Τι Είναι το On-Page SEO και Πώς να το Βελτιώσεις

Τι Είναι το On-Page SEO και Πώς να το Βελτιώσεις

Εάν θέλεις το website σου να βελτιώσει το PageRank του, δηλαδή τη θέση του στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης -όπως είναι η Google-, τότε το On-Page SEO είναι, ακριβώς, αυτό που χρειάζεσαι.

Ας ξεκινήσουμε, όμως, από τα βασικά.

Τι είναι το SEO

Αν πρέπει να δώσουμε έναν ορισμό και να πούμε, με λίγα λόγια, τι σημαίνει το SEO, τότε αυτός θα ήταν:

Το SEO είναι μια μεθοδολογία στρατηγικών, τεχνικών και τακτικών που χρησιμοποιούνται για να αυξήσουν την επισκεψιμότητα σε ένα website μέσω της απόκτησης υψηλότερων θέσεων στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Με απλά λόγια, το SEO θα σε βοηθήσει να αυξήσεις την ορατότητα του website σου και κατ’ επέκταση την επισκεψιμότητα που δέχεται από τους χρήστες του διαδικτύου, μέσα από τα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Θα πρέπει να τονίσουμε, όμως, ότι το Search Engine Optimization έχει να κάνει με τη βελτιστοποίηση ενός website, έτσι ώστε να το κάνει κατανοητό για τις μηχανές αναζήτησης, αλλά και για τους χρήστες.

Το να βελτιστοποιήσεις την ιστοσελίδα σου μόνο για τις μηχανές αναζήτησης δεν θα σου προσφέρει τα αποτελέσματα που αναμένεις.

Τι είναι το On-Page SEO

Το On-Page SEO έχει να κάνει με τη βελτιστοποίηση των «συστατικών» του website σου και, επομένως, είναι κάτι το οποίο μπορείς να ελέγξεις πιο εύκολα.

Αφορά όλες εκείνες τις πρακτικές που πρέπει να κάνεις στο website σου, προκειμένου να βελτιώσεις την κατάταξή του στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Βελτιώνοντας το On-Page SEO, βελτιώνεις την ποιότητα του website σου, και αυτό είναι κάτι που δεν περνάει απαρατήρητο από τις μηχανές αναζήτησης.

Το On-Page SEO περιλαμβάνει ενέργειες για τη βελτιστοποίηση του περιεχομένου, αλλά και του κώδικα σε ένα website.

Μερικά παραδείγματα, On-Page SEO βελτιστοποιήσεων, τα οποία θα δούμε αναλυτικά πιο κάτω είναι η χρήση των σωστών keywords, η βελτιστοποίηση των meta tags, η δομή των urls, η βελτιστοποίηση των εικόνων, η ποιότητα του περιεχομένου κ.ά.

Γιατί ένα website χρειάζεται το On-Page SEO

Το μεγαλύτερο ποσοστό των αναζητήσεων γίνεται μέσω των μηχανών αναζήτησης, όπως είναι η Google, η οποία διαθέτει μερίδιο αγοράς παγκοσμίως 91,47% και στην Ελλάδα 97,76%.Search Engine Market Share Greece Oct 2016 - Oct 2017Οι χρήστες θέτουν ερωτήματα στις μηχανές αναζήτησης και εκείνες, με τη σειρά τους, δίνουν τα πιο συναφή αποτελέσματα, έτσι ώστε να δίνουν απαντήσεις στα ερωτήματα των χρηστών.

Το On-Page SEO, λοιπόν, βοηθάει τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν καλύτερα το περιεχόμενο ενός website.

Έτσι, όταν ένας χρήστης θέτει ένα ερώτημα (search query), αν το περιεχόμενο ενός website μπορεί να δώσει τη σωστή και πιο σχετική απάντηση σε αυτό το ερώτημα, η ιστοσελίδα θα εμφανίζεται υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Όπως καταλαβαίνεις, οι υψηλότερες θέσεις στα οργανικά αποτελέσματα παράγουν και περισσότερο traffic σε ένα website.

