8 λόγοι για να διαφημίζεσαι σε branded αναζητήσεις στο Google Adwords
Δεν είναι λίγες οι φορές που διαφημιζόμενοι στο Google Adwords (πλέον Google Ads), είναι διστακτικοί ως προς την αποτελεσματικότητα της επιλογής λέξεων-κλειδιών που περιλαμβάνουν το brand τους (προβολή σε branded αναζητήσεις).
Η επιφύλαξή τους εκφράζεται συχνά με το εξής ερώτημα:
«Μα γιατί πρέπει να διαφημιστώ σε όσους αναζητούν το brand της εταιρείας μου, εφόσον το website μου εμφανίζεται πρώτο στην σελίδα των οργανικών αποτελεσμάτων (Search Engine Results Page);».
Το παραπάνω αποτελεί ένα εύλογο ερώτημα, γι’ αυτό και αναρίθμητες έρευνες και αναλύσεις στο εξωτερικό έχουν ασχοληθεί με αυτό το ζήτημα.
Η συντριπτική πλειοψηφία τους συνηγορεί στο ότι η πρακτική του brand bidding βοηθάει στη βελτίωση των αποτελεσμάτων ενός διαφημιζόμενου, γι’ αυτό, εξάλλου, οι μεγαλύτερες εταιρείες συνεχίζουν να εφαρμόζουν την εν λόγω στρατηγική.
Ας δούμε 8 πλεονεκτήματα τα οποία αποκομίζει ένας διαφημιζόμενος όταν έχει προβολή σε λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με το δικό του brand.
Branded αναζητήσεις στο Google Adwords
Κερδίζεις περισσότερα κλικ συνολικά
Μια έρευνα της Google έδειξε ότι οι διαφημιζόμενοι κερδίζουν μεγαλύτερο μερίδιο σε clicks, συνδυάζοντας υψηλές οργανικές θέσεις (ακόμα και 1η θέση) με προβολή στα πληρωμένα αποτελέσματα
Όπως βλέπουμε από την παραπάνω εικόνα, o συνδυασμός διαφήμισης στα αποτελέσματα αναζήτησης, μαζί με οργανική κατάταξη στην πρώτη θέση, οδηγεί σε 50% περισσότερα κλικ για ένα website!
Το νούμερο αυτό αυξάνεται όσο χαμηλότερη είναι η οργανική θέση του site.
Και στη δική μας περίπτωση, αναζητήσεις που αφορούν σε branded έννοιες, είναι πολύ πιθανό να βρίσκονται σε πολύ υψηλή θέση (συνήθως πρώτη) στα οργανικά αποτελέσματα.
Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις
Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!
Έχεις χαμηλότερο κόστος ανά κλικ
Οι διαφημίσεις που στοχεύουν σε λέξεις-κλειδιά, που σχετίζονται με το brand της εταιρείας σου, πετυχαίνουν πολύ υψηλό CTR (ποσοστό κλικ ανά εμφάνιση διαφήμισης), καθώς είναι πολύ σχετικές με τις αναζητήσεις του χρήστη. Αναζητεί το brand σου και αυτό ακριβώς, σε premium θέση, του προσφέρει η Branded διαφήμισή σου.
Ταυτόχρονα, σε αυτού του είδους τις αναζητήσεις υπάρχει υψηλή συνάφεια του όρου αναζήτησης με τη σελίδα προορισμού της διαφήμισης, μιας και συνήθως σε αυτή υπάρχει αναφορά στο brand του διαφημιζόμενου.
Επίσης, συνδυάζοντας το όνομα της επιχείρησης και στα κείμενα των διαφημίσεων, πετυχαίνουμε έναν ιδανικό συνδυασμό.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά, που πρέπει να περιλαμβάνονται σε ξεχωριστές Ομάδες Διαφημίσεων για branded αναζητήσεις, να έχουν πολύ υψηλό Quality Score (Δείκτη Ποιότητας), που οδηγεί σε σημαντικά χαμηλότερα κόστη ανά κλικ.
Προστατεύεις το brand σου από τον ανταγωνισμό
Αποτελεί μία συνηθισμένη πρακτική για μία εταιρεία να προβάλλεται μέσω Google Adwords σε αναζητήσεις σχετικές με τα brands ανταγωνιστών της. Η μέθοδος αυτή επιτρέπει σε μία εταιρεία να προβληθεί ακριβώς στα άτομα που ήδη ενδιαφέρονται για την υπηρεσία ή το προϊόν που πουλάνε οι ανταγωνιστές, αλλά και η ίδια.
