Η σημασία των online καταχρήσεων για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

H Σημασία των Online Καταχωρίσεων για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις

Ως ο μεγαλύτερος online επαγγελματικός κατάλογος στην Ελλάδα, ο Χρυσός Οδηγός είναι σε θέση να γνωρίζει πολύ καλά τη σημασία που έχει για μια επιχείρηση η δυναμική διαδικτυακή της παρουσία.

Ένα θέμα που δεν έχει λάβει την απαιτούμενη προσοχή στη χώρα μας, είναι η σημαντικότητα της ύπαρξης πολλαπλών καταχωρίσεων μιας επιχείρησης online. Στο συγκεκριμένο άρθρο θα καταλάβεις τί σημαίνει online «καταχώριση» για κάθε επιχειρήση και γιατί πρέπει οι καταχωρίσεις να είναι έγκυρες όπου και αν εμφανίζονται, προκειμένου να συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση της κατάταξής σου στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Τι είναι μια Online καταχώριση;

Η «καταχώριση» είναι μια αναφορά της επιχείρησής σου σε οποιοδήποτε άλλο, πλην του εταιρικού σου ιστοτόπου και περιέχει κάποιες βασικές πληροφορίες για την επιχείρηση, όπως αντικείμενο δραστηριότητας, στοιχεία επικοινωνίας κ.ά.

Κάθε καταχώριση είναι απαραίτητο να περιέχει τρεις βασικές πληροφορίες: Όνομα επιχείρησης, διεύθυνση και τηλέφωνο επικοινωνίας ή, αλλιώς, το γνωστό “NAP” (ακρωνύμιο που προέρχεται από τις τρεις αγγλικές λέξεις Name, Address, Phone).

Συνήθως, πέρα από τα απαραίτητα, μπορεί να περιέχει και link στο website της επιχείρησής σου.
Για παράδειγμα, ο Χρυσός Οδηγός, ως online επαγγελματικός κατάλογος, παρέχει σε κάθε εγγεγραμμένο προφίλ (καταχώριση) μιας επιχείρησης, τη δυνατότητα να εμπεριέχεται ενεργό link (dofollow) που να οδηγεί στο website της επιχείρησης αυτής.

Κάθε καταχώριση είναι απαραίτητο να περιέχει τρεις βασικές πληροφορίες: Όνομα επιχείρησης, διεύθυνση και τηλέφωνο επικοινωνίας.

Γιατί οι καταχωρίσεις είναι σημαντικές για τις μηχανές αναζήτησης;

Είναι γνωστό πως οι μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, χρησιμοποιούν ειδικό αλγόριθμο, ο οποίος εξετάζει εκατοντάδες παράγοντες για τη διαμόρφωση της τελικής κατάταξης στη σελίδα αποτελεσμάτων τους. Ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη είναι οι καταχωρίσεις. Ειδικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όσο περισσότερες είναι οι online καταχωρίσεις που διαθέτουν, τόσο αυξάνεται η πιθανότητα να «κερδίσουν» υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους.

Πιο συγκεκριμένα, η Google δεν εξετάζει μόνο τον αριθμό των καταχωρίσεων, αλλά και την εγκυρότητά τους. Στόχος της είναι να διασφαλίσει ότι κάθε επιχείρηση που εμφανίζεται στα αποτελέσματά της είναι υπαρκτή και ενεργή. Επομένως, αν η επιχείρησή σου έχει έδρα ή φυσικό κατάστημα, τότε είναι απαραίτητο να καταχωριθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερους online καταλόγους.

Tips για Digital Marketing στο mail σου
Γράψε το Όνομα και το Email σου για να μάθεις πώς να κερδίζεις Νέους Πελάτες πιο αποτελεσματικά

Γιατί οι επαγγελματικοί κατάλογοι βοηθούν στην κατάταξή σου;

Πολύ συχνά επαγγελματίες, υποψήφιοι πελάτες του Χρυσού Οδηγού, υποστηρίζουν ότι από τη στιγμή που διαθέτουν εταιρικό website, έχουν «χτίσει» την online παρουσία τους και άρα δε χρειάζεται να καταχωριθούν κάπου αλλού.