Διάβασε, παρακάτω, 8 On-Page SEO elements που πρέπει να βελτιώσεις.

8 Πρακτικές Βελτίωσης του On-Page SEO

1. Βάλε Keywords στο Title Tag

Χρησιμοποίησε keywords (λέξεις-κλειδιά) στο Title Tag ή αλλιώς στην ετικέτα τίτλου της σελίδας σου.

Ένα σωστά δομημένο Title Tag θα σου προσφέρει μια σημαντική ώθηση στα αποτελέσματα κατάταξης στη Google.

Προσπάθησε να βάζεις τα keywords σου στην αρχή των title tags, αφού -και σύμφωνα με το MOZ– αυτό αποδίδει καλύτερα σε σχέση με τη χρήση keywords προς το τέλος των title tags.

Ακολουθεί ένα παράδειγμα από τη σελίδα μας «Κατασκευή E-shop»:

Snippet της σελίδας "Κατασκευή E-Shop" του adsolutions.xo.gr

Στη συγκεκριμένη σελίδα έχουμε βάλει το target keyword Κατασκευή E-shop προς την αρχή του title tag.

Η Google, συνήθως, εμφανίζει τους πρώτους 50 με 60 χαρακτήρες (συμπεριλαμβανομένων και των κενών) ενός title tag, άρα πρέπει να κινείσαι μέσα σε αυτά τα πλαίσια.

Tip: Κάνε την έρευνά σου για τις λέξεις-κλειδιά και αξιοποίησε το Keyword Planner της Google.

Tips για Digital Marketing στο Email σου
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing!

2. Τοποθέτησε Keywords στο H1 Tag

Χρησιμοποίησε keywords (λέξεις-κλειδιά) στο H1 tag της σελίδας σου που να υποδηλώνουν, περιγραφικά, το πραγματικό περιεχόμενό της.

Τοποθέτησε το header tag <h1> </h1> στην κορυφή της σελίδας σου, μετά το <body> tag.

Ακολουθεί ένα παράδειγμα από τη σελίδα μας «Κατασκευή E-shop»:

H1 Tag "Κατασκευή E-Shop" το οποίο βρίσκεται στη σελίδα "Κατασκευή E-Shop" του adsolutions.xo.gr

Στη συγκεκριμένη σελίδα έχουμε ορίσει ως H1 tag τη φράση Κατασκευή Eshop, η οποία είναι άκρως συνδεδεμένη και σχετική με το περιεχόμενο της συγκεκριμένης σελίδας.

Κατά κανόνα πρέπει να έχεις μόνο ένα Η1 tag σε κάθε σελίδα σου.

Εάν όμως κρίνεις χρήσιμο να χρησιμοποιήσεις παραπάνω από ένα Η1 tag αυτό δε σημαίνει ότι θα έχεις αυτόματα επιπτώσεις, λόγω αυτού, από τη Google.

Αν όμως η σελίδα σου δεν έχει τη σωστή δομή και δε δικαιολογείται η χρήση επιπλέον Η1 tag τότε δε σου το προτείνουμε.

Δες εδώ τον πρώην αρχιμηχανικό της Google, Matt Cutts, να εξηγεί πότε είναι λογικό να χρησιμοποιείς πολλαπλά Η1 tag στην ίδια σελίδα.

3. Πρόσθεσε Keywords στα H2 & H3 Tags

Τα H2 tag, H3 tag κ.ά. είναι οι υπόλοιποι τίτλοι της σελίδας σου, οι οποίοι είναι εξίσου σημαντικοί με το H1 tag.

Το πιο σημαντικό από τα υπόλοιπα Heading Tags, πλην του H1 tag, είναι το H2 tag.

Προσπάθησε να συμπεριλάβεις το target keyword σου και στο H2 tag της σελίδας σου.

