google analytics για μικρομεσαιες επιχειρήσεις

Τα Απαραίτητα Google Analytics Reports για Κάθε Μικρομεσαία Επιχείρηση

Είναι γνωστό ότι, όταν κάποιος χρήστης έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με το διαχειριστικό του Google Analytics, τρομάζει από τον μεγάλο όγκο δεδομένων που αντικρίζει. Ωστόσο, ο πλούτος των πληροφοριών που μπορείς να βρεις στο εν λόγω on-line tool και η δυνατότητα αξιοποίησής τους προς όφελος σου, στο τέλος θα σε κάνουν να το αγαπήσεις!

Αναμφισβήτητα, αξίζει να ασχοληθείς έστω με τα βασικά Reports του Google Analytics, καθώς με αυτό τον τρόπο, θα διαπιστώσεις βασικά στοιχεία για την ιστοσελίδα σου και το πώς αυτή αποδίδει.

Στο παρακάτω άρθρο θα βρεις οδηγίες για το πού μπορείς να βλέπεις τα σημαντικότερα Reports στο Google Analytics, ώστε να κατανοήσεις καλύτερα την επισκεψιμότητα του site σου, και άλλα συναφή metrics.

Hint: Βασική προϋπόθεση είναι να διαθέτεις τουλάχιστον 1 λογαριασμό χρήστη στο Google Analytics και να είναι συνδεδεμένος με την ιστοσελίδα σου.

1. Βασικά metrics του Google Analytics

Αν ξεκίνησες να χρησιμοποιείς πρόσφατα το Google Analytics, οι πιο σημαντικές μετρήσεις είναι οι εξής:

  • Sessions – Περίοδοι Σύνδεσης: Ο αριθμός των επισκέψεων των χρηστών στο site σου. Σε γενικές γραμμές, κάθε επισκέπτης έχει τουλάχιστον 1 περίοδο σύνδεσης όταν επισκέπτεται έναν διαδικτυακό χώρο, αλλά θα μπορούσε να έχει και περισσότερες, ανάλογα με τις περιστάσεις.
  • Users – Χρήστες: Ο αριθμός των επισκεπτών που έχουν τουλάχιστον 1 συνεδρία στο site σου. Αυτός ο αριθμός είναι πιο ακριβής σε σχέση με τις Περιόδους Σύνδεσης, περιγράφοντας το πόσα «μοναδικά» άτομα επισκέφτηκαν το site σου.
  • Pageviews – Προβολές Σελίδων: Ο συνολικός αριθμός των σελίδων που επισκέφτηκαν οι χρήστες στο site σου. Εάν υποθέσουμε ότι διαθέτεις αρκετές σελίδες, θα πρέπει ο αριθμός αυτός να είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό των περιόδων σύνδεσης.
  • Pages Per Session – Σελίδες ανά Περίοδο Σύνδεσης: Ο μέσος αριθμός των σελίδων που προβλήθηκαν κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης ενός χρήστη στην ιστοσελίδα σου. Περισσότερες σελίδες ανά επίσκεψη σημαίνει ότι οι χρήστες εμπλέκονται και διερευνούν περισσότερο.
  • Average Session Duration – Μέση Διάρκεια Περιόδου Σύνδεσης: Η μέση διάρκεια σύνδεσης των επισκεπτών. Και πάλι, όσο μεγαλύτερος ο χρόνος παραμονής των επισκεπτών στο site σου, τόσο πιο πολύ εμπλέκονται και απολαμβάνουν μια καλή εμπειρία χρήστη (με μερικές εξαιρέσεις, όπως πχ ξοδεύουν πολύ χρόνο ψάχνοντας μια σημαντική πληροφορία).
  • Bounce Rate – Ποσοστό Εγκατάλειψης: Είναι το ποσοστό Περιόδων Σύνδεσης σε μία σελίδα του ιστοτόπου, κατά την οποία ο χρήστης αποχώρησε χωρίς να αλληλεπιδράσει ή να πραγματοποιήσει κάποια ενέργεια. Συνήθως, όταν το ποσοστό εγκατάλειψης είναι υψηλό, δείχνει ότι οι χρήστες εγκαταλείπουν το site σου επειδή δεν βρίσκουν αυτό που ψάχνουν, ή δεν απολαμβάνουν μια καλή εμπειρία χρήστη (π.χ το site αργεί πολύ να φορτώσει).
  • Percent of New Sessions – Ποσοστό Νέων Περιόδων Σύνδεσης: Ένας μέσος όρος των επισκεπτών που επισκέπτονται για πρώτη φορά το site σου. Ιδανικά, ένα καλό website έχει μια ισοστάθμιση στους νέους και στους returning επισκέπτες.

