Google Analytics: Ανάλυση Behavior Section

Πινακας Περιεχομενων

Έχουμε αναφέρει, αρκετές φορές, πως ένα από τα βασικά online εργαλεία για κάθε επαγγελματία είναι τα Google Analytics του website του.

Παρόλο που είναι σημαντικό να γνωρίζεις τι άτομα επισκέπτονται τον ιστότοπό σου (Audience Section) και τον τρόπο με τον οποίο ήρθαν αυτοί οι χρήστες (Acquisition Section), οι κυριότερες αναφορές για να κατανοήσεις τις ενέργειες που κάνουν οι χρήστες, όταν βρίσκονται στο website σου, είναι αυτές που αφορούν στο Behavior section.

Το συγκεκριμένο section, λοιπόν, αφορά στη συμπεριφορά των επισκεπτών στο site σου και στα reports αυτού του section μπορείς να στηριχθείς, για να πετύχεις περισσότερα conversions/μετατροπές στο μέλλον.

Overview

Στην Επισκόπηση βλέπουμε 2 βασικά μέρη.

Το ένα στο πάνω μέρος της σελίδας, με το κλασικό γράφημα των analytics για το διάστημα που έχεις επιλέξει τα pageviews ανά ημέρα, καθώς και τα βασικά metrics που αφορούν μοναδικά pageviews, μέσο όρο παραμονής στη σελίδα, bounce rate και % exit rate.

Η βασική διαφορά ανάμεσα στο bounce και το exit είναι ότι το bounce rate δείχνει το ποσοστό των χρηστών που μπήκαν στη σελίδα και την εγκατέλειψαν αμέσως, ενώ το exit rate δείχνει το ποσοστό των χρηστών που έφυγαν από τη σελίδα (και μπορεί να επισκέφθηκαν άλλες σελίδες νωρίτερα) σε σχέση με τους συνολικούς χρήστες που είδαν τη σελίδα.

Google Analytics Overview Behavior Section

Το δεύτερο μέρος του report, κάτω ακριβώς, δείχνει τις top σελίδες του website σου ανάλογα με την κίνηση που είχαν αυτό το χρονικό διάστημα.

Πατώντας πάνω στο όνομα κάθε σελίδας, μεταφέρεσαι σε αντίστοιχο report, με όλα τα βασικά metrics που αφορούν στη σελίδα αυτή.

Google Analytics Site Search Overview

Behavior flow

Στο συγκεκριμένο report μπορούμε να δούμε ποιο είναι το πιο engaging περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σου, καθώς και να εντοπίσουμε τυχόν προβλήματα σε κάποιες από τις σελίδες της.

Στην ουσία του πράγματος έχουμε μπροστά μας ένα διάγραμμα της πλοήγησης των χρηστών, όπου παρακολουθούμε πόσοι από αυτούς που ξεκίνησαν να πλοηγούνται από κάποια συγκεκριμένη σελίδα στα αριστερά (landing page), έκαναν μετάβαση σε άλλη σελίδα κ.ο.κ.

Google Analytics Behavior Flow Report

Ας αναφερθεί, όμως, ότι αν στα Analytics έχουν δημιουργηθεί συγκεκριμένα groups από σελίδες που αφορούν σε συγκεκριμένο περιεχόμενο (για παράδειγμα όλες οι σελίδες ενός blog), τότε σε αυτό το report μπορείς να δεις αποτελέσματα μόνο για το κομμάτι που επιλέγεις, όπως φαίνεται παρακάτω στο menu.

Google Analytics Behavior Flow Options

Site content

Έχεις δημιουργήσει ένα καινούργιο άρθρο; Έχεις φτιάξει μια νέα landing page που οδηγεί τους χρήστες σου σε εγγραφή στο newsletter σου;

Για να δεις πώς πάει η κάθε σελίδα ξεχωριστά, τι επισκέψεις έχεις και πόσο έμειναν στη σελίδα σου, τότε πήγαινε απευθείας στο All Pages, που βρίσκεται κάτω από το site content.

Google Analytics Site Content Menu

Εκεί μπορείς να εφαρμόσεις αρκετά φίλτρα ή να προσθέσεις δευτερεύουσα διάσταση (secondary dimension), για να βρεις την αποτελεσματικότητα του περιεχομένου σου.

Για παράδειγμα, παρακάτω έχουμε προσθέσει ως επιπλέον διάσταση το όνομα των καμπανιών που τρέχουμε στο Google Adwords, ώστε να δούμε από ποια συγκεκριμένη καμπάνια έχουμε φέρει επισκέψεις στις συγκεκριμένες σελίδες.

Μπορείς να συνεχίσεις, βλέποντας πιο συγκεντρωμένες πληροφορίες ανά φάκελο περιεχομένου μέσω του Content drilldown, αντί να κοιτάξεις μεμονωμένες σελίδες.

Google Analytics All Pages Site Content Report

Μετά, είναι αρκετά σημαντικό να δεις σε ποιες σελίδες «προσγειώνονται» οι χρήστες, όταν μπαίνουν στην ιστοσελίδα σου, μέσω του Landing Pages report.