Για παράδειγμα, στη σελίδα μας «Πολυσέλιδη Ιστοσελίδα» έχουμε χρησιμοποιήσει ένα H2 tag το οποίο περιλαμβάνει το target keyword «πολυσέλιδη ιστοσελίδα», εμπλουτισμένο βέβαια και με άλλες λέξεις.

H2 Tag "Κατασκευή πολυσέλιδης ιστοσελίδας στα μέτρα σου για την ολοκληρωμένη παρουσίαση της επιχείρησής σου!" το οποίο βρίσκεται στη σελίδα "Basic Website" του adsolutions.xo.gr

Επίσης, εκμεταλλεύσου έξυπνα τη χρήση των H3 tag, H4 tag κ.λπ. όπου μπορείς, προσθέτοντας λέξεις-κλειδιά και σε αυτά!

Να θυμάσαι, όμως, ότι τα heading tags θα πρέπει να έχουν μια λογική σειρά.

Η σωστή δομή μιας σελίδας είναι H1 tag > H2 tag > H3 tag > H4 tag και όχι H1 tag > H3 tag > H2 tag > H4 tag κ.ά.

Δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείς τα heading tags με βάση το visual design, π.χ. επειδή δεν σου αρέσει η μεγάλη γραμματοσειρά του H2 tag, να το μετατρέπεις σε H3 tag, ώστε να είναι πιο όμορφο εικαστικά.

Τέτοιες κινήσεις αποδυναμώνουν το SEO της ιστοσελίδας σου.

4. Πρόσεξε τη Δομή των URLs σου

Ως γενική οδηγία και best practice, φρόντισε τα URLs των σελίδων σου να είναι μικρά σε μέγεθος, να περιλαμβάνουν λέξεις-κλειδιά και να είναι εύκολα στην κατανόησή τους.

Πιο αναλυτικά, προσπάθησε να ακολουθείς τις παρακάτω οδηγίες σε σχέση με τα URLs:

  • Να χρησιμοποιείς λατινικούς και όχι ελληνικούς χαρακτήρες.
  • Να χρησιμοποιείς πάντα πεζά γράμματα και όχι πεζοκεφαλαία ή κεφαλαία.
  • Να συμπεριλαμβάνεις το target keyword της σελίδας σου.
  • Να χρησιμοποιείς μοναδικά URLs για κάθε σελίδα σου.
  • Να είναι εύκολα κατανοητά και να διαβάζονται εύκολα από τους χρήστες.
  • Να χρησιμοποιείς μεσαίες παύλες, όπου κρίνεις απαραίτητο να διαχωρίσεις λέξεις
  • Μην χρησιμοποιείς κάτω παύλες, κενά διαστήματα και άλλα σύμβολα για το διαχωρισμό των λέξεων.

Για παράδειγμα, στη σελίδα μας με τα δείγματα των websites που έχουμε κατασκευάσει, αντί για ένα URL όπως  https://adsolutions.xo.gr/pelates/deite-digmata-istoselidon-pou-exoume-kataskevasei/ έχουμε χρησιμοποιήσει το URL https://adsolutions.xo.gr/pelates/digmata-istoselidon/

Είναι μικρό σε μήκος, ευανάγνωστο και περιγραφικό ως προς το περιεχόμενο της σελίδας στην οποία θα οδηγηθούν οι χρήστες.

Ακολούθησε τις άνω συμβουλές, ώστε να παράγεις σωστά δομημένα και SEO Friendly URLs.

5. Εμπλούτισε τα Κείμενά σου με Keywords

Προσπάθησε να χρησιμοποιείς τα keywords σου στις πρώτες 100 με 150 λέξεις του κειμένου σου.

Η πυκνότητα του Keyword σου μέσα στο κείμενο θα πρέπει να είναι περίπου 2%, δηλαδή μία ή δύο φορές για κάθε 100 λέξεις.

Να θυμάσαι, όμως, ότι η υπερβολική χρήση των keywords μπορεί να οδηγήσει σε αρνητικά αποτελέσματα που ακούν στο όνομα keyword stuffing!