Για καλή σου τύχη, το Google Analytics περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω metrics σε μια καρτέλα με όνομα «Επισκόπηση». Υπάρχουν και πολλά άλλα metrics που μπορείς να προσθέσεις ή να παρακολουθείς στο μέλλον, αλλά προς το παρών ξεκινάμε με τα βασικά.

2. Λάβε μια γενική εικόνα της απόδοσης της ιστοσελίδας σου

Ο καλύτερος τρόπος για να παρακολουθείς την επιτυχία στα πλαίσια της ιστοσελίδας σου, είναι συγκρίνοντας την επισκεψιμότητα ανά περιόδους. Καθώς θα περνάει ο καιρός και θα συλλέγεις όλο και περισσότερα δεδομένα, θα είσαι σε θέση να συγκρίνεις αυτά τα δεδομένα από μήνα σε μήνα, τρίμηνο σε τρίμηνο και από έτος σε έτος.

Tips για Digital Marketing στο mail σου
Γράψε το Όνομα και το Email σου για να μάθεις πώς να κερδίζεις Νέους Πελάτες πιο αποτελεσματικά

Παρακάτω θα δεις πως μπορείς να βρεις μια γενική επισκόπηση της απόδοσης της ιστοσελίδας σου (συμπεριλαμβανομένων και των παραπάνω μετρήσεων) και πως θα προχωρήσεις στη σύγκρισης των δεδομένων με την πάροδο του χρόνου.

  1. Συνδέσου στον λογαριασμό σου στο Google Analytics.
  2. Επίλεξε «Όλα τα δεδομένα ιστότοπου».
  3. Αμέσως θα μεταφερθείς στην καρτέλα «Επισκόπηση» κοινού εντός του τμήματος αναφοράς του Google Analytics.
  4. Στην επάνω δεξιά γωνία μπορείς να ρυθμίσεις τα στοιχεία στο επιθυμητό χρονικό διάστημα που θες να παρακολουθήσεις.
  5. Επίλεξε την καρτέλα «Σύγκριση με».
  6. Επίλεξε «Προηγούμενη περίοδο».
  7. Click στο «Εφαρμογή».

 

Σύγκριση ημερομηνιών στο Google Analytics
Εικόνα 1. Σύγκριση ημερομηνιών στο Google Analytics

 

 

Καρτέλα επισκόπησης Google Analytics
Εικόνα 2. Καρτέλα Επισκόπησης στο Google Analytics

 

Μέσα στην καρτέλα Επισκόπηση, θα πρέπει να δίνεις προσοχή σε κάθε μια από τις μετρήσεις, σε καθημερινή βάση. Σε ένα πολύ βασικό επίπεδο, αυτές είναι οι μετρήσεις που περιγράφουν την εμπλοκή των χρηστών με την ιστοσελίδα σου.

Οι μετρήσεις που θες να παρουσιάζουν ανοδική πορεία με την πάροδο του χρόνου, και εκφράζουν την επιτυχημένη απόδοση της ιστοσελίδας σου, είναι οι παρακάτω:

  • Περίοδοι Σύνδεσης
  • Χρήστες
  • Προβολές Σελίδας
  • Μέση Διάρκεια Περιόδου Σύνδεσης
  • Ποσοστό των Νέων Περιόδων Σύνδεσης
  • Σελίδες ανά Περίοδο Σύνδεσης

Από όλες τις μετρήσεις, το μόνο που δεν θες να δεις να αυξάνεται είναι το Ποσοστό Εγκατάλειψης. Ανάλογα με τον τομέα δραστηριοποίησης σου, ένα υγιές ποσοστό εγκατάλειψης δεν πρέπει να είναι πάνω από 70-80%.

