social media small business

5 Τρόποι για να Προωθήσεις την Μικρομεσαία Επιχείρησή σου στα Social Media

Έχεις μια μικρή επιχείρηση και θέλεις να χρησιμοποιήσεις τα social media για την προβολή της, αλλά δεν γνωρίζεις πώς; Θέλεις να εκμεταλλευτείς όλες τις δυνατότητες που σου δίνονται, αλλά δεν ξέρεις από που ν’ αρχίσεις; Η διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για επαγγελματικούς λόγους μπορεί, πράγματι, να αποδειχθεί… μεγάλο μπέρδεμα!

Γι’ αυτό και στην πραγματικότητα, μόνο το 53% των μικρών επιχειρήσεων έχουν ενεργή παρουσία στα social media. Οι υπόλοιπες ισχυρίζονται ότι δεν έχουν τον απαραίτητο χρόνο, πόρους, χρήματα ή και… ενέργεια!

Ωστόσο, το εύρος των δυνατοτήτων και των πλεονεκτημάτων που μπορεί να αντλήσει μια επιχείρηση από την παρουσία της στα social media, είναι τόσο μεγάλο που καθιστά την επένδυση σε αυτά μία επικερδή κίνηση.

Μάλιστα, σύμφωνα με την έρευνα του Internet Retailer,2015 Social Media 500”, η οποία αφορά τη χρήση των social media από 500 ηγετικές επιχειρήσεις της Βόρειας Αμερικής, το σύνολο των εμπορικών πωλήσεων μέσω των social media ανήλθε σε 3,30 δισεκατομμύρια δολάρια για το 2014 (άνοδος 26% από τα 2,62 δισεκατομμύρια του 2013)!

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, η συνολική επισκεψιμότητα από social media σε websites εμπορικών επιχειρήσεων, αυξήθηκε κατά 7%.

Ποια είναι, λοιπόν, τα μυστικά της επιτυχίας που κάθε μικρή επιχείρηση πρέπει να ξέρει;

1. Χτίσε μια αξιόπιστη παρουσία

Στον Online κόσμο, όπου όλα μεταβάλλονται με γοργούς ρυθμούς, ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Για να ξεχωρίσεις από το πλήθος και να προσελκύσεις δυνητικούς πελάτες, πρέπει να συνδυάζεις στρατηγική και δημιουργικότητα. Και το social media marketing σου προσφέρει τα ιδανικά εργαλεία για να το πετύχεις αυτό!

Μάθε εδώ για τη Σημασία των Social Media για την On Line Διαφήμιση σου

Τα social media μπορούν να σε βοηθήσουν να χτίσεις το όνομα και τη φήμη σου στην αγορά, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη του κοινού σου. Σου ακούγεται «βουνό»; Δεν χρειάζεται!

Υπάρχουν πολλοί έξυπνοι τρόποι για να το πετύχεις:

  • Δημιούργησε περιεχόμενο που ενδιαφέρει το κοινό σου και προάγει την εικόνα της επιχείρησής σου ως leader του κλάδου σου

Ξόδεψε χρόνο στο να αναγνωρίσεις που ξοδεύουν το δικό τους χρόνο οι πελάτες στους οποίους θέλεις να στοχεύσεις: στο Facebook, το Twitter, το Instagram ή το Pinterest; Όταν μάθεις πού θέλουν να λάβουν το μήνυμα, ξεκίνα να το διαμορφώνεις, σύμφωνα με το ύφος του κάθε μέσου.

Σκέψου για ποιο πράγμα θέλεις να μιλήσεις. Θέλει ωστόσο προσοχή να μην «σπαμάρεις», ούτε να προωθείς ανεξέλεγκτα και οτιδήποτε. Αυτό που θέλεις, σε αυτή τη φάση, είναι να χτίσεις σχέσεις εμπιστοσύνης.

  • Δώσε πρόσβαση σε πληροφορίες για την επιχείρησή σου

Χτίσε περαιτέρω τη φήμη σου, δημοσιεύοντας πληροφορίες που θα ενισχύσουν το αίσθημα εμπιστοσύνης προς την εταιρεία σου.

  • Κάνε διάλογο με τους fans σου

Δώσε προσοχή σε αυτά που λένε οι fans, οι πελάτες και οι followers της επιχείρησής σου για σένα. Στη συνέχεια μπες κι εσύ στην κουβέντα με χρήσιμα σχόλια ή καίριες πληροφορίες.

