Google AdWords Bidding Strategies: Ένας Πλήρης Οδηγός

Google AdWords Bidding Strategies: Ένας Πλήρης Οδηγός

Η επιλογή του κατάλληλου AdWords bidding μπορεί να ακούγεται εύκολη υπόθεση, αλλά κρύβει ορισμένες παγίδες.

Βασικός κανόνας για να μπορέσεις να αποφασίσεις το κατάλληλο AdWords bidding είναι να γνωρίζεις τι θέλεις να πετύχεις, δηλαδή, τα goals σου και πώς θέλεις να λειτουργήσουν οι διαφημίσεις σου (ads).

Εάν τρέχεις ήδη AdWords Campaigns, τότε έχεις ήδη ένα ξεκάθαρο στόχο ως προς το τι θέλεις να πετύχεις.

Ή όχι;

Για παράδειγμα, αν έχεις ένα e-shop, πιθανότατα θα θέλεις να τραβήξει τα κλικ των χρηστών, ώστε να το επισκεφτούν και να δουν τα προϊόντα σου. Σωστά;

Ας ξεκινήσουμε, όμως, από τα βασικά.

Τι είναι το Google AdWords Auction

Για να καταλάβεις τη λογική όλων των AdWords bidding strategies, που θα δούμε παρακάτω, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πώς δουλεύει το Google AdWords auction model.

Το Google AdWords auction model δεν είναι κάτι το πρωτοποριακό.

Η εφαρμογή του, όμως, στο Google search and display network το κάνει πολύ αποδοτικό και βοηθάει τις επιχειρήσεις να έχουν τον πλήρη έλεγχο των διαφημίσεών τους και του κόστους αυτών.

Το Google AdWords Auction είναι η διαδικασία κατά την οποία με κάθε Google Search αποφασίζεται ποιες διαφημίσεις θα προβληθούν στους χρήστες για ένα συγκεκριμένο query, καθώς και σε ποια θέση στη σελίδα.

Κάθε φορά που ένα AdWords ad θεωρείται κατάλληλο για να εμφανιστεί σε μια αναζήτηση, περνάει από τη διαδικασία του ad auction. Μέσω του ad auction καθορίζεται αν θα εμφανιστεί η διαφήμιση και σε ποια θέση στη σελίδα αποτελεσμάτων (ad position).

Ο τρόπος που λειτουργεί είναι απλός:

  • Όταν κάποιος πραγματοποιεί μια αναζήτηση, το AdWords βρίσκει όλες τις διαφημίσεις των οποίων τα keywords αντιστοιχούν στην αναζήτηση.
  • Από αυτές τις διαφημίσεις, το AdWords αγνοεί όσες δεν είναι κατάλληλες, όπως οι διαφημίσεις που στοχεύουν σε διαφορετική χώρα ή απορρίπτονται βάσει παραβίασης της πολιτικής.
  • Από τις υπόλοιπες διαφημίσεις που μένουν, μπορούν να εμφανιστούν μόνο όσες έχουν αρκετά υψηλό Ad Rank. Το Ad Rank είναι ένας συνδυασμός των bid σου, του ad quality, των Ad Rank thresholds,του πλαισίου γύρω από το οποίο έγινε η αναζήτηση από το χρήστη και του αναμενόμενου αντίκτυπου των extensions και άλλων ad formats.
  • Το πιο σημαντικό που πρέπει να θυμάσαι είναι ότι ακόμα και αν τα bid των ανταγωνιστών σου είναι υψηλότερα από το δικό σου, μπορείς ακόμα να κερδίσεις μια υψηλότερη θέση, αν έχεις πολύ σχετικά keywords και ads με την αναζήτηση των χρηστών.
  • Δεδομένου ότι αυτά τα auction επαναλαμβάνονται για κάθε αναζήτηση που γίνεται στη Google, κάθε auction μπορεί να έχει και διαφορετικά αποτελέσματα ανάλογα με τον ανταγωνισμό που υπάρχει εκείνη τη στιγμή.

Το AdWords bidding είναι ένα σημαντικό κομμάτι του Google AdWords auction model καθώς επίσης είναι και μια σημαντική και στρατηγική κίνηση την οποία θα πρέπει να έχεις μελετήσει πριν ξεκινήσεις τις καμπάνιες σου.

Τα AdWords bidding strategies που θα δεις παρακάτω θα σε βοηθήσουν να ξεκαθαρίσεις τη στρατηγική bidding που πρέπει να ακολουθήσεις με βάση τους στόχους που θέλεις να πετύχεις.