Επίσης, δεν πρέπει να περιορίζεσαι σε μεμονωμένα keywords, αλλά να εμπλουτίζεις τα κείμενά σου και με άλλα δευτερεύοντα και σχετικά με το target keyword σου.

Να θυμάσαι τα εξής:

  • Προσπάθησε να γράφεις πλούσιο περιεχόμενο όχι μόνο σε μέγεθος λέξεων, αλλά και σε πληροφορίες.
  • Κάνε τα κείμενα των σελίδων σου φιλικά προς τους χρήστες. Βάλε τα απαραίτητα κενά μεταξύ των παραγράφων σου, πρόσεξε το μέγεθος της γραμματοσειράς σου και μην γεμίζεις τις σελίδες σου με διαφημιστικά μηνύματα.
  • Γράψε μοναδικά και πρωτότυπα κείμενα. Η αντιγραφή από άλλα websites δεν θα σε οδηγήσει πουθενά! Δώσε κάτι διαφορετικό στους χρήστες του website σου.
  • Κάνε την απαραίτητη έρευνα και βρες το search intent των χρηστών. Τι θέλουν πραγματικά να μάθουν, γιατί ψάχνουν και σε τι προβλήματα θέλουν να δώσουν λύσεις.

Γράφε τα κείμενα των σελίδων σου έχοντας στο μυαλό σου τους χρήστες, αλλά και τις μηχανές αναζήτησης. Ποτέ μεμονωμένα, αλλά πάντα σε συνδυασμό.

6. Μην ξεχνάς τα Meta Descriptions

Κάθε σελίδα πρέπει να έχει ένα description, μια περιγραφή, οπότε καλό είναι να μη ξεχνάς να την προσθέτεις στα Meta Descriptions των σελίδων σου.

Και σε αυτό το σημείο προσπάθησε να συμπεριλάβεις τα keywords σου (λέξεις-κλειδιά), διότι οι μηχανές αναζήτησης λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους τα Meta Descriptions.

Αποτελούν μέρος του snippet που εμφανίζει η Google στα αποτελέσματα αναζήτησης και είναι υψίστης σημασίας, μιας και ένα σωστά δομημένο meta description μπορεί να τραβήξει τα κλικ των χρηστών.

Στα meta descriptions σου προσπάθησε να περιγράψεις, συνοπτικά, το περιεχόμενο της σελίδας σου.

Σύμφωνα με μια πρόσφατη αλλαγή που έκανε η Google, οι επιτρεπόμενοι χαρακτήρες στο meta description έχουν γίνει περίπου 320, από 155 που ήταν πριν.

Τη δυναμική αυτή αλλαγή ήρθε να επιβεβαιώσει με σχετικό tweet του ο Danny Sullivan.

Έδωσε, λοιπόν, μια αρκετά ξεκάθαρη απάντηση ότι τα meta descriptions μπορούν να περιέχουν μέχρι 320 χαρακτήρες.

Προσπάθησε, λοιπόν, στα meta descriptions που παράγεις να κινείσαι μέσα σε αυτά τα πλαίσια.

Μην παραξενευτείς, αν η Google σου αντικαταστήσει το meta description που έχεις ορίσει με ένα μέρος του κειμένου σου.

Αυτό μπορεί να γίνει, αν η Google το θεωρεί καλύτερο και πιο περιγραφικό για meta description.

7. Βελτιστοποίησε τις Εικόνες σου

Οι εικόνες έχουν πολύ σημαντικό ρόλο στη δομή μιας ιστοσελίδας.

Θα πρέπει να προσέξεις, όμως, διότι οι εικόνες κρύβουν κινδύνους, κυρίως, ως προς το πόσο βαραίνουν μια σελίδα.

Αν λάβεις υπόψιν σου ότι οι εικόνες αποτελούν περίπου το 50% του βάρους μιας σελίδας, καταλαβαίνεις ότι επηρεάζουν, άμεσα, την ταχύτητα της σελίδας σου.

