Google Analytics: Ecommerce Reports Standard vs Enhanced - Μέρος 2

Σε προηγούμενο άρθρο, είχες την ευκαιρία να γνωρίσεις τη σημασία των Google Analytics Ecommerce Reports για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, και πώς οι πληροφορίες που παρέχονται εκεί, μπορούν να επηρεάσουν την online στρατηγική σου.

Στο δεύτερο μέρος του άρθρου, θα μάθεις πως να περιηγείσαι στα reports αυτά, ποια είναι η διαφορά μεταξύ των Standard και Enhanced reports, και ποιοι είναι οι βασικοί πίνακες και metrics που θα σου δώσουν μια πλήρη εικόνα των αγορών που έχουν πραγματοποιηθεί στο κατάστημά σου αλλά και της γενικότερης απόδοσης του.

 

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ Standard και Enhanced

 

Τα Google Analytics έχουν δυο τύπους Ecommerce Reports: τα Standard και Enhanced. Και τα δύο, σου δίνουν μια εικόνα για το πώς πωλήθηκαν τα προϊόντα σου, πόσα προϊόντα αγοράστηκαν, και το ποσό του εσόδου που προήλθε από τις πωλήσεις.

Όσον αφορά την ενεργοποίησή τους, αυτή μπορεί να γίνει μέσω του εργαλείου της Google, το Google Tag Manager. Βέβαια, για λόγους ασφαλείας αλλά και επιτυχούς ενεργοποίησης, θα ήταν καλό να ζητήσεις τη βοήθεια ενός developer, καθώς απαιτείται χρήση δυναμικών μεταβλητών για πληροφορίες όπως η αξία του προϊόντος, τις οποίες θα «διαβάζεις» στα Google Analytics.

Η βασική διαφορά τους;  Τα Enhanced, σου παρουσιάζουν περισσότερες πληροφορίες συγκριτικά με τα Standard reports. Αποτελούν, δηλαδή, μια πιο εξελιγμένη μορφή των Standard, καθώς επικεντρώνονται στη συμπεριφορά του χρήστη καθ’ όλη τη διάρκεια της αγοραστικής του εμπειρίας.

Ωστόσο, επειδή τα Enhanced reports είναι πιο πλούσια σε δεδομένα, αυτό δεν σημαίνει ότι απαραίτητα είναι τα καταλληλότερα για την επιχείρησή σου.

Για να καταλήξεις στον τύπο του reporting που ταιριάζει στις ανάγκες της επιχείρησής σου, είναι καλό να δεις τι προσφέρει το κάθε ένα και πώς οι δυνατότητές του, σε συνδυασμό με άλλα εργαλεία, μπορούν να σου δώσουν μια πλήρη εικόνα για τις αγορές που πραγματοποιήθηκαν στο e-shop σου.

 

Tips για Digital Marketing στο Email σου
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing!

 

Πώς να περιηγηθείς στα Ecommerce Reports στα Google Analytics

 

Στα Google Analytics, όπως περιγράψαμε στο προηγούμενο μας άρθρο, μπορείς να βρεις τα Ecommerce Reports κάτω από την καρτέλα Conversions, στην αριστερή μπάρα πλοήγησης.

(Αυτό επειδή τα conversions έχουν να κάνουν με αποτελέσματα και με το έσοδο που προέρχεται από τις ενέργειες των χρηστών στην ιστοσελίδα σου).

Καθώς πλοηγείσαι στα Ecommerce Reports, μπορείς να δεις ότι τα Standard και Enhanced reports περιγράφουν πολύ σημαντικές πληροφορίες για το ηλεκτρονικό σου κατάστημα, όπως για παράδειγμα, πότε ένας χρήστης ξεκίνησε τη διαδικασία ολοκλήρωσης του checkout ή πότε ολοκλήρωσε μια αγορά.

 

Standard Ecommerce Reports

 

Για τα Standard reports, το Ecommerce Overview report εμφανίζει τα βασικά:

Tο ποσοστό μετατροπής (Ecommerce conversion rate), τον αριθμό των συναλλαγών ( transactions), και το ποσό του εσόδου (revenue).

