Google Analytics Audience Reports

Google Analytics: Αναλύοντας τις Βασικές Αναφορές

Αναμφισβήτητα, το χτίσιμο του διαδικτυακού προφίλ μιας μικρομεσαίας επιχείρησης και η άντληση πληροφοριών για την επισκεψιμότητα του site σου και, εν γένει, της online διαφήμισής σου απαιτεί χρόνο, κόπο και, φυσικά, εξειδικευμένες γνώσεις, όπως η Ανάλυση Δεδομένων & Επισκεψιμότητας.

Τι γίνεται, όμως, στην περίπτωση που εσύ δεν κατέχεις τις απαιτούμενες γνώσεις για να αναλάβεις τις παραπάνω ενέργειες και δεν μπορείς να διαθέσεις το απαιτούμενο budget, ώστε να προσλάβεις κάποιον να ασχοληθεί με τα προαναφερθέντα και να διαχειριστεί το online πρόσωπο της επιχείρησής σου;

Και όμως, όλα είναι εφικτά, αρκεί να έχεις θέληση να ασχοληθείς σοβαρά με την εικόνα σου στο internet. Εμείς, που προσπαθούμε, πάντα, να σε βοηθήσουμε και να σταθούμε αρωγοί στη digital διαφήμισή σου, αυτή τη φορά θα αναφερθούμε -με μια σειρά από άρθρα- στην υπηρεσία Google Analytics μιας ιστοσελίδας, με στόχο την εκπαίδευσή σου στη χρήση της.

Τι είναι το Google Analytics

Το Google Analytics αποτελεί κορυφαία υπηρεσία της Google, που μπορεί να σου παράσχει -δωρεάν- σημαντικές πληροφορίες για την επισκεψιμότητα-ανταποδοτικότητα της ιστοσελίδας σου. Οι πληροφορίες αυτές είναι βασικά στοιχεία που, αν μάθεις να τα παρακολουθείς, μπορεί να σε βοηθήσουν να προβείς σε βελτιωτικές κινήσεις για την online διαφήμισή σου!

Σε αυτό το πρώτο άρθρο μας, λοιπόν, θα αναφερθούμε στα βασικά sections του Google Analytics, ενώ στα επόμενα άρθρα μας θα τα αναλύσουμε ένα-ένα.

Μέρος 1ο: Realtime (Δεδομένα σε πραγματικό χρόνο)

Είναι ένα σχετικά καινούργιο section, όπου έχεις τη δυνατότητα να παρακολουθείς τι γίνεται στο website σου μια δεδομένη στιγμή.

Μπορείς να δεις σε ποιες σελίδες περιηγούνται οι επισκέπτες σου, πού βρίσκονται, πόσοι είναι, από τι συσκευές έχουν συνδεθεί, ακόμα και αν σε επισκέφθηκαν μέσω πληρωμένης διαφήμισης ή προβολής στα social media κ.λπ.

Έτσι, είναι ουσιώδες να μάθεις να το παρακολουθείς. Για παράδειγμα, έχει αξία όταν έχεις λανσάρει μια προσφορά για ένα σύντομο χρονικό διάστημα ή όταν έχεις ανεβάσει πρόσφατα ένα καινούργιο και ενδιαφέρον περιεχόμενο/blog post.

Μέρος 2ο: Audience (Αναφορά Κοινού)

Το Audience Report αποτελεί ένα από τα 3 βασικά sections των Analytics, που έχει ως στόχο να σου δείξει τα κύρια χαρακτηριστικά των επισκεπτών σου: ηλικία, φύλο, δημογραφικά στοιχεία, συμπεριφορά (νέοι χρήστες έναντι επανερχόμενων, συχνότητα, αφοσίωση), τεχνολογία (πρόγραμμα περιήγησης και συσκευές) κ.ά.