Η αλήθεια είναι ότι, η καταχώρισή σου σε ένα επαγγελματικό κατάλογο είναι αναπόσταστο κομμάτι της παρουσίας σου online γιατί:

  1. H Google διαθέτει λίστα των online επαγγελματικών καταλόγων και αναγνωρίζει τη σημασία τους με βάση και την εγκυρότητά τους.
  2. Η καταχώριση σε έναν online κατάλογο, όπως το xo.gr, που διαθέτει σωστή και ενημερωμένη πληροφορία, έχει μεγαλύτερη αξία από το website της επιχείρησής σου ή από την καταχώριση σε άλλα sites μικρότερης επισκεψιμότητας.
  3. Η καταχώρισή σου σε καταλόγους σχετικούς με τη δραστηριότητα της επιχείρησής σου όπως μία καταχώριση στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο, ενισχύει την εγκυρότητα των στοιχείων σου η οποία αποτελεί παράγοντα που λαμβάνει υπόψη της η Google.
  4. Η παρουσία σου στα social media (google+, Facebook κ.λπ.) λαμβάνεται υπόψη ως επιπλέον καταχώριση.

Είναι οι καταχωρίσεις σου έγκυρες;

Ωραία! Έχεις καταχωριθεί παντού, οπότε έχεις «χτίσει» τη διαδικτυακή παρουσία σου με τον καλύτερο τρόπο… Τώρα, όμως, πρέπει να ακολουθείς τακτικά τα δύο παρακάτω βήματα, για να είσαι σίγουρος ότι οι μηχανές αναζήτησης θα «εμπιστευθούν» τις καταχωρίσεις σου.

  • Όπως αναφέραμε στην αρχή του άρθρου μας, είναι πιθανό να υπάρχουν αναφορές της επιχείρησής σου και σε άλλα sites, στα οποία δεν έχεις δώσει εσύ τα στοιχεία. Επομένως αυτά μπορεί να μην είναι ενημερωμένα ή και να μην ισχύουν. Θα πρέπει, λοιπόν, να βρεις σε ποια sites υπάρχουν καταχωρισμένα τα στοιχεία της επιχείρησής σου και όπου αυτά είναι λανθασμένα, να ζητήσεις να διορθωθούν.
  • Κάθε φορά που υπάρχει οποιαδήποτε αλλαγή σε βασικά στοιχεία της εταιρείας σου, πρέπει άμεσα να πραγματοποιείς τις αντίστοιχες αλλαγές και σε όλες αυτές τις καταχωρίσεις.

Άρα, οργανώσου: Φτιάξε ένα αρχείο όπου θα καταγράφεις σε ποια sites έχεις καταχωριθεί ή αντίστοιχα σε αναφέρουν και, κάθε φορά που μεταβάλλονται τα στοιχεία σου, κάνε άμεσα την αντίστοιχη αλλαγή σε κάθε καταχώριση!

Σε επόμενο άρθρο μας θα αναλύσουμε με λεπτομέρεια τα δύο τελευταία βήματα: Πώς μπορείς, δηλαδή, να βρεις αυτά τα sites (περιέχεται τεχνική ορολογία) και ποιες ενέργειες θα πρέπει να κάνεις για τυχόν διορθώσεις.

Πρόβαλλε την επιχείρησή σου στο xo.gr

Η Ιωάννα Τ. είναι Product Strategist του xo.gr, online & έντυπο. Αφουγκραζόμενη προσεκτικά τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς και του σύγχρονου επαγγελματία, στοχεύει στη δημιουργία προβολών υψηλής απόδοσης, στην πλατφόρμα του xo.gr. Το συνεχώς αναπτυσσόμενο περιβάλλον του Digital Marketing την γοητεύει μιας και κάθε μέρα ανακαλύπτει νέους γρύφους που πρέπει να λύσει. Στον ελεύθερο χρόνο της, ακονίζει την αισθητική της παρακολουθώντας το fashion industry που λατρεύει.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing.

Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να σε spamάρουμε με άσχετα emails!

Μάθε πώς θα Κερδίσεις Νέους

Πελάτες μέσω Internet

Τέλεια! Σύντομα θα λάβεις τα πρώτα tips μας στο email σου