Google Analytics: Ανάλυση του Audience Section – Μέρος 2

Google Analytics: Ανάλυση του Audience Section – Μέρος 2

Ας συνεχίσουμε την εξερεύνησή μας στα Google Analytics και το Audience Section. Στο προηγούμενό μας άρθρο είδαμε τα πρώτα βασικά reports και θα πρέπει να ξεκινήσεις από εκεί, σε περίπτωση που δεν το έχεις διαβάσεις ήδη.

Google Analytics: Audience Section

#1 User Explorer (Εξερεύνηση Χρηστών)

Η Google, εδώ, μας δίνει τη δυνατότητα να εξετάσουμε ξεχωριστά τη συμπεριφορά ενός χρήστη στο site μας. Δηλώνουμε το χρονικό διάστημα που θέλουμε να δούμε ποιοι επισκέπτες έχουν κάνει τα περισσότερα sessions και βλέπουμε τα αποτελέσματα στον πίνακα. Κλικάροντας πάνω σε συγκεκριμένο χρήστη, οδηγούμαστε σε μια σελίδα με όλο το profil του και τις ενέργειες που έκανε, αλλά και πότε τις έκανε.

#2 Demographics (Δημογραφικά Στοιχεία)

Δεν θα μπορούσε, βέβαια, να λείπει η ανάλυση σχετικά με τα δημογραφικά στοιχεία των χρηστών του website σου. Στο overview του demographics θα μπορέσεις να δεις συγκεντρωτικά στοιχεία για τα ηλικιακά groups των επισκεπτών σου, καθώς και τα ποσοστά ανδρών – γυναικών.

Tip: Υπενθυμίζουμε ότι τα νούμερα αυτά υπολογίζονται μόνο για χρήστες για τους οποίους μπορεί η google να συλλέξει δεδομένα και είναι μέσω cookies για desktop και μέσω tracking code στα applications με λειτουργικό android ή iOS. Επομένως, ό,τι data εμφανίζονται εδώ, δεν αφορούν το σύνολο των χρηστών, παρά μόνο ένα υποσύνολο. 

Demographics Google Analytics

Για περισσότερη ανάλυση, προκειμένου να δούμε αν υπάρχει διαφορετική συμπεριφορά των χρηστών ανά ηλικία ή φύλο, μπορούμε να κοιτάξουμε τα reports που είναι κάτω από το overview και να συγκρίνουμε εκεί όχι μόνο sessions, αλλά και bounce rate, session duration, goal completions κ.ά.

#3 Interests (Ενδιαφέροντα)

Στο overview του interests, θα δούμε μια κατηγοριοποίηση ενδιαφερόντων που έχει κάνει η Google για εμάς, ανάλογα με την πληροφορία που έχει συγκεντρώσει από την online δραστηριότητα όλων των χρηστών. Στον πρώτο πίνακα είναι η ανάλυση με τον αριθμό των sessions ανά affinity group. Αυτά τα groups χωρίζονται σε κατηγορίες, βάσει ενδιαφερόντων που μπορεί να έχουν οι χρήστες μας, όπως φαίνεται από τα sites που επισκέπτονται. Ο επόμενος πίνακας είναι με τα in-market segments, που εδώ αφορούν στις ενέργειες που έχουμε κάνει online για συγκεκριμένα προϊόντα (άρα περιορίζεται στην αγοραστική συμπεριφορά μας). Τέλος, ο πίνακας other categories αναλύει περισσότερο το affinity categories και μας δίνει πιο συγκεκριμένες πληροφορίες, ανάλογα με τις κατηγορίες που αφορούν τους επισκέπτες μας.

Και εδώ, για επιπλέον ανάλυση, μπορούμε να κοιτάξουμε τα reports που είναι κάτω από το overview και να συγκρίνουμε εκεί όλα τα metrics ανά group χρηστών.

Tips για Digital Marketing στο mail σου
Γράψε το Όνομα και το Email σου για να μάθεις πώς να κερδίζεις Νέους Πελάτες πιο αποτελεσματικά

#4 Geo (Γεωγραφικά Κριτήρια)

Κάτω από αυτή την ενότητα μπορούμε να δούμε αναλύσεις ανά γλώσσα χρηστών και ανά περιοχή.

Η περίπτωση ανά γλώσσα χρηστών θα μας βοηθήσει να δούμε αν αυξάνονται οι επισκέψεις μας από χρήστες που μιλούν ξένες γλώσσες, ώστε να προχωρήσουμε σε μετάφραση του site μας σε αυτές τις γλώσσες ή να κάνουμε κινήσεις επέκτασης της επιχείρησής μας.

