Διαφήμιση στην Google: Τι είναι και πώς δουλεύει το Google Ads
Η διαφήμιση είναι ένας πανάρχαιος τρόπος των επιχειρήσεων για να προσελκύουν πελάτες. Στη σημερινή εποχή, μπορείς να δεις μία διαφήμιση οπουδήποτε, πραγματικά οπουδήποτε.
Όταν παρακολουθείς τηλεόραση, όταν περπατάς στο δρόμο ή όταν ακούς ραδιόφωνο. Και το πιο σημαντικό; Κουβαλάμε διαφημίσεις πάνω μας και σε απόσταση ενός χεριού καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, απλά και μόνο με τη χρήση των κινητών τηλεφώνων.
Ναι, είναι λογικό να θέλεις και εσύ μία διαφήμιση στη Google. Οι πελάτες σου είναι εκεί και οι ανταγωνιστές σου είναι εκεί, δε μπορείς να μείνεις πίσω. Όμως λες ότι δεν το «κατέχεις το άθλημα». Οι απορίες σου δεν είναι λίγες και, μεταξύ μας, δεν νιώθεις άνετα που τις έχεις. Νιώθεις σαν τον θείο που κάθεται με τη νεολαία, όταν ακούς για αυτό το Google Ads (πρώην Google AdWords). Για αυτό, λοιπόν, σου προτείνουμε να διαβάσεις αυτό το άρθρο.
Το άρθρο που θα σου τα κάνει όλα λιανά εύκολα και γρήγορα.
Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις
Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!
Τι είναι το Google Ads;
Να το γράψουμε απλά. Η Google διαχειρίζεται τη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης του κόσμου. Μιλάμε για τη μηχανή αναζήτησης που δέχεται 3,5 δισεκατομμύρια αναζητήσεις παγκοσμίως την ημέρα. Αντιλαμβάνεσαι, λοιπόν, ότι ένας τεράστιος αριθμός ανθρώπων μπαίνει καθημερινά στη μηχανή αναζήτησης της Google, για να βρει τις πληροφορίες, υπηρεσίες και προϊόντα που τον ενδιαφέρουν.
Η μεγάλη επισκεψιμότητα, αλλά και η ξεκάθαρη αποτύπωση του τι ζητάει ο εκάστοτε χρήστης της Google, αποτέλεσε εξαρχής ένα μεγάλο δέλεαρ για τις επιχειρήσεις όλων των κλάδων ανεξαιρέτως, που ήθελαν να διαφημιστούν σε ένα νέο και πολλά υποσχόμενο τεχνολογικό μέσο με εξαιρετικές διαφημιστικές δυνατότητες και με μετρήσιμα αποτελέσματα.
H Google κάλυψε αυτή την ανάγκη της αγοράς, αλλά και τη ζήτηση των χρηστών, δημιουργώντας μία διαφημιστική πλατφόρμα, το Google Adwords, γεφυρώνοντας έτσι την προσφορά με τη ζήτηση.
To Google Adwords, το οποίο δημιουργήθηκε το 2000 και μετονομάστηκε σε Google Ads το 2018, στηρίζεται στις αναζητήσεις των χρηστών, για να τους προσφέρει διαφημίσεις με περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει.
Τι σημαίνει αυτό;
Οι χρήστες βρίσκουν αυτό που ψάχνουν και παράλληλα οι επιχειρήσεις προωθούν τις υπηρεσίες τους και/ή τα προϊόντα τους σε κοινό που πραγματικά ενδιαφέρεται για αυτά.
Ας υποθέσουμε ότι είσαι κάτοικος του Περιστερίου Αττικής και θες να βρεις κάποιον υδραυλικό. Η δουλειά του Google Ads είναι να σου προβάλλει τις διαφημίσεις των υδραυλικών της περιοχής αυτής.
