6+1 Ενδείξεις ότι Χαραμίζεις Άσκοπα το Budget σου στα Google ads

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Πινακας Περιεχομενων

Η διαφήμιση και προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών στην πλούσια σουίτα της Google (Search, Display, Shopping, YouTube κ.α.) είναι η μεγαλύτερη -σε επένδυση- μορφή ψηφιακής διαφήμισης στον κόσμο.

Ωστόσο, δεν είναι λίγες οι φορές που οι επιχειρήσεις, για διάφορους λόγους, καταλήγουν στη σπατάλη της διαφημιστικής τους επένδυσης, οδηγώντας την προσπάθειά τους για online προβολή σε ζημία.

Οι λόγοι της κακής αξιοποίησης του διαφημιστικού budget μιας επιχείρησης είναι λίγο-πολύ γνωστοί, εκτός κάποιων εξαιρέσεων. Η έλλειψη γνώσης, η λάθος στόχευση κοινών και η κακή εκτίμηση της κατάστασης στην οποία βρίσκεται η αγορά είναι μερικοί λόγοι που μπορούν να οδηγήσουν στο λεγόμενο underperform”. Σε μια κατάσταση, δηλαδή, στην οποία οι διαφημιστικές καμπάνιες δεν αποδίδουν, με αποτέλεσμα να χάνεται η διαφημιστική επένδυση και η επιχείρηση να μη βλέπει κέρδη.

Παρακάτω θα δούμε πότε μπορεί να χαραμίζεις το budget σου στα Google ads, κάνοντας άσκοπη χρήση της διαφημιστικής επένδυσής σου στην Google!

 

1.Λανθασμένες ρυθμίσεις στη γεωγραφική στόχευση

Το να στοχεύεις τις καμπάνιες σου σε λάθος γεωγραφική περιοχή και με λάθος ρυθμίσεις μπορεί να είναι μια αιτία που να τις κάνει να μην αποδίδουν!

Συνήθως, όταν δημιουργείς μια καμπάνια στην Google, καλείσαι να επιλέξεις τη γεωγραφική στόχευση μαζί με την προσαρμογή κάποιων ρυθμίσεων.

Σε εκείνη την καρτέλα, λοιπόν, κάτω από την Επιλογή Τοποθεσίας για Στόχευση, υπάρχει ένα κρυφό μενού που εμφανίζει κάποιες περαιτέρω ρυθμίσεις.

Φωτογραφεία από το περιβάλλον των google ads για τη ρύθμιση της γεωγραφικής στόχευσης

Η ένδειξη που βλέπεις παραπάνω σημαίνει ότι οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται και εκτός της τοποθεσίας που έχεις επιλέξει για στόχευση, με βάση το πώς ορίζει η Google ότι ένας χρήστης “εκδηλώνει ενδιαφέρον” στην τοποθεσία που έχεις επιλέξει.

Για να εντοπίσεις αν αυτή η ρύθμιση επηρεάζει την απόδοση της διαφημιστικής καμπάνιας σου, μπορείς να κατευθυνθείς στην καρτέλα “Reporting” και να δεις το πώς διαχωρίζονται οι χρήστες που βρίσκονται στην τοποθεσία στόχευσης που έχεις επιλέξει, σε σύγκριση με αυτούς που, απλώς, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον.

Στην καρτέλα Reports πρόσθεσε τη στήλη με όνομα Location type. Έπειτα, μπορείς να φιλτράρεις ανά Physical Location ή Location of Interest.

Φωτογραφεία  με την καρτέλα Reports των google ads που συμπεριλαμβάνει  τη στήλη που επιλέγεις τα Location type

Εάν, λοιπόν, η τοποθεσία ενδιαφέροντος αποδίδει χειρότερα από τη φυσική τοποθεσία, τότε θα πρέπει να επιστρέψεις, πίσω, στις ρυθμίσεις Τοποθεσίας και να επιλέξεις τη δεύτερη επιλογή, Presence. Έτσι, οι διαφημίσεις σου θα εμφανίζονται μόνο στους χρήστες που βρίσκονται με φυσικό τρόπο στην τοποθεσία που έχεις επιλέξει να στοχεύσεις.

 

2.Μη χρήση των Ads Extensions

Τα Ads Extensions είναι επεκτάσεις που εμπλουτίζουν τις διαφημίσεις με extra  πληροφορίες, καθιστώντας τις περισσότερο ελκυστικές για το χρήστη. Οι επεκτάσεις αυτές εμφανίζονται συνήθως -ανάλογα με το αν και πότε τις επιλέγει ο αλγόριθμος της Google- μαζί με τις πληρωμένες διαφημίσεις, κάτω από το κυρίως σώμα της διαφήμισης.

