Η χρησιμότητα των online booking engines

Η Χρησιμότητα των Online Booking Engines

Ένα από τα βασικότερα θέματα συζήτησης, ανάμεσα στις διάφορες ομάδες εκθετών και επισκεπτών, στη φετινή διοργάνωση της HORECA ήταν οι διαδικτυακές μηχανές κρατήσεων (online booking engines). Οι μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, ήδη, δουλεύουν χρησιμοποιώντας μια διαδικτυακή μηχανή κρατήσεων, ενώ οι πιο μικρές μονάδες διατείνονται, κατά καιρούς, ότι δεν χρειάζονται κάποια μηχανή κρατήσεων.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, αναφορικά με τις online booking engines.

Τι είναι μία διαδικτυακή μηχανή κρατήσεων και πόσο χρήσιμη είναι, τελικά, για έναν επιχειρηματία στον τομέα του τουρισμού;

Είναι μία εφαρμογή που βοηθά τον ταξιδιωτικό κλάδο να υποστηρίζει κρατήσεις μέσω Internet. Έτσι, οι χρήστες μπορούν να κάνουν online booking για ξενοδοχεία, ταξιδιωτικά πακέτα, αεροπορικά εισιτήρια κ.λπ. Μέσω των διαδικτυακών μηχανών κρατήσεων, οι ιδιοκτήτες καταλυμάτων δίνουν τη δυνατότητα στους επισκέπτες της ιστοσελίδας τους να κάνουν online κρατήσεις. Παρόλο που, εύλογα, πιστεύουμε ότι κάθε επιχειρηματίας στον τομέα του τουρισμού θα ήθελε μία online μηχανή κρατήσεων στην ιστοσελίδα του, η πραγματικότητα φαίνεται πως είναι διαφορετική.

Τι λένε οι ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών καταλυμάτων. Πώς καταρρίπτονται 4 βασικά επιχειρήματά τους.

Επιχείρημα 1ο : Δουλεύω κυρίως από το τηλέφωνο

Είναι γεγονός ότι οι ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών καταλυμάτων προτιμούν να έχουν τηλεφωνική επαφή με τον πελάτη τους, έναντι οποιασδήποτε άλλης μορφής επικοινωνίας.  Αυτό είναι απόλυτα κατανοητό, καθώς κανένα λογισμικό δεν μπορεί να χειριστεί τις απαιτήσεις των πελατών τους καλύτερα από τους ίδιους και, σίγουρα, δεν μπορεί να κάνει τόσο αποτελεσματικά προτάσεις για συνδυαστικές πωλήσεις.

Ωστόσο, η τηλεφωνική επικοινωνία είναι στη διακριτική ευχέρεια του πελάτη. Και εδώ έγκειται το μειονέκτημα της παραπάνω διαδικασίας, καθώς υπάρχουν 2 μεγάλες κατηγορίες πελατών που δεν χρησιμοποιούν, πλέον, το τηλέφωνο:

  • Internet-savvy users. Είναι η λεγόμενη γενιά του Internet. Άτομα νεαρά, κυρίως, σε ηλικία, που δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στο να κάνουν κράτηση online, παρά μέσω τηλεφώνου. Μια τηλεφωνική κλήση ή μία κατάθεση στην τράπεζα είναι επιλογές αρκετά ξεπερασμένες και θα προτιμήσουν να τις αποφύγουν. Η κράτηση μέσα από μια online μηχανή κράτησης θα τους προσφέρει όλα τα χαρακτηριστικά του Internet που τους είναι οικεία, όπως η αμεσότητα και η ταχύτητα, με αποτέλεσμα να αποτελεί την πρώτη τους επιλογή.
  • Πελάτες από το εξωτερικό. Πελάτες που δεν μιλούν κάποια από τις ξένες γλώσσες που γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες του ξενοδοχείου της επιλογής τους ή που δεν θέλουν να εμπλακούν σε κοστοβόρες διεθνείς κλήσεις. Μια ιστοσελίδα, όμως, που είναι μεταφρασμένη σε αρκετές γλώσσες μπορεί να δελεάσει αρκετούς πελάτες αυτής της κατηγορίας! Εάν αναρωτιέστε γιατί επισκέπτονται το κατάλυμά σας επισκέπτες από συγκεκριμένες χώρες, ίσως αυτή είναι μία από τις απαντήσεις που ψάχνατε.