Ας το δούμε και από την άλλη πλευρά όμως. Ένας υδραυλικός του Περιστερίου μπορεί να χρησιμοποιήσει το Google Ads για να προσεγγίσει πελάτες με στοχευμένο τρόπο. Τους κατοίκους της συγκεκριμένης περιοχής, που μπορεί να τους έχει χαλάσει η βρύση ή το καζανάκι, για παράδειγμα.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι τον βρίσκουν και τους βρίσκει, κατά μία έννοια.
Λογικά θα αναρωτιέσαι πώς γίνεται αυτό ή ακόμη καλύτερα…
Πώς δουλεύει το Google Ads;
Η Google αξιολογεί τις διαφημίσεις και, με βάση τη βαθμολογία τους, τις παρουσιάζει με μία σειρά εμφάνισης (Ad positioning). Όταν πατάς τις λέξεις «Υδραυλικός» και «Περιστέρι», για να μείνουμε στο παράδειγμα του κειμένου μας, βγαίνει πρώτη η διαφήμιση του επαγγελματία με το όνομα Α. Μετά ακολουθεί η διαφήμιση του επαγγελματία με το όνομα Β και πάει λέγοντας. Θα αναρωτηθείς τώρα με ποια κριτήρια καθορίζεται ότι η διαφήμιση του Τάδε έχει υψηλότερη βαθμολογία από εκείνη του Δείνα.
Θα πρέπει να γνωρίζεις πως, πριν εμφανιστούν τα οποιαδήποτε αποτελέσματα στη σελίδα αποτελεσμάτων της Google, οι διαφημίσεις μπαίνουν σε μια μεταξύ τους δημοπρασία. Εκεί συγκρίνονται τα bid τους για το συγκεκριμένο όρο αναζήτησης (keyword) που χρησιμοποίησε ο χρήστης κατά την αναζήτησή του (ουσιαστικά το bid είναι μια προσφορά στη δημοπρασία μεταξύ των διαφημιζόμενων στη Google). Οι διαφημίσεις που κερδίζουν τη δημοπρασία καταλαμβάνουν τις διαθέσιμες διαφημιστικές θέσεις, αφού πρώτα υπολογιστεί η κατάταξη – αντίστοιχη θέση τους.
Εδώ η Google χρησιμοποιεί τη μεθοδολογία ‘’Ad Rank’’, η οποία καθορίζει με βάση κάποια κριτήρια (θα τα δούμε συνοπτικά παρακάτω) τη σειρά εμφάνισης των διαφημίσεων.
Το πρώτο κριτήριο καθορισμού της βαθμολογίας είναι η ποιότητα μιας διαφήμισης (Quality Score). Το Quality Score εν γένει μετράται ως ένα ποσοτικό μέγεθος στην κλίμακα 1-10. Μία διαφήμιση με βαθμό ποιότητας 10 αυξάνει κατά πολύ τη συνολική βαθμολογία της διαφήμισής σου. Τι σημαίνει ο όρος «ποιότητα διαφήμισης»; Η Google μάς λέει ότι ο όρος αυτός καθορίζεται από τρία πράγματα.
- Πρώτον από τη συνάφεια της διαφήμισης με την αναζήτηση (δηλαδή τους όρους αναζήτησης – keywords) του χρήστη. Ψάχνεις, για παράδειγμα, υδραυλικό στην περιοχή σου. Δεν έχει νόημα να δεις τη διαφήμιση ενός οδοντιάτρου ή ενός λογιστή, θα δεις εκείνη κάποιου υδραυλικού από την περιοχή σου. Έτσι «σκέφτεται» και το Google Ads.
- Μετά έχουμε το Expected Click Through Rate ή αλλιώς Expected CTR. Το Expected CTR, για να μιλήσουμε σε απλά ελληνικά, μετράει πόσες φορές αναμένεται να κλικαριστεί μία διαφήμιση από αυτούς που θα τη δουν. Ένα αυξημένο Expected CTR σε μία διαφήμιση είναι θετική ένδειξη για την ποιότητά της.
- Τέλος, υπάρχει και η Landing Page Experience, που μετράει πόσο σχετική και χρήσιμη είναι η Landing Page για τον επισκέπτη, δηλαδή η σελίδα όπου οδηγείται ο χρήστης όταν κλικάρει την εκάστοτε διαφήμιση. Μια θετική εμπειρία για τη σελίδα προορισμού δείχνει στη Google ότι ο χρήστης βρήκε αυτό που έψαχνε.