Η Google προτείνει στους διαφημιστές να χρησιμοποιούν τα Ads Extensions για να δίνουν περισσότερες πληροφορίες στους χρήστες για μια διαφήμιση, ενδυναμώνοντας, έτσι, τους ποιοτικούς δείκτες της (Quality Score).

Ένα συχνό λάθος, όμως, που γίνεται από τους διαφημιζόμενους είναι ότι είτε δεν χρησιμοποιούν καθόλου Extensions, είτε δεν προσθέτουν ποιοτικό περιεχόμενο σε αυτά! Παρατηρείται, επίσης, το φαινόμενο του Disapprove των extensions, όπου η Google διακόπτει την προβολή τους έως ότου ο διαφημιζόμενος προβεί στη διόρθωσή τους.

 

3.Μη αξιοποίηση του σωστού bidding strategy

Μέχρι πρότινος, η πιο διαδεδομένη στρατηγική bidding ήταν το manual bidding. Δηλαδή, ένας άνθρωπος να διαχειρίζεται το κομμάτι των δημοπρασιών, ρυθμίζοντας “με το χέρι” το Cost per Click για κάθε μία από τις καμπάνιες του. Ωστόσο, καθώς αναπτύσσονται νέοι αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης και τεχνητής νοημοσύνης (Machine Learning & Artificial Intelligence), αυτή η τάση έχει αλλάξει. Παράλληλα, η ανάγκη για πιο απλοποιημένους και αποδοτικούς λογαριασμούς Google Ads έχει οδηγήσει στην υιοθέτηση των αυτοματοποιημένων bidding strategies.

Τα αυτοματοποιημένα bidding strategies αξιοποιούν τον πανίσχυρο αλγόριθμο της Google για να σερβίρουν τις διαφημίσεις των διαφημιζόμενων. Πλέον, η Google χρησιμοποιεί εκατοντάδες σήματα και πληροφορίες για να αποφασίσει το πότε, που, πώς και σε ποιον θα εμφανίσει μια διαφήμιση, κυνηγώντας, πάντα, να πετύχει τους στόχους που θέτει ο διαφημιζόμενος.

Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους ένας λογαριασμός μπορεί να χρησιμοποιεί manual bidding, με έναν από αυτούς να είναι ο καλύτερος έλεγχος του διαφημιστικού budget.

Με τα τόσα πολλά δεδομένα και παραμέτρους που χρησιμοποιούνται στο Google Advertising, συνυπολογίζοντας και τους στόχους της εκάστοτε επιχείρησης, συμπεραίνουμε ότι είναι στρατηγικής σημασίας η επιλογή του σωστού bidding strategy ανά καμπάνια, ώστε να έχεις τα βέλτιστα αποτελέσματα για τα χρήματα που επενδύεις.

 

4.Μη χρήση των negative keywords

Η μη χρήση των negative keywords σε ένα διαφημιστικό λογαριασμό είναι ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορεί να συμβεί. Η Google διαχειρίζεται περισσότερα από 6 εκατομμύρια keywords καθημερινά, με το 15% αυτών να είναι νέα, δηλαδή keywords τα οποία συναντάει για πρώτη φορά!

Αυτό σημαίνει, πρακτικά, ότι μερικά από αυτά τα keywords θα είναι υψηλής ποιότητας, ενώ κάποια θα είναι εντελώς άσχετα με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προωθεί μια επιχείρηση. Χρησιμοποιώντας λοιπόν negative keywords, μπορείς να εξαιρέσεις αυτά που δεν ταιριάζουν στην επιχείρησή σου. Με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρεις να μειώσεις τα κόστη και να αυξήσεις την κερδοφορία της καμπάνιας σου.

 

5.Αποφυγή διαφήμισης στο brand name

Οι επιχειρήσεις πρέπει να κάνουν bid πάνω στο brand name τους και σε keywords σχετικά με αυτό, εάν θέλουν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους. Ταυτόχρονα, όμως, θα πρέπει πάντα να ρίχνουν μια ματιά και στον ανταγωνισμό!

Δεν ίναι λίγες οι περιπτώσεις που επιχειρήσεις εμφανίζονται σε αναζητήσεις για το brand name των ανταγωνιστών τους, καταφέρνοντας έτσι να “κλέψουν” πωλήσεις και πελάτες από τους ανταγωνιστές! Αυτή η πρακτική -αξίζει να σημειώσουμε- είναι εντελώς νόμιμη, όσο το brand A δεν χρησιμοποιεί στη διαφήμισή του το όνομα του brand B. Αποτελεί μια στρατηγική των επιχειρήσεων που διαπιστώνουν ότι ένα μερίδιο των ανταγωνιστών τους δεν “αμύνεται” του brand name τους στα αποτελέσματα της Google.

