Facebook Custom Audiences: Ένας Πλήρης Οδηγός
Όλες οι επιτυχημένες καμπάνιες στο Facebook έχουν ένα κοινό συστατικό: τα custom audiences. Αν δεν είσαι εξοικειωμένος με τα custom audiences διάβασε τον οδηγό που θα σου δώσει ό,τι χρειάζεσαι, ώστε να μάθεις να τα δημιουργείς και να τα χρησιμοποιείς με επιτυχία.
Τα custom audiences είναι ένας εξαιρετικά αποτελεσματικός τρόπος για τους διαφημιζόμενους να στοχεύσουν στο κατάλληλο κοινό με τις διαφημίσεις τους.
Μέσω των custom audiences, μπορείς να προσαρμόσεις τις διαφημίσεις σου στο Facebook, στοχεύοντας σε μια λίστα διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στους επισκέπτες της ιστοσελίδας σου, στους fans της σελίδας, τους τηλεφωνικούς αριθμούς των πελατών σου, ακόμη και τους χρήστες του Facebook που έχουν αλληλεπίδραση με τη σελίδα σου! Απίστευτο; Κι όμως!
Υπάρχουν πάρα πολλοί τύποι προσαρμοσμένων κοινών που προσφέρει το facebook και συνεχώς προσθέτει νέες επιλογές.
Επιλογές Facebook custom audiences
Αυτή τη στιγμή οι επιλογές που έχεις, είναι:
> Αρχείο πελατών (Customer file): Με αυτή την επιλογή μπορείς να δώσεις στο facebook μια λίστα με ηλεκτρονικές διευθύνσεις πελατών ή τηλεφωνικούς αριθμούς, ακόμη και το id των χρηστών στο facebook. Το facebook θα ταιριάξει τη λίστα με τους χρήστες του -συνήθως αντιστοιχεί το 70-80% της λίστας που θα του δώσεις- και θα δημιουργηθεί το αντίστοιχο κοινό.
> Κίνηση ιστοτόπου (Website Custom Audiences): Εδώ, αντί να δώσεις κάποια λίστα στο facebook, εγκαθιστάς στη σελίδα σου τον κώδικα παρακολούθησης facebook pixel και στοχεύεις στους χρήστες που έχουν επισκεφθεί μια συγκεκριμένη σελίδα της ιστοσελίδας σου, για μια καθορισμένη χρονική περίοδο (έως 180 ημέρες)!
> Δραστηριότητα σε εφαρμογή (App Activity Custom Audiences): Με αυτή την επιλογή μπορείς να δημιουργήσεις ένα κοινό με βάση τις ενέργειες που κάνουν οι χρήστες, όταν χρησιμοποιούν την εφαρμογή σου. Αν η επιχείρησή σου έχει μια εφαρμογή, τότε σίγουρα αξίζει τον κόπο να το δοκιμάσεις.
> Δραστηριότητες εκτός σύνδεσης (Offline Activity): Πρόκειται για την πιο πρόσφατη προσθήκη που έκανε το facebook στα custom audiences και σου παρέχει τη δυνατότητα για τη μέτρηση των μετατροπών εκτός σύνδεσης. Μπορείς να παρακολουθείς πότε πραγματοποιούνται συναλλαγές στη φυσικό κατάστημα της επιχείρησής σου, αφού οι χρήστες έχουν δει ή αλληλοεπιδράσει με τις διαφημίσεις σου στο Facebook.
Με αυτόν τον τρόπο μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα δεδομένα συμβάντων εκτός σύνδεσης, για να δημιουργήσεις ένα κοινό για τις διαφημιστικές σου καμπάνιες. Για παράδειγμα, μπορείς να στοχεύσεις σε πελάτες υψηλής αξίας ή να αποκλείσεις πελάτες που πραγματοποίησαν αγορές εκτός σύνδεσης.