Tips για Digital Marketing στο mail σου
Γράψε το Όνομα και το Email σου για να μάθεις πώς να κερδίζεις Νέους Πελάτες πιο αποτελεσματικά

Λόγω του ότι το συγκεκριμένο section αποτελείται από πολλά και διαφορετικά reports, καλό είναι να ξεκινήσεις από τα βασικά και, όσο εξοικειώνεσαι με το εργαλείο των Analytics, να προχωρείς στα πλέον σύνθετα. Για παράδειγμα, προτείνουμε να ξεκινήσεις από τα reports που αφορούν στα δημογραφικά στοιχεία των επισκεπτών σου και τα ενδιαφέροντά τους. Μετά να περάσεις σε αυτά που αφορούν τη συμπεριφορά τους στο διαδίκτυο, όπου θα δεις από τι συσκευές μπαίνουν, ποιον browser χρησιμοποιούν κ.ά.

Μέρος 3ο: Acquisition (Απόκτηση)

Σε αυτό το section η Google σού δείχνει τον τρόπο με τον οποίο οι επισκέπτες μπήκαν στο site σου. Από ποια πηγή οδηγήθηκαν εκεί; Ήταν μέσω κάποιας μηχανής αναζήτησης ή μέσω πληρωμένης διαφήμισης;

Επίσης, μπορείς να δεις, αναλυτικά, ποιες ήταν οι πρώτες σελίδες που επισκέφθηκαν και, έτσι, να συγκρίνεις ποιες landing pages έχουν μεγαλύτερη επισκεψιμότητα.

Μέρος 4ο: Behavior (Συμπεριφορά)

Εδώ είναι, ίσως, το πλέον πολύπλοκο κομμάτι των analytics και αυτό στο οποίο θα στηριχθείς για να καταφέρεις να πετύχεις περισσότερα conversions στο μέλλον. Τα reports, εδώ, δείχνουν ολοκληρωμένα τη συμπεριφορά των χρηστών μέσα στο website σου. Μπορείς να δεις όχι μόνο από ποια σελίδα μπήκαν οι χρήστες, αλλά και όλο το μονοπάτι που ακολούθησαν μέχρι το τέλος της πλοήγησής τους.

Επιπροσθέτως, το κομμάτι αυτό των analytics σου παρέχει πλήρη αναφορά για την ταχύτητα φόρτωσης κάθε σελίδας, καθώς και συμβουλές για να τη βελτιώσεις.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι εδώ υπάρχει και η δυνατότητα να συγκρίνεις δύο ή περισσότερες εκδοχές μιας ενέργειας, π.χ. ένα newsletter ή μια landing page, ώστε να κρίνουμε ποια είναι η πιο αποτελεσματική και αποδοτική (A/B testing).

Μέρος 5ο: Conversions (Μετατροπές)

Το section αυτό αποτελεί το παρατηρητήριο των μετατροπών που έλαβαν χώρα στο site σου, όπως για παράδειγμα μια αγορά στο διαδίκτυο ή μια κλήση στην επιχείρησή σου από κινητό τηλέφωνο. Έτσι, μπορείς να μάθεις πόσο κοντά είσαι στους επιχειρηματικούς σου στόχους. Παρακολουθώντας τις μετατροπές, παρακολουθείς, ουσιαστικά, τις ενέργειες των χρηστών που έχουν αξία για την επιχείρησή σου.

Μέχρι το επόμενο άρθρο μας, όπου θα αναλύσουμε ένα-ένα τα προαναφερθέντα sections, άρχισε να… πειραματίζεσαι με το Google Analytics και τη δυνατότητα να γνωρίσεις το online κοινό σου. Ακούγεται σίγουρα χρήσιμο και ενδιαφέρον. Μείνε, λοιπόν, συντονισμένος στο blog του XO, για να το πετύχεις!

Φτιάξε ένα Σύγχρονο Site - Κατασκευη website

Ο Κωνσταντίνος ως Presales Engineer, είναι υπευθυνος για τον σχεδιασμό των προτάσεων, των προιόντων του Χρυσού Οδηγού, με εξειδίκευση στο PPC. Ασχολείται με το στρατηγικό digital marketing, δηλώνει μεγάλος fan των startups και τον τελευταίο καιρό, το ενδιαφέρον του επικεντρώνεται γύρω απο το inbound και influencer marketing.

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing.

Μην ανησυχείς, δεν πρόκειται να σε spamάρουμε με άσχετα emails!

Μάθε πώς θα Κερδίσεις Νέους

Πελάτες μέσω Internet

Τέλεια! Σύντομα θα λάβεις τα πρώτα tips μας στο email σου