Google Analytics: Ανάλυση Acquisition Section

Google Analytics: Ανάλυση Acquisition Section

Τα google analytics αποτελούν την κυρίαρχη πηγή γνώσης και άντλησης δεδομένων του εταιρικού website σου.

Έχοντας αναλύσει ήδη το ποιοι χρήστες σε επισκέπτονται, με τα άρθρα μας για το Audience Section, ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε στην ανάλυση των δεδομένων που διαθέτουμε για την απόκτηση των επισκεπτών μας.

Πόσοι επισκέπτες ήρθαν από τις adwords καμπάνιες σου; Πόσοι σε βρήκαν μέσω αναζήτησης στη google και με ποιες λέξεις-κλειδιά; Ποιο κανάλι αποδίδει καλύτερα και σου φέρνει περισσότερους πελάτες ή leads; Τα social media σού αποδίδουν βάσει των στόχων που έχεις θέσει;

Το Acquisition Section είναι το βασικότερο μέρος των analytics για να βρεις απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτήματα και να λάβεις τις απαραίτητες αποφάσεις για να αυξήσεις το traffic σου.

Ανάλυση Acquisition Section

#1 Επισκόπηση (Acquisition Overview)

Με μια γρήγορη ματιά στο συγκεκριμένο report, πάνω αριστερά παρατηρείς ποια είναι τα κυρίαρχα κανάλια που φέρνουν traffic και δεξιά 2 γραφήματα που δείχνουν ανά μέρα τις επισκέψεις και τις μετατροπές.

Google Analytics Overview

Έχεις τη δυνατότητα να φιλτράρεις και να δεις top πηγές ή μέσο (εκτός από κανάλια) και, επίσης, να δεις συγκεκριμένες μετατροπές, όπως φαίνεται στην παρακάτω εικόνα.

Google Analytics Acquisition Overview

Στο κάτω μέρος της σελίδας υπάρχει ο πίνακας γνωστός ως ABC από τα αρχικά των Acquisition – Behavior – Conversions, που επί της ουσίας μας δείχνει τα 3 στάδια του χρήστη, ξεκινώντας από τη συνεισφορά του κάθε καναλιού σε επισκέψεις, το πώς συμπεριφέρθηκαν στο website μας αυτοί οι επισκέπτες και, τέλος, αν έκαναν την προσδοκώμενη ενέργεια (αγορά, συμπλήρωση φόρμας κ.τ.λ.).

Google Analytics Acquisition Overview

Για κάθε τύπο καναλιού που φαίνεται αριστερά στον πίνακα (π.χ. Referral) η αναφορά κάτω από την «Απόκτηση» δείχνει τις συνολικές επισκέψεις στο website και ποιος αριθμός και τι ποσοστό αυτών ήταν νέες επισκέψεις.

Καταλαβαίνεις, λοιπόν, από πού προέρχεται το μεγαλύτερο μέρος της επισκεψιμότητάς σου και εάν το κανάλι προσελκύει νέους επισκέπτες ή όχι.

Δίπλα, ο πίνακας «Συμπεριφοράς» μάς δείχνει το ποσοστό εγκατάλειψης κάθε καναλιού, το οποίο σε βοηθάει να καταλάβεις πόσο καλά αλληλοεπιδρούν οι επισκέπτες με το website σου.

Επίσης, βλέπεις γρήγορα αν υπάρχει υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης σε συγκεκριμένα κανάλια, γεγονός που μπορεί να υποδηλώνει ότι οι χρήστες έρχονται στο website, αλλά δεν βρίσκουν σχετικό περιεχόμενο με αυτό που έψαχναν και εγκαταλείπουν χωρίς να επισκεφτούν κάποια άλλη σελίδα.

Το pages/session ή αλλιώς «σελίδες ανά επίσκεψη», καθώς και η «μέση διάρκεια επίσκεψης» βοηθούν να προσδιορίσεις αν τα άτομα που προσέλκυσες είναι αρκετά καλά στοχευμένα.

Μια διαφήμιση μέσω adwords που θα έχει ένα υψηλό bounce rate συνδεόμενο με μικρή διάρκεια παραμονής και λίγες σελίδες ανά επισκέπτη, υποδηλώνει ότι η στόχευση των καμπανιών σου μπορεί να καλυτερεύσει ή ότι ίσως οι σελίδες προορισμού των καμπανιών σου δεν είναι οι κατάλληλες.

Στον πίνακα «Μετατροπές», ανάλογα με τη χρήση του φίλτρου που έχεις κάνει, βλέπεις τα δεδομένα για όλους τους στόχους ή για έναν συγκεκριμένο μόνο. Στην πρώτη στήλη εμφανίζεται το ποσοστό των μετατροπών, στη δεύτερη οι συνολικές μετατροπές και στο τέλος, αν έχουν περαστεί τιμές για κάθε μετατροπή, φαίνεται και η αξία αυτών.

Με αυτά τα δεδομένα, ανιχνεύεις τα κανάλια υψηλής ή χαμηλής απόδοσης σε μετατροπές, καθώς και αν υπάρχει διαφοροποίηση στην αξία αυτών.