> Αλληλεπίδραση (Engagement Custom Audiences): Μπορείς να δημιουργήσεις ένα κοινό με όσους έχουν αλληλεπίδραση με κάποια διαφήμισή σου ή με τη σελίδα σου στο facebook ή στο instagram. Η διάρκεια μπορεί να είναι έως 365 μέρες.
> Παρόμοιο Κοινό (Lookalike Audiences): Μόλις δημιουργήσεις ένα custom audience μπορείς να ζητήσεις από το facebook να δημιουργήσει και ένα lookalike audience. Το facebook θα προσπαθήσει να βρει κάποια κοινά μοτίβα ή συμπεριφορές που έχει το κοινό που δημιούργησες με άλλους χρήστες του facebook και θα δημιουργήσει ένα αρκετά παρόμοιο κοινό βάσει αυτών των χαρακτηριστικών.
Διάβασε επίσης: Η Σημασία του Remarketing στην Online Διαφήμιση
Συμπλήρωσε το email σου για να λαμβάνεις
Χρήσιμα Τips & Νέα για το Digital Marketing
κάθε εβδομάδα!
Πως θα δημιουργήσεις τα custom audiences
Ας δούμε τώρα, πως θα δημιουργήσεις τα custom audiences με τον παρακάτω οδηγό.
Αρχείο πελατών (Customer file)
Για το Αρχείο πελατών (Customer file) έχεις 3 επιλογές:
- Η πρώτη είναι να ανεβάσεις χειροκίνητα ένα αρχείο .txt ή .csv με τα στοιχεία που έχεις π.χ. τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις.
- Η άλλη είναι να κάνεις εισαγωγή διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από το Mailchimp.
- Η τρίτη επιλογή είναι να δημιουργήσεις δεδομένα διαχρονικής αξίας πελάτη στο Facebook και στη συνέχεια, να χρησιμοποιήσεις αυτό το προσαρμοσμένο κοινό, ως βάση για τη δημιουργία ενός παρόμοιου κοινού βάσει αξίας (LTV=Life Time Value).
Αν για παράδειγμα θέλεις να δημιουργήσεις μια λίστα με email πελατών που έχεις, επιλέγεις:
Δημιουργία κοινού > Προσαρμοσμένο κοινό > Αρχείο πελατών > Προσθέστε πελάτες από το δικό σας αρχείο > Ανεβάζεις το αρχείο που έχεις, δίνεις ένα όνομα και επιλέγεις Επόμενο > Ανέβασμα και δημιουργία.
Κίνηση ιστοτόπου (Website Custom Audience)
Εδώ όπως είπαμε και πιο πάνω, δεν χρειάζεται να έχεις κάποια λίστα για να δώσεις στο Facebook, αλλά να εγκαταστήσεις τον κώδικα παρακολούθησης στην ιστοσελίδα σου και να περιμένεις τους χρήστες να την επισκεφθούν.
Μόλις το εγκαταστήσεις, μπορείς να δημιoυργήσεις το πρώτο σου κοινό.
Επιλέγεις Δημιουργία κοινού > Προσαρμοσμένο κοινό > Κίνηση Ιστοτόπου > Επιλέγεις άτομα που επισκέφθηκαν συγκεκριμένες ιστοσελίδες > επιλέγεις το διάστημα > στο κενό πεδίο βάζεις το url που σε ενδιαφέρει.
Μπορείς να επιλέξεις μέσα από μια μεγάλη γκάμα επιλογών όπως, όλους τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σου ή τους χρήστες που επισκέφθηκαν συγκεκριμένες σελίδες. Ακόμη, μπορείς να αποκλείσεις χρήστες που επισκέφθηκαν κάποιες σελίδες.
Οι επιλογές που έχεις εδώ είναι πάρα πολλές και καλό θα ήταν να προσπαθήσεις να πειραματιστείς με κάποια πράγματα: Για παράδειγμα, μπορείς να δημιουργήσεις λίστες με χρήστες που επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα σου τις τελευταίες 7 μέρες, τον τελευταίο μήνα, ή χρήστες που επισκέφθηκαν το καλάθι σου, αλλά δεν προχώρησαν στην ολοκλήρωση της αγοράς.