Τα νούμερα που θα δεις αφορούν στις σελίδες προορισμού και περιλαμβάνουν metrics, όπως περιόδους σύνδεσης/ποσοστό νέων περιόδων σύνδεσης και νέους χρήστες/ποσοστό εγκατάλειψης/σελίδες ανά συνεδρία και μέση διάρκεια συνεδρίας και, το πιο βασικό όλων, τους στόχους σε ποσοστό μετατροπών, αλλά και το ακριβές νούμερο.

Google Analytics Landing Pages Report

Με αυτά τα δεδομένα μπορείς να καταλάβεις ποιες σελίδες έχουν τη μεγαλύτερη πιθανότητα για μετατροπή (δηλαδή επίτευξη κάποιου συγκεκριμένου στόχου που έχεις ορίσει από την αρχή) και, αν έχεις e-shop, μπορείς να δεις ακόμη και συγκεκριμένο ποσό που έχει έρθει από αυτές τις μετατροπές.

Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις

Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!

Site Speed

Αυτή η ενότητα των αναφορών είναι κρίσιμης σημασίας, καθώς μέσω αυτής εντοπίζεις σημεία προς βελτίωση.

Μπορείς να αποκτήσεις μια ιδέα για την ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας σου και το πώς επηρεάζει τη συμπεριφορά των χρηστών.

Εάν δραστηριοποιείσαι, δε, στο εξωτερικό, μέσω αυτών των reports θα δεις ότι ο μέσος χρόνος φόρτωσης διαφέρει ανάλογα με τη χώρα, τους διαφορετικούς browsers και τις διαφορετικές συσκευές πλοήγησης.

Google Analytics Site Speed Section

Στο Overview βλέπεις μια σύνοψη του πόσο γρήγορα φορτώνεται κάθε σελίδα κατά μέσο όρο.

Εμφανίζει πολλά ενδιαφέροντα metrics, όπως τους μέσους χρόνους φόρτωσης σελίδας, τους χρόνους ανακατεύθυνσης (redirection), τους χρόνους απόκρισης διακομιστή κ.ά.

Αυτοί οι αριθμοί είναι αρκετά τεχνικοί και, καλό θα ήταν, να συμβουλευθείς τον developer του website σου, για να τους κατανοήσεις καλύτερα.

Αφού τους κατανοήσεις, αν τα νούμερα δεν είναι καλά, ρώτησε τον developer για τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν, ώστε να βελτιωθούν τα νούμερα (π.χ. να μειωθούν τα μεγέθη των εικόνων για να φορτώνουν πιο γρήγορα).

Google Analytics Site Speed Overview

Οι αναφορές συνεχίζονται με ακόμη πιο εξειδικευμένα πράγματα, που θα μπορούσες να παρακολουθείς για να βελτιώσεις την ιστοσελίδα σου.

Στο Page timings (Χρόνοι σελίδας) μπορείς να δεις το μέσο χρόνο φόρτωσης για τις σελίδες με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και να τον συγκρίνεις με τους χρόνους των υπόλοιπων σελίδων.

Στο Speed suggestions (Προτάσεις ταχύτητας), η Google αναφέρει διάφορες συμβουλές από την πλευρά της για βελτιστοποίηση της ταχύτητας.

Ειδικά σε αυτήν την αναφορά, ο developer του website σου μπορεί να μπει και να διορθώσει προβλήματα με βάση αυτές τις προτάσεις.


Διάβασε Επίσης: 14 Google Analytics Terms που Πρέπει να Γνωρίζεις [Infographic]


Site Search

Φτάνουμε, αισίως, σε αυτό το κομμάτι των Behavior reports, όπου μπορείς να πάρεις μια εικόνα της αναζήτησης που έχει το site σου, από το «κουτί αναζήτησης».

Πριν χρησιμοποιήσεις αυτό το report, θα πρέπει να σετάρεις από τις ρυθμίσεις του Google Analytics το κουμπί “Παρακολούθηση αναζήτησης ιστοτόπου” ή αλλιώς “Site Search Tracking”.

Στην Επισκόπηση (όπως φαίνεται παρακάτω) βλέπουμε 2 μέρη.

Ένα πάνω, με τον αριθμό των site searches που έχουν γίνει το χρονικό διάστημα που έχουμε ορίσει, καθώς και με κάποια άλλα metrics, όπως τα αποτελέσματα που γύρισαν σε σελίδες, χρόνο μετά από την αναζήτηση κ.ά.

Google Analytics Site Search Overview

Στο κάτω μέρος μπορείς να δεις, συγκεκριμένα, τους όρους αναζήτησης που έχουν χρησιμοποιήσει οι επισκέπτες στο search box.

Google Analytics Site Search Overview

Στην ενότητα Usage (Χρήση) κατανοείς τον τρόπο με τον οποίο το κουμπί αναζήτησης επηρεάζει την εμπειρία του επισκέπτη.

Στο παρακάτω παράδειγμα έχουμε συγκρίνει 2 διαφορετικές περιόδους, όπου το κουμπί αναζήτησης άλλαξε περιοχή που εμφανιζόταν μέσα στο site.