Διάβασε Επίσης: 14 Google Analytics Terms που Πρέπει να Γνωρίζεις [Infographic]


#2 Σύνολο επισκεψιμότητας (All traffic)

Η ενότητα αυτή αποτελείται από 4 βασικές αναφορές/reports και μας δίνει επιπλέον στοιχεία για την απόδοση των καναλιών & πηγών.

  • Κανάλια (Channels)

Εδώ αναφέρεται με μεγαλύτερη λεπτομέρεια η ανάλυση της επισκόπησης που περιγράψαμε παραπάνω.

Στο πάνω μέρος της σελίδας εμφανίζεται ένα γράφημα με default επιλογή την ανάλυση των επισκέψεων ανά μέρα. Μπορείς να φιλτράρεις αντίστοιχα και να δεις μόνο τη χρήση ιστοτόπου ή το Ecommerce. Στο κάτω μέρος της σελίδας, υπάρχει η ανάλυση ABC ανά κανάλι, όπου μπορείς να αλλάξεις το φίλτρο και να δεις τα δεδομένα ανά πηγή ή μέσο.

  • Δενδροειδείς χάρτες (Treemaps)

Στο συγκεκριμένο report απεικονίζονται τα κανάλια που σου φέρνουν traffic σε συσχετισμό με ένα 2ο metric από το behavioral κομμάτι των χρηστών (όπως μέση διάρκεια σύνδεσης ή σελίδες ανά σύνδεση κ.τ.λ.).

Με το που μπεις τα default είναι το Sessions & Pages/Session.

Ας αναλύσουμε βάσει αυτών.

Google Analytics All Traffic

Βλέπεις ορθογώνια διαφόρων μεγεθών και χρωμάτων. Το μέγεθος σού δείχνει το πόσες συνδέσεις έχεις (πρώτη διάσταση) και το χρώμα το πόσα pages/session έχεις (δεύτερη διάσταση) με βάση μια κλίμακα σκορ που έχει η google και φαίνεται πάνω δεξιά.

Τα Treemaps είναι ένα ωραίο εργαλείο, καθώς μέσω μιας οπτικοποίησης εξηγούν τις συσχετίσεις μεταξύ των metrics.

  • Πηγή/Μέσο (Source/Medium)

Η αναφορά αυτή δεν αλλάζει καθόλου σε απεικόνιση με την αναφορά «Κανάλια» που αναφέραμε νωρίτερα. Μπορείς να δεις ακριβώς το ίδιο από τα «Κανάλια», αλλάζοντας τη διάσταση από «Default channel grouping» σε «Source/Medium».

  • Παραπομπές (Referrals)

Σκοπός του report αυτού είναι να αναλύσει τα δεδομένα του website σου που έχουν σχέση με άλλα websites και σου φέρνουν επισκέπτες.

Παράδειγμα αυτής της αναφοράς φαίνεται παρακάτω, όπου βλέπουμε στα αριστερά να αναφέρεται η πηγή απ΄ όπου προκύπτουν οι επισκέψεις και αναλύονται στις επόμενες στήλες τα συνηθισμένα metrics που έχουμε παρουσιάσει παραπάνω.

Google Analytics Referrals

Μέσω αυτού του report μπορείς να διαπιστώσεις ποιες ιστοσελίδες είναι σημαντικές για σένα, καθώς σου δίνουν υψηλή επισκεψιμότητα. Κάνοντας κλικ πάνω σε ένα από τα URLs, μπορείς να δεις σε περαιτέρω ανάλυση από ποιες σελίδες του website αυτού έχουν έρθει οι επισκέψεις.

Για παράδειγμα, δες το παρακάτω screenshot όπου φαίνονται όλα τα URLs των συγκεκριμένων σελίδων με τις επισκέψεις που έχει φέρει το καθένα από αυτά, καθώς και τα υπόλοιπα metrics.

Google Analytics Referrals

Αν το website σου αναφέρεται σε πολλές διαφορετικές ιστοσελίδες και θες να βρεις κάποια συγκεκριμένη αν σου έφερε traffic, τότε μπορείς από το search bar να γράψεις το όνομα και θα βγουν αυτόματα όλες οι σελίδες.

Επίσης, μπορείς να «παίξεις» με τη δεύτερη διάσταση και να βάλεις άλλα metrics για να αναλύσεις βάσει αυτών και να πάρεις αποφάσεις. Για παράδειγμα, να φέρεις στην πρώτη στήλη την πηγή και σε δεύτερη στήλη τη σελίδα προορισμού, αντί να κάνεις τη διαδικασία με το κλικ που είπαμε στην παραπάνω παράγραφο.Google Analytics Referrals

Tips για Digital Marketing στο Email σου
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing!

 

#3 AdWords

Αν τρέχεις AdWords καμπάνιες για το website σου, τότε μέσα από αυτό το section των google analytics, μπορείς να δεις τις καμπάνιες σου και τα βασικά KPIs αυτών.

Για να συμβεί αυτό, πρέπει να συνδέσεις το account των analytics με το account των AdWords μέσω του admin πάνελ (δες πληροφορίες για το πώς εδώ).

