8 Τρόποι να Δημιουργήσεις High Converted Audiences στο Facebook

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
high converted audiences στο Facebook FB
Πινακας Περιεχομενων

Εισαγωγή

Το Facebook και το Instagram είναι δύο social media πλατφόρμες που βασίζονται στα ενδιαφέροντα του κοινού. Το ίδιο ισχύει και για την αποτελεσματικότητα των διαφημίσεων που προβάλλονται στις πλατφόρμες αυτές.

Η προβολή του σωστού μηνύματος, την κατάλληλη στιγμή, στο κατάλληλο άτομο, είναι αυτό που καθορίζει, σε μεγάλο βαθμό, την επιτυχία ή αποτυχία μιας Facebook/Instagram καμπάνιας.

Το Facebook Business Manager παρέχει εντυπωσιακές δυνατότητες στόχευσης κοινού, όπως για παράδειγμα στόχευση με βάση τα εξής: ηλικία, φύλο, γλώσσα, τοποθεσία, ενδιαφέροντα, τίτλο εργασίας, σελίδες που ακολουθούν οι χρήστες και συμπεριφορά τους σε μια ιστοσελίδα ή μια εφαρμογή.

facebook audiences

Έτσι, το Facebook καθιστά ιδιαίτερα εύκολη τη στόχευση κοινών με βάση τα ενδιαφέροντά τους, αλλά και τη συμπεριφορά τους στην πλατφόρμα.

Ωστόσο, είναι πολύ εύκολο να παραλείψει κανείς εκείνα τα κοινά που είναι πιθανότερο να πραγματοποιήσουν μια ενέργεια, όπως την ολοκλήρωση μιας αγοράς, τη συμπλήρωση μιας φόρμας ή την εγγραφή σε newsletter.

Ας δούμε, λοιπόν, οκτώ τρόπους για να δημιουργήσεις και να στοχεύσεις κοινά, σε Facebook και Instagram, που είναι πολύ πιο πιθανό να ολοκληρώσουν μια μετατροπή, με βάση βέβαια τους στόχους του διαφημιζόμενου. Ένα e-shop π.χ. επιθυμεί αγορές, μια επιχείρηση που δημιουργεί events επιθυμεί εκδηλώσεις ενδιαφέροντος, ενώ ένας γιατρός τηλεφωνικές κλήσεις και online ραντεβού.

1. Ενδιαφέροντα / Συμπεριφορά / Δημογραφικά

Η στόχευση με βάση τα ενδιαφέροντα σού επιτρέπει να δημιουργήσεις μια ιδανική περσόνα βάσει όσων γνωρίζεις για τους δυνητικούς πελάτες σου. Το Facebook παρέχει πολλά δεδομένα για τους χρήστες του και τα διαθέτει -ανώνυμα- στους διαφημιζόμενους για προβολή στοχευμένων διαφημίσεων.

Ενδεικτικά, μπορείς να δημιουργήσεις και να στοχεύσεις κοινά με βάση:

  • Το ενδιαφέρον τους για ένα ανταγωνιστικό brand name.
  • Τα βιβλία ή περιοδικά που τους αρέσουν.
  • Τους οργανισμούς/εταιρείες όπου εργάζονται ή τους ενδιαφέρουν.
  • Τους τίτλους εργασίας τους (π.χ. στελέχη πολυεθνικών).
  • Τα hobbies τους.
  • Την ηλικία και το φύλλο τους.
  • Την οικογενειακή ή προσωπική κατάστασή τους (ελεύθερος, παντρεμένος κ.ά.).

Για κάποιον που κάνει τα πρώτα του βήματα στη διαφήμιση στο Facebook και το Instagram, τα ενδιαφέροντα είναι η καλύτερη επιλογή για να ανακαλύψει το κοινό του. Όταν όμως συλλέξει περισσότερα δεδομένα, τα lookalike κοινά είναι η επόμενη καλύτερη επιλογή.

