Google Analytics: Ανάλυση του Audience Section - Μέρος 1

Google Analytics: Ανάλυση του Audience Section – Μέρος 1

Είναι αλήθεια ότι αρχίζοντας να παρακολουθείς τα Google Analytics του website σου, μπορείς να ανακαλύψεις πολλούς «κρυμμένους» θησαυρούς και πόσο μάλλον όταν μιλάμε για το Audience Section (Αναφορά Κοινού), που αφορά στους χρήστες σου!

Θέλεις -για παράδειγμα- να δεις ποιοι είναι οι επισκέπτες του website σου από την Κρήτη, ηλικίας 25-34, που έχουν έρθει μέσω mobile συσκευής; Σε λίγα δευτερόλεπτα συνδυάζεις τα φίλτρα και το έχεις μπροστά σου! Οποιαδήποτε κατηγοριοποίηση χρειάζεσαι και σε όποιο level θέλεις να το αναλύσεις, είναι εκεί!

Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, την ανάλυση του Audience Section.

Tip: Είναι βασικό, για οποιοδήποτε report, να ορίσεις την περίοδο που θέλεις να εξετάσεις από το κουτί των ημερομηνιών που φαίνεται πάνω δεξιά στην οθόνη σου (δες παράδειγμα παρακάτω). Έχεις την επιλογή, μάλιστα, να συγκρίνεις άμεσα τα αποτελέσματά σου με την προηγούμενη περίοδο ή αλλιώς με την ίδια περίοδο του περσινού χρόνου.

Date Range Google Analytics

Google Analytics: Audience Section

#1 Overview (Επισκόπηση)

Στην οθόνη μάς παρουσιάζονται 2 sections. Ένα στο “above the fold” κομμάτι, με το γνωστό μας γράφημα με τον αριθμό των sessions ανά ώρα/ημέρα/εβδομάδα/μήνα και, ακριβώς από κάτω, τα κυριότερα metrics που κοιτάζουμε στο site μας και το βασικό γράφημα πίτας με το ποσοστό των Νέων & Επανερχόμενων επισκεπτών (New vs. Returning Visitors).

Sessions Google Analytics

Στο “below the fold” κομμάτι υπάρχει το 2ο section, που μας δίνει πολύ γρήγορα μια εικόνα για τους επισκέπτες μας ανάλογα με τα δημογραφικά στοιχεία τους ή το είδος browser που χρησιμοποιούν ή το λειτουργικό σύστημα. Στο αριστερό μέρος της οθόνης αναφέρονται τα φίλτρα αυτά και στα δεξιά εμφανίζονται τα αποτελέσματα με τον αριθμό των sessions και το αντίστοιχο ποσοστό.

 Demographics Google Analytics

#2 Active Users (Ενεργοί Χρήστες)

Στο 2ο report η Google θέλει να μας δώσει μια αρκετά χρήσιμη πληροφορία σχετικά με το engagement που έχουν οι επισκέπτες με το site. Ανάλογα με το χρονικό διάστημα που έχουμε επιλέξει, μας δίνει τους ενεργούς επισκέπτες για 1 ημέρα, 7 ημέρες, 14 ή 30 ημέρες. Αυτό τι σημαίνει; Έστω ότι έχουμε επιλέξει να εμφανίσει αποτελέσματα από 1 – 30 Ιουλίου. Με το “1 day active users” μας δείχνει τον αριθμό επισκεπτών την 30η Ιουλίου, με το “7 days active users” μας δείχνει τους επισκέπτες τις τελευταίες 7 ημέρες, δηλαδή από 24 έως 30 Ιουλίου κ.ο.κ.

Active Users Google Analytics

Πού θα σε βοηθήσει αυτό; Αν παρατηρήσεις πως, μέρα με τη μέρα, οι ενεργοί χρήστες σου είναι περισσότεροι, σημαίνει ότι κάνεις καλή δουλειά με το engagement του site σου. Αν, για παράδειγμα, στο “30 days active users” γράφημα δεν δεις μια αυξητική τάση στα νούμερά σου και, μέρα με τη μέρα, το νούμερο είναι σταθερό (μια ευθεία γραμμή), σημαίνει πως οι χρήστες που μπαίνουν στο site σου δεν βρίσκουν το περιεχόμενό σου αρκετά ενδιαφέρον.

Tips για Digital Marketing στο mail σου
Γράψε το Όνομα και το Email σου για να μάθεις πώς να κερδίζεις Νέους Πελάτες πιο αποτελεσματικά

 

#3 Lifetime Value (Αξία Χρόνου Ζωής)

Αυτό το report μαζί με το επόμενο στη σειρά είναι καινούρια reports που πρόσθεσε η Google. Γνωρίζοντας τις πληροφορίες του lifetime value, μπορείς να δεις την πραγματική αξία που δίνουν οι επισκέπτες σου στο χρόνο και το ποσοστό αυτών που επισκέπτεται τακτικά το site σου, ώστε να κάνεις επιπλέον ενέργειες και να αυξήσεις την αξία τους.