Στην περίπτωση που τα εν λόγω άτομα δεν είναι 100% ευχαριστημένα με την εταιρεία που τους εξυπηρετεί μέχρι σήμερα, είναι πιο εύκολο να γίνουν πελάτες μίας νέας εταιρείας, που παρέχει μία παρόμοια υπηρεσία.
Προβάλλοντας διαφημίσεις στους δικούς σου branded όρους, προστατεύεις την εταιρεία σου από την επιθετική πολιτική κάποιων ανταγωνιστών σου.
Τους αναγκάζεις να έχουν αυξημένο κόστος ανά κλικ, κάνοντας πολλές φορές ασύμφορο το να συνεχίσουν να διαφημίζονται σε όρους σχετικούς με το brand σου. Φυσικά, βοηθάει αν η διαφήμισή σου περιλαμβάνει όλα τα best practices και τα ad extensions που χρειάζονται.
Ελέγχεις το πώς θα εμφανιστεί το site σου στις μηχανές αναζήτησης
Δείτε στην παραπάνω εικόνα, ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς το Airbnb.com κυριαρχεί σε σχεδόν όλη την οθόνη του χρήστη, με τη διαφήμισή του (και τις επεκτάσεις της), αλλά και την πρώτη θέση στα οργανικά αποτελέσματα.
Στα οργανικά αποτελέσματα δεν μπορείς να επηρεάσεις το πώς θα εμφανιστεί το site σου στη σελίδα αποτελεσμάτων της Google, ειδικά σε branded αναζητήσεις. Η Google θα επιλέξει ποια και πόσα sitelinks (links σε εσωτερικές σελίδες σου site σου) θα εμφανίσει.
Επίσης, μερικές φορές μπορεί να εμφανίσει διαφορετικό τίτλο σελίδας ή περιγραφή, ανάλογα με το τι θεωρεί ότι είναι πιο σχετικό και σωστό, με βάση την αναζήτηση του χρήστη.
Στα πληρωμένα αποτελέσματα όμως, έχεις τη δυνατότητα να ενισχύσεις την παρουσία της εταιρείας σου με αρκετές πρόσθετες πληροφορίες, μέσω των Επεκτάσεων Διαφημίσεων (Ad Extensions).
Μπορείς να προβάλλεις διαφορετικά μηνύματα και προσφορές
Μέσω των διαφημίσεων σου δίνεται η ευκαιρία να διαφοροποιήσεις το μήνυμά σου, σε σχέση με αυτό που προβάλλεται στα οργανικά αποτελέσματα.
Για παράδειγμα, μπορείς να προβάλλεις συγκεκριμένες προσφορές και ενημερώσεις στους ανθρώπους που σε ψάχνουν και γνωρίζουν ήδη το brand σου.
Μπορείς να στείλεις κοινό σε εσωτερικές σελίδες
Κάθε διαφήμιση μπορεί να οδηγεί σε σελίδα της επιλογής σου. Επίσης, με την προσθήκη sitelinks, δίνεις επιπλέον δυνατότητες στον υποψήφιο πελάτη σου να βρει την εσωτερική σελίδα που μπορεί να τον ενδιαφέρει περισσότερο τη δεδομένη στιγμή.
Έτσι, διασφαλίζεις καλύτερη εμπειρία για το χρήστη και αυξάνεις ακόμα περισσότερο την πιθανότητα να τον μετατρέψεις σε πελάτη σου.
Επίσης, μέσω αυτής της διαδικασίας, έχεις τη δυνατότητα να τεστάρεις την απόδοση κάποιων εσωτερικών σελίδων του site σου, πειραματιζόμενος αναφορικά με εναλλακτικές landing pages, ανάλογα με το τι αναζητά το κοινό.