Με το Mobile–First Indexing της Google να είναι καθ’ οδόν και με το γεγονός ότι η ταχύτητα μιας σελίδας επηρεάζει την απόδοσή της στα αποτελέσματα κατάταξης της Google, καταλαβαίνεις ότι ένα σωστό optimization στις εικόνες που χρησιμοποιείς είναι άμεσης προτεραιότητας.

Όπως λέει και η Google, για κάθε δευτερόλεπτο που καθυστερεί μια σελίδα να φορτώσει σε mobile συσκευές, τα conversions μπορεί να πέσουν κατά 20%.For every secomd delay in mobile page load, conversions can fall by up to 20%.

Προσπάθησε να διατηρείς τις εικόνες σου μεταξύ 30Κ και 100Κ.

Σε αυτό το σημείο, θα χρειαστεί να κάνεις κάποιους συμβιβασμούς ποιότητας και όγκου αρχείων. Τα οφέλη, όμως, θα είναι πολλά και θα τα συναντήσεις, σύντομα, μπροστά σου.

Χρησιμοποίησε για το optimization των εικόνων σου ένα paid εργαλείο, όπως το Photoshop ή κάποιο δωρεάν εργαλείο, όπως το Optimizilla ή το Compressor.io.

Επίσης, βελτιστοποίησε τις εικόνες σου δίνοντάς τους σωστά filenames, titles & alt texts (οπωσδήποτε), καθώς επίσης Descriptions & Captions.

Πιο αναλυτικά, τα απαραίτητα που πρέπει να έχουν οι εικόνες σου είναι:

  • Filename: Είναι το όνομα αρχείου που έχεις δώσει στις εικόνες σου. Εδώ, αντί να διατηρήσεις ως όνομα αρχείου το default όνομα που παράγει η κάμερά σου, όπως π.χ. DC35124.jpg, αποθήκευσε τις εικόνες σου με έναν πιο σωστό τίτλο, όπως για παράδειγμα image-size-optimize.jpg (χρησιμοποίησε παύλες μεταξύ των λέξεων), το οποίο είναι πιο φιλικό στο χρήστη και στις μηχανές αναζήτησης.
  • Title: Ο τίτλος είναι ουσιαστικά το όνομα των εικόνων σου και είναι παρόμοιος με το filename. Η μόνη διαφορά τους είναι ότι πρέπει να είναι εύκολα κατανοητός από τους χρήστες. Επομένως, μπορείς να χρησιμοποιήσεις ό,τι έβαλες και στο Filename, μόνο που αντί για παύλες θα χρησιμοποιήσεις κενά μεταξύ των λέξεων.
  • Alt text: Είναι μια εναλλακτική περιγραφή μιας εικόνας. Εδώ, θα πρέπει να περιγράψεις με λίγες λέξεις τι ακριβώς περιλαμβάνει η εικόνα. Το Alt attribute προσθέτει αξία στις εικόνες σου, αλλά και στο SEO του website σου. Αν μια εικόνα, για κάποιο λόγο, δεν καταφέρει να φορτώσει, τότε θα εμφανιστεί το Alt text στη θέση της.

Αν θέλεις, μπορείς να προσθέσεις στις εικόνες σου και τα κάτωθι:

  • Description: Το description μπορείς να το εκμεταλλευτείς, ώστε να προσθέσεις κάποια παραπάνω στοιχεία στην περιγραφή των εικόνων σου. Απλώς, να θυμάσαι ότι δεν είναι απαραίτητο και δεν θα επηρεάσει αισθητά το SEO σου.
  • Caption: Το caption μπορείς να το χρησιμοποιήσεις, όταν θέλεις να εμφανίσεις μια λεζάντα κάτω από την εικόνα σου. Η συγκεκριμένη προσθήκη θα σε βοηθήσει, αν θέλεις να προσθέσεις κάποιο σχόλιο ή μια περιγραφή στις εικόνες σου. Και εδώ, πάλι, να θυμάσαι ότι δεν είναι απαραίτητο και δεν θα επηρεάσει αισθητά το SEO σου.

