google Google Tag Manager ti einai kai egatastasi

Google Tag Manager: Τι Είναι και Πώς να το Εγκαταστήσεις

Στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή, οι επιχειρήσεις με online παρουσία χρειάζεται να έχουν σαφή εικόνα της συμπεριφοράς των χρηστών που επισκέπτονται την ιστοσελίδα τους. Για να γίνει αυτό, οι διαχειριστές των websites χρησιμοποιούν κομμάτια κώδικα που ανήκουν σε τρίτες πλατφόρμες ή/και εργαλεία, και που είναι απαραίτητα για διάφορους σκοπούς, όπως η διαφήμιση, η καταγραφή επισκεψιμότητας/πωλήσεων κ.λπ. Ας ονομάσουμε αυτά τα κομμάτια κώδικα “tags(marketing tags) και θα έχουμε την ευκαιρία, παρακάτω, να τα αναλύσουμε.

Ωστόσο, ο κώδικας που χρειάζεται να ενσωματωθεί σε μια ιστοσελίδα για να λειτουργήσουν αυτά τα tags προκαλεί, συχνά, πονοκέφαλο στους marketers και τους επιχειρηματίες, καθώς το κόστος για αυτήν την υλοποίηση είναι, συνήθως, μεγάλο.

Αυτήν ακριβώς την ανάγκη καλύπτει, κυρίως, ο Google Tag Manager (GTM). Μέσω αυτού, ακολουθώντας κάποιος βασικά guidelines και με ελάχιστη έως καθόλου γνώση προγραμματισμού μπορεί, εύκολα και γρήγορα, να εγκαταστήσει βασικά tags, όπως των Google Analytics και Google Ads.

 

Τι είναι ο Google Tag Manager

Ο Google Tag Manager είναι ένα δωρεάν εργαλείο που δημιουργήθηκε και παρέχεται από την ίδια την Google. Το εργαλείο αυτό σού επιτρέπει να εγκαθιστάς, να παραμετροποιείς και να διαχειρίζεσαι tags στην ιστοσελίδα σου, χωρίς να χρειάζεται να παρέμβεις στον κώδικά της. Λειτουργεί, δηλαδή, ως διαμεσολαβητής μεταξύ της ιστοσελίδας και της πλατφόρμας στην οποία ανήκει εκάστοτε tag.

Ας εξηγήσουμε, όμως, καλύτερα τι είναι τα marketing tags. Είναι κομμάτια κώδικα, όπως προείπαμε, που εισάγονται σε μια ιστοσελίδα με στόχο να συλλέγουν πληροφορίες και να τις στέλνουν σε τρίτες πλατφόρμες προς ανάλυση.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις tags για διάφορους σκοπούς, όπως η παρακολούθηση του scrolling των χρηστών, η μέτρηση συμπλήρωσης φόρμας ενδιαφέροντος, η καταγραφή αγορών και, γενικότερα, η καταγραφή της συμπεριφοράς των χρηστών μέσα στην ιστοσελίδα σου.

Μερικά παραδείγματα tags είναι: ο tracking κώδικας των Google Analytics και Facebook, tracking κώδικες από πλατφόρμες σύγκρισης τιμών, όπως τα Skroutz και Bestprice και κώδικες από εργαλεία που σε βοηθούν με διάφορες αναλύσεις στην ιστοσελίδα σου, όπως το Hotjar (εργαλείο με heatmaps, για να παρακολουθείς πού κάνουν click οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σου).

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις

Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!

 

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του Google Tag Manager

Το δωρεάν αυτό εργαλείο βοηθάει σημαντικά στην οργάνωση και παρακολούθηση των tags, καθώς τα διατηρεί οργανωμένα και εύκολα προσβάσιμα σε ένα εύχρηστο και φιλικό περιβάλλον για το χρήστη.

Επιπλέον, ο Google Tag Manager (GTM) έχει διάφορα πλεονεκτήματα, όπως:

  • Βελτίωση του pagespeed: Προσθέτοντας τα tags στον Tag Manager, βοηθάς την ιστοσελίδα σου να φορτώνει ταχύτερα.
  • Μια λύση για όλα: Ο Tag Manager μπορεί να δεχθεί tags από οποιαδήποτε marketing πλατφόρμα ή εργαλείο με tracking κώδικα (δηλαδή όχι μόνο από Google και Facebook).
  • Ασφάλεια και έλεγχος: Με τον Tag Manager αποκτάς επιπλέον ελέγχους ασφαλείας σχετικά με τους κώδικες που προσθέτεις και την ορθή λειτουργία τους.