Μπορείς να μετρήσεις διαχρονικά τις branded αναζητήσεις σου
Αναλύοντας τα στοιχεία της καμπάνιας σου, μπορείς να βρεις αρκετές πληροφορίες, όπως:
- πώς ακριβώς ψάχνει το κοινό για το brand σου
- με ποιες υπηρεσίες σχετίζουν το brand σου
- με ποιες έννοιες ή χαρακτηρισμούς και συναισθήματα
- η εποχικότητα των branded αναζητήσεων
- αν αναζητούν για να βρουν πληροφορίες, για να αγοράσουν κάτι συγκεκριμένο ή για να ζητήσουν βοήθεια από το customer support τμήμα της εταιρείας σου
Μπορείς να βγάλεις πολλά χρήσιμα συμπεράσματα, για τα οποία ενδεχομένως να μην είχες ιδέα πριν!
Οι branded διαφημίσεις δουλεύουν. Τελεία!
Το CPA (κόστος ανά μετατροπή) των καμπανιών με branded αναζητήσεις συνήθως είναι πολύ χαμηλότερο σε σχέση με αυτό των άλλων καμπανιών. Επίσης, αυτές οι αναζητήσεις είναι πολύ πιθανό να συγκεντρώνουν σημαντικά περισσότερες μετατροπές σε σχέση με τις υπόλοιπες καμπάνιες.
Οι branded καμπάνιες έχουν μια θετική επιρροή γενικότερα στον AdWords λογαριασμό σου, μιας και βελτιώνουν συνολικά πολλούς σημαντικούς δείκτες, όπως το CPC, το CTR και τη μέση διαφημιστική θέση.
Μερικά tips:
Είναι σημαντικό να δημιουργήσεις μια ξεχωριστή branded καμπάνια με τις λέξεις κλειδιά, ώστε να έχεις πλήρη εικόνα της απόδοσής της. Φρόντισε να συμπεριλάβεις ένα μεγάλο εύρος των λέξεων-κλειδιών που σχετίζονται με το brand της εταιρείας σου. Μην ξεχάσεις να χρησιμοποιήσεις όλο το εύρος των δυνατοτήτων που επιτρέπουν οι διαφημίσεις Google Adwords.
Ακόμα κι αν είσαι επιφυλακτικός με την πραγματική προστιθέμενη αξία των Adwords διαφημίσεων σε branded όρους, είναι σημαντικό να έχεις ιδία άποψη για το αν είναι τελικά χρήσιμες για τη δική σου επιχείρηση. Και αυτό θα το διαπιστώσεις μόνο με δοκιμές (A/B Testing).
Για παράδειγμα, μπορείς να διακόψεις για ένα διάστημα τη διαφήμισή σου με branded όρους, ώστε να δεις στην πράξη πώς αυτή επιδρά στις πωλήσεις και στην επισκεψιμότητα του site σου.
Αν, πάλι, θέλεις βοήθεια ως προς τις διαφημίσεις σου στη Google, ο Χρυσός Οδηγός μπορεί να σε βοηθήσει και να υλοποιήσει για χάρη της επιχείρησής σου στοχευμένες καμπάνιες Google Ads, για να προσελκύσεις νέους πελάτες και να προωθήσεις τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου.
Προσέλκυσε πελάτες μέσω Google Ads
Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και θα σου προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης για την Επιχείρησή σου.
- September 29, 2016
- , Digital Marketing, Google Ads
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
5+1 Tips για να φτιάξεις Social Media Content Calendar
Δες πως μπορείς να χτισεις την digital στρατηγική σου και να οργανώσεις τα posts σου στα Social Media μέσω ενός Content Calendar
Ο Χρυσός Οδηγός δείχνει τον δρόμο προς το GDPR
Ο Χρυσός Οδηγός αναδείχθηκε νικητής στα φετινά Compliance Awards 2023 , λαμβάνοντας το Χρυσό βραβείο για τη συμμετοχή του στην υπηρεσία GDPR COMPLIANCE
Ο Ρόλος του Υπεύθυνου Προστασίας Δεδομένων (DPO) σε μια Επιχείρηση
Μάθε τα πάντα για τον ρόλο του υπευθύνου προστασίας προσωπικών δεδομένων (DPO) και λάβε τα κατάλληλα μέτρα για την επιχείρησή σου.
Καλοκαιρινή απόδραση με Summer Reading List για Digital Marketing
Διάβασε τα καλύτερα άρθρα του blog μας για Digital Marketing στις καλοκαιρινές σου διακοπές και βοήθησε την επιχείρισή σου να κατακτήσει τον ψηφιακό κόσμο!