετοιμότητα και να απαντάς σε όλους όσους ασκούν κριτική στο ξενοδοχείο σου, είτε αυτή είναι αρνητική είτε θετική.

Συνοψίζοντας

Ήρθε η ώρα να αναλάβεις δράση! Χρησιμοποίησε τα παραπάνω tips για να χτίσεις μια ισχυρή εικόνα για το ξενοδοχείο σου. Αν πάλι θέλεις λίγη βοήθεια, εμείς είμαστε εδώ, για να σε βοηθήσουμε σε κάθε στάδιο της επαγγελματικής σου προβολής στα Social Media, προτείνοντας σου λύσεις βασισμένες στις εκάστοτε ανάγκες σου.

Προσέλκυσε πελάτες μέσω Facebook Ads - Facebook Ads Promotion

Η Ιωάννα Χ. είναι copywriter στην ομάδα του Χρυσού Οδηγού. Ως κειμενογράφος επικεντρώνεται στη συγγραφή κειμένων που θα προωθήσουν αποτελεσματικά ένα προϊόν ή μια ιστοσελίδα, με γνώμονα πάντα τις αρχές που προστάζει το SEO. Θεωρεί ότι το κείμενο είναι το άλλο μισό μιας εικόνας και πως το ένα δε δύναται να υπάρξει χωρίς το άλλο, αν θέλουμε να προωθήσουμε κάτι με σωστό τρόπο!

ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ

της επιχείρησής σου 

3,8 Εκατομμύρια Επισκέπτες

κάθε μήνα αναζητούν επιχειρήσεις σαν τη δική σου!