Εάν είναι σαφές ότι οι επισκέπτες δεν είναι ευχαριστημένοι με την ιστοσελίδα σου, θα πρέπει να εξετάσεις την βελτίωση του σχεδιασμού της. Αν παρ’ όλα αυτά δεν παρατηρήσεις κάποια άνοδο στην επισκεψιμότητα (από μήνα σε μήνα) θα πρέπει να εξετάσεις και την βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης (SEO).

3. Βρες τις κύριες πηγές της επισκεψιμότητας

Ένα ακόμη σημαντικό report που όλοι οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων θα πρέπει να δίνουν προσοχή, είναι οι πηγές επισκεψιμότητας. Για σχετικά νέες ιστοσελίδες, πιθανόν να αντικρίσεις μόνο 4 πηγές επισκεψιμότητας:

Direct Traffic: Οι επισκέπτες που φτάνουν στην ιστοσελίδα σου, πληκτρολογώντας τη διεύθυνση URL του ιστοτόπου σου στο πρόγραμμα περιήγησης (browser) ή μέσω σελιδοδείκτη.

Organic Traffic: Οι επισκέπτες που φτάνουν στην ιστοσελίδα σου από μια μηχανή αναζήτησης.

Referral Traffic: Οι επισκέπτες που φτάνουν στην ιστοσελίδα σου από μια άλλη ιστοσελίδα που έχει ένα link προς το site σου.

Social Traffic: Οι επισκέπτες που φτάνουν στην ιστοσελίδα σου από ένα δίκτυο μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media, πχ Facebook, LinkedIn, Twitter κ.α.).

Ωστόσο, είτε τις βλέπεις είτε όχι, οι περισσότερες πηγές κυκλοφορίας θα εξαρτηθούν από το SEO και τη στρατηγική marketing που ακολουθείς. Παρακάτω θα δεις το πως μπορείς να βρεις τις κύριες πηγές επισκεψιμότητας σου μέσα από το Google Analytics:

  1. Συνδέσου στον λογαριασμό σου στο Google Analytics.
  2. Επίλεξε «Όλα τα δεδομένα ιστότοπου».
  3. Αμέσως θα μεταφερθείς την καρτέλα «Επισκόπηση» κοινού εντός του τμήματος αναφοράς του Google Analytics.
  4. Επίλεξε την καρτέλα «Απόκτηση» στην αριστερή μπάρα πλοήγησης.
  5. Επίλεξε την καρτέλα «Επισκόπηση».
  6. Στην επάνω δεξιά γωνία μπορείς να ρυθμίσεις τα στοιχεία στο επιθυμητό χρονικό διάστημα που θες να παρακολουθήσεις.
  7. Click στο «Εφαρμογή».

 

Μέτρηση καναλιών Google Analytics
Εικόνα 3. Μέτρηση Channel Traffic Google Analytics

 

Δεν υπάρχει κανένας γενικός κανόνας σχετικά με το πόση κίνηση πρέπει να προέρχεται από κάθε πηγή επισκεψιμότητας. Το ιδανικό είναι να υπάρχει ένα ισορροπημένο μίγμα όλων των τύπων.

Αν διαπιστώσεις ότι από μια συγκεκριμένη πηγή προέρχεται αυξημένη κίνηση, τότε θα πρέπει να ερευνήσεις τί μπορείς να βελτιώσεις και στις άλλες πηγές επισκεψιμότητας.

4. Δες σε ποιες σελίδες «προσγειώνονται» οι επισκέπτες σου 

Ένα ακόμα πολύτιμο report που πρέπει να παρακολουθείς είναι οι λεγόμενες Landing Pages ή αλλιώς Σελίδες Προορισμού. To report αυτό θα σου δείξει ακριβώς ποιες είναι οι σελίδες που «προσγειώνονται» πρώτα οι επισκέπτες σου.

