Πώς να Βελτιώσεις το Quality Score των Google Ads
Αν προσπαθείς να βελτιστοποιήσεις τα AdWords campaign σου, τότε το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να κατανοήσεις, να ελέγξεις και να βελτιώσεις είναι το Quality score.
Θα μου πεις τώρα, τι είναι πάλι αυτό.
Ας τα δούμε, λοιπόν, από την αρχή.
Το Quality score, είναι ένα από τα «συστατικά» που καθορίζουν το Ad Rank.
Όπως έχουμε πει το Ad Rank καθορίζει τη θέση εμφάνισης των διαφημίσεών σου στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, καθώς και το ποσό που θα πληρώσεις, όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σου.
Το Quality score έχει ως στόχο να σου δώσει μια γενική εικόνα της ποιότητας των διαφημίσεών σου με τη μορφή ενός αριθμού, που μπορεί να κυμαίνεται από το 1 έως το 10.
Παρακάτω σου έχουμε ετοιμάσει έναν αναλυτικό οδηγό για το τι είναι το Quality score, ποιοι παράγοντες το επηρεάζουν, καθώς και κάποιες συμβουλές για το πώς μπορείς να το βελτιώσεις.
Τι Είναι το Quality Score στα Google Ads
Το Quality score είναι μια βαθμολογία της Google, από το 1 μέχρι το 10, που αφορά στην ποιότητα και στη συνάφεια των keywords που έχεις επιλέξει με τις διαφημίσεις σου.
Είναι στην ουσία μια εκτίμηση της συνολικής απόδοσης ενός keyword σε προηγούμενα ad auctions.
Με βάση αυτά τα δεδομένα, κάθε keyword λαμβάνει ένα Quality score σε κλίμακα από το 1 έως το 10, όπου 1 είναι η χαμηλότερη τιμή και 10 η υψηλότερη.
Τα μηδενικά Quality score, τα οποία θα τα δεις με αυτό το σύμβολο “—”, εμφανίζονται όταν δεν μπορεί να καθοριστεί με ακρίβεια το Quality score για ένα keyword, επειδή δεν υπάρχουν αρκετά impressions ή κλικς.
Το Quality score αναφέρεται σε κάθε keyword που έχεις επιλέξει, και είναι μια εκτίμηση της ποιότητας των διαφημίσεων σου, των keywords που έχεις επιλέξει και των landing page σου.
Η Google υπολογίζει το Quality score με βάση την εμπειρία που θα έχει ένας χρήστης με μια διαφήμιση και μια landing page για ένα συγκεκριμένο keyword.
Το υψηλότερο Quality score μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερο κόστος ανά κλικ (cost-per-click) και σε καλύτερη θέση της διαφήμισής σου (ad position).
Το Quality score εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως:
- Από το click-through rate (CTR).
- Από τη σχετικότητα των keywords με τα ad groups.
- Από την ποιότητα και σχετικότητα των Landing page.
- Από τη συνάφεια των κειμένων της διαφήμισης (ad text).
- Από τη διαφορετική απόδοση ανάλογα με τις συσκευές.
- Από τη γεωγραφική απόδοση των διαφημίσεών σου.
- Από την ιστορικότητα της απόδοσης του λογαριασμού σου στο AdWords.
Αν και κανένας, εκτός από τη Google, δεν γνωρίζει ακριβώς το πόση βαρύτητα δίνεται σε κάθε ένα από αυτά, μπορούμε να πούμε ότι το click-through rate (CTR) είναι από τα πιο σημαντικά.
Όταν όλο και περισσότεροι χρήστες βλέπουν τη διαφήμισή σου και την κλικάρουν, αυτό αποτελεί μια ισχυρή ένδειξη προς τη Google ότι οι διαφημίσεις σου είναι σχετικές και χρήσιμες για αυτούς.
Συνεπώς, η Google σε ανταμείβει με υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης και με χαμηλότερο κόστος.
Ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη από τη βελτίωση του Quality score είναι η αύξηση του ROI (Return on Investment) και αυτό διότι το υψηλότερο Quality score οδηγεί σε χαμηλότερο cost per conversion.
Εάν βελτιώσεις το Quality score τότε, μπορεί να μειωθεί το cost-per-click, αν μειωθεί το cost-per-click μπορείς να μειώσεις το cost per conversion, και αν μειωθεί το cost per conversion μπορείς να αυξήσεις το ROI (Return on Investment).
Απλό;
Ο λόγος, λοιπόν, που πρέπει να σε ενδιαφέρει η βελτιστοποίηση του Quality score είναι διότι είναι άμεσα συνδεδεμένο με την απόδοση που θα έχουν οι διαφημίσεις σου.