Το report ανά περιοχή μάς εξηγεί, αντίστοιχα, από ποιες χώρες έρχονται οι επισκέπτες μας. By default, ο πίνακας που φαίνεται μας δείχνει τα αποτελέσματα ανά χώρα, αλλά έχουμε τη δυνατότητα να το κάνουμε και ανά πόλη και, έτσι, να δούμε πιο στοχευμένη πληροφορία (π.χ. να παρατηρήσουμε άνοδο των sessions από επαρχιακές πόλεις όπου δεν έχουμε έντονη παρουσία ως επιχείρηση και, έτσι, να χρειαστεί να πάρουμε επιχειρηματικές αποφάσεις).

#5 Behavior (Συμπεριφορά)

Έχουν την ίδια αξία οι νέοι με τους επανερχόμενους επισκέπτες στο site σου; Έχουμε εξηγήσει σε αρκετά άρθρα μας πως όχι, δεν έχουν την ίδια αξία. Εδώ, λοιπόν, στο πρώτο report αυτής της ενότητας “New vs. Returning”, μπορείς να δεις την αξία των επισκεπτών σου. Θα δεις -ιδίοις όμμασι- στους παλιούς χρήστες χαμηλότερα bounce rates, μεγαλύτερους χρόνους παραμονής στο site σου και, σίγουρα, υψηλότερα conversion rates!

Στο 2ο report της ενότητας αυτής που λέγεται Συχνότητα (frequency), θα δεις έναν πίνακα με την κατανομή των sessions ανά χρήστη. Δηλαδή, ανά χρήστη, πόσα sessions έχει πραγματοποιήσει μέσα στο χρονικό διάστημα που δήλωσες στην αρχή.

Count of Sessions Google Analytics

Επίσης, θα παρατηρήσεις οτι υπάρχει και άλλος ένας πίνακας, που αντί για την κατανομή των sessions ανά χρήστη θα σου δείξει την κατανομή ανάλογα με τις ημέρες που είναι κάποιος ανενεργός. Χμμμ… Δηλαδή ένας χρήστης επισκέφθηκε το site σου πριν από 10 ημέρες και δεν ξαναμπήκε μέχρι σήμερα. Οπότε, θα μετρηθεί στη γραμμή 8-14 ημέρες από την τελευταία του επίσκεψη.

Days Since Last Session Google Analytics

Στο 3ο report θα δούμε το “engagement”, που είναι ένας πολύ απλός πίνακας με ομαδοποιημένα χρονικά διαστήματα σε δευτερόλεπτα και μετράει τον αριθμό των sessions που έχουμε ανά τέτοιο group. Εδώ, προφανώς, έχει μεγάλη σημασία να δεις μεγάλα ποσοστά στα υψηλότερα διαστήματα (άνω των 30 δευτερολέπτων). Πάντα, βέβαια, εξαρτάται από το site σου και τι θέλεις να κάνουν οι χρήστες σου. Οπότε έχει αξία, μόνο, όταν αυτό εξαρτάται από το στόχο που έχεις και τι hooks έχεις χρησιμοποιήσει, για να κρατήσεις τους επισκέπτες παραπάνω.

#6 Technology (Τεχνολογία)

Αρκετά σημαντική η ενότητα αυτών των αναλύσεων, ειδικά, αν έχεις ένα e-shop και θέλεις να δεις από ποιους browsers και σε τι screen resolutions βλέπουν το site σου οι χρήστες. Όσο καλύτερη είναι η εικόνα μέσα από την οποία βλέπει ένας χρήστης από οποιαδήποτε συσκευή και οποιοδήποτε browser χρησιμοποιεί, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες αυτός ο χρήστης να γίνει returning και, μελλοντικά, πελάτης σου. Δες, λοιπόν, αναλυτικά αυτό το report και κοίταξε αν διαφοποιείται το αποτέλεσμα των αγορών ανά τύπο browser. Μπορεί να σου δώσει μια ένδειξη ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά από τεχνικής άποψης, αν είναι μηδενικά τα conversions.