Tips για Digital Marketing στο Email σου
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου για να λαμβάνεις κάθε εβδομάδα Tips & Χρήσιμα Άρθρα για το Digital Marketing!

Google AdWords Bidding Strategies

Το Google AdWords σου προσφέρει διάφορες μεθόδους AdWords bidding που επικεντρώνονται στα clicks, τα impressions, τα conversions ή τα views (για video ads).

Ας τα δούμε, όμως, πιο αναλυτικά.

1. Εστίασε στα Clicks

Αν ο κύριος στόχος σου είναι να οδηγήσεις τους χρήστες στο website σου, τότε τα clicks είναι αυτό που χρειάζεσαι. Χρησιμοποίησε το costperclick (CPC) bidding και θα πληρώνεις μόνο όταν κάποιος κάνει click στη διαφήμισή σου και μπαίνει στο website σου.

Το cost-per-click (CPC) bidding σού δίνει τις κάτωθι επιλογές:

  • Maximize clicks: Αυτή η στρατηγική δίνει στην Google τον έλεγχο, ώστε να προσαρμόζει εκείνη τα bid σου. Με αυτή τη στρατηγική ορίζεις έναν ημερήσιο budget και αφήνεις το AdWords να προσαρμόσει το cost-per-click (CPC) bidding σου, έτσι ώστε να σου προσφέρει τα μέγιστα δυνατά click σε συνάρτηση με το budget που έχεις ορίσει. Επιπλέον, δίνει τον έλεγχο στην Google, με αποτέλεσμα να διορθώνει τις προσφορές σου αυτόματα (πάνω ή κάτω), ώστε να σε βοηθήσει και να σου δώσει περισσότερα κλικ στα πλαίσια του budget που έχεις ορίσει για ένα συγκεκριμένο campaign.
  • Manual Cost Per Click (CPC): Είναι ο καλύτερος τρόπος για να ελέγχεις τα bid σου μιας και με αυτή τη στρατηγική έχεις, ουσιαστικά, τον πλήρη έλεγχο του cost-per-click (CPC) biddingΤο Manual bidding σου επιτρέπει να ορίσεις τις προσφορές σου στο ad group level ή για μεμονωμένα keywords (λέξεις-κλειδιά) ή για ad placements, έτσι ώστε να ορίζεις εσύ το bidding που θέλεις. Για παράδειγμα, αν ορίσεις ξεχωριστά bid για κάθε keyword, έχεις τον πλήρη έλεγχο στα έξοδα των διαφημίσεών σου. Γενικά είναι μια καλή στρατηγική, αν είσαι νέος στο Google AdWords και προσπαθείς να διατηρήσεις μια ισορροπία και έναν έλεγχο στα ποσά που δαπανάς στις διαφημίσεις σου.

2. Εστίασε στα Impressions

Εάν θέλεις να εστιάσεις στα impressions, μπορείς να δοκιμάσεις μια από τις κάτωθι στρατηγικές, έτσι ώστε να αυξήσεις την ορατότητα των διαφημίσεών σου.

  • Target Search Page Location: Είναι μια αυτοματοποιημένη στρατηγική bidding που ορίζει αυτόματα τις προσφορές σου, ώστε να σε βοηθήσει να αυξήσεις τις πιθανότητες εμφάνισης των διαφημίσεών σου στην κορυφή των σελίδων, ή των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
  • Target Outranking Share: Είναι μια αυτοματοποιημένη στρατηγική bidding που σου επιτρέπει να επιλέξεις έναν domain που θέλεις να ξεπεράσεις, ώστε η διαφήμισή σου να προβάλλεται πάνω από τις διαφημίσεις του συγκεκριμένου domain, ή να εμφανίζεται όταν η διαφήμιση του συγκεκριμένου domain δεν εμφανίζεται. Μπορείς να ορίσεις πόσο συχνά θέλεις να ξεπερνάς ένα συγκεκριμένο domain και το AdWords ορίζει αυτόματα τις προσφορές, για να σε βοηθήσει να επιτύχεις αυτόν το στόχο.
  • Costperthousand impressions (CPM): Με αυτήν τη στρατηγική bidding θα πληρώνεις με βάση τον αριθμό των impressions που έλαβες στο YouTube, ή στο Google Display Network, πόσες φορές δηλαδή εμφανίστηκαν οι διαφημίσεις σου.
  • Costperthousand viewable impressions (vCPM): Αυτή είναι μια στρατηγική manual bidding που μπορείς να χρησιμοποιήσεις, εάν οι διαφημίσεις στοχεύουν στο να αυξήσουν το awareness και όχι στα click και στην αύξηση του traffic. Αντί να πληρώνεις για τα clicks, μπορείς να πληρώσεις για το πόσες φορές θα προβληθούν οι διαφημίσεις σου, εφόσον αυτές στοχεύουν μόνο στο Display Network. Αυτή η μέθοδος ονομάζεται cost-per-thousand viewable impressions (vCPM) bidding, μιας και πληρώνεις κάθε φορά που η διαφήμισή σου εμφανίζεται 1.000 φορές στους χρήστες. Εάν στοχεύεις στο να κάνεις γνωστό το brand σου, τότε αυτή η μέθοδος bidding είναι η σωστή.