Δραστηριότητα σε εφαρμογή (App Activity Custom Audiences)
Μπορείς να δημιουργήσεις λίστες σύμφωνα με τις ενέργειες που έκανε ή δεν έκανε ένας χρήστης μέσα στην εφαρμογή σου! Για παράδειγμα, μπορείς να στοχεύσεις σε άτομα που έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν την εφαρμογή σου, αλλά δεν έχουν επιστρέψει σε αυτήν τον τελευταίο μήνα.
Μπορείς να δημιουργήσεις λίστες με βάση 14 βασικά συμβάντα εφαρμογής.
Οι πιο συνηθισμένες επιλογές είναι: Πρόσφατα άνοιξαν την εφαρμογή σας & Πρόσφατα ολοκλήρωσαν μια αγορά
Για να τη δημιουργήσεις επιλέγεις:
Δημιουργία κοινού >Προσαρμοσμένο κοινό > Δραστηριότητα σε εφαρμογή > Επιλέγεις το συμβάν που θέλεις > Δίνεις ένα όνομα > Επιλέγεις Δημιουργία κοινού.
Δραστηριότητες εκτός σύνδεσης (Offline Activity)
Για να δημιουργήσεις μια τέτοια λίστα θα πρέπει αρχικά να δημιουργήσεις μια δραστηριότητα εκτός σύνδεσης. Στη συνέχεια, πήγαινε audiences, δημιουργία νέου προσαρμοσμένου κοινού και επίλεξε δραστηριότητα εκτός σύνδεσης.
Για να τη δημιουργήσεις επιλέγεις:
Δημιουργία κοινού > Προσαρμοσμένο κοινό > Δραστηριότητα εκτός σύνδεσης > Επιλέγεις το event που έχεις ήδη φτιάξει > Δίνεις ένα όνομα > Επιλέγεις Δημιουργία κοινού.
Αλληλεπίδραση (Engagement Custom Audiences)
Εδώ μπορείς να δημιουργήσεις μια λίστα με βάση το πως οι χρήστες αλληλοεπιδρούν με το περιεχόμενό σου στο facebook. Οι επιλογές που υπάρχουν και εδώ, είναι πάρα πολλές.
Για να τη δημιουργήσεις επιλέγεις:
Δημιουργία κοινού > Προσαρμοσμένο κοινό > Αλληλεπίδραση > Σελίδα Facebook > Όλοι όσοι αλληλοεπίδρασαν με τη σελίδα σας > Επιλέγεις το διάστημα (μέγιστος χρόνος: 365 ημέρες) > Δίνεις ένα όνομα > Επιλέγεις Δημιουργία κοινού.
Στη συνέχεια, επίλεξε μία από τις παραπάνω κατηγορίες, μπορείς για παράδειγμα να επιλέξεις Σελίδα Facebook. Από την επόμενη καρτέλα επιλέγεις τη σελίδα σου και στη δεύτερη επιλογή, αυτούς που έχουν αλληλεπίδραση με κάποιο ποστ ή με κάποια διαφήμισή σου. Δώσε όνομα στο κοινό και πάτησε δημιουργία.
Φυσικά, μπορείς να πειραματιστείς και με τις υπόλοιπες δυνατότητες της κατηγορίας που σου προσφέρει το Facebook.
Παρόμοιο Κοινό (Lookalike Audience)
Ο παραπάνω οδηγός των custom audiences είναι εξαιρετικά χρήσιμος στο να υπενθυμίσει την ύπαρξή σου σε πελάτες που ήδη σε γνωρίζουν, ενώ τα lookalike audiences σου επιτρέπουν να στοχεύσεις σε δυνητικούς πελάτες που δεν σε γνωρίζουν, αλλά είναι πολύ πιθανόν να γίνουν πελάτες σου.