Να θυμάσαι ότι οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να κατανοήσουν εικόνες, παρά μόνο κείμενο.

8. Αξιοποίησε τα Internal Links

Προσπάθησε, όπου και όταν είναι δυνατόν, να χρησιμοποιείς internal links (εσωτερικούς συνδέσμους), που θα παραπέμπουν σε άλλες συναφείς σελίδες του website σου.

Τα internal links είναι μια έξυπνη κίνηση για να οδηγήσεις τους χρήστες σε άλλες σελίδες σου, αλλά και για να βοηθήσεις τα bots της Google να βρουν άλλες σελίδες σου.

Τα internal links, εκτός του ότι χρησιμεύουν ως οδηγός για να καθοδηγήσεις τους χρήστες σε άλλες σελίδες του website σου, θα σε βοηθήσουν στο να παραμείνουν οι χρήστες στο website σου περισσότερο.

Mέσω της χρήσης internal links, μπορείς να προτρέψεις τους χρήστες να διαβάσουν ή να μάθουν περισσότερα σχετικά με τις υπηρεσίες σου, κάνοντας κλικ στο anchor text που θα έχεις θέσει.

Το κείμενο στο οποίο οι χρήστες θα κάνουν κλικ για να οδηγηθούν σε μια άλλη σελίδα σου -anchor text- θα πρέπει να είναι σχετικό με τη σελίδα αυτή.

Για παράδειγμα, στην αρχική μας σελίδα έχουμε το κάτωθι internal link, το οποίο έχει ως anchor text «Βάλε την Επιχείρησή σου στο xo.gr» και οδηγεί τους χρήστες στη σελίδα «Προβολή στο xo.gr με Profile Page».

Internal link με anchor text τη φράση “Βάλε την Επιχείρησή σου στο xo.gr"Ουσιαστικά, έχουμε χρησιμοποιήσει ως anchor text μια πολύ σχετική φράση με τη σελίδα στην οποία θα οδηγηθεί ο χρήστης, αν κάνει κλικ.

Τα internal links θα κάνουν εύκολη την πλοήγηση των χρηστών και των bots της Google στο website σου.

Συνοψίζοντας

Οι παραπάνω 8 πρακτικές είναι μια καλή αρχή για αποτελεσματικό on-page SEO, αλλά να θυμάσαι ότι είναι μόνο μερικές από τις ενέργειες που πρέπει να κάνεις για να το βελτιώσεις.

Αν και οι μηχανές αναζήτησης έχουν εξελιχθεί σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό, το on-page SEO δεν παύει να λειτουργεί και θα πρέπει να είναι πρωταρχικός σου στόχος, αν θέλεις να πετύχεις καλά αποτελέσματα στη SERP.

Η βελτιστοποίηση του SEO στο website σου χρειάζεται υπομονή, επιμονή και αρκετή δουλειά. Το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι, απλώς, να ξεκινήσεις.

Οι εξειδικευμένοι σύμβουλοι του Χρυσού Οδηγού μπορούν να σε βοηθήσουν σε αυτή σου την προσπάθεια, μέσω των SEO ενεργειών που περιλαμβάνονται εξ ορισμού στα πακέτα ανάπτυξης νέων ιστοσελίδων.

Φτιάξε ένα σύγχρονο site - Κατασκευη ιστοσελιδας

Ο Σωσίπατρος είναι Digital Project Coordinator, στο τμήμα marketing του Χρυσού Οδηγού. Βάσει του ρόλου του είναι υπεύθυνος για τη συνολική πορεία υλοποίησης & διαχείρισης κάθε website project που αναλαμβάνει. Παράλληλα ασχολείται με τη βελτιστοποίηση του εταιρικού μας website σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές SEO καθώς επίσης είναι υπεύθυνος για το συντονισμό και τη δημιουργία content για το εταιρικό μας blog.

ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ

της επιχείρησής σου 

3,8 Εκατομμύρια Επισκέπτες

κάθε μήνα αναζητούν επιχειρήσεις σαν τη δική σου!