 

6.Κακής ποιότητας landing pages

Όταν ένας χρήστης κάνει κλικ σε μια διαφήμιση στην Google, μεταφέρεται σε μια landing page. Πολλές επιχειρήσεις αποφασίζουν να στέλνουν τους χρήστες στην αρχική τους σελίδα, κάτι που θεωρείται, πλέον, ως κακή πρακτική. Κι αυτό γιατί:

  • Είναι αμφίβολο αν η αρχική σελίδα θα ικανοποιεί τις απαιτήσεις του χρήστη, αφότου έκανε κλικ σε μια διαφήμιση.
  • Τα κείμενα της αρχικής σελίδας μπορεί να μην είναι στοχευμένα στις ανάγκες του χρήστη.
  • Η landing page μπορεί να περιέχει πάρα πολλούς περισπασμούς.

Το αποτέλεσμα είναι χαμηλά conversion rates και κλικ που σπαταλήθηκαν, συνδυαστικά με την κακή εμπειρία του χρήστη.

Η βέλτιστη πρακτική είναι η δημιουργία εξατομικευμένων landing pages, με περιεχόμενο το οποίο να συνάδει, άριστα, με το μήνυμα της διαφήμισης στην οποία έκανε κλικ ο χρήστης. Ως εκ τούτου, η landing page θα πρέπει να αποτελεί τη φυσική συνέχεια της διαφήμισης και του μηνύματός της. Θα πρέπει να πείθει το χρήστη να ολοκληρώσει μια ενέργεια, ενώ ο σχεδιασμός της πρέπει να είναι καθαρός και φιλικός προς το χρήστη, από οποιαδήποτε συσκευή.

 

7.Μη ύπαρξη ξεκάθαρου στόχου ή αποτελέσματος

Ένα από τα μεγαλύτερη λάθη που συναντάμε σε έναν Google Ads λογαριασμό είναι η έλλειψη στόχου για τις καμπάνιες ή ακόμη και για τον ίδιο το διαφημιζόμενο. Χωρίς τον ορισμό ενός στόχου, δεν είναι εύκολο να διευκρινίσει κάποιος το πόσο του κοστίζει μια αγορά ή η προσέλκυση πελατών, ποια keywords φέρνουν πωλήσεις ή ποια στρατηγική αποδίδει καλύτερα.

Η βελτιστοποίηση των διαφημίσεων για conversions είναι ένας σίγουρος τρόπος για να υπολογίσει μια επιχείρηση την απόδοση της επένδυσής της και να εντοπίσει ευκαιρίες που θα τη βοηθήσουν να αυξήσει τα κέρδη της. Τέτοια παραδείγματα βελτιστοποίησης για conversions είναι:

  • Πωλήσεις
  • Συμπλήρωση φόρμας
  • Εγγραφή σε newsletter
  • Download ενός αρχείου

Η βέλτιστη πρακτική θέλει κάθε καμπάνια να έχει ορισμένο και ένα στόχο!

 

Συνοψίζοντας

Παραπάνω, επικεντρωθήκαμε σε ορισμένους λόγους για τους οποίους ένας διαφημιζόμενος μπορεί να δαπανά budget στα Google Ads χωρίς, απαραίτητα, να κερδίζει κάτι από αυτό. Οι λόγοι μπορεί να είναι ένας, δύο ή και συνδυασμός των παραπάνω, ενώ και άλλοι παράγοντες μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την απόδοση των διαφημιστικών καμπανιών.

Αναμφισβήτητα, η εμπειρία, η δοκιμή και η καθοδήγηση από έναν εξειδικευμένο επαγγελματία πάνω στα Google Ads μπορεί να διασφαλίσει ότι κάθε ευρώ της επένδυσης μιας επιχείρησης θα έχει αξία γι’ αυτή!

Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης θα αναλύσει τις ανάγκες σου και θα προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου.

Προσέλκυσε πελάτες μέσω Google Ads

Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου.








Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Σχετικά Άρθρα:

Scroll to Top

Δοκίμασε τη Δύναμη του xo.gr
Καταχώρισε Δωρεάν την Επιχείρησή σου!

6,5 Εκατομμύρια Επισκέψεις
Κάθε Μήνα Αναζητούν Επιχειρήσεις σαν τη Δική σου!