#7 Mobile (Κινητό)

Πολύ ενδιαφέρον, επίσης, το συγκεκριμένο section των analytics, ειδικά, από φέτος, που έχουμε δει και στην Ελλάδα ότι το mobile traffic έχει ξεπεράσει το desktop. Εδώ μπορείς να δεις, αναλυτικά, όχι μόνο τι ποσοστό της επισκεψιμότητάς σου είναι από mobile, αλλά να φτάσεις σε βάθος, εξετάζοντας μάρκα κινητού τηλεφώνου, συγκεκριμένο μοντέλο κινητού, καθώς και λειτουργικό σύστημα. Αν το site σου δεν είναι mobile responsive ή δεν έχεις ξεχωριστή mobile έκδοση και παρατηρείς ότι μεγάλο ποσοστό traffic έρχεται από κινητά, τότε πρέπει να ξεκινήσεις, άμεσα, την ανακατασκευή του και ο Χρυσός Οδηγός, σίγουρα, μπορεί να σε βοηθήσει σε αυτό. 

#8 Custom (Προσαρμογή)

Δεν θα αντικρίσεις τίποτα εδώ, καθώς είναι ένα μέρος που εμφανίζονται μόνο ειδικά reports που έχεις δημιουργήσει εσύ, μέσα από custom διαστάσεις και metrics. Συνήθως εδώ έχει νόημα να ασχοληθείς, αν θέλεις να συνδέσεις την πληροφορία των analytics με πληροφορία που έχεις σε κάποιο άλλο εξωτερικό εργαλείο που χρησιμοποιείς π.χ. μια CRM πλατφόρμα. Επειδή, για να το κάνεις αυτό, θέλεις εξοικείωση, καλύτερα αν δεν είσαι έμπειρος με τα analytics, να το δεις σε δεύτερη φάση.

#9 Benchmarking (Συγκριτική αξιολόγηση)

Ένα σχετικά νέο κομμάτι των analytics, όπου εδώ η Google έχει κατηγοριοποιήσει τις εταιρείες ανά κλάδο (περίπου 1600), ανά traffic volume (πάντα σε sessions) και ανά γεωγραφική περιοχή.

Επιλέγοντας, λοιπόν, αυτά τα 3 στοιχεία, φιλτράρονται οι πληροφορίες της Google και μπορείς να συγκρίνεις το δικό σου site με άλλα παρόμοια, στη χώρα σου και στο δικό σου μέγεθος.

Τα reports είναι 3: channel, location, devices και το καθένα από αυτά θα σου δώσει πληροφορία για τον ανταγωνισμό σου.

Επειδή δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία για την Ελλάδα στο channel & devices reporting, μπορεί να μην βρεις αρκετή πληροφορία για να σε βοηθήσει. Οπότε, προτείνουμε να μην φιλτράρεις με την περιοχή και να κρατήσεις τα άλλα 2 φίλτρα.

#10 Users Flow (Ροή Χρηστών)

Σε αυτό το report βλέπεις μια οπτικοποίηση της ροής των επισκεπτών σου. Αρκετά εύκολα διακρίνεις σε ποιες σελίδες, συνήθως, φτάνουν οι χρήστες στο site σου και τι μονοπάτι ακολουθούν μετά την πρώτη σελίδα.

Πιο συγκεκριμένα, μπορείς να φιλτράρεις και να δεις αυτή τη ροή ανά χώρα, πόλη, browser, καμπάνια, κανάλι ή πηγή κ.ά. και να κάνεις highlight συγκεκριμένη διαδρομή, για να την ξεχωρίσεις από τις υπόλοιπες ή να κοιτάξεις, αναλυτικά, το traffic που έρχεται από αυτή τη διαδρομή, κάνοντας κλικ απλώς πάνω στο step που σε ενδιαφέρει.

Users Flow Google Analytics

 

Μετά από τόσο διάβασμα, πιστεύουμε ότι μπορείς να κατανοήσεις πλήρως το Audience Section και καλό θα ήταν να μπεις στον Google Analytics λογαριασμό σου και να «παίξεις» με όλα τα φίλτρα και τα reports. Όσο περισσότερο εξοικειώνεσαι με τα νούμερά σου, τόσο καλύτερές ενέργειες θα πραγματοποιήσεις, ώστε να τα βελτιώσεις!

Φτιάξε ένα Σύγχρονο Site - Κατασκευη website

Ο Κωνσταντίνος ως Presales Engineer, είναι υπευθυνος για τον σχεδιασμό των προτάσεων, των προιόντων του Χρυσού Οδηγού, με εξειδίκευση στο PPC. Ασχολείται με το στρατηγικό digital marketing, δηλώνει μεγάλος fan των startups και τον τελευταίο καιρό, το ενδιαφέρον του επικεντρώνεται γύρω απο το inbound και influencer marketing.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing.

Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να σε spamάρουμε με άσχετα emails!

Μάθε πώς θα Κερδίσεις Νέους

Πελάτες μέσω Internet

Τέλεια! Σύντομα θα λάβεις τα πρώτα tips μας στο email σου