Το Product Performance report εμφανίζει τα προϊόντα που διαθέτεις, πόσα από αυτά πωλήθηκαν μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, και τα έσοδα που προέκυψαν από αυτές τις αγορές. Επίσης, ενημερώνεσαι για τη μέση τιμή πώλησης και ποσότητας αντίστοιχα.

 

product performance report analytics

 

Το Sales Performance report παρουσιάζει τις ίδιες πληροφορίες με το Product Performance report, αλλά δίνει έμφαση στο ποιες αγορές έγιναν ανά ημερομηνία. Πιο συγκεκριμένα, σου παρουσιάζει πόσα έσοδα είχες σε διαφορετικές ημερομηνίες, ώστε να μπορείς να «τρέξεις» τις αναλύσεις σου βάσει ημερομηνίας και εσόδων συγκεκριμένες ημέρες.

Το Transactions report δείχνει πληροφορίες για τις πωλήσεις βάσει των παραγγελιών που έχουν πραγματοποιηθεί (Transactions ID = αριθμός παραγγελίας). Βάσει του αριθμού παραγγελίας όλων των παραγγελιών που περνιούνται στο σύστημα σου, μπορείς να δεις το έσοδο για κάθε προϊόν και για κάθε παραγγελία αντίστοιχα.

Analytics - Transactions report paradigma

 

Το Time to Purchase report δείχνει τον αριθμό των ημερών που χρειάζεται μια παραγγελία για να ολοκληρωθεί, δηλαδή καταφέρνεις να αποκτήσεις μια εικόνα για το πόσο χρόνο χρειάζεται ένας χρήστης από την πρώτη επίσκεψή του στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα, μέχρι να αγοράσει εν τέλη το προϊόν που τον ενδιαφέρει.

 

Enhanced Ecommerce Reports

 

Στα Enhanced Ecommerce reports, μπορείς βρεις πληροφορίες όπως έσοδα και συναλλαγές, με μια ελαφρώς διαφορετική απεικόνιση.

Συγκεκριμένα, στα Enhanced Ecommerce reports μπορείς να βρεις παρόμοια πληροφορία με αυτή των Standard reports, και αντίστοιχα να δεις όλα τα προιόντα, τα έσοδα που προήλθαν από τις πωλήσεις τους, τον αριθμό των αγορών, την ποσότητα, καθώς και τη μέση τιμή αγοράς και ποσότητας.

Αυτό που τα Enhanced Ecommerce Reports ξεκλειδώνουν είναι επιπλέον πληροφορία σχετικά με τις επιστροφές χρημάτων, λεπτομέρειες για το καλάθι αγορών κ.α.

 

Enhanced Report Analytics paradigma

 

Οι επιπλέον πληροφορίες στα Enchanced Product Performance reports, δείχνουν πως περιηγείται ένας χρήστης που θα αγοράσει στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα από την πρώτη του επίσκεψη  μέχρι την τελική του αγορά.

Το cart-to-detail rate μετράει το βαθμό στον οποίο οι χρήστες που είδαν τις προϊοντικές σελίδες, προχώρησαν στη διαδικασία του checkout μέσω αυτών.

Το buy-to-detail rate δείχνει το βαθμό στον οποίο οι χρήστες που είδαν μια προϊοντική σελίδα, κατέληξαν εν τέλη στην αγορά του προϊόντος.

Τα υπόλοιπα Enhanced Ecommerce reports είναι εντελώς διαφορετικά από τα Standard.

Συγκεκριμένα, το Shopping Behavior report δείχνει πόσο σωστά λειτουργεί η διαδικασία των βημάτων που ακολουθεί ένας χρήστης, από τη στιγμή που θα προσθέσει κάτι στο καλάθι του, μέχρι την ολοκλήρωση της αγοράς.

Ουσιαστικά, εμφανίζεται ο αριθμός των επισκέψεων σε κάθε βήμα.