Ας σημειωθεί ότι, στο διαδίκτυο, υπάρχει πολύ και αναλυτικό υλικό με how-to, guidelines και οδηγούς ως προς το setup και τη διαχείριση του Google Tag Manager.

Πριν όμως προχωρήσουμε στις οδηγίες δημιουργίας, παραμετροποίησης και εγκατάστασης του GTM και των περιεχομένων του, ας δούμε πρώτα ένα χρήσιμο γλωσσάρι, το οποίο θα σε βοηθήσει στην κατανόηση βασικών εννοιών που θα σου χρειαστούν στην πορεία.

 

Containers

Όταν ξεκινήσεις να δουλεύεις τον Tag Manager, το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κάνεις είναι να δημιουργήσεις ένα container. Το containter θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι η επιφάνεια εργασίας σου. Αποτελεί, δηλαδή, το χώρο στον οποίο υπάρχουν τα marketing tags, τα triggers, οι μεταβλητές και, γενικότερα, είναι ο χώρος εργασίας πάνω στον οποίο θα δουλεύεις. Συνήθως, δημιουργείται ένα container ανά ιστοσελίδα.

Στο παρακάτω παράδειγμα, μπορείς να δεις ότι για 1 λογαριασμό tag manager υπάρχουν δύο containers. Ένα, για κάθε ιστοσελίδα.

 

tag manager perivalon diaxiristikou

 

Παρακάτω μπορείς να δεις πώς μοιάζει το περιβάλλον ενός container. Δηλαδή, πώς είναι η κεντρική επιφάνεια εργασίας του Google Tag Manager.

 

tag manager perivalon container

 

Αφού δημιουργήσεις ένα νέο container, ο Tag Manager σού παρέχει ένα κομμάτι κώδικα για να το προσθέσεις στην ιστοσελίδα σου. Αυτός ο κώδικας ονομάζεται container code και είναι απαραίτητο να προστεθεί στον κώδικα της ιστοσελίδας σου, ώστε να περιέχεται σε όλες τις σελίδες. Κάποιες πλατφόρμες, όπως η WordPress, έχουν έτοιμα plugins που σε βοηθούν να εγκαταστήσεις τον κώδικα αυτό, αλλά και πάλι, ίσως χρειαστεί να ζητήσεις καθοδήγηση από έναν web developer.

Όταν το κάνεις αυτό, θα είσαι σε θέση να προσθέσεις/επεξεργαστείς/διαγράψεις ή και να σταματήσεις, προσωρινά, τα tags μέσα από τον Tag Manager.

 

Triggers

Τα triggers είναι οι μηχανισμοί οι οποίοι καθορίζουν το πότε και πού θα ενεργοποιηθεί το tag, το οποίο στη συνέχεια θα καταγράψει την αντίστοιχη πληροφορία. Για παράδειγμα, ένα trigger θα μπορούσε να είναι κάποιο click σε ένα κουμπί, η φόρτωση μιας συγκεκριμένης σελίδας, το άνοιγμα ενός παραθύρου ή το σκρολάρισμα μέχρι το τέλος της σελίδας.

 

h lista me ta diathesima triggers tou tag manager

 

Πώς να εγκαταστήσεις τον Google Tag Manager

Τα βασικά βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για να εγκαταστήσεις τον Google Tag Manager και να ξεκινήσεις την εισαγωγή των βασικών tags στο site σου (όπως τα Google Ads και Google Analytics) είναι απλά. Με μια πρώτη ματιά, είναι τα εξής:

  1. Δημιούργησε ένα νέο λογαριασμό, αν δεν διαθέτεις ήδη ένα, στο tagmanager.google.com (αρχικά ένα νέο container δημιουργείται με κάθε άνοιγα λογαριασμού, αλλά στη συνέχεια μπορείς να δημιουργήσεις όσα containers χρειάζεται).
  2. Εγκατάστησε το container στην ιστοσελίδα σου.
  3. Πρόσθεσε και δημοσίευσε τα tags σου.

Πάμε, όμως, να τα δούμε πιο αναλυτικά.

 

Δημιούργησε νέο λογαριασμό

  1. Στο περιβάλλον του Tag Manager, κάνε click στο Accounts > Create account.
  2. Πρόσθεσε το όνομα του account σου και, προαιρετικά, επίλεξε αν επιθυμείς να μοιράζεσαι δεδομένα ανώνυμα με τη Google και άλλους.
  3. Κάνε click στο κουμπί Continue.
  4. Πρόσθεσε ένα αντιπροσωπευτικό όνομα για το container σου και επίλεξε τον τύπου του περιεχομένου: στην περίπτωσή μας, κατάλληλος τύπος για ιστοσελίδες είναι το Web.
  5. Κάνε click στο Create.
  6. Διάβασε τα Terms of Service και, αν συμφωνείς, κάνε click στο Yes.

