Οργάνωσε την Online Παρουσία του Φαρμακείου σου

Οργάνωσε την Online Παρουσία του Φαρμακείου σου

Έχεις online φαρμακείο και θέλεις να ανταποκριθείς, με επιτυχία, στις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς και στον ανταγωνισμό;

Σε αυτό το άρθρο θα παρουσιάσουμε βασικά σημεία τα οποία πρέπει να λάβεις υπόψη σου, προκειμένου να οργανώσεις την online παρουσία του φαρμακείου σου, δεδομένου ότι υπάρχει υψηλό ενδιαφέρον για αγορές μέσω online φαρμακείων και μεγάλος όγκος σχετικών αναζητήσεων στο internet.

Το κοινό μοιάζει, πια, εξοικειωμένο με τις αγορές προϊόντων από το διαδίκτυο και στρέφεται στην ηλεκτρονική αναζήτηση προϊόντων, προκειμένου να βρει την καλύτερη τιμή, αλλά και προσφορές.

Το παρακάτω γράφημα παρουσιάζει τις τάσεις αναζήτησης για ηλεκτρονικά φαρμακεία και συναφή προϊόντα, την τελευταία διετία. Όπως παρατηρούμε σχετικά με τον όγκο των αναζητήσεων, υπάρχει σταθερό ενδιαφέρον για την αγορά μέσω διαδικτύου και, μάλιστα, η τάση είναι διαρκώς αυξανόμενη.

search volume

#Κατασκευή ιστοσελίδας και η εμπειρία του χρήστη

Η πλοήγηση του χρήστη, από την επίσκεψή του στο online φαρμακείο σου μέχρι τη στιγμή της αγοράς του προϊόντος, παίζει καταλυτικό ρόλο. Εξίσου σημαντική είναι η ευκολία και διαθεσιμότητα επιλογών στον τρόπο πληρωμής.

Σημαντικά σημεία στην ιστοσελίδα σου, που πρέπει να προσέξεις, είναι τα εξής:

Σχετική έρευνα δείχνει ότι το 58% του κοινού που στρέφεται σε ηλεκτρονικά φαρμακεία πραγματοποιεί αναζητήσεις μέσω φορητών συσκευών.

  • Πολύ χρήσιμη είναι η παρουσία στην ιστοσελίδα σου ενός ιστολογίου (blog) με σχετική θεματολογία, καθώς και μίας σελίδας ερωτήσεων/απαντήσεων (FAQ).
  • Όσον αφορά στα προϊόντα, είναι σημαντικό να υπάρχει πλούσια σε πληροφορία περιγραφή τους, καθώς και φωτογραφίες/εικόνες καλής ανάλυσης. Σωστά δομημένες κατηγορίες προϊόντων και πολλά σωστά δομημένα φίλτρα (μάρκα, κατηγορία, χρώμα, είδος, τιμή, μέγεθος) είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για να βρει ο πελάτης, γρήγορα, το προϊόν που θέλει.

Η ιστοσελίδα σου πρέπει, επίσης, να περιλαμβάνει:

  • Σύστημα αξιολόγησης των προϊόντων & σχόλια πελατών
  • Προβολή πακέτων προσφορών και προτεινόμενων προϊόντων
  • Προβολή νέων και δημοφιλών προϊόντων
  • Δυνατότητα εγγραφής σε newsletter
  • Εμφανή στοιχεία, εμφανείς και κατανοητούς διαθέσιμους τρόπους πληρωμής/αποστολής και όρους χρήσης
  • Χρήση SSL πρωτοκόλλου
  • Προβολή χάρτη ιστότοπου, με όλες τις κατηγορίες των προϊόντων
  • Σύνδεση με social media και προβολή των τελευταίων δημοσιεύσεών σου
  • Καταχώριση στις μηχανές αναζήτησης των Skroutz/Best Price
  • Ενσωμάτωση κωδικών παρακολούθησης (tracking codes) σε όλες τις σελίδες, ώστε να έχουμε στατιστικά στοιχεία και εικόνα για τη δραστηριότητα των χρηστών
  • Προσθήκη live chat για την άμεση εξυπηρέτηση του χρήστη
Tips για Digital Marketing στο mail σου
Γράψε το Όνομα και το Email σου για να μάθεις πώς να κερδίζεις Νέους Πελάτες πιο αποτελεσματικά

#Προβολή και διαφήμιση

Η διαφήμισή σου στα social media, στις μηχανές αναζήτησης της Google, αλλά και στο “Δίκτυο εμφάνισης” της Google (Google Display Network) μπορεί να προσφέρει:

  • αύξηση στην αναγνωρισιμότητα του φαρμακείου σου
  • αύξηση της επισκεψιμότητας του site σου, αλλά και της αλληλεπίδρασης των επισκεπτών
  • μετατροπή των επισκεπτών σε πελάτες

Σημαντικό είναι να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες που σου δίνουν αυτά τα μέσα διαφήμισης, για τη βέλτιστη δυνατή απόδοση του online φαρμακείου σου. Πρέπει, όμως, να θυμάσαι ότι η διαφήμισή σου απαιτεί συνεχή παρακολούθηση και βελτιστοποίηση.

Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δώσεις στον ανταγωνισμό, όσον αφορά στις τιμές των προϊόντων. Εφόσον είσαι καταχωρισμένος στις μηχανές αναζήτησης προϊόντων (Skroutz/Best Price), μπορείς να ελέγχεις τις τιμές και να τις αναπροσαρμόζεις, ώστε να είναι ανταγωνιστικές. Εφάρμοσε αυτήν την τακτική σε προϊόντα που έχουν μεγάλη ζήτηση.

Για αρχή, μία καλή συχνότητα ελέγχου των τιμών είναι κάθε 2 εβδομάδες. Όσο αναπτύσσεται η επιχείρησή σου, τόσο μεγαλύτερη θα πρέπει να είναι η συχνότητα που θα ελέγχεις τον ανταγωνισμό, ενώ προτείνεται η πρόσληψη ενός υπαλλήλου που θα είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση-παρακολούθηση του e-shop σου.

Η τιμή, τα έξοδα αποστολής, τα έξοδα αντικαταβολής και οι κριτικές των πελατών είναι και αυτά βασικά στοιχεία που θα οδηγήσουν το δυνητικό πελάτη στην ιστοσελίδα σου.

Με αυτόν τον τρόπο, υπάρχει η πιθανότητα -εκτός από το να πουλήσεις ένα προϊόν που θα έχει καλύτερη τιμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό- να πουλήσεις και ένα προϊόν που θα σου φέρει παραπάνω κέρδος, αλλά και να αποκτήσεις έναν πελάτη που ενδέχεται, με τη σωστή στρατηγική, να πραγματοποιήσει και άλλες αγορές. Για παράδειγμα, όταν ο πελάτης προσθέτει στο καλάθι του ένα προϊόν, να προβάλλεται ένα μήνυμα τύπου «με αγορές άνω των 30€, δωρεάν μεταφορικά».

Κάποιες συμβουλές και εργαλεία που θα σε βοηθήσουν, για την περαιτέρω προβολή του online φαρμακείου σου

1) Η συστηματική & σταθερή επένδυση στη διαφημιστική προβολή του online φαρμακείου σου.

2) Μία σύγχρονη ιστοσελίδα, εύκολη στην πλοήγηση, με τις προϋποθέσεις που προαναφέραμε θα δώσει θετική ώθηση στις διαφημίσεις σου.

3) Με τη σωστά δομημένη κατηγοριοποίηση των προϊόντων σου (βλ. παραπάνω) π.χ. προϊοντικά φίλτρα, θα έχεις τη δυνατότητα για καλύτερη στόχευση στις διαφημίσεις σου.

4) Δημιούργησε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης, με το οποίο ο χρήστης θα μπορεί, πραγματοποιώντας αγορές, να επωφελείται από εκπτώσεις/προσφορές. Είναι ένας τρόπος να δώσεις ένα έξτρα κίνητρο στον πελάτη σου να επαναλάβει μια αγορά από το ηλεκτρονικό κατάστημά σου. Π.χ. σε έναν πελάτη που έχει πραγματοποιήσει 3 αγορές, πρόσφερε έξτρα κουπόνι έκπτωσης για την επόμενη αγορά του.

5) Δημιούργησε άρθρα στο blog σου, με χρήσιμη θεματολογία για τους επισκέπτες του e-shop σου. Συμπεριέλαβε links με συναφή προϊόντα, που θα οδηγούν στην ιστοσελίδα σου. Π.χ. σε ένα άρθρο με τίτλο «Φρόντισε την επιδερμίδα του παιδιού σου», όπου θα δίνονται συμβουλές από ένα δερματολόγο, μπορείς να προτείνεις -στο τέλος του άρθρου- 3 σχετικά προϊόντα σου.

6) Η εποχικότητα είναι ένα σημαντικό στοιχείο που θα πρέπει να έχεις υπόψη σου. Έλεγξε τις περσινές πωλήσεις σου, πραγματοποίησε έρευνες και δες ποια προϊόντα είναι αυτά που θα χρειαστεί να έχεις στην αποθήκη σου. Π.χ. τους καλοκαιρινούς μήνες τα αντηλιακά είναι τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη ζήτηση. Δημιούργησε μια καμπάνια, λίγο πριν από την έναρξη της θερινής περιόδου. Δημιούργησε ξεχωριστή κατηγορία στην ιστοσελίδα σου με τα εποχικά προϊόντα, όπως μια σελίδα για το καλοκαίρι.

#Remarketing

Το εργαλείο επαναληπτικού marketing (remarketing) είναι ένας τρόπος να επαναπροσεγγίσεις το κοινό που έχει επισκεφθεί ξανά την ιστοσελίδα σου, προβάλλοντας προσωποποιημένες διαφημίσεις και πετυχαίνοντας, αναμφισβήτητα, υψηλότερη απόδοση (ROI).