Για να στοχεύσεις στα παραπάνω κοινά με τις διαφημίσεις που δημιούργησες, είναι πάρα πολύ εύκολο.
Eπιλέγεις Δημιουργία κοινού > Παρόμοιο κοινό > Επιλέγεις την πηγή, ένα κοινό που ήδη έχεις φτιάξει > Επιλέγεις τοποθεσία > Επιλέγεις το μέγεθος του κοινού, όσο πιο μικρό ποσοστό επιλέξεις, τόσο πιο παρόμοιο θα είναι με το κοινό που έχεις ορίσει > Επιλέγεις Δημιουργία κοινού.
Να θυμάσαι πως όσο χρήσιμο είναι να συμπεριλαμβάνεις ένα κοινό, τόσο χρήσιμο είναι να αποκλείεις κάποιο άλλο, π.χ. θέλεις να στοχεύσεις σε αυτούς που πήγαν στο καλάθι σου, αλλά δεν ολοκλήρωσαν την αγορά.
Εδώ θα χρειαστείς δυο λίστες, μία που θα συμπεριλαμβάνει τους χρήστες που επισκέφθηκαν το καλάθι σου και μία με τους χρήστες που είδαν τη σελίδα ολοκλήρωσης της αγοράς (thank you page). Θα στοχεύσεις στην πρώτη λίστα και θα αποκλείσεις τη δεύτερη, εξασφαλίζοντας πως στοχεύεις μόνο σε αυτούς που δεν ολοκλήρωσαν την αγορά.
Τέλος, υπάρχουν σίγουρα πολλές επιλογές κοινού. Σημασία έχει όμως, να ξεκινήσεις από κάπου και να δοκιμάσεις τι δουλεύει καλύτερα για τη δική σου επιχείρηση.
Διάβασε επίσης: Η Σημασία των Social Media για την On Line Διαφήμισή σου
Υπάρχουν πολλοί διαθέσιμοι τρόποι αξιοποίησης τον οδηγό τον Facebook custom audiences. Οι εξειδικευμένοι σύμβουλοι του Χρυσού Οδηγού, μπορούν να σε βοηθήσουν σε αυτή σου την προσπάθεια μέσω της δημιουργίας Facebook Ads, που αποσκοπούν στη μέγιστη δυνατή απόδοση της επένδυσής σου και κατ΄ επέκταση της επιχείρησής σου.
Προσέλκυσε πελάτες μέσω Facebook Ads
Ένας εξειδικευμένος Σύμβουλος Διαφήμισης
θα αναλύσει τις ανάγκες σου και να προτείνει την κατάλληλη Στρατηγική Προώθησης
για την Επιχείρησή σου.
- November 21, 2017
- , Digital Marketing, Facebook Ads, Social Media
Πρόσφατα Άρθρα
Και εμείς θα το καλύψουμε
σε επόμενο άρθρο μας
Σχετικά Άρθρα:
Το 2024 μέσα από τα μάτια του Χρυσού Οδηγού!
Μια αναδρομή του Χρυσού οδηγού για το 2024, οι εκδηλώσεις στις οποίες συμμετείχαμε και όλες οι επιτυχίες μας αποτυπωμένες σε αριθμούς.
Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok
Δες πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Tik Tok και μάθες 6 βασικά tips για να συμπεριλάβεις στη στρατηγική των αναρτήσεών σου.
5+1 Tips για να φτιάξεις Social Media Content Calendar
Δες πως μπορείς να χτισεις την digital στρατηγική σου και να οργανώσεις τα posts σου στα Social Media μέσω ενός Content Calendar
Ο Χρυσός Οδηγός δείχνει τον δρόμο προς το GDPR
Ο Χρυσός Οδηγός αναδείχθηκε νικητής στα φετινά Compliance Awards 2023 , λαμβάνοντας το Χρυσό βραβείο για τη συμμετοχή του στην υπηρεσία GDPR COMPLIANCE