Πάμε να δούμε, λοιπόν, τι μας δείχνει το lifetime value. Οριοθετούμε ένα date range που θα υπολογίσει τους επισκέπτες και καθορίζουμε το metric το οποίο θα μας δείξει αποτέλεσμα γι’ αυτό το διάστημα. Το metric μπορεί να είναι revenue per user, pageviews per user, goal completions per users κ.ά. Αν επιλέξουμε, λοιπόν, pageviews per user και διάστημα από 1η Μαΐου έως 31η Ιουλίου και στο γράφημα ένδειξη ανά εβδομάδα, βλέπουμε το παρακάτω διάγραμμα. Παρατηρούμε ότι υπάρχει μια αυξητική τάση που την περιμένουμε, καθώς το διάγραμμα είναι αρθροιστικό και μας δείχνει πόσο αυξάνονται τα pageviews των επισκεπτών μας ανά εβδομάδα, από την πρώτη εβδομάδα ανάκτησής τους μέχρι και αυτή την εβδομάδα που κοιτάζουμε το report.

Εδώ, η Google έχει βάλει το όριο 90 ημερών στην εξέταση της συμπεριφοράς των επισκεπτών, από την ημέρα που μπήκαν για πρώτη φορά.

Pageviews Per User Google Analytics

Κάτω από το διάγραμμα υπάρχει και ένας πίνακας στον οποίο μπορούμε να δούμε αυτά τα νούμερα, αλλά πλέον ανά πηγή ή μέσο με το οποίο ήρθαν στο site μας. Λογικά, εδώ, και στο δικό σας site θα δείτε στην ανάλυση ανά μέσο ότι referral, organic & email έχουν υψηλότερα pageviews per user απ’ ό,τι τα υπόλοιπα μέσα, καθώς οι χρήστες αυτοί είναι συνήθως πιο συνειδητοποιημένοι.

#4 Cohort Analysis (Ανάλυση Cohort)

Πάρα πολύ βασική ανάλυση των επισκεπτών, που θα σε βοηθήσει να δεις αν κάποιες από τις short-term μάρκετινγκ ενέργειές σου έχουν αποδώσει.

Δηλώνεις το χρονικό διάστημα που θέλεις να εξετάσεις (7, 14, 21 ή 30 μέρες από την πρώτη επίσκεψη των χρηστών) και το metric που θέλεις (προτείνουμε να αφήσεις το user retention, που είναι by default στην οθόνη σου). Θα δεις να εμφανίζεται ένα διάγραμμα και από κάτω ένας πίνακας. Ας σταθούμε στον πίνακα, που έχει και τη μεγαλύτερη αξία και είναι πιο εύκολα κατανοητός. Στις γραμμές του πίνακα έχεις ημέρα ανά ημέρα τους συνολικούς νέους χρήστες που μπήκαν στο site σου και στις στήλες αναφέρονται τα ποσοστά αυτών των νέων χρηστών που ξαναεπισκέφθηκαν το site, τις επόμενες ακριβώς ημέρες.

Όσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό αυτό την επόμενη ημέρα ή γενικά τις επόμενες ημέρες, σημαίνει ότι ενεργοποίησες παλιούς χρήστες σου ξανά! Όσο μεγαλύτερη, δε, είναι η συχνότητα επίσκεψης των χρηστών στο site σου, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να αγοράσουν κάτι. Ειδικά για e-commerce sites, μπορείς να δεις -για παράδειγμα- αν σε νέους χρήστες που μπήκαν στις 5 Ιουλίου και έλαβαν ένα κουπόνι την 7η ημέρα μετά την επίσκεψή τους είχε, τελικά, αποτέλεσμα.

 

Όλες οι προαναφερθείσες πληροφορίες αφορούν μόνο στο 1 από τα 5 βασικά τμήματα των Google Analytics! Σε προηγούμενο άρθρο μας έχουμε αναλύσει το πρώτο τμήμα, που αφορούσε στο “Real Time” και σε παροτρύνουμε, αν δεν το έχεις διαβάσει, να το κάνεις! Στη συνέχεια ακολουθεί το 2ο μέρος των reports από το Audience Section, οπότε το θεωρούμε απαραίτητο να συνεχίσεις το διάβασμά σου εκεί, για να αποκτήσεις μια ολοκληρωμένη εικόνα.

Φτιάξε ένα Σύγχρονο Site - Κατασκευη website

Ο Κωνσταντίνος ως Presales Engineer, είναι υπευθυνος για τον σχεδιασμό των προτάσεων, των προιόντων του Χρυσού Οδηγού, με εξειδίκευση στο PPC. Ασχολείται με το στρατηγικό digital marketing, δηλώνει μεγάλος fan των startups και τον τελευταίο καιρό, το ενδιαφέρον του επικεντρώνεται γύρω απο το inbound και influencer marketing.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing.

Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να σε spamάρουμε με άσχετα emails!

Μάθε πώς θα Κερδίσεις Νέους

Πελάτες μέσω Internet

Τέλεια! Σύντομα θα λάβεις τα πρώτα tips μας στο email σου