Για παράδειγμα, μπορείς να δεις για το σύνολο των χρηστών σου, πόσες επισκέψεις έγιναν σε προιοντικές σελίδες, πόσες επισκέψεις είχε το καλάθι αγορών και πόσα κλικς έγιναν για ολοκλήρωση αγοράς (checkout)

Το Checkout Behavior report δίνει μια καλύτερη οπτική στη διαδικασία του checkout, για να μπορείς να έχεις για κάθε βήμα στο checkout process, τον αριθμό των χρηστών που διατήρησες.

Στο παρακάτω παράδειγμα, μπορείς να δεις πόσοι χρήστες ξεκίνησαν τη διαδικασία, προχώρησαν στην πληρωμή, επιβεβαίωσαν την πληρωμή, και τέλος ολοκλήρωσαν τη συναλλαγή.

 

Checkout Behavior report Analytics

 

Το Sales Performance report σου δείχνει το έσοδο από κάθε συναλλαγή, μαζί με πληροφορίες όπως ΦΠΑ, μεταφορικά, επιστροφές χρημάτων και ποσότητα. Μερικά από αυτά τα δεδομένα, όπως η επιστροφή χρημάτων, είναι μόνο διαθέσιμα στα Enhanced Ecommerce reports.

Μαζί με το Product List Performance report, μπορείς να τοποθετήσεις τα προϊόντα σε μια λίστα και να τα μεταφέρεις στο Google Analytics. Κάνε ένα κλικ στο Product List Position, για να τεστάρεις πόσα από αυτά τα προϊόντα αποδίδουν βάσει της θέσης τους στην λίστα.

Για να το οπτικοποιήσεις, μπορείς να ελέγξεις εάν το πρώτο προϊόν στη λίστα, πωλείται περισσότερο από το προϊόν που είναι στην έβδομη θέση.

 

Product List Performance report Analytics paradigma

 

Στα Enhanced Ecommerce reports επίσης μπορείς να βρεις ένα περιβάλλον όπου  μπορείς να μετρήσεις ξεχωριστά την απόδοση των promotions που τρέχεις στη σελίδα σου, τα κουπόνια που μπορεί να προσφέρεις και το δίκτυο των συνεργατών σου διαδικτυακά (affiliates).

Επίλεξε το Internal Promotion για να δεις πώς τα promotions για μια συγκεκριμένη προϊοντική κατηγορία (π.χ. Παιδικά είδη) αποδίδουν σε έσοδα.

Τα Order Coupon και Product Coupon μαρτυρούν πόσοι κωδικοί κουπονιών χρησιμοποιήθηκαν.

Τέλος, μπορείς να αναλύσεις και την απόδοση των Affiliates (συνεργατών) που συνεργάζεσαι.

 

Ποια Ecommerce Reports πρέπει να χρησιμοποιήσεις; Enhanced ή Standard;

 

Όταν, λοιπόν, φτάσει η ώρα της απόφασης με ποια reports θα προχωρήσεις, Standard ή τα Enhanced Ecommerce reports, μην ξεχάσεις να εξετάσεις τα εξής:

 

  • Tο setup του Google Analytics λογαριασμού σου,
  • Tην πολυπλοκότητα της Ecommerce επιχείρησής σου,
  • Tα άλλα εργαλεία που χρησιμοποιείς για την ανάλυση και βελτιστοποίηση του customer journey.

 

Επιπλέον, πολύ σημαντικό να λάβεις υπόψιν σου πριν καταλήξεις είναι η διαδικασία ενεργοποίησης των reports.

Θα πρέπει να γνωρίζεις, ότι η ενεργοποίηση των Standard σε σύγκριση με τα Enhanced reports, είναι εντελώς διαφορετική, με τα Enhanced να είναι αρκετά πιο περίπλοκα.