2. Lookalike κοινά

Τα lookalike κοινά είναι, ίσως, το πιο ισχυρό εργαλείο στόχευσης που προσφέρει το Facebook. Γι’ αυτό και σπάνια λείπουν από τη Facebook στρατηγική μιας εταιρείας. Με λίγα λόγια, τα Lookalike είναι είδη κοινού που δημιουργεί ο αλγόριθμος του Facebook με βάση ένα προσαρμοσμένο κοινό -πηγή- που παρέχεις (Custom Audience).

Μάθε περισσότερα για τα Facebook Custom Audiences (Ένας Πλήρης Οδηγός).

Ο διαφημιζόμενος παρέχει στο Facebook μια λίστα με τους τύπους των ανθρώπων που θεωρεί ότι είναι το ιδανικό κοινό του και, στη συνέχεια, ο αλγόριθμος συγκεντρώνει με βάση εκατοντάδες παραμέτρους άτομα που έχουν παρόμοιες συμπεριφορές, χαρακτηριστικά και ενδιαφέροντα με το αρχικό κοινό-πηγή. Προφανώς, για να είναι το lookalike κοινό όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικό, ο διαφημιζόμενος πρέπει να ξεκινήσει με το πιο σχετικό και δυνητικά πολύτιμο κοινό στο οποίο μπορεί να απευθυνθεί.

Όταν δημιουργείς ένα lookalike κοινό, μπορείς να ξεκινήσεις με την ένδειξη %. Αυτό σημαίνει ότι θέλεις να στοχεύσεις στο 1% των ανθρώπων που μοιάζουν περισσότερο με το αρχικό κοινό σου. Έπειτα μπορείς να ανέβεις σε κλίμακα, επιλέγοντας 2%, 3% έως και 10% lookalike.

Παρακάτω θα βρεις μερικά γκρουπ κοινών για τα οποία προτείνεται να δημιουργήσεις lookalike:

  • Lookalike με βάση το Purchase Event (χρήστες που έχουν αγοράσει).
  • Lookalike με βάση την ολοκλήρωση εγγραφής ή εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
  • Lookalike με βάση μια λίστα με emails πελατών.
  • Lookalike με βάση τους επισκέπτες μιας ιστοσελίδας.
  • Lookalike με βάση τους Facebook Fans.
  • Lookalike με βάση τους Video Viewers.

3. Remarketing σε επισκέπτες της σελίδας σου

Οι άνθρωποι που επισκέπτονται και αλληλεπιδρούν με τη σελίδα σου είναι, γενικά, περισσότερο δεκτικοί στο να δουν διαφημίσεις και προωθητικά μηνύματα από το brand σου. Προσπάθησε να χωρίσεις αυτό το κοινό με βάση την ημερομηνία επίσκεψής τους (7 μέρες, 30 μέρες, 180 μέρες κ.ο.κ.), ώστε να δεις ποιο γκρουπ αποδίδει καλύτερα.

 

4. Remarketing σε επισκέπτες που διαβάζουν το blog σου

Μπορείς να στοχεύσεις χρήστες που έχουν διαβάσει το blog σου αλλά δεν έχουν επισκεφθεί κάποια άλλη σελίδα. Μπορείς, επίσης, να διαχωρίσεις αυτό το κοινό με βάση τη θεματολογία που έχουν διαβάσει στο blog σου. Για παράδειγμα, αν διαθέτεις ένα online ταξιδιωτικό γραφείο, μπορείς να στοχεύσεις, με προσφορές για εισιτήρια προς το Μιλάνο, εκείνους τους χρήστες που επισκέφθηκαν την κατηγορία του blog σου που αφορά στα ταξίδια στην Ιταλία.

5. Remarketing σε επισκέπτες που παρέμειναν περισσότερο από 10 δευτερόλεπτα στη σελίδα σου.

Το Facebook δεν δημιουργεί αυτό το κοινό για εσένα. Ωστόσο, με λίγη βασική κωδικοποίηση (ή χρησιμοποιώντας Google Tag Manager), μπορείς να δημιουργήσεις ένα custom event που δεν θα φορτώνεται μέχρι 10 δευτερόλεπτα μετά τη φόρτωση της σελίδας σου. Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για σελίδες που έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα και θέλουν να στοχεύσουν μόνο τους επισκέπτες που αλληλεπιδρούν περισσότερο.