Δίνοντας προσοχή στα στατιστικά των Σελίδων Προορισμού, θα σε βοηθήσει να καταλάβεις αν το περιεχόμενο των σελίδων σου ταιριάζει με αυτό που αναζητά ένας χρήστης.

Για παράδειγμα, αν δεις ένα υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης ( πχ 90%), σε μια από τις κορυφαίες Σελίδες Προορισμού, τότε ίσως πρέπει να αναθεωρήσεις  το περιεχόμενο και το design της συγκεκριμένης σελίδας.

Ένα υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης μπορεί να σημαίνει πολλά πράγματα, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις, δείχνει ότι οι επισκέπτες σου δεν μένουν ευχαριστημένοι με το site σου. Και έτσι αποχωρούν.

Δες πως να παρακολουθείς τις Σελίδες Προορισμού:

  1. Συνδέσου στον λογαριασμό σου στο Google Analytics.
  2. Επίλεξε «Όλα τα δεδομένα ιστότοπου».
  3. Αμέσως θα μεταφερθείς την καρτέλα «Επισκόπηση» κοινού εντός του τμήματος αναφοράς του Google Analytics.
  4. Επίλεξε την καρτέλα «Συμπεριφορά» στην αριστερή μπάρα πλοήγησης.
  5. Επίλεξε την καρτέλα «Περιεχόμενο ιστότοπου».
  6. Επίλεξε την καρτέλα «Σελίδες Προορισμού».
  7. Στην επάνω δεξιά γωνία μπορείς να ρυθμίσεις τα στοιχεία στο επιθυμητό χρονικό διάστημα που θες να παρακολουθήσεις.
  8. Click στο «Εφαρμογή».

 

Μέτρηση σελίδων προορισμού Google Analytics
Εικόνα 4. Μέτρηση Landing Pages Google Analytics

 

Αμέσως, θα δεις μια λίστα με τις κορυφαίες σελίδες στην ιστοσελίδα σου που επισκέφτηκαν οι χρήστες την πρώτη φορά.

Η επιτυχία απαιτεί τακτική παρακολούθηση

Καλό είναι η παρακολούθηση των παραπάνω reports να γίνεται συνήθως σε εβδομαδιαία και μηνιαία βάση, ούτως ώστε να έχεις πλήρη έλεγχο των στατιστικών και της αποδοτικότητας.

Αυτά ήταν τα απαραίτητα Google Analytics reports που κάθε μικρομεσαία επιχείρηση πρέπει να παρακολουθεί. Όσο περνάει ο καιρός και εξοικειώνεσαι όλο και περισσότερο με το θαυματουργό αυτό εργαλείο, τόσο περισσότερες θα είναι οι πληροφορίες που μπορείς να λάμβάνεις και να τις αξιοποιείς προς όφελος σου.

Η βελτιστοποίηση ενός website απαιτεί την παρακολούθηση των παραπάνω reports, στα οποία θα βρεις με τον καιρό απάντηση σε πολλές απορίες που μπορεί να σου είχαν δημιουργηθεί σχετικά με την απόδοση της ιστοσελίδας σου. Το μόνο σίγουρο, όταν μιλάμε για analytics και data είναι το εξής, sky is the limit!

προώθηση επιχείρησης

Ο Σταύρος, ως Digital Project Coordinator, είναι υπεύθυνος για τη συλλογή υλικού και την πορεία υλοποίησης των websites του Χρυσού Οδηγού.

Τόσο οι γνώσεις του στην Πληροφορική, όσο και στο Digital Marketing, του δίνουν τη δυνατότητα να συνεργάζεται αποτελεσματικά με την ομάδα του Development και των Πωλήσεων, με στόχο να παραχθεί το βέλτιστο δυνατό προϊόν, άμεσα και αποτελεσματικά, για τους πελάτες του ΧΟ.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing.

Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να σε spamάρουμε με άσχετα emails!

Μάθε πώς θα Κερδίσεις Νέους

Πελάτες μέσω Internet

Τέλεια! Σύντομα θα λάβεις τα πρώτα tips μας στο email σου