  • Κάνε τις σωστές ερωτήσεις

Αυτός είναι ένας εύκολος και άμεσος τρόπος να μάθεις τι τους ενδιαφέρει περισσότερο.

Φτιάξε μια εύκολη «λίστα βημάτων» που θα μπορείς να ακολουθείς καθημερινά, ώστε να διατηρείς μια συνεπή παρουσία. Αποφάσισε τί θέλεις να πετύχεις και ποια «κανάλια» εξυπηρετούν καλύτερα τους στόχους σου

2. Απόκτησε διασυνδέσεις με άλλους επαγγελματίες

Τα social media αποτελούν πρόσφορο έδαφος για να αποκτήσεις επαφές και διασυνδέσεις με άλλους επαγγελματίες του κλάδου σου, με τους οποίους μοιράζεσαι κοινές αντιλήψεις, δημιουργώντας σχέσεις με αμοιβαίο όφελος.

Ωστόσο, αυτό θα πρέπει να γίνει προσεγγίζοντας επιλεγμένους συναδέλφους, με συγκεκριμένο σχεδιασμό και όχι με τυχαίο τρόπο, μόνο και μόνο για να αυξήσεις τον αριθμό των επαφών σου.

Ποιος είναι ο σωστός τρόπος;

  • Γίνε μέλος σε επαγγελματικά group στο LinkedIn, blogs και forums, όπου άνθρωποι του κλάδου σου μοιράζονται περιεχόμενο σαν το δικό σου.
  • Μπες στη διαδικασία να σχολιάσεις ή να δώσεις feedback σε ενδιαφέροντα σχόλια. Ιδανικός τρόπος είναι το newsfeed του Facebook page σου.

 

Tips για Digital Marketing στο mail σου
Γράψε το Όνομα και το Email σου για να μάθεις πώς να κερδίζεις Νέους Πελάτες πιο αποτελεσματικά

 

3. Δοκίμασε διαφορετικές στρατηγικές

Σκέψου το εξής: Αν ακολουθούσες στρατηγικές παραδοσιακού marketing, θα περιοριζόσουν σε ένα μέσο; Προφανώς και όχι!

Αντίστοιχα, θα πρέπει να επεκτείνεις την παρουσία σου και στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δοκιμάζοντας νέους τρόπους προβολής και παρουσίας, βλέποντας τι αποδίδει καλύτερα στη δική σου περίπτωση.

Έχε στο νου σου τα παρακάτω:

  • Χρησιμοποίησε «φρέσκο» περιεχόμενο

Προσπάθησε να διατηρείς την αλληλεπίδραση με τους πελάτες σου, δίνοντάς τους νέες πληροφορίες και απαντώντας σε ερωτήσεις και απορίες τους.

  • Προσάρμοσε το περιεχόμενό σου για κάθε social media

Δεν χρειάζεται κάθε φορά να δημιουργείς νέο περιεχόμενο για κάθε μέσο. Αναδιαμόρφωσε το ίδιο περιεχόμενο, ώστε να προσαρμόζεται στις ανάγκες των διαφορετικών μέσων.

Ενδεικτικά:
– Στο Facebook μπορείς να «ανεβάζεις» μεγαλύτερο πληροφοριακό υλικό, πλούσιο σε εικόνες, ιδανικά μια με δύο φορές την ημέρα

– Στο Twitter φρόντισε να εναλλάσσεις το περιεχόμενο των tweets σου, χρησιμοποιώντας φωτογραφίες, βίντεο και παραπομπή Links

– Στο Linkedin το ύφος πρέπει να είναι πιο «σοβαρό», καθώς απευθύνεται σε επαγγελματίες

– Στο Instagram μπορείς να ανεβάσεις φωτογραφίες ή βίντεο από προϊόντα ή καμπάνιες που προγραμματίζεις να λανσάρεις σύντομα

  • Δοκίμασε το ίδιο περιεχόμενο σε διαφορετικά κανάλια, για να δεις την απόδοσή του.
  • Κάνε συνεχείς δοκιμές για να διαπιστώσεις τι έχει αποτέλεσμα και τι όχι!