Έτσι κι εσύ, αν κάνεις κάποιες αλλαγές σε αυτό, μπορείς να δεις αν χρησιμοποιείται περισσότερο ή λιγότερο το κουμπί αναζήτησης.

Αν είναι καλύτερα τα αποτελέσματα, τότε φρόντισε να το αναδείξεις ακόμη παραπάνω μέσα στο site σου.

Μας μένουν 2 επιπλέον αναφορές:

  • Το Search terms (Όροι αναζήτησης), όπου μπορούμε να δούμε τις λέξεις-κλειδιά που οι επισκέπτες ψάχνουν στο πλαίσιο αναζήτησης, ακριβώς όπως είναι και στην επισκόπηση, με κάποια επιπλέον metrics.
  • Και το Search pages (Σελίδες αναζήτησης), όπου εμφανίζονται οι ίδιες μετρήσεις/αριθμοί όπως στην αναφορά “Όροι αναζήτησης”, αλλά αναδεικνύονται και οι συγκεκριμένες σελίδες από τις οποίες προέρχονται οι αναζητήσεις των λέξεων-κλειδιών.

Διάβασε Επίσης: Τα Απαραίτητα Google Analytics Reports για Κάθε Μικρομεσαία Επιχείρηση


Events

Στην ενότητα Events μπορείς να παρακολουθήσεις συγκεκριμένες αλληλεπιδράσεις των χρηστών στην ιστοσελίδα σου, όπως για παράδειγμα κλικς σε ένα συγκεκριμένο κουμπί, λήψη αρχείου, αναπαραγωγή βίντεο.

Η παρακολούθηση όλων αυτών είναι δύσκολη και σημαίνει ότι ο developer χρειάζεται να ακολουθήσει οδηγίες της Google για να μπορέσει να σετάρει αυτά τα custom events πάνω στη σελίδα σου.

Αν έχεις ένα site που έχει μεγάλη επισκεψιμότητα και σε ενδιαφέρει να μάθεις, ακριβώς, τις ενέργειες που έχουν κάνει οι επισκέπτες σου, τότε θα πρέπει να μπεις στη διαδικασία αυτή, για να μπορέσεις να κερδίσεις περισσότερα insights από την πλοήγησή τους και, έτσι, να αυξήσεις τα έσοδά σου.

#7 Publisher

Η συγκεκριμένη ενότητα στο παρελθόν ονομαζόταν Adsense.

Σε περίπτωση που στην ιστοσελίδα σου έχεις εγκαταστήσει την πλατφόρμα αυτή, θα πρέπει να συνδέσεις το λογαριασμό του Adsense με τα Analytics, για να παρακολουθήσεις τις αναφορές αυτές.

Υπάρχουν τρία reports που παρέχουν δεδομένα σχετικά με τις σελίδες που έχουν διαθέσιμα banners, καθώς και ποιες από αυτές σου δίνουν τα περισσότερα έσοδα.

Experiments

Αυτό το report ήταν αρκετά χρήσιμο, πριν η Google το αντικαταστήσει με το Google Optimize.

Η λογική είναι ότι μπορείς να σετάρεις κάποιο πείραμα μέσα από τα Analytics σου για κάποια σελίδα που είναι σημαντική για σένα.

Για παράδειγμα, αν θέλεις να αυξήσεις τις εγγραφές στο newsletter σου και έχεις μια συγκεκριμένη σελίδα γι’ αυτό το σκοπό, μέσω του Experiments μπορείς να σετάρεις μια 2η σελίδα προορισμού και να πραγματοποιηθεί ένα Α/Β testing ανάμεσα στις 2 σελίδες, όπου θα μετρηθεί/συγκριθεί το conversion rate τους και, έτσι, θα κρατήσεις την καλύτερη σελίδα βάσει αποτελέσματος.

Ξέρουμε ότι ήταν ένα μακροσκελές άρθρο, αλλά αν κατάφερες να το διαβάσεις όλο, τότε σίγουρα μπορείς να κατανοήσεις, με ακρίβεια, το συγκεκριμένο section των Analytics και να κάνεις, άμεσα, ενέργειες για να το βελτιώσεις.

Ο Χρυσός Οδηγός είναι δίπλα σου, για να σε βοηθήσει σε όλα τα στάδια στησίματος της διαδικτυακής σου παρουσίας. Με εξειδικευμένους συνεργάτες σού στήνει τα Google Analytics από την αρχή, δωρεάν, με κάθε κατασκευή εταιρικού website!

Φτιάξε ένα Σύγχρονο Website

Μίλησε με έναν εξειδικευμένο Σύμβουλο Διαφήμισης
και μάθε πώς πρέπει να είναι η ιστοσελίδα σου,
για να προσελκύει περισσότερους πελάτες!









Σχετικά Άρθρα:

Scroll to Top

Δοκίμασε τη Δύναμη του xo.gr
Καταχώρισε Δωρεάν την Επιχείρησή σου!

6,5 Εκατομμύρια Επισκέψεις
Κάθε Μήνα Αναζητούν Επιχειρήσεις σαν τη Δική σου!