Από την άλλη, όμως, η ποιότητα μιας διαφήμισης – Quality Score, το γράφουμε και πιο πάνω, δεν είναι το μοναδικό κριτήριο καθορισμού της βαθμολόγησής της, επομένως και της κατάταξής της.
Η θέση εμφάνισης μιας διαφήμισης καθορίζεται και από το bid σου, δηλαδή το πόσο είσαι διατεθειμένος να πληρώσεις για κάθε ένα κλικ στη διαφήμισή σου. Την τιμή του bid την επιλέγεις εσύ. Έτσι ενημερώνεις τα Google Ads για το μέγιστο ποσό που είσαι διατεθειμένος να πληρώσεις για ένα κλικ στη διαφήμισή σου.
Ας πούμε ότι το μέγιστο που διατίθεσαι να χρεωθείς για ένα κλικ για το keyword «Υδραυλικοί Περιστέρι» είναι 1€. Έστω ότι ένας χρήστης πληκτρολογεί στη Google τις λέξεις «Υδραυλικοί Περιστέρι» και εμφανίζεται στη σελίδα με τα αποτελέσματα της Google η διαφήμισή σου. Στην περίπτωση που κάνει κλικ στη διαφήμισή ο χρήστης, αυτό το κλικ δεν θα σου κοστίσει περισσότερα από 1€. Αυτό το κόστος ονομάζεται CPC Cost-Per-Click, δηλαδή το πόσο χρεώθηκες για κάθε κλικ.
Ένα επιπλέον κριτήριο για τη σειρά εμφάνισης των διαφημίσεων είναι οι συνθήκες κάτω από τις οποίες έκανε ο εκάστοτε χρήστης την αναζήτηση, για παράδειγμα, η τοποθεσία του και η συσκευή του, το χρονικό διάστημα της αναζήτησης, οι λέξεις που χρησιμοποίησε στην αναζήτηση κ.τ.λ.
Τέλος, η μορφή των διαφημίσεων (Ad format) και οι πρόσθετες λειτουργίες τους, τα ad extensions, αποτελούν ένα ακόμη κριτήριο για το πού και πώς θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις σου στο δίκτυο της Google. Έχε υπόψη σου ότι τα text ads, τα οποία εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης στη Google, είναι μία μόνο από τις μορφές διαφημίσεων και καμπανιών που μπορείς να δημιουργήσεις με το Google ads.
Τι διαφημιστικές καμπάνιες μπορείς να κάνεις;
Όπως είναι ήδη προφανές από τα παραπάνω, δεν αρκεί να πληρώσεις, για να διαφημίσεις αποτελεσματικά την επιχείρησή σου.
Για να διαφημιστείς αποτελεσματικά, θα πρέπει να στοχεύσεις τους κατάλληλους χρήστες με τις κατάλληλες διαφημίσεις, ανάλογα με τους στόχους που έχεις θέσει. Οι διαφημιστικές καμπάνιες του Google Ads προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα.
Είναι προφανές ότι η λέξη καμπάνια παραπέμπει στο σχέδιο ή στη στρατηγική, καθώς και στην υλοποίηση αυτών. Το σχέδιο και η στρατηγική απαντούν πάντοτε σε μερικά κρίσιμα ερωτήματα ή, για να το πούμε διαφορετικά, στοχεύουν στην επίλυση κάποιων θεμάτων.
Στην περίπτωσή μας, οι διαφημιστικές καμπάνιες του Google Ads επικεντρώνονται στο πού θα προβληθεί η διαφήμισή σου μέσα στο δίκτυο της Google, στο γκρουπ των πελατών που θα στοχεύσεις (π.χ. με βάση την τοποθεσία τους, τη συμπεριφορά τους κ.τ.λ.), στο budget που θα πληρώσεις, στις σελίδες όπου θα τους οδηγήσεις και στο τι θέλεις να επιτύχεις με αυτές τις ενέργειες.