 

diadikasia dimiourgeias logargiasmou ston Google tag manager

diminourgia tou container ston GTM

 

Πώς να προσθέσεις και να εγκαταστήσεις το container

  1. Στον Tag Manager, κάνε click στο Accounts > Επίλεξε το λογαριασμό σου.
  2. Επίλεξε το Create Container.
  3. Στον Tag Manager, κάνε click στο Workspace.
  4. Κοντά στην κορυφή του παραθύρου, βρες το container ID σου, υπό τη μορφή “GTM-XXXXX”.
  5. Κάνε click στο container ID, για να εκκινήσεις το παράθυρο του Install Tag Manager.
  6. Αντίγραψε και επικόλλησε τον κώδικα (code snippet) στην ιστοσελίδα σου, ακολουθώντας τις οδηγίες που αναφέρονται στο παράθυρο του Install Tag Manager.

 

o kodikas egatastasis tou google tag manager

Πρόσθεσε, ενημέρωσε και επεξεργάσου tags

Αφού ολοκληρωθεί και η προσθήκη του code snippet στην ιστοσελίδα σου, είσαι έτοιμος να προσθέσεις tags.

  1. Κάνε click στο Tags από το μενού περιήγησης.
    1. Για να προσθέσεις tag: Κάνε click στο New. Επίλεξε τον τύπο του tag και παραμετροποίησε τα triggers ως προς το πότε μπορεί να ενεργοποιηθούν.
    2. Για να επεξεργαστείς tag: Κάνε click στο tag μέσα από τη λίστα και, έπειτα, click στο “Edit Tag”.
    3. Για να διαγράψεις ένα tag: Κάνε click στο tag μέσα από τη λίστα. Στη σελίδα “Edit Tag”, κάνε click στο μενού στην πάνω δεξιά γωνία της οθόνης και επίλεξε Delete.

 

Επιβεβαίωσε τις ρυθμίσεις σου και δημοσίευσε τις αλλαγές

  1. Το Preview Mode σού δίνει τη δυνατότητα να ρίξεις μια τελευταία ματιά στις ρυθμίσεις σου, για να βεβαιωθείς ότι όλα συμπεριφέρονται όπως πρέπει.
  2. Όταν είσαι έτοιμος, κάνε click στο Submit στην πάνω δεξιά γωνία της οθόνης, για να ξεκινήσεις να δημοσιεύεις τις αλλαγές σου. Πρόσθεσε αν επιθυμείς λεπτομέρειες, όπως Version Name και Versions Description, ώστε να κρατάς ένα ιστορικό των αλλαγών σου κάθε φορά. Στη συνέχεια, επίλεξε το Publish.

 

Κλείνοντας

Το Google Tag Manager είναι ένα εργαλείο με πολλές δυνατότητες λόγω της οργανωτικής (σε tags) φύσης του και είναι αρκετά εύκολο για κάποιον, μέσω αυτού, να εισαγάγει βασικά tags.

Στο Χρυσό Οδηγό, με την κατασκευή κάθε website, εγκαθιστούμε εξαρχής τους απαιτούμενους κώδικες για την αποκρυπτογράφηση της συμπεριφοράς των χρηστών μιας ιστοσελίδας. Στην περίπτωση που έχεις, ήδη, ένα website σε WordPress ή Open Cart, αναλαμβάνουμε να εγκαταστήσουμε και παραμετροποιήσουμε τους κώδικες που χρειάζεται το site σου.

Φτιάξε ένα Σύγχρονο Website

Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης
και μάθε πώς πρέπει να είναι η ιστοσελίδα σου,
για να προσελκύει περισσότερους πελάτες!









Μέλημά μας… η αποτελεσματική online διαφήμιση των πελατών μας!

Δωρεάν Webinars!

Ανέπτυξε την επιχείρησή σου με επιτυχημένες πρακτικές που χρησιμοποιούμε εμείς και οι πελάτες μας.

Μάθε πως να αναπτύξεις αποτελεσματικά την επιχείρησή σου!











Θέλω να Μάθω για:

 


Μάθετε περισσότερα για τη πολιτική απορρήτου εδώ

 



ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ

της επιχείρησής σου 

3,8 Εκατομμύρια Επισκέπτες

κάθε μήνα αναζητούν επιχειρήσεις σαν τη δική σου!