3. Εστίασε στα Conversions

Με αυτή τη μέθοδο, ουσιαστικά, λες στο AdWords το ποσό που είσαι διατεθειμένος να πληρώσεις για ένα conversion, ή αλλιώς costperacquisition (CPA).

Ένα conversion ή αλλιώς acquisition είναι μια συγκεκριμένη ενέργεια που θέλεις να πετύχεις στο website σου. Μια τέτοια ενέργεια μπορεί να είναι μια πώληση ενός προϊόντος σου, μια εγγραφή στο newsletter σου, ή οποιαδήποτε άλλη ενέργεια.

Εδώ και πάλι πληρώνεις για κάθε click, αλλά το AdWords θα ορίσει αυτόματα τα bids σου για να προσπαθήσει να σου φέρει όσο το δυνατόν περισσότερα conversion, με βάση το cost-per-acquisition που έχεις ορίσει.

Για να χρησιμοποιήσεις το cost-per-acquisition (CPA) bidding, πρέπει να έχεις ενεργοποιήσει το conversion tracking.

Το conversion tracking είναι ένα δωρεάν εργαλείο στον AdWords λογαριασμό σου, που σε βοηθάει να μετρήσεις πώς τα click στις διαφημίσεις σου οδηγούν σε σημαντικές ενέργειες, όπως οι πωλήσεις.

Δες περισσότερα σχετικά με το conversion tracking.

4. Εστίασε στα Conversions με Smart Bidding

Εάν θέλεις να επικεντρωθείς στα conversions, μπορείς να χρησιμοποιήσεις στρατηγικές AdWords Smart Bidding, έτσι ώστε να αφήσεις τη ρύθμιση των bid σου στο AdWords.

Το Smart Bidding είναι μια σειρά από αυτοματοποιημένες στρατηγικές προσφορών που χρησιμοποιούν machine learning για τη βελτιστοποίηση των conversions, ή της αξίας των conversions σε κάθε auction. Αυτή η λειτουργία ονομάζεται auction-time bidding.

Κάτωθι είναι οι τέσσερις Smart Bidding strategies που μπορείς να χρησιμοποιήσεις:

  • Target CPA (cost-per-acquisition): Αν θέλεις να βελτιστοποιήσεις τα conversions, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Target CPA για να αυξήσεις τα conversions σου, ενώ εστιάζεις σε ένα συγκεκριμένο κόστος ανά conversion (cost-per-acquisition). Το Target CPA είναι ένα AdWords Smart Bidding strategy που ορίζει προσφορές ώστε να σε βοηθήσει να πάρεις όσο το δυνατόν περισσότερα conversions σε ένα συγκεκριμένο κόστος ανά conversion (cost-per-acquisition).
  • Target ROAS (return-on-ad-spend): Το Target ROAS σού επιτρέπει να κάνεις προσφορές, ενώ στοχεύεις σε μια συγκεκριμένη επιστροφή για τα χρήματα που έχεις δαπανήσει για τη διαφήμισή σου (return-on-ad-spend). Είναι ένα AdWords Smart Bidding strategy το οποίο θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις περισσότερα conversions υψηλής αξίας με στόχο το return-on-ad-spend.
  • Maximize Conversions: Αν θέλεις να βελτιστοποιήσεις τα conversions, αλλά θέλεις και να ξοδέψεις ολόκληρο το budget σου, αντί να στοχεύσεις σε ένα συγκεκριμένο CPA, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη στρατηγική Maximize Conversions. Το Maximize Conversions χρησιμοποιεί advanced machine learning και ορίζει αυτόματα τις προσφορές, για να έχεις τα περισσότερα δυνατά conversions για ένα campaign σου, ενώ ξοδεύεις το σύνολο του budget.
  • Enhanced cost-per-click (ECPC): Αυτή η στρατηγική θα σε βοηθήσει να πάρεις περισσότερα conversions σε σχέση με το manual bidding. Το Enhanced Cost Per Click (CPC) λειτουργεί, προσαρμόζοντας αυτόματα τα manual bidding σου για clicks που φαίνονται λίγο ή πολύ πιθανό να οδηγήσουν σε μία πώληση, ή ένα conversion στο website σου, προσαρμόζοντας τα bid σου +-30%. Για να χρησιμοποιήσεις το Enhanced Cost Per Click (CPC) bidding, πρέπει να έχεις ενεργοποιήσει το conversion tracking.