#4 Search Console

Το Search Console report ενσωματώθηκε στα analytics το 2016 και επί της ουσίας σου φέρνει δεδομένα από το Search Console του website σου (πρώην webmaster tools).

Για να μπορέσεις να το δεις στα analytics χρειάζεται ένα μικρό configuration όπου μπορείς να διαβάσεις πώς γίνεται εδώ.

Ο τρόπος που συνδέονται τα 2 εργαλεία είναι με τη διάσταση των σελίδων προορισμού (landing pages). Μέσα από το report Landing Pages μπορείς να καταλάβεις από ποιες λέξεις κλειδιά σε βρήκαν οι χρήστες σου, πόσες εμφανίσεις είχες, πόσα κλικ πήρες από τις εμφανίσεις αυτές και σε τι θέση εμφανίστηκε το δικό σου website. Παράδειγμα από το δικό μας website φαίνεται παρακάτω.

Google Analytics Landing Pages

Αν δραστηριοποιείται η επιχείρησή σου σε άλλες χώρες τότε με το 2ο report που ονομάζεται «Χώρες» σου επιτρέπεται να δεις ποιες χώρες έχουν την καλύτερη απόδοση σε επίπεδο αναζήτησης με την ανάλυση όλων των metrics που είχε και η αναφορά Landing pages.

Αν δεις ότι το website σου έχει υψηλές αναζητήσεις σε συγκεκριμένη χώρα, αλλά ένα μικρό CTR για παράδειγμα, τότε μπορεί να είναι μια ένδειξη ότι το website σου πρέπει να διαφοροποιηθεί γι΄ αυτή τη χώρα.

#5 Κοινωνικά Δίκτυα (Social)

Αναλυτικότατο section όπου μπορείς να πάρεις αρκετή πληροφορία για την αποτελεσματικότητά σου στα social media.

Η ανασκόπηση (Overview) μάς δείχνει έναν κύκλο με όλες τις μετατροπές του website σου (το μετράει από όλα τα goals που έχεις σετάρει στο λογαριασμό σου) και μετά πόσες από τις συνολικές μετατροπές έχουν έρθει με τη βοήθεια των κοινωνικών δικτύων και πόσες πραγματικά μπορούν να αποδοθούν σε αυτά ξεκάθαρα -δες παρακάτω το αντίστοιχο screenshot.

Θα επανέρθουμε στην ανάλυση του συγκεκριμένου με μελλοντικό άρθρο. Συγκράτησε, όμως, ότι είναι σημαντική πηγή πληροφορίας ειδικά αν επενδύεις χρόνο και χρήματα για να διαφημιστείς στα social media.Google Analytics Social Value

#6 Καμπάνιες (Campaigns)

Αυτό είναι το τελευταίο μέρος των αναφορών και μας δίνει δεδομένα για όλες τις καμπάνιες που τρέχουμε σε όλα τα μέσα (όχι μόνο τα Adwords που αναλύσαμε παραπάνω).

Εδώ, λοιπόν, αν τρέχεις για παράδειγμα Facebook καμπάνιες θα μπορέσεις να δεις τι traffic σου έχουν φέρει, αν είναι νέες ή returning επισκέψεις, σε ποιες σελίδες στέλνουν το traffic και πολλά άλλα. Ο πίνακας έχει όλες τις στήλες που έχουμε δει και στο Channels Report.

Επίσης, θα βρεις πιο κάτω την αναφορά με όλες τις οργανικές λέξεις-κλειδιά «Organic keywords» και την απόδοση αυτών σε traffic, μετατροπές κ.τ.λ. Αποτελεί ένα από τα reports που μπορούν να σε βοηθήσουν στην ανάπτυξη του SEO του website σου και καλό είναι να το παρακολουθείς μαζί με τα υπόλοιπα SEO reports από το Search Console.

Αν διάβασες μέχρι το τέλος, τότε σίγουρα μπορείς να κατανοήσεις το συγκεκριμένο section των analytics με μεγάλη ακρίβεια. Η εξοικείωση παίζει σημαντικό ρόλο και όσο περισσότερο ασχολείσαι, τόσο πιο γρήγορα θα παίρνεις αποφάσεις βασιζόμενος σε data.

Ο Χρυσός Οδηγός είναι δίπλα σου για να σε βοηθήσει σε όλα τα στάδια στησίματος της διαδικτυακής σου παρουσίας. Με εξειδικευμένους συνεργάτες σού στήνει τα google analytics από την αρχή δωρεάν με κάθε κατασκευή εταιρικού website.

Φτιάξε ένα Σύγχρονο Site - Κατασκευη website

Ο Κωνσταντίνος ως Inbound Marketing Strategist, είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της Lead Generation στρατηγικής καθώς και του adsolutions.xo.gr. Ασχολείται με το στρατηγικό digital marketing, δηλώνει μεγάλος fan των startups και τον τελευταίο καιρό, το ενδιαφέρον του επικεντρώνεται γύρω από το Landing Page Optimization και το Εmail Μarketing.

ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ

της επιχείρησής σου 

3,8 Εκατομμύρια Επισκέπτες

κάθε μήνα αναζητούν επιχειρήσεις σαν τη δική σου!