Online Booking Engines

Επιχείρημα 2ο: Το e-mail είναι αρκετό, γι’ αυτούς που θέλουν να κάνουν μία online κράτηση

Στις ιστοσελίδες ξενοδοχειακών καταλυμάτων (στην Ελλάδα) παρατηρείται, συχνά, η ύπαρξη μιας απαρχαιωμένης φόρμας επικοινωνίας, μέσω της οποίας οι επισκέπτες της ιστοσελίδας μπορούν να στείλουν μήνυμα στον ιδιοκτήτη του καταλύματος, προκειμένου να ενημερωθούν για την εκάστοτε διαθεσιμότητα. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σκεφθείς ότι ο επισκέπτης της ιστοσελίδας σου έχει, πιθανότατα, επισκεφθεί και άλλες ιστοσελίδες πριν από τη δική σου (ιστοσελίδες άλλων καταλυμάτων, μεγάλων ταξιδιωτικών πρακτορείων κ.λπ.). Είναι αποδεδειγμένο, όμως, ότι οι έμπειροι χρήστες επιλέγουν τον ευκολότερο και γρηγορότερο τρόπο για να πραγματοποιήσουν μία κράτηση. Και μια ξεπερασμένη φόρμα επικοινωνίας, χωρίς πραγματική ενημέρωση διαθεσιμότητας, δεν είναι η καλύτερη δυνατή εικόνα που θέλεις να δώσεις στον επισκέπτη της ιστοσελίδας σου.

Επιχείρημα 3ο: Χρησιμοποιώ το εργαλείο που μου παρέχει ένα ΟΤΑ

Η χρήση ενός εργαλείου που σου παρέχει ένα ΟΤΑ (Online Travel Agency – εδώ εννοούμε τις online εταιρίες κρατήσεων όπως expedia.com, kayak.com κτλ.) είναι, αρχικά, μία καλή λύση. Με τη χρήση τέτοιων εργαλείων μπορείς να αποκτήσεις κάποιες online κρατήσεις. Στην πραγματικότητα, όμως, ενθαρρύνεις τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σου να μην προστρέχουν σε αυτή για οποιαδήποτε κράτηση, αλλά στη σελίδα του OTA. Μια ιστοσελίδα, όμως, όπου μπορούν να βρουν και πολλούς άλλους ανταγωνιστές σου!  

Επιχείρημα 4ο: Έχω κλείσει, σχεδόν, όλα τα δωμάτιά μου από μεγάλα directories καταλυμάτων

Είναι γεγονός ότι πολλές κρατήσεις σου έρχονται από τέτοια directories (βλέπε booking.com). Κάθε μεγάλο directory ξενοδοχειακών επιχειρήσεων προσφέρει το δικό του online σύστημα κρατήσεων, για το οποίο, βέβαια, σου κρατάει προμήθεια. Είναι, όμως, αρκετά «γενναιόδωρο» να “χαρίζεις” στα συγκεκριμένα directories καταλυμάτων ποσοστά από τις κρατήσεις σου -που θα μπορούσαν να γίνουν και μέσω της δικής σου ιστοσελίδας-, μόνο και μόνο επειδή η ιστοσελίδα σου δεν διαθέτει ένα online σύστημα κρατήσεων;

Καταρρίπτοντας όλα τα παραπάνω επιχειρήματα, καταλήγουμε, τελικά, στο εξής: μία σύγχρονη ιστοσελίδα στον κλάδο του τουρισμού θα πρέπει να παρέχει στους επισκέπτες της τη δυνατότητα να πραγματοποιούν, με ευκολία και ταχύτητα, μία online κράτηση απευθείας.

«Τι είναι, άλλωστε, μία τουριστική επιχείρηση χωρίς κρατήσεις»;

O Χρυσός Οδηγός μέσα από το προϊόν «XO Bookings» δίνει τη δυνατότητα σε μικρές ξενοδοχειακές μονάδες να δημιουργήσουν μια σύγχρονη ιστοσελίδα με ενσωματωμένη τη λειτουργία απευθείας online κρατήσεων καθώς και τη διαχείριση μέσω από ένα σύστημα όλων των κρατήσεων που γίνονται από τα άλλα directories τύπου booking.com.

Η Βασιλεία Ι. είναι η Product Strategist των Websites για την εταιρεία Χρυσός Οδηγός. Με σπουδές στην Πληροφορική και ενεργή ενασχόληση στον τομέα του SEO και του Digital Marketing, αναζητά νέους τρόπους και καινοτόμες τεχνικές που θα οδηγήσουν τα websites στην κορυφή των προτιμήσεων των επισκεπτών τους. Στον ελεύθερο της χρόνο είναι φανατική gamer και λατρεύει να κάνει UI UX test σε strategy games.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing.

Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να σε spamάρουμε με άσχετα emails!

Μάθε πώς θα Κερδίσεις Νέους

Πελάτες μέσω Internet

Τέλεια! Σύντομα θα λάβεις τα πρώτα tips μας στο email σου