Στην παρούσα παράγραφο θα παρουσιάσουμε τις βασικές καμπάνιες με κριτήριο το δίκτυο στο οποίο επικεντρώνονται:
- Καμπάνιες Δικτύου Αναζήτησης. Αφορούν διαφημίσεις που προβάλλονται στο δίκτυο αναζήτησης ή Search Network, το οποίο περιλαμβάνει τη μηχανή αναζήτησης της Google, τα αποτελέσματα αναζήτησης στο Google Play & Google Images & σε websites που είναι Google Search Partners, τους χάρτες της Google (Google Maps), αλλά και το Google Shopping.
- Καμπάνιες Δικτύου Εμφάνισης. Αφορούν στις διαφημίσεις που προβάλλονται στο δίκτυο εμφάνισης (Google Display Network), το οποίο περιλαμβάνει μια μεγάλη συλλογή από ιστότοπους, εφαρμογές για κινητά (apps) και βίντεο. Οι διαφημίσεις αυτής της κατηγορίας μπορούν να έχουν τη μορφή εικόνας, βίντεο, κειμένου ή multimedia.
- Καμπάνιες βίντεο. Αφορά στις διαφημίσεις με μορφή βίντεο που προβάλλονται μόνες τους ή μέσα σε κάποιο video στο Youtube ή στο δίκτυο εμφάνισης (Google Display Network).
Ασφαλώς, οι προαναφερόμενες καμπάνιες δεν είναι οι μοναδικές και δεν αποδίδουν για όλους τους επαγγελματικούς κλάδους και επιχειρησιακούς στόχους το ίδιο.
Η γκάμα των δυνατοτήτων για το σχεδιασμό μιας αποτελεσματικής διαφημιστικής καμπάνιας στο Google Ads είναι ευρεία.
Μπορείς, για παράδειγμα, να υλοποιήσεις μία καμπάνια remarketing, που σου επιτρέπει να ξαναφέρεις στο site σου κάποιον που το έχει επισκεφθεί στο παρελθόν, ώστε να αυξήσεις το πελατολόγιό σου κ.α..
Εάν πάλι δεν αισθάνεσαι έτοιμος ή όλα τα παραπάνω σου ακούστηκαν χρονοβόρα και περίπλοκα, μην αγχώνεσαι δεν είσαι ο μόνος!
Αυτοί είναι και οι λόγοι που πολλοί επαγγελματίες αναθέτουν την διαφήμισή τους στην Google, σε digital agency.
Ένα digital agency όπως ο Χρυσός Οδηγός θα σε βοηθήσει στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση μιας στρατηγικής εξατομικευμένης για τη δική σου επιχείρηση στο Google Ads.
Εάν έχεις απορίες μην διστάσεις να μας ρωτήσεις!
Προσέλκυσε πελάτες μέσω Google Ads
Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου.
- January 30, 2020
- , Digital Marketing, Google Ads
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
Ο Ρόλος του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε μια Επιχείρηση
Μάθε τα πάντα για τον ρόλο του υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων (DPO) και λάβε τα κατάλληλα μέτρα για την επιχείρησή σου.
Καλοκαιρινή απόδραση με Summer Reading List για Digital Marketing
Διάβασε τα καλύτερα άρθρα του blog μας για Digital Marketing στις καλοκαιρινές σου διακοπές και βοήθησε την επιχείρισή σου να κατακτήσει τον ψηφιακό κόσμο!
Google Performance Max Καμπάνιες: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις το 2024
Μάθε όλες τις αλλαγές, προσθήκες και αναβαθμίσεις, για τις Performance Max καμπάνιες του 2024 και μεγιστοποίησε τις μετατροπές και τις πωλήσεις σου.
Αποκάλυψη Μυστικών του Αλγόριθμου Αναζήτησης της Google
Διάβασε και μάθε για όλα τα μυστικά της Google που διέρευσαν για τον αλγόριθμο που κατατάσει τα website στα αποτελέσματά της.