6. Remarketing σε χρήστες που παρακολούθησαν videos

Γνώριζες ότι μπορείς να στοχεύσεις χρήστες που έχουν παρακολουθήσει ένα video στη Facebook σελίδα σου; Το remarketing σε video viewers ταιριάζει γάντι σε οργανισμούς που επενδύουν αρκετά στο video ως τύπο περιεχομένου. Έτσι, έχει νόημα να στοχεύουν -με σχετικές διαφημίσεις- εκείνους τους χρήστες που παρακολούθησαν τα videos τους -ένα μέρος τους ή ολόκληρα. Προτείνεται η στόχευση σε χρήστες που έχουν παρακολουθήσει τουλάχιστον 50% ενός video, ώστε να βεβαιωθείς ότι στοχεύεις χρήστες που, πραγματικά, αλληλεπίδρασαν με αυτό.

7. Page Fans

Αν υποθέσουμε ότι διατηρείς μια σελίδα στο Facebook, το κοινό της μπορεί να αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για στόχευση. Αυτό το κοινό αποτελείται από χρήστες που επέλεξαν, από μόνοι τους, να κάνουν like στη σελίδα σου, άρα μάλλον ενδιαφέρονται για το προϊόν ή τις υπηρεσίες που παρέχεις. Χρειάζεται, βέβαια, να έχεις κατά νου το γεγονός ότι, ανάλογα με το μέγεθος του κοινού, ίσως να μην μπορείς να ξοδεύεις αποτελεσματικά ένα υψηλό budget.

8. Newsletter subscribers 

Εάν υπάρχουν χρήστες που έχουν εγγραφή στην email marketing λίστα της επιχείρησής σου, τότε ενδιαφέρονται γι’ αυτά που προσφέρεις. Μπορείς να στοχεύσεις αυτό το κοινό εάν μεταφορτώσεις τα στοιχεία τους (e-mail, όνομα κ.λπ.) στην πλατφόρμα του Facebook και, έπειτα, το επιλέξεις ως κοινό-στόχο.

Συνοψίζοντας

Η διαφημιστική δύναμη του Facebook είναι οι επιλογές στόχευσης που παρέχει στους διαφημιζόμενους. Καθώς διαθέτει μια πηγή με εκατομμύρια δεδομένα για συμπεριφορικά στοιχεία χρηστών, η διαφήμιση στο Facebook αποτελεί ένα musthave” κανάλι για όσες επιχειρήσεις επιθυμούν να διαφημιστούν online, επενδύοντας χρήματα σε μια πλατφόρμα που, παραδοσιακά, έχει υψηλό Roas (Return on ad spend).

Οι επιλογές στόχευσης είναι πραγματικά πολλές. Παραπάνω αναφερθήκαμε στις βέλτιστες πρακτικές στόχευσης κοινών, που αποδίδουν τα μέγιστα όσον αφορά στις διαφημιστικές καμπάνιες. Σίγουρα, ο πειραματισμός δεν πρέπει να σταματάει ποτέ, καθώς κρύβει ευκαιρίες που ο ανταγωνισμός μπορεί να μην έχει ανακαλύψει. Ωστόσο, η βάση παραμένει βάση και τα παραπάνω κοινά είναι μια πολύ καλή επιλογή για να ξεκινήσεις!

Προσέλκυσε πελάτες μέσω Facebook Ads

Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και να προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης
για την Επιχείρησή σου.









Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Σχετικά Άρθρα:

Scroll to Top

Δοκίμασε τη Δύναμη του xo.gr
Καταχώρισε Δωρεάν την Επιχείρησή σου!

6,5 Εκατομμύρια Επισκέψεις
Κάθε Μήνα Αναζητούν Επιχειρήσεις σαν τη Δική σου!