4. Αύξησε την κίνηση στο website ή/και το blog σου

Αυτό που πολλοί επιχειρηματίες δεν έχουν ακόμα συνειδητοποιήσει και πρέπει έχεις πάντα κατά νου, είναι ότι το επαγγελματικό website σου και το περιεχόμενο του blog σου αποτελούν τη βάση της διαδικτυακής παρουσίας σου.

Σύμφωνα με την 7η ετήσια έρευνα του Social Media Examiner (Social Media Marketing Industry Report), το 77% των ερωτηθέντων ιδιοκτητών επιχειρήσεων εκτιμά ως δεύτερο μεγαλύτερο όφελος που αντλεί από τη χρήση των social media, την αύξηση της κίνησης στο εταιρικό website.

Δες πώς ένα εταιρικό blog μπορεί να αποτελέσει ένα εξαιρετικό εργαλείο προσέλκυσης νέων επισκεπτών στην ιστοσελίδα σου

Χτίζοντας την αξιοπιστία της επιχείρησής σου, πάνω στην τεχνογνωσία και την εμπειρία που μοιράζεσαι, καθιστώντας σε ηγέτη της αγοράς, μειώνοντας το κόστος του marketing και οδηγώντας στο website σου τους «σωστούς» υποψήφιους πελάτες.

Πώς θα δημιουργήσεις ένα επιτυχημένο blog;

Κατ’ αρχάς θα πρέπει να γνωρίσεις το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι και να εντοπίσεις τα θέματα για τα οποία ενδιαφέρεται:

  • Κάνε μια λίστα με το target group σου
  • Εντόπισε τα θέματα που απασχολούν τους ανθρώπους στους οποίους απευθύνεσαι
  • Κατάγραψε ποιες είναι οι ανάγκες του κοινού σου και ποια θέματα μπορείς εσύ να λύσεις

Στη συνέχεια, όταν έχεις αποφασίσει για το περιεχόμενο του blog, θα πρέπει να φτιάξεις ένα χρονοδιάγραμμα βάσει του οποίου θα δημοσιεύεις τα posts σου.

5. Δημιούργησε & διατήρησε σχέσεις

Τα social media μπορούν να αποδειχθούν εξαιρετικά χρήσιμα στη διατήρηση της επικοινωνίας με παλαιότερους και νυν πελάτες σου. Μπορούν να αποτελέσουν μια «γέφυρα» που μελλοντικά θα αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμη, αφού θα σε «κρατήσει» ψηλά στη λίστα των προτιμήσεων και των επιλογών τους.

Πώς θα το κάνεις;

  • Στόχος σου είναι να βοηθήσεις το κοινό -και δυνητικούς πελάτες σου- να «σχετιστούν» μαζί σου, είτε άμεσα, μέσα από δική σου πληροφορία, είτε έμμεσα, μέσω θετικών testimonials άλλων πελατών σου.
  • Προσπάθησε να πεις τις δικές σου «ιστορίες» και θα εκπλαγείς από την ανταπόκριση των δυνητικών πελατών σου, όταν αρχίσουν να γνωρίζουν την επιχείρησή σου καλύτερα.

Όπως είναι φανερό, τα πλεονεκτήματα από τη χρήση των social media για την προβολή της επιχείρησής σου είναι πολλά και πολύ σημαντικά για να τ’ αγνοήσεις. Αφιέρωσε λίγο χρόνο για να σκεφτείς πώς θα προσεγγίσεις καλύτερα τους δυνητικούς πελάτες σου μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το μόνο σίγουρο είναι ότι θα αντλήσεις πολλαπλάσια θετικά αποτελέσματα!

προώθηση επιχείρησης

Η Αρετή είναι SEO copywriter στο Χρυσό Οδηγό, με βασικό αντικείμενο τη συγγραφή και επιμέλεια κειμένων για τις εταιρικές ιστοσελίδες των πελατών του. Ασχολείται με το χώρο της επικοινωνίας εδώ και μια δεκαετία, αρχικά ως δημοσιογράφος και στη συνέχεια ως κειμενογράφος. Στόχος της είναι να εξερευνεί διαρκώς νέους δρόμους και να παραμένει δημιουργική, εξελίσσοντας αυτό που αγαπάει περισσότερο: το γράψιμο.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing.

Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να σε spamάρουμε με άσχετα emails!

Μάθε πώς θα Κερδίσεις Νέους

Πελάτες μέσω Internet

Τέλεια! Σύντομα θα λάβεις τα πρώτα tips μας στο email σου