Συγκεκριμένα, το Standard reporting είναι αρκετά εύκολο στην ενεργοποίησή του. Συνήθως, η πλειοψηφία των CMS πλατφορμών (WooCommerce, Shopify, UltraCart) παρέχουν έτοιμα integrations που συνδέουν το καλάθι αγορών με τα Google Analytics Standard reporting. Σε άλλες πλατφόρμες, η σύνδεση μπορεί επίσης να γίνεται με το πάτημα ενός κουμπιού, ενώ άλλες πλατφόρμες απαιτούν τη βοήθεια ενός developer.

Η ενεργοποίηση των Standard reports μέσω Google Tag Manager είναι επίσης αρκετά εύκολη.

 

energopoiisi ecommerce reports - Analytics

 

 

Εάν ξεκίνησες πρόσφατα με το Ecommerce, και θες μια γρήγορη ενεργοποίηση, τα Google Analytics Standard Reports αποτελούν την τέλεια λύση για σένα, καθώς είναι αρκετά απλό & γρήγορο να ενεργοποιηθούν έτσι ώστε να λάβεις άμεσα πληροφορίες από το καλάθι αγορών σου.

Από την άλλη, τα Google Analytics Enhanced reports, ενώ σου δίνουν μια αναλυτικότερη εικόνα για το τι γίνεται με τις αγορές στο online κατάστημά σου, η ενεργοποίηση είναι αρκετά περίπλοκη.

Η ενεργοποίησή τους θα γινόταν ίσως πιο εύκολη διαδικασία, αν χρησιμοποιούσες τον Google Tag Manager σε συνδυασμό με μια πλατφόρμα όπως το Shopify ή το WooCommerce

Η διαδικασία θα απαιτούσε, παρόλα αυτά, περισσότερα βήματα, καθώς τα Enhanced Ecommerce reports παρακολουθούν περισσότερες συμπεριφορές, όπως το shopping και checkout.

 

Συνοψίζοντας

 

Στα Google Analytics, και τα 2 reports, Standard και Enhanced Ecommerce reports, προσφέρουν βαθύτερη πληροφορία όσον αφορά την ανάλυση των εσόδων του ηλεκτρονικού σου καταστήματος αλλά και περισσότερη πληροφορία ως προς τους τρόπους με τους οποίους μπορείς να βελτιστοποιήσεις το customer journey.

Η διαφορά τους είναι στην εμβάθυνση στην πληροφορία που λαμβάνεις ( λιγότερη στο Standard, περισσότερη στο Enhanced) και την ευκολία ή όχι της διαδικασίας ενεργοποίησης.

Στην περίπτωση των Standard reports,η διαδικασία είναι εύκολη και γρήγορη, στην περίπτωση των Enhanced απαιτεί περισσότερο χρόνο. Ωστόσο, αξίζει να τα ενεργοποιήσεις μόνο εφόσον δε διαθέτεις κάποιο άλλο εργαλείο που σε βοηθάει να αναλύσεις τα customer journeys και sales funnels, και το πώς αυτά οδηγούν σε έσοδα.

Εάν, ωστόσο, τώρα ξεκινάς το ταξίδι σου στα Google Analytics Ecommerce reports, η Standard επιλογή είναι καταλληλότερη.

Όπως και να έχει, δεν υπάρχει σ’ αυτή την απόφαση λάθος ή σωστό!

 

Απλά ακολούθησε το Report που ταιριάζει στις ανάγκες σου και θα σε βοηθήσει να καταλάβεις καλύτερα το αγοραστικό κοινό σου!

 

Στον Χρυσό Οδηγό, έχοντας κατασκευάσει, διαφημίσει και συμβουλεύσει περισσότερα από 140 ηλεκτρονικά καταστήματα, γνωρίζουμε ποια είναι εκείνα τα στοιχεία, τα οποία θα αναδείξουν αποτελεσματικά μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον κλάδο του ecommerce.

Προσέλκυσε πελάτες μέσω Google Adwords - Ζήτα τώρα μια συνάντηση

Μέλημά μας… η αποτελεσματική online διαφήμιση των πελατών μας!

ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ

της επιχείρησής σου 

3,8 Εκατομμύρια Επισκέπτες

κάθε μήνα αναζητούν επιχειρήσεις σαν τη δική σου!