5. Εστίασε στα Views

Εάν ο κύριος στόχος σου είναι να αξιολογήσεις το engagement των χρηστών με τα βίντεό σου, εάν δηλαδή επιλέγουν να τα παρακολουθήσουν ή όχι, τότε θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις το costperview (CPV).

Με το cost-per-view (CPV) bidding, θα πληρώσεις για view και άλλες αλληλεπιδράσεις με τα βίντεό σου, όπως ακριβώς με τα click.

Ένα view μετριέται όταν ένας χρήστης βλέπει 30 δευτερόλεπτα από το video της διαφήμισής σου (ή το σύνολο της διαφήμισής σου, εάν αυτή είναι κάτω από 30 δευτερόλεπτα) ή αν αλληλοεπιδράσει με τη διαφήμισή σου.

Για να ορίσεις ένα cost-per-view (CPV) bidding, εισάγεις την υψηλότερη τιμή που θέλεις να πληρώσεις για μια προβολή, ενώ ρυθμίζεις την TrueView video campaign σου. Το bidding σου ονομάζεται maximum CPV bid ή απλά max CPV.

Με το cost-per-view (CPV) bidding μπορείς να αξιολογήσεις πόσο αφοσιωμένοι είναι οι χρήστες με το περιεχόμενό σου, δηλαδή αν επιλέγουν να δουν τα video σου ή όχι.

Σκέψου τα Goals σου και Επέλεξε Bidding Strategy

Ας δούμε μερικά παραδείγματα goals και κατάλληλων AdWords bidding strategies, όπως τα προτείνει η ίδια η Google, για να καταλάβεις καλύτερα τα όσα είπαμε πιο πάνω.

  • Εάν θέλεις οι χρήστες να κάνουν κάποια ενέργεια στο website σου και χρησιμοποιείς conversion tracking, τότε καλύτερο είναι να εστιάσεις στα conversions μέσω AdWords Smart Bidding.
  • Αν θέλεις να προσελκύσεις τους χρήστες στο website σου, τότε εστίασε στα clicks με το cost-per-click (CPC) bidding.
  • Εάν θέλεις να αυξήσεις το brand awarenessτότε εστίασε στα impressions. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το cost-per-thousand-viewable-impressions (vCPM), ώστε να προβάλεις το μήνυμά σου σε ένα ευρύ κοινό. Μπορείς, επίσης, να χρησιμοποιήσεις το Target Search Page Location ή Target Outranking Share Strategy, ώστε να αυξήσεις την ορατότητα των διαφημίσεών σου.
  • Αν τρέχεις video ads και ο στόχος σου είναι να αυξήσεις τα views ή το interactions με τις διαφημίσεις σου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το cost-per-view (CPV) ή το cost-per-thousand impressions (CPM).
  • Αν τρέχεις video ads και ο στόχος σου είναι να αυξήσεις το product ή το brand consideration, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το cost-per-view (CPV).

 

Εάν αντιμετωπίσεις οποιοδήποτε πρόβλημα με το AdWords bidding ή γενικά με τις καμπάνιες σου στο AdWords, μην αγχωθείς. Ο Χρυσός Οδηγός μπορεί να σε βοηθήσει και να υλοποιήσει για χάρη της επιχείρησής σου αποτελεσματικές καμπάνιες Google Adwords, με στόχο την προσέλκυση νέων πελατών και κατ’ επέκταση την ανάπτυξη της επιχείρησής σου.

Προσέλκυσε πελάτες μέσω Google Adwords - Ζήτα τώρα μια συνάντηση

Ο Σωσίπατρος είναι Online Marketing Specialist, στο τμήμα marketing του Χρυσού Οδηγού. Ο ρόλος του είναι να σχεδιάζει και να υλοποιεί τόσο τις καμπάνιες SEO, όσο και τις pay-per-clicκ (PPC) καμπάνιες του Χρυσού Οδηγού. Παράλληλα ασχολείται με τη βελτιστοποίηση του εταιρικού μας website σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές SEO καθώς επίσης είναι υπεύθυνος για το συντονισμό και τη δημιουργία content για το εταιρικό μας blog.

ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗ

της επιχείρησής σου 

3,8 Εκατομμύρια Επισκέπτες

κάθε μήνα αναζητούν επιχειρήσεις σαν τη δική σου!