Να θυμάσαι ότι:
Όσο πιο σχετικά είναι τα keywords σου και τα ad text σου με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που πουλάς ή προσφέρεις, τόσο πιο υψηλό θα είναι και το Quality score.
Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις
Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!
Παράγοντες που καθορίζουν το Quality Score
Το Quality score καθορίζεται από τρεις κύριους παράγοντες: το Expected clickthrough rate (CTR), το Ad relevance και το Landing page experience.
Πάμε να τα δούμε πιο αναλυτικά:
Expected clickthrough rate (CTR)
Το Expected clickthrough rate (CTR) είναι ένα keyword status που χρησιμοποιεί το AdWords, το οποίο μετράει την πιθανότητα να λάβουν κλικ οι διαφημίσεις σου, όταν εμφανίζονται για το συγκεκριμένο keyword, ανεξάρτητα από τη θέση της διαφήμισης, τα extensions και άλλα ad formats που ενδέχεται να επηρεάζουν την ορατότητα και την προβολή των διαφημίσεών σου.
Αυτό το status προβλέπει, αν το συγκεκριμένο keyword είναι πιθανό να οδηγήσει σε ένα κλικ στις διαφημίσεις σου.
Το AdWords ελέγχει το πώς έχουν αποδώσει τα keywords σου στο παρελθόν, βάσει της θέσης των διαφημίσεών σου.
Το expected clickthrough rate (CTR) που παρέχει το AdWords για κάθε keyword στο λογαριασμό σου, είναι μια εκτίμηση που βασίζεται στην υπόθεση ότι κάθε search term που γίνεται, αντιστοιχεί ακριβώς με τα keywords σου.
Κατά τη στιγμή του AdWords auction, το AdWords υπολογίζει με περισσότερη ακρίβεια το expected clickthrough rate (CTR), βάσει των search term, του τύπου συσκευής και άλλων παραγόντων.
Μπορούν να εμφανιστούν τρία πιθανά status: above average, average, or below average:
- Το status average ή above average σημαίνει ότι δεν υπάρχουν σημαντικά προβλήματα με το Expected clickthrough rate αυτού του keyword, σε σύγκριση με όλα τα άλλα keywords στο AdWords.
- Το status below average σημαίνει ότι ίσως θα πρέπει να αλλάξεις το text των διαφημίσεών σου, ώστε να καταστεί πιο σχετικό με τα keywords σου.
Χρησιμοποίησε αυτά τα status για να προσδιορίσεις και να καταλάβεις, αν τα keywords που έχεις επιλέξει είναι σχετικά ή όχι με τις διαφημίσεις σου, και αν θα σε βοηθήσουν, ώστε να έχουν οι διαφημίσεις σου μια καλή απόδοση.
Είναι πιθανό, βέβαια, ένα keyword να έχει υψηλό Quality score και χαμηλό expected clickthrough rate (CTR), ή και το αντίθετο, επειδή, το AdWords λαμβάνει υπόψη αρκετούς διαφορετικούς παράγοντες ποιότητας κατά τον καθορισμό του Quality score.
Ακόμα και αν το Quality score είναι υψηλό, μπορείς να εξετάσεις πιο προσεκτικά όλους τους παράγοντες, έτσι, ώστε να δεις που μπορείς να κάνεις ορισμένες βελτιώσεις.
Ad relevance
Το Ad relevance είναι ένα keyword status που χρησιμοποιεί το AdWords, το οποίο υπολογίζει πόσο στενά συνδέεται το keyword σου με τις διαφημίσεις σου.
Αυτό το status περιγράφει πόσο ταιριάζει το keyword σου με το μήνυμα των διαφημίσεων σου.
Μπορούν να εμφανιστούν τρία πιθανά status: above average, average, or below average:
- Το status average ή above average σημαίνει ότι δεν υπάρχουν σημαντικά προβλήματα με τη σχετικότητα των keyword σου, σε σύγκριση με όλα τα άλλα keyword στο AdWords.
- Το status below average σημαίνει ότι οι διαφημίσεις σου ή τα keyword που έχεις επιλέξει μπορεί να μην είναι πολύ σχετικά, ή οι διαφημίσεις σου μπορεί να περιλαμβάνουν πολλά θέματα.
Προσπάθησε να δημιουργείς ad groups με ένα συγκεκριμένο θέμα, έτσι, ώστε να διασφαλίζεις ότι οι διαφημίσεις σου σχετίζονται στενά με τα keyword που έχεις επιλέξει.