Ενδεικτικά, μία επιλεγμένη λίστα προσαρμοσμένη στους στόχους σου θα αυξήσει την απόδοση των διαφημίσεών σου. Έτσι, έχεις τη δυνατότητα, μέσω των καναλιών διαφήμισης (Facebook, Google), να προβάλλεις συγκεκριμένα προϊόντα σε έναν πελάτη που τα έχει ξαναεπισκεφθεί.

Η παρακολούθηση της δραστηριότητας του χρήστη στη διαδρομή του μέχρι την αγορά κάποιου προϊόντος μπορεί να σε οδηγήσει σε χρήσιμα συμπεράσματα. Αυτό μπορείς να το πετύχεις με την εγκατάσταση, όπως αναφέραμε, των κωδικών παρακολούθησης (tracking codes) και την ανάλυση των δεδομένων που θα προκύψουν μέσω του Google Analytics.

Παρακάτω, δίνονται τρία παραδείγματα σχετικά με τη χρήση του remarketing:

1) Μπορείς να δεις ποιοι έβαλαν προϊόντα στο καλάθι τους χωρίς να πραγματοποιήσουν, τελικά, αγορά και να τρέξεις μία καμπάνια μέσω email marketing, όπου να τους αναφέρεις ότι ξέχασαν κάτι στο καλάθι τους!

2) Προώθησε το ίδιο προϊόν σε έναν πελάτη που το αγόρασε, μετά από ένα χρονικό διάστημα που πιστεύεις ότι θα το ξαναχρειαστεί.

3) Προώθησε προϊόντα παραπλήσια με αυτό που αγόρασε ο πελάτης και που θεωρείς ότι μπορεί να τα χρειαστεί.

#Email marketing

Μέσω της φόρμας newsletter της ιστοσελίδας σου, έχεις τη δυνατότητα να συλλέξεις email χρηστών που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα σου. Χρησιμοποιώντας κάποια πλατφόρμα email marketing, μπορείς να ενημερώνεις το κοινό σου με νέα, προσφορές, νέα προϊόντα, αλλά και να παρακολουθείς στατιστικά στοιχεία, όπως:

  • πόσοι άνοιξαν το email σου (Open rate)
  • πόσοι πάτησαν σε κάποιο link που είχες στο email (Click through rate)
  • πόσοι εγγεγραμμένοι χρήστες διέγραψαν το email τους από τη λίστα σου (Unsubscribe rate)

Διαφήμισε προϊόντα που ενδιαφέρουν τον παραλήπτη. Ενημέρωσέ τον για τις τάσεις και τις προσφορές. Προώθησε ένα άρθρο που να αφορά σε προϊόντα που έχουν ζήτηση την τρέχουσα περίοδο.

Για περισσότερες συμβουλές σχετικά με το email marketing, πάτησε εδώ.

#Google Analytics

Οι αριθμοί του Google Analytics μπορεί να σου δώσουν ιδέες και λύσεις για καλύτερη στόχευση του κοινού σου. Μπορείς να παρακολουθήσεις τη δραστηριότητα και τη συμπεριφορά των επισκεπτών σου, καθώς και βασικά χαρακτηριστικά τους (δημογραφικά στοιχεία, ηλικία, φύλο).

Επίσης, μπορείς να διακρίνεις τις μετατροπές που έγιναν στο site σου, δηλαδή να παρατηρήσεις τις ενέργειες των χρηστών που έχουν αξία για το online φαρμακείο σου. Π.χ. να δεις το κέρδος που αποκόμισες από τους χρήστες που ακολούθησαν τις διαφημίσεις σου, να ελέγξεις τις ενέργειες των επισκεπτών σου μέχρι τη στιγμή που αγόρασαν το προϊόν σου ή μέχρι να καλέσουν την επιχείρησή σου. Έλεγξε ποιες είναι οι κορυφαίες αναζητήσεις σε προϊόντα και διαμόρφωσε τη στρατηγική σου με βάση αυτά.

Για περισσότερες συμβουλές σχετικά με το Google Analytics, πάτησε εδώ.

Η στρατηγική που θα ακολουθήσεις για να οργανώσεις την online παρουσία του φαρμακείου σου και να βελτιστοποιήσεις το e-shop σου μπορεί να σου αποδώσει σημαντικά οφέλη. Υπάρχει υψηλό ενδιαφέρον για αγορές μέσω online φαρμακείων και οι σωστές πρακτικές θα σου δώσουν ιδιαίτερη ώθηση, ώστε να ανταποκριθείς επιτυχώς στον ανταγωνισμό!

Ο Κωνσταντίνος είναι Digital Project Coordinator στα websites του Χρυσού Οδηγού. Είναι υπεύθυνος για την συλλογή του υλικού και την υλοποίηση των WordPress websites. Οι γνώσεις και η εμπειρία του στο development, του δίνουν την δυνατότητα να προτείνει λύσεις και ιδέες στους πελάτες αλλά και να έχει μία αποτελεσματική συνεργασία με το τμήμα του development και των πωλήσεων για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing.

Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να σε spamάρουμε με άσχετα emails!

Μάθε πώς θα Κερδίσεις Νέους

Πελάτες μέσω Internet

Τέλεια! Σύντομα θα λάβεις τα πρώτα tips μας στο email σου