Χρησιμοποίησε αυτό το status για να εντοπίσεις τα keyword που μπορεί να μην είναι αρκετά σχετικά με τις διαφημίσεις σου, και θα έχουν ως αποτέλεσμα να μην αποδίδουν αρκετά καλά.
Είναι πιθανό, βέβαια, ένα keyword να έχει υψηλό Quality score και χαμηλό Ad relevance, ή και το αντίθετο, επειδή το AdWords λαμβάνει υπόψη αρκετούς διαφορετικούς παράγοντες ποιότητας κατά τον καθορισμό του Quality score.
Ακόμα και αν το Quality score είναι υψηλό, μπορείς να εξετάσεις πιο προσεκτικά όλους τους παράγοντες, έτσι, ώστε να δεις που μπορείς να κάνεις ορισμένες βελτιώσεις.
Landing page experience
Το Landing page experience είναι ένα keyword status που χρησιμοποιεί το AdWords, προκειμένου να εκτιμηθεί πόσο σχετική και χρήσιμη θα είναι η Landing page σου στους χρήστες που θα κάνουν κλικ στη διαφήμισή σου.
Οι Landing page με τις μεγαλύτερες βαθμολογίες είναι συνήθως καλά οργανωμένες και διαθέτουν κείμενο που σχετίζεται με τα search terms των χρηστών.
Το Landing page experience status περιγράφει τις πιθανότητες που έχει η Landing page σου να παρέχει μια καλή εμπειρία στους χρήστες που θα κάνουν κλικ στη διαφήμισή σου και θα οδηγηθούν στο website σου.
Θα πρέπει να διασφαλίσεις ότι οι landing page σου είναι σαφής και χρήσιμες στους χρήστες, καθώς και ότι σχετίζονται με τα keyword σου και, ουσιαστικά, με αυτά που αναζητούν οι χρήστες.
Μπορούν να εμφανιστούν τρία πιθανά status: above average, average, or below average:
- Το status average ή above average σημαίνει ότι δεν υπάρχουν σημαντικά προβλήματα με τη σχετικότητα των keyword σου και των landing page, σε σύγκριση με όλα τα άλλα keyword στο AdWords.
- Το status below average σημαίνει ότι ίσως θα πρέπει να κάνεις κάποιες αλλαγές στις landing page σου, έτσι, ώστε να τις βελτιώσεις.
Χρησιμοποίησε αυτό το status για να εντοπίσεις τις Landing page που ενδέχεται να επηρεάζουν αρνητικά την απόδοση των διαφημίσεών σου και, κατά συνέπεια, τα conversions σου.
Πού θα δεις όμως, όλα όσα είπαμε πιο πάνω;
Μπορείς να δεις το Quality score των διαφημίσεών σου (σε κλίμακα από το 1 έως το 10) και τα «συστατικά» του (αναμενόμενο clickthrough rate, ad relevance και landing page experience), πηγαίνοντας στο Keywords tab στη σελίδα των AdWords Campaigns σου και βάζοντας το κέρσορα του ποντικιού σου πάνω από το συννεφάκι, στη στήλη Status.
Όσο πιο συναφείς είναι οι διαφημίσεις σου και οι landing page για τους χρήστες, τόσο πιο πιθανό είναι να έχεις και υψηλότερο Quality score.
Κάτωθι είναι ένα παράδειγμα για το Quality score ενός Keyword στο οποίο στοχεύουμε, ώστε να δεις πώς θα εμφανιστεί και στο δικό σου λογαριασμό.
Κάνε μια παύση σε αυτό το σημείο και δες το Quality score των διαφημίσεών σου στο λογαριασμό σου στο AdWords.
Πώς να Βελτιώσεις το Quality Score
Όπως λέει και η Google, δώσε προσοχή στο “Big Three” των «συστατικών» του Quality Score: Expected clickthrough rate (CTR), Ad relevance & Landing page experience.
Δώσε προσοχή λοιπόν στα κάτωθι:
Αν το Expected clickthrough rate (CTR) των διαφημίσεών σου θέλει βελτίωση, καλό θα ήταν να κάνεις τις εξής ενέργειες:
- Δημιούργησε πιο ελκυστικά ad texts, ώστε να τραβήξεις τα κλικ των χρηστών.
- Επισήμανε ένα μοναδικό πλεονέκτημα των προϊόντων ή των υπηρεσιών σου.
- Πειραματίσου με διάφορα calls to action.
- Γίνε πιο συγκεκριμένος με τα ad texts σου.
Αν το Ad relevance των διαφημίσεών σου θέλει βελτίωση, καλό θα ήταν να κάνεις τις εξής ενέργειες:
- Προσπάθησε να χρησιμοποιήσεις ως ad text τη γλώσσα που χρησιμοποιούν οι χρήστες στα search queries τους.
- Μετακίνησε τα keywords σου σε μικρότερα ad groups και δημιούργησε πιο στοχευμένες διαφημίσεις.
- Αναζήτησε ad groups με διάφορα keywords, τα οποία δεν ταιριάζουν στην ίδια διαφήμιση και μετακίνησέ τα σε δικά τους ad groups με περισσότερο στοχευμένες διαφημίσεις, που να στοχεύουν στα search queries των χρηστών.
- Προσπάθησε να βρεις και να απευθυνθείς στο search intent των χρηστών που κρύβεται πίσω από τα search queries τους.
- Πρόσθεσε negative keywords, έτσι, ώστε να αποτρέψεις την εμφάνιση των διαφημίσεών σου σε search queries, τα οποία είναι μη σχετικά με τις διαφημίσεις σου.
Αν το Landing page experience των διαφημίσεών σου θέλει βελτίωση, καλό θα ήταν να κάνεις τις εξής ενέργειες:
- Στείλε τους χρήστες σε Landing page που σχετίζονται περισσότερο με τα search queries των χρηστών. Αν κάποιος ψάχνει για δερμάτινα παπούτσια, τότε η σελίδα στην οποία θα τον στείλεις μέσω της διαφήμισής σου, θα πρέπει να περιέχει δερμάτινα παπούτσια και όχι απλά παπούτσια.
- Χρησιμοποίησε τις διαφημίσεις σου, έτσι, ώστε να βελτιώσεις τις Landing page σου. Οι διαφημίσεις σου θα πρέπει να λένε στους χρήστες το τι πρόκειται να συναντήσουν, αν κάνουν κλικ στη διαφήμιση και να βρίσκουν αυτό που ψάχνουν στις Landing page σου.
- Βεβαιώσου ότι οι χρήστες θα βρουν στις Landing page σου, αυτό για το οποίο έκαναν κλικ στις διαφημίσεις σου. Ακόμα και αν συμβαίνει αυτό, πειραματίσου με τις Landing page σου και προσπάθησε να πετύχεις όσο το δυνατόν μεγαλύτερο engagement από τους χρήστες.
- Χρησιμοποίησε το Conversion rate ως μια μέτρηση για την απόδοση των Landing page σου. Αν και το Conversion rate δεν είναι κάτι το οποίο επηρεάζει το Quality score, είναι όμως ένα καλό metric για την απόδοση των Landing page σου.
- Mobile First. Η ευκολία πλοήγησης μέσω κινητών συσκευών είναι κάτι το οποίο εκτιμούν και προτιμούν οι χρήστες. Think mobile λοιπόν.
Συνοψίζοντας
Το Quality score είναι ένα metric το οποίο μπορεί να απογειώσει ή να προσγειώσει την απόδοση των Google Ads campaign σου.
Σου προτείνουμε να του δώσεις την πρέπουσα σημασία μιας και βελτιώνοντάς το Quality Score, θα δεις αύξηση της απόδοσης των διαφημίσεών σου.
Αν πάλι θέλεις κάποια βοήθεια, τότε ο Χρυσός Οδηγός μπορεί να υλοποιήσει για χάρη της επιχείρησής σου αποτελεσματικές καμπάνιες Google AdWords, με στόχο την προσέλκυση νέων πελατών και κατ΄ επέκταση την ανάπτυξη της επιχείρησής σου.
Προσέλκυσε πελάτες μέσω Google Ads
Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου.
- June 19, 2018
- , Digital Marketing, Google Ads
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok
Δες πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok και μάθες 6 βασικά tips για να συμπεριλάβεις στη στρατηγική των αναρτήσεών σου.
5+1 Tips για να φτιάξεις Social Media Content Calendar
Δες πως μπορείς να χτισεις την digital στρατηγική σου και να οργανώσεις τα posts σου στα Social Media μέσω ενός Content Calendar
Ο Χρυσός Οδηγός δείχνει τον δρόμο προς το GDPR
Ο Χρυσός Οδηγός αναδείχθηκε νικητής στα φετινά Compliance Awards 2023 , λαμβάνοντας το Χρυσό βραβείο για τη συμμετοχή του στην υπηρεσία GDPR COMPLIANCE
Ο Ρόλος του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε μια Επιχείρηση
Μάθε τα πάντα για τον ρόλο του υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων (DPO) και λάβε τα κατάλληλα